Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
AAA-peli, yli 110miljoonan laitekannalle, mikä mielestäsi olisi huono myynti määrällisesti?Onkohan minkään pelin osalta tätä ennen sanottu että yllättävän pieni digi myynti...
Kokonais myynti on kuitenkin varmaan yli miljoonan niin ei se huono ollut.
Omasta mielestäni huonoista myynneistä voidaan puhua siinä kohtaa, kun peli ei ole maksanut itseään takaisin vielä muutamankaan kuukauden päästä julkaisusta. Vähän niin kuin Marvelin Avengers.AAA-peli, yli 110miljoonan laitekannalle, mikä mielestäsi olisi huono myynti määrällisesti?
Tämä on nyt mutuilua, mutta Miles Moralesin kehityskustannukset voivat hyvinkin olla reilusti pienemmät kuin monen muun uuden pelin. Miles Morales kun on kuitenkin rakennettu olemassaolevan pelimoottorin päälle. New Yorkin kaupunki oli mallinnettu ensimmäisen Spider-Manin jäljiltä valmiiksi, joten lähinnä tässä tarvitsi luoda valmiille pohjalle uutta sisältöä ja kääntää grafiikka-asetuksia paremmiksi. Kun sisältöäkin on vielä selvästi vähemmän kuin monissa muissa isoissa peleissä, niin ehkä tämän pelin tekeminen ei maksanut ihan niin paljon.Omasta mielestäni huonoista myynneistä voidaan puhua siinä kohtaa, kun peli ei ole maksanut itseään takaisin vielä muutamankaan kuukauden päästä julkaisusta. Vähän niin kuin Marvelin Avengers.
AAA-peli, yli 110miljoonan laitekannalle, mikä mielestäsi olisi huono myynti määrällisesti?
Kannattaa myös huomioida että se menestyi paremmin kuin Unchartedin vastaava DLC joka vielä maksoi 20€ vähemmän. Joten ehkä nyt ei voi sano että olisi myynyt jotenkin huonosti, varmaan vaan kohtuutonta odottaa samanlaista tulosta kuin itse pääpeliltä.
"Spider-Man: Miles Morales sold 663K digital units across PlayStation 4 and 5," reads the SuperData report. "Sales of the Sony-published title did not compare to the launch of Marvel’s Spider-Man in September 2018 (2.2M). However, the title was not billed as a full sequel, and sales were significantly higher than those of Uncharted: The Lost Legacy, a PlayStation exclusive of similar scope."
![]()
Marvel’s Spider-Man: Miles Morales Sold 663,000 Digital Units in November
Marvel's Spider-Man: Miles Morales was one of the key launch titles for the PlayStation 5 with the game [...]www.vgchartz.com
Tämä, sehän on ihan puhdas fakta jo että jos peliä verrataan vastaavaan Uncharted sarjan Lost legacyyn niin tämähän löi itsensä läpi pelkästään digimyyntien osalta.
Tässäkin asiassa täytyy ottaa huomioon, että Lost Legacy julkaistiin vuonna 2017 jolloin myytyjä PS4-konsoleita oli noin 70 miljoonaa. Nyt myytyjä konsoleita on kuitenkin yli 110 miljoonaa + PS5-konsolit.
Täytyy myös ottaa huomioon että Lost legacy maksoi julkaisussaan huomattavasti vähemmän.
Tämäkin.
Mun mielestä tuota pleikan laitekantaa on hieman turha ottaa esille ikään kuin sen pitäisi automaattisesti tarkoittaa isoja myyntilukuja jonkun yksinoikeuspelin kohdalla. Enkä nyt tarkoita pelkästään tässä Severin tapauksessa vaan aikaisemminkin on ollut ihmettelyä täällä miksi pleikan IP:t myyvät "vain" 20 miljoonaa parhaimmillaan vaikka laitteita on kumminkin yli 100 miljoonaa maailmassa.
Pleikkari on ennen kaikkea konsoli erilaisille ihmisille ja erilaisille pelimauille. On varmasti monia jotka tykkäävät esimerkiksi Horizonista mutta eivät osta/tykkää Spidermanista. Minunkin paras kaverini pitää TLOU parhaana pelinä kautta aikain, mutta ei ole esimerkiksi vieläkään Days Gonea saati edes TLOU2:ta ostanut vaikka kaikella järjellä niidenkin pitäisi iskeä jos survival-meininki zombeilla kiinnostaa.
Pointtina siis se, että tuo 100M+ pelaajaa ostelee varmasti pelejä hieman sieltä täältä mitkä heitä kiinnostavat eivätkä välttämättä jokaista yksinoikeutta jonka takia nämä myynnit peleillä jakautuvat varsin laajasti. Ja faktahan taitaa olla, että suurinta osaa PS4:n omistajista ei edes kiinnosta sen tarinavetoiset yksinoikeudet vaan pelailevat pelkästään näitä FIFA/CoD-sarjan pelejä mikä on tietenkin ihan fine.
Mun mielestä tuota pleikan laitekantaa on hieman turha ottaa esille ikään kuin sen pitäisi automaattisesti tarkoittaa isoja myyntilukuja jonkun yksinoikeuspelin kohdalla. Enkä nyt tarkoita pelkästään tässä Severin tapauksessa vaan aikaisemminkin on ollut ihmettelyä täällä miksi pleikan IP:t myyvät "vain" 20 miljoonaa parhaimmillaan vaikka laitteita on kumminkin yli 100 miljoonaa maailmassa.
Pleikkari on ennen kaikkea konsoli erilaisille ihmisille ja erilaisille pelimauille. On varmasti monia jotka tykkäävät esimerkiksi Horizonista mutta eivät osta/tykkää Spidermanista. Minunkin paras kaverini pitää TLOU parhaana pelinä kautta aikain, mutta ei ole esimerkiksi vieläkään Days Gonea saati edes TLOU2:ta ostanut vaikka kaikella järjellä niidenkin pitäisi iskeä jos survival-meininki zombeilla kiinnostaa.
Pointtina siis se, että tuo 100M+ pelaajaa ostelee varmasti pelejä hieman sieltä täältä mitkä heitä kiinnostavat eivätkä välttämättä jokaista yksinoikeutta jonka takia nämä myynnit peleillä jakautuvat varsin laajasti. Ja faktahan taitaa olla, että suurinta osaa PS4:n omistajista ei edes kiinnosta sen tarinavetoiset yksinoikeudet vaan pelailevat pelkästään näitä FIFA/CoD-sarjan pelejä mikä on tietenkin ihan fine.
Tämähän on ollut puhtaasti kaikkien ihmettelyn aihe miksi peli ei mennyt kaupaksi julkaisussaan kuten edeltäjänsä ku kun näitä palapelin palasia ja faktoja ollaan otettu esille niin alkaa palaset löytymään:
1. Pelistä on kerrottu julkisesti että se ei ole täysimittainen peli vaan Uncharted lost legacyn kaltainen lyhyt tekele
2. Uusi päähahmo joka EI ole Peter Parker
3. Ei Uncharted Lost Legacy myöskään yltänyt julkaisussaan Uncharted 4 myynteihin.
4. Peli julkaistiin keskellä toisten massoihin vetoavin pelien keskellä kuten Call of duty ja Assassin's Creed.
Omasta mielestä tässä ei ole enään mitään ihmeellistä, omasta mielestä peli on mennyt kaupaksi todella hyvin jo pelkästään diginä kun nämä otetaan huomioon laitekannasta riippumatta.
15-20 miljoonaa on jo todella hyvin AAA-peleistä YHDELLE ALUSTALLE. PC taitaa olla suurin pelialusta, mutta sielläkään harvoin mikään peli myy yli 20 miljoonaa. Tässä eniten ihmettelin sitä, että Spiderman on myynyt tietääkseni 16-20 miljoonaa ja nyt Mile Morales -lisäosa ei ole vielä myynyt miljoonaakaan, vaikka se on erittäin suositun pelin lisäosa (vai jatko-osa, en tiedä).
Joo, ei tietenkään konsolien määrä ole täysin verrannollinen myytyjen pelien määriin, mutta silloin kun peli myy diginä alle miljoonan ja reilusti heikommin kuin sarjan edellinen osa myi pienemmällä laitekannalla, niin kyllä se mielestäni ihan huomionarvoinen asia on. Tässä siis alle yksi prosentti pleikkaripelaajista osti todella suosittuun supersankariin perustuvan videopelin, jota vieläpä markkinoitiin suhteellisen isosti. Kyllä se vaan on aika heikko attachrate.Mun mielestä tuota pleikan laitekantaa on hieman turha ottaa esille ikään kuin sen pitäisi automaattisesti tarkoittaa isoja myyntilukuja jonkun yksinoikeuspelin kohdalla. Enkä nyt tarkoita pelkästään tässä Severin tapauksessa vaan aikaisemminkin on ollut ihmettelyä täällä miksi pleikan IP:t myyvät "vain" 20 miljoonaa parhaimmillaan vaikka laitteita on kumminkin yli 100 miljoonaa maailmassa.
Pleikkari on ennen kaikkea konsoli erilaisille ihmisille ja erilaisille pelimauille. On varmasti monia jotka tykkäävät esimerkiksi Horizonista mutta eivät osta/tykkää Spidermanista. Minunkin paras kaverini pitää TLOU parhaana pelinä kautta aikain, mutta ei ole esimerkiksi vieläkään Days Gonea saati edes TLOU2:ta ostanut vaikka kaikella järjellä niidenkin pitäisi iskeä jos survival-meininki zombeilla kiinnostaa.
Pointtina siis se, että tuo 100M+ pelaajaa ostelee varmasti pelejä hieman sieltä täältä mitkä heitä kiinnostavat eivätkä välttämättä jokaista yksinoikeutta jonka takia nämä myynnit peleillä jakautuvat varsin laajasti. Ja faktahan taitaa olla, että suurinta osaa PS4:n omistajista ei edes kiinnosta sen tarinavetoiset yksinoikeudet vaan pelailevat pelkästään näitä FIFA/CoD-sarjan pelejä mikä on tietenkin ihan fine.
Ei sen pitäisi tarkoittaa mitenkään automaattisesti isoja myyntilukuja, vaan sitä tarvitaan peilaamaan paljonko potentiaalisista ostajista on pelin ostanut.Mun mielestä tuota pleikan laitekantaa on hieman turha ottaa esille ikään kuin sen pitäisi automaattisesti tarkoittaa isoja myyntilukuja jonkun yksinoikeuspelin kohdalla. Enkä nyt tarkoita pelkästään tässä Severin tapauksessa vaan aikaisemminkin on ollut ihmettelyä täällä miksi pleikan IP:t myyvät "vain" 20 miljoonaa parhaimmillaan vaikka laitteita on kumminkin yli 100 miljoonaa maailmassa.
Mistä nämä ”ei ole myynyt edes miljoonaa” jutut on peräisin, tässä on kyse pelkistä digi myynneistä joten helposti voi olla yli miljoonan.