Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Onkohan minkään pelin osalta tätä ennen sanottu että yllättävän pieni digi myynti...
Kokonais myynti on kuitenkin varmaan yli miljoonan niin ei se huono ollut.
 
Onkohan minkään pelin osalta tätä ennen sanottu että yllättävän pieni digi myynti...
Kokonais myynti on kuitenkin varmaan yli miljoonan niin ei se huono ollut.
AAA-peli, yli 110miljoonan laitekannalle, mikä mielestäsi olisi huono myynti määrällisesti?
 
AAA-peli, yli 110miljoonan laitekannalle, mikä mielestäsi olisi huono myynti määrällisesti?
Omasta mielestäni huonoista myynneistä voidaan puhua siinä kohtaa, kun peli ei ole maksanut itseään takaisin vielä muutamankaan kuukauden päästä julkaisusta. Vähän niin kuin Marvelin Avengers.


Ei sillä, että voitaisiin sanoa pelin hyvinkään myyneen tähän mennessä, mutta tuskin tässä minkäänlaista taloudellista floppia on odotettavissa. Peli on kumminkin hyvä ja varmasti hinnan laskettua ja Cyberpunkin/Valhalla/Legionin kaltaisten open world pelien läpäisyn jälkeen ihmiset pelille antavat mahdollisuuden.
 
Omasta mielestäni huonoista myynneistä voidaan puhua siinä kohtaa, kun peli ei ole maksanut itseään takaisin vielä muutamankaan kuukauden päästä julkaisusta. Vähän niin kuin Marvelin Avengers.
Tämä on nyt mutuilua, mutta Miles Moralesin kehityskustannukset voivat hyvinkin olla reilusti pienemmät kuin monen muun uuden pelin. Miles Morales kun on kuitenkin rakennettu olemassaolevan pelimoottorin päälle. New Yorkin kaupunki oli mallinnettu ensimmäisen Spider-Manin jäljiltä valmiiksi, joten lähinnä tässä tarvitsi luoda valmiille pohjalle uutta sisältöä ja kääntää grafiikka-asetuksia paremmiksi. Kun sisältöäkin on vielä selvästi vähemmän kuin monissa muissa isoissa peleissä, niin ehkä tämän pelin tekeminen ei maksanut ihan niin paljon.

Toisaalta tästä huolimatta Sony varmasti odotti peliltä vähintään yhtä kovaa avausta kuin ensimmäiseltä Spider-Manilta. Miksei odottaisi? Voisiko tämän pelin kohdalla olla jopa niin että fyysisiä on ostettu suhteessa enemmän? Esim. joululahjapakettiin tai napattu uuden konsolin kanssa samaan ostoskoriin. Tämä voisi myös osaltaan selittää heikkoja digimyyntejä.
 
Kannattaa myös huomioida että se menestyi paremmin kuin Unchartedin vastaava DLC joka vielä maksoi 20€ vähemmän. Joten ehkä nyt ei voi sano että olisi myynyt jotenkin huonosti, varmaan vaan kohtuutonta odottaa samanlaista tulosta kuin itse pääpeliltä.

"Spider-Man: Miles Morales sold 663K digital units across PlayStation 4 and 5," reads the SuperData report. "Sales of the Sony-published title did not compare to the launch of Marvel’s Spider-Man in September 2018 (2.2M). However, the title was not billed as a full sequel, and sales were significantly higher than those of Uncharted: The Lost Legacy, a PlayStation exclusive of similar scope."

 
Viimeksi muokattu:
AAA-peli, yli 110miljoonan laitekannalle, mikä mielestäsi olisi huono myynti määrällisesti?

Tämä on ihan totta. Spiderman taitaa olla suosituimpia (ellei suosituin) Playstationin AAA-yksinoikeus? :D Siihen nähden alle miljoonan digimyynnit ovat hieman meh. Se on kuitenkin todettava, että mitä materiaalia pelistä olen nähnyt niin olen enemmän kuin vakuuttunut, mutta 60€ "lisäosasta" saattaa olla suurimmalle osalle liikaa ja Mile Morales ei varmaan ole kovin monille tuttu henkilö toisin kuin Peter. Eiköhän myynnit räjähdä siinä vaiheessa, kun peli on hinnoiteltu vähän paremmin.
 
Viimeksi muokattu:
Kannattaa myös huomioida että se menestyi paremmin kuin Unchartedin vastaava DLC joka vielä maksoi 20€ vähemmän. Joten ehkä nyt ei voi sano että olisi myynyt jotenkin huonosti, varmaan vaan kohtuutonta odottaa samanlaista tulosta kuin itse pääpeliltä.

"Spider-Man: Miles Morales sold 663K digital units across PlayStation 4 and 5," reads the SuperData report. "Sales of the Sony-published title did not compare to the launch of Marvel’s Spider-Man in September 2018 (2.2M). However, the title was not billed as a full sequel, and sales were significantly higher than those of Uncharted: The Lost Legacy, a PlayStation exclusive of similar scope."


Tämä, sehän on ihan puhdas fakta jo että jos peliä verrataan vastaavaan Uncharted sarjan Lost legacyyn niin tämähän löi itsensä läpi pelkästään digimyyntien osalta.

Ja sekin on fakta että Insomniac Games kertoi avoimesti että peli on Uncharted Lost Legacyn kaltainen lyhyt DLC:

 
Tämä, sehän on ihan puhdas fakta jo että jos peliä verrataan vastaavaan Uncharted sarjan Lost legacyyn niin tämähän löi itsensä läpi pelkästään digimyyntien osalta.

Tässäkin asiassa täytyy ottaa huomioon, että Lost Legacy julkaistiin vuonna 2017 jolloin myytyjä PS4-konsoleita oli noin 70 miljoonaa. Nyt myytyjä konsoleita on kuitenkin yli 110 miljoonaa + PS5-konsolit.
 
Tässäkin asiassa täytyy ottaa huomioon, että Lost Legacy julkaistiin vuonna 2017 jolloin myytyjä PS4-konsoleita oli noin 70 miljoonaa. Nyt myytyjä konsoleita on kuitenkin yli 110 miljoonaa + PS5-konsolit.

Täytyy myös ottaa huomioon että Lost legacy maksoi julkaisussaan huomattavasti vähemmän. Pelin ovh oli 40 dollaria tai euroa.
 

Kun otetaan huomioon nämä faktat että oli aivan julkista tietoa ettei peli ole täysi mittainen vaan Uncharted Lost Legacyn kaltainen lyhkäinen peli, hahmo ei ollut enään sama ja peli julkaistiin muiden huomattavasti massaan vetoavin pelien aikaan kuten Call of duty ja Assassin's Creed ja hinta oli kalliimpi niin melko hyvin tässä selittyy miksi peli ei menesty edeltäjänsä kaltaisesti. Voidaan sekin vetästä samaan vetoon että eihän Uncharted Lost Legacy myöskään päässyt julkaisussaan samoihin myynteihin kuten Uncharted 4 ja tämä jos joku sopii vertailuun.
Kuten @Dragonfly otti huomioon niin valmiin pelimoottorin päälle kasattu teos ja kun noiden digimyyntien päälle lyödään fyysiset kappaleet niin tämä on mitä suuremmalla todennäköisyydellä saanut jo itsensä maksettua takaisin.
 
Mun mielestä tuota pleikan laitekantaa on hieman turha ottaa esille ikään kuin sen pitäisi automaattisesti tarkoittaa isoja myyntilukuja jonkun yksinoikeuspelin kohdalla. Enkä nyt tarkoita pelkästään tässä Severin tapauksessa vaan aikaisemminkin on ollut ihmettelyä täällä miksi pleikan IP:t myyvät "vain" 20 miljoonaa parhaimmillaan vaikka laitteita on kumminkin yli 100 miljoonaa maailmassa.

Pleikkari on ennen kaikkea konsoli erilaisille ihmisille ja erilaisille pelimauille. On varmasti monia jotka tykkäävät esimerkiksi Horizonista mutta eivät osta/tykkää Spidermanista. Minunkin paras kaverini pitää TLOU parhaana pelinä kautta aikain, mutta ei ole esimerkiksi vieläkään Days Gonea saati edes TLOU2:ta ostanut vaikka kaikella järjellä niidenkin pitäisi iskeä jos survival-meininki zombeilla kiinnostaa.

Pointtina siis se, että tuo 100M+ pelaajaa ostelee varmasti pelejä hieman sieltä täältä mitkä heitä kiinnostavat eivätkä välttämättä jokaista yksinoikeutta jonka takia nämä myynnit peleillä jakautuvat varsin laajasti. Ja faktahan taitaa olla, että suurinta osaa PS4:n omistajista ei edes kiinnosta sen tarinavetoiset yksinoikeudet vaan pelailevat pelkästään näitä FIFA/CoD-sarjan pelejä mikä on tietenkin ihan fine.
 
Mun mielestä tuota pleikan laitekantaa on hieman turha ottaa esille ikään kuin sen pitäisi automaattisesti tarkoittaa isoja myyntilukuja jonkun yksinoikeuspelin kohdalla. Enkä nyt tarkoita pelkästään tässä Severin tapauksessa vaan aikaisemminkin on ollut ihmettelyä täällä miksi pleikan IP:t myyvät "vain" 20 miljoonaa parhaimmillaan vaikka laitteita on kumminkin yli 100 miljoonaa maailmassa.

Pleikkari on ennen kaikkea konsoli erilaisille ihmisille ja erilaisille pelimauille. On varmasti monia jotka tykkäävät esimerkiksi Horizonista mutta eivät osta/tykkää Spidermanista. Minunkin paras kaverini pitää TLOU parhaana pelinä kautta aikain, mutta ei ole esimerkiksi vieläkään Days Gonea saati edes TLOU2:ta ostanut vaikka kaikella järjellä niidenkin pitäisi iskeä jos survival-meininki zombeilla kiinnostaa.

Pointtina siis se, että tuo 100M+ pelaajaa ostelee varmasti pelejä hieman sieltä täältä mitkä heitä kiinnostavat eivätkä välttämättä jokaista yksinoikeutta jonka takia nämä myynnit peleillä jakautuvat varsin laajasti. Ja faktahan taitaa olla, että suurinta osaa PS4:n omistajista ei edes kiinnosta sen tarinavetoiset yksinoikeudet vaan pelailevat pelkästään näitä FIFA/CoD-sarjan pelejä mikä on tietenkin ihan fine.

15-20 miljoonaa on jo todella hyvin AAA-peleistä YHDELLE ALUSTALLE. PC taitaa olla suurin pelialusta, mutta sielläkään harvoin mikään peli myy yli 20 miljoonaa. Tässä eniten ihmettelin sitä, että Spiderman on myynyt tietääkseni 16-20 miljoonaa ja nyt Mile Morales -lisäosa ei ole vielä myynyt miljoonaakaan, vaikka se on erittäin suositun pelin lisäosa (vai jatko-osa, en tiedä).
 
Mun mielestä tuota pleikan laitekantaa on hieman turha ottaa esille ikään kuin sen pitäisi automaattisesti tarkoittaa isoja myyntilukuja jonkun yksinoikeuspelin kohdalla. Enkä nyt tarkoita pelkästään tässä Severin tapauksessa vaan aikaisemminkin on ollut ihmettelyä täällä miksi pleikan IP:t myyvät "vain" 20 miljoonaa parhaimmillaan vaikka laitteita on kumminkin yli 100 miljoonaa maailmassa.

Pleikkari on ennen kaikkea konsoli erilaisille ihmisille ja erilaisille pelimauille. On varmasti monia jotka tykkäävät esimerkiksi Horizonista mutta eivät osta/tykkää Spidermanista. Minunkin paras kaverini pitää TLOU parhaana pelinä kautta aikain, mutta ei ole esimerkiksi vieläkään Days Gonea saati edes TLOU2:ta ostanut vaikka kaikella järjellä niidenkin pitäisi iskeä jos survival-meininki zombeilla kiinnostaa.

Pointtina siis se, että tuo 100M+ pelaajaa ostelee varmasti pelejä hieman sieltä täältä mitkä heitä kiinnostavat eivätkä välttämättä jokaista yksinoikeutta jonka takia nämä myynnit peleillä jakautuvat varsin laajasti. Ja faktahan taitaa olla, että suurinta osaa PS4:n omistajista ei edes kiinnosta sen tarinavetoiset yksinoikeudet vaan pelailevat pelkästään näitä FIFA/CoD-sarjan pelejä mikä on tietenkin ihan fine.

Tämähän on ollut puhtaasti kaikkien ihmettelyn aihe miksi peli ei mennyt kaupaksi julkaisussaan kuten edeltäjänsä ku kun näitä palapelin palasia ja faktoja ollaan otettu esille niin alkaa palaset löytymään:

1. Pelistä on kerrottu julkisesti että se ei ole täysimittainen peli vaan Uncharted lost legacyn kaltainen lyhyt tekele

2. Uusi päähahmo joka EI ole Peter Parker

3. Ei Uncharted Lost Legacy myöskään yltänyt julkaisussaan Uncharted 4 myynteihin.

4. Peli julkaistiin keskellä toisten massoihin vetoavin pelien keskellä kuten Call of duty ja Assassin's Creed.

Omasta mielestä tässä ei ole enään mitään ihmeellistä, omasta mielestä peli on mennyt kaupaksi todella hyvin jo pelkästään diginä kun nämä otetaan huomioon laitekannasta riippumatta.
 
Tämähän on ollut puhtaasti kaikkien ihmettelyn aihe miksi peli ei mennyt kaupaksi julkaisussaan kuten edeltäjänsä ku kun näitä palapelin palasia ja faktoja ollaan otettu esille niin alkaa palaset löytymään:

1. Pelistä on kerrottu julkisesti että se ei ole täysimittainen peli vaan Uncharted lost legacyn kaltainen lyhyt tekele

2. Uusi päähahmo joka EI ole Peter Parker

3. Ei Uncharted Lost Legacy myöskään yltänyt julkaisussaan Uncharted 4 myynteihin.

4. Peli julkaistiin keskellä toisten massoihin vetoavin pelien keskellä kuten Call of duty ja Assassin's Creed.

Omasta mielestä tässä ei ole enään mitään ihmeellistä, omasta mielestä peli on mennyt kaupaksi todella hyvin jo pelkästään diginä kun nämä otetaan huomioon laitekannasta riippumatta.

Hyvin kiteytetty. Tässä varmasti ovatkin ne syyt.
 
15-20 miljoonaa on jo todella hyvin AAA-peleistä YHDELLE ALUSTALLE. PC taitaa olla suurin pelialusta, mutta sielläkään harvoin mikään peli myy yli 20 miljoonaa. Tässä eniten ihmettelin sitä, että Spiderman on myynyt tietääkseni 16-20 miljoonaa ja nyt Mile Morales -lisäosa ei ole vielä myynyt miljoonaakaan, vaikka se on erittäin suositun pelin lisäosa (vai jatko-osa, en tiedä).

Mistä nämä ”ei ole myynyt edes miljoonaa” jutut on peräisin, tässä on kyse pelkistä digi myynneistä joten helposti voi olla yli miljoonan.
 
Mun mielestä tuota pleikan laitekantaa on hieman turha ottaa esille ikään kuin sen pitäisi automaattisesti tarkoittaa isoja myyntilukuja jonkun yksinoikeuspelin kohdalla. Enkä nyt tarkoita pelkästään tässä Severin tapauksessa vaan aikaisemminkin on ollut ihmettelyä täällä miksi pleikan IP:t myyvät "vain" 20 miljoonaa parhaimmillaan vaikka laitteita on kumminkin yli 100 miljoonaa maailmassa.

Pleikkari on ennen kaikkea konsoli erilaisille ihmisille ja erilaisille pelimauille. On varmasti monia jotka tykkäävät esimerkiksi Horizonista mutta eivät osta/tykkää Spidermanista. Minunkin paras kaverini pitää TLOU parhaana pelinä kautta aikain, mutta ei ole esimerkiksi vieläkään Days Gonea saati edes TLOU2:ta ostanut vaikka kaikella järjellä niidenkin pitäisi iskeä jos survival-meininki zombeilla kiinnostaa.

Pointtina siis se, että tuo 100M+ pelaajaa ostelee varmasti pelejä hieman sieltä täältä mitkä heitä kiinnostavat eivätkä välttämättä jokaista yksinoikeutta jonka takia nämä myynnit peleillä jakautuvat varsin laajasti. Ja faktahan taitaa olla, että suurinta osaa PS4:n omistajista ei edes kiinnosta sen tarinavetoiset yksinoikeudet vaan pelailevat pelkästään näitä FIFA/CoD-sarjan pelejä mikä on tietenkin ihan fine.
Joo, ei tietenkään konsolien määrä ole täysin verrannollinen myytyjen pelien määriin, mutta silloin kun peli myy diginä alle miljoonan ja reilusti heikommin kuin sarjan edellinen osa myi pienemmällä laitekannalla, niin kyllä se mielestäni ihan huomionarvoinen asia on. Tässä siis alle yksi prosentti pleikkaripelaajista osti todella suosittuun supersankariin perustuvan videopelin, jota vieläpä markkinoitiin suhteellisen isosti. Kyllä se vaan on aika heikko attachrate.

Mutta kuten tässä on jo sanottu, niin ehkäpä hinnanalennuksen myötä Miles Moralesilla on jalkoja vähän pidemmälle kuin monella muulla pelillä. Ja tässä ei toisaalta ole vielä joulukuun myynnit mukana, mitkä periaatteessa voivat tällaiselle suositulle supersankaripelille olla hyvinkin isot.
 
Mun mielestä tuota pleikan laitekantaa on hieman turha ottaa esille ikään kuin sen pitäisi automaattisesti tarkoittaa isoja myyntilukuja jonkun yksinoikeuspelin kohdalla. Enkä nyt tarkoita pelkästään tässä Severin tapauksessa vaan aikaisemminkin on ollut ihmettelyä täällä miksi pleikan IP:t myyvät "vain" 20 miljoonaa parhaimmillaan vaikka laitteita on kumminkin yli 100 miljoonaa maailmassa.
Ei sen pitäisi tarkoittaa mitenkään automaattisesti isoja myyntilukuja, vaan sitä tarvitaan peilaamaan paljonko potentiaalisista ostajista on pelin ostanut.

Kuka muuten on sanonut että "vain" 20M? Jossain vaiheessa oli keskustelu attach ratista, jossa on voitu peilata 20M olevan "vain" 20%:n attach rate(verrattuna Switchin tiettyjen pelien rateen), itse määränä tietty loistava.
 
PS4-julkaisut eivät loppujen lopuksi paljon myyntejä nosta. Peli ostetaan vasta kun PS5 saataviila. PS5 attach rate tulee olemaan iso.

Toisekseen höpöhöpö-saitin numerot..
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom