Tämä on monella tapaa mielenkiintoinen (ennakko?)tapaus. Pelkästään digitaalinen julkaisu, jota tarjotaan myös Game Passissa. Arvosanat vaihtelivat aika paljonkin, mutta keskiarvo pysyi hyvän puolella. Päivänselvä asia on, että GP syö myyntejä, mutta tästä löytyy muutakin.
Saavutusten perusteella pääteltävä data kertoo mielenkiintoista tarinaa. Julkaisun jälkeen noin kahden viikon aikana tämän muutaman tunnin kävelypelin oli läpäissyt Xboxilla vain 13 % pelin käynnistäneistä. Tällä hetkellä tuo luku on hieman alle 17 %. Ehkä tätäkin hämmästyttävämpi tilasto on se, että vain noin puolet pelin Xboxilla käynnistäneistä on pelannut ensimmäisen pomon läpi. Artikkelin mukaan tämä vaatii huimat 30 minuuttia pelaamista muutenkin lyhyessä pelissä. Tuo prosentti ei ole juurikaan tuosta noussut. Steamissa prosentit ovat kuitenkin jo parempia, mikä on tavallaan vielä oudompaa.
Peli ei varmasti ole aiheensa tai totetuksensa puolesta jokaiselle pelaajalle sopiva, mutta silti nuo prosenttilukemat antavat aihetta pohdintaan. Ainakin se antaa ihan erilaisen näkökulman näihin nykyään niin suosittuihin "Meidän peliä pelasi n+1 määrä ihmisiä ekan viikon aikana!"-somepäivityksiin. Karu todellisuus voi tosiaan olla se, että peliä "pelasi" valtaosa pelaajista aivan mitättömän ajan. Toisaalta eipä siinä ole mitään uutta, että markkinamiesten puheisiin ei ylipäätään kannata sokeasti luottaa.
Nearly 90% of Xbox players who have started Hellblade 2 haven't made it through the action-adventure game's short seven-hour runtime to complete its story.
www.trueachievements.com