Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja stammy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei ainakaan @kissa laittaman twiitin perusteella
Tuo twiittihän nimenomaan tukee tätä. Twiitin mukaan Codia pelaa yli 22 miljoonaa pelaajaa sellaisella alustalla, jolla voivat jatkossa jättää Codin ostamatta ja tilata Game Passia. Eli kun jätetään mobiiliversio Codista pois laskuista (koska on ihan eri peli), niin selvä enemmistö on Game Passin piirissä. Näin ollen riski kappalemyyntien laskuun on ihan merkittävä, mutta samalla Game Passin tilaajamäärien nousun mahdollisuudet ovat myös isot. Eli vielä kerran, menestystä ei voi tällaisen julkaisun kanssa mitata pelkällä kappalemyynnillä. Eikä voi oikein mitään muutakaan Microsoftin julkaisemaa peliä, koska nämä kaikki samat asiat pätevät myös niihin, vaikka selvästi pienemmistä pelaajamääristä puhutaankin.
 
Tuo twiittihän nimenomaan tukee tätä. Twiitin mukaan Codia pelaa yli 22 miljoonaa pelaajaa sellaisella alustalla, jolla voivat jatkossa jättää Codin ostamatta ja tilata Game Passia. Eli kun jätetään mobiiliversio Codista pois laskuista (koska on ihan eri peli), niin selvä enemmistö on Game Passin piirissä. Näin ollen riski kappalemyyntien laskuun on ihan merkittävä, mutta samalla Game Passin tilaajamäärien nousun mahdollisuudet ovat myös isot. Eli vielä kerran, menestystä ei voi tällaisen julkaisun kanssa mitata pelkällä kappalemyynnillä. Eikä voi oikein mitään muutakaan Microsoftin julkaisemaa peliä, koska nämä kaikki samat asiat pätevät myös niihin, vaikka selvästi pienemmistä pelaajamääristä puhutaankin.

Ei vaan käy järkeen miten ns mitättömillä myyneillä olevalla laitteella peli voi myydä paremmin kuin suuremmalla laitekannalla olevalla PC:llä, ainakin itse näin meinasit niin eihän tuo sitä tue millään. Samalla tapaa se tulee PC Game passiin kuin konsolilla olevalle Game Pass alustalle
 
Ei vaan käy järkeen miten ns mitättömillä myyneillä olevalla laitteella peli voi myydä paremmin kuin suuremmalla laitekannalla olevalla PC:llä, ainakin itse näin meinasit niin eihän tuo sitä tue millään. Samalla tapaa se tulee PC Game passiin kuin konsolilla olevalle Game Pass alustalle
Siis häh? Nyt taitaa mennä kyllä ihan ohi. Ehkä en selittänyt omaa viestiäni tarpeeksi selvästi. Yritetään vielä kerran.

Siis 22 miljoonaa pelaajaa on twiitin mukaan Codin pelaajia Xbox + PC alustoilla. Nämä kaikki ovat potentiaalisia uusia Game Passin tilaajia oli se sitten konsolilla tai PC:llä(olettaen etteivät jo tilaa Game Passia). Ja jos Cod toimii heille sisäänheittotuotteena, niin silloin eivät osta peliä, vaan pelaavat sitä Game Passin kautta. Tällöin Codin myynti kärsii kappalemäärissä, mutta saavuttaa uusia kuukausittain maksavia asiakkaita.

Tämä 22 miljoonaa (Xbox + PC) on enemmistö verrattuna PlayStationin 11 miljoonaan pelaajaan, jotka oletetusti eivät niin helpolla tilaa Game Passia varsinkaan jos heiltä ei valmiiksi löydy toista pelialustaa, joka tätä palvelua tukee. Microsoft ottaa siis tarkoituksella sen riskin, että Codin myynti kärsii kappalemäärissä, jotta sillä saavutettaisiin lisää Game Passin tilaajia.
 
Senhän näkee saavutuksen/Trophyn prosenteista, sekään ei vaadi välttävän tason matikkaa enempää.
Aijaa no en tätä sit kyllä pysty selvittää oli meinaan vaan 5 matikka, mut säähän voit kun olet kerran järkimiehiä


Muistakaas nyt että nuo Codien tulot nyt ei tule pelkästään peli myynneistä. Pelissä on meinaan melkoiset micromaksu optiot ja battlepassit pyörii kokoajan. Gamepassin mukana tulee lisää pelaajia jotka taas kasvattaa mahdollisesti tuota micromaksu puolen tulovirtaa.
 
Minä vähän pelkään että MS, kuten muutkin voittoa tavoittelevat tahot, ei ymmärrä lopulta mitään muuta kuin "tämän verran tämä kuluttaa ja tämän verran tuottaa rahaa"-kaavan. Sen vuoksi joku Hellblade II ja muutkin "sisäänheittotuotteet" ja niiden studiot voi olla uhan alla.

Toki toivoisin että tajuaisivat, varsinkin kun itse ovat tuohon koko hommaan lähteneet, mutta kun katsoo minkälaisia päätöksiä tehdään voittojen takia niin ei ole usko kauhean korkealla. Esimerkkinä äkkiä vaikkapa RedFall ja Suicide Squad, joiden taustalla oli molemmissa loistavat studiot, jotka laitettiin vain tekemään jotain tuotetta, jolla tienata rahaa, sen sijaan että tekisivät sitä mitä osaisivat ja joka sen kautta myisi.

Minulta ei siis ole luottoa kuin sille että siellä pyritään aina vain helpoimmalla mahdollisella keinolla tuottamaan massia osakkeenomistajille. Sitähän se kulujen - eli tekevän portaan - karsiminenkin on.
 
Kävelysimulaattorin tai muun hyvin suoraviivaisen pelin kohdalla läpäisyprosentti voisi hyvinkin olla tuota keskiarvoa korkeampi. Jos tässä nyt vertailee vaikkapa Stray- ja Hellblade II-pelejä, niin ymmärtääkseni jälkimmäinen on kuitenkin vielä aika paljon suoraviivaisempi peli näistä. Pelkällä pelin kestolla näitä on vähän vaikea vielä verrata keskenään mielestäni.
"Kävelysimulaatoreita" kumpikin ja molemmissa ohjataan misua. Senuan matka jatkuu omalta osaltani joskus syksyn pimeillä tai talvella (kakkososa pelaamatta), ja Stray on "putkimainen" (tiedän tän) peli sekin mutta enää pitää "I Am Speed" napata scoreen eli pelata peli alle kahdessa tunnissa. /OT
 
Viimeksi muokattu:
Activision Blizzard kannatteli Xboxin tulosta, konsolimyynnit jatkoivat syöksyään -pelaaja
Etenkin Xboxin laitemyynti näyttää sakkaavan, kuten aiemminkin julkisuudessa on kerrottu. Konsolien ja lisälaitteiden myynti oli viime vuosineljänneksellä 42 prosenttia alhaisempi kuin vuosi sitten. Pelisisällön ja Game Passin myynti sen sijaan oli 61 prosentin kasvussa. Tämäkin kasvu kuitenkin selittyy käytännössä kokonaisuudessaan Activision Blizzardin hankinnalla, sillä yhtiön vaikutus liikevaihdon kasvuun oli 58 prosenttiyksikköä.
Braid: Anniversary Edition "sold like dog s***", says creator Jonathan Blow -eurogamer
 
Viimeksi muokattu:
Nintendon osavuosikatsauksesta olikin jo vähän juttua Switch ketjussa, mutta pannaan vielä tänne myyntilukuketjuun exstraa.

Nintendo Q1 FY25

Net Sales: 246.6BN Yen, down 46.5% YoY
Operating profit: 54.5BN Yen, down 70.6% YoY
Net profit: 80.9BN Yen, down 55.3% YoY

Hardware: down 46.4% yoy
Luigis Mansion 2HD: 1.19M copies
Paper Mario: The Thousand-Year Door: 1.76M copies

bafkreihszny6yokgudmj5fwl7kp44w4hjrfsdakemcoqdlia36q2rsx3xa@jpeg


bafkreienkvamcqgljwv6h3fggtw7vzzphmubtbct5rext5ltl2udqjio34@jpeg


Nintendo Switch As of June 30, 2024
Hardware: 143.42 million units
Software: 1,266.46 million units

Knoebel Bluesky
 
Activision Blizzard kannatteli Xboxin tulosta, konsolimyynnit jatkoivat syöksyään -pelaaja
Etenkin Xboxin laitemyynti näyttää sakkaavan, kuten aiemminkin julkisuudessa on kerrottu. Konsolien ja lisälaitteiden myynti oli viime vuosineljänneksellä 42 prosenttia alhaisempi kuin vuosi sitten. Pelisisällön ja Game Passin myynti sen sijaan oli 61 prosentin kasvussa. Tämäkin kasvu kuitenkin selittyy käytännössä kokonaisuudessaan Activision Blizzardin hankinnalla, sillä yhtiön vaikutus liikevaihdon kasvuun oli 58 prosenttiyksikköä.
Braid: Anniversary Edition "sold like dog s***", says creator Jonathan Blow -eurogamer
Siis toisin sanoen loisto hankinta tämä Activision Blizzard, Toki nämä uutiset on kovin vähätteliviä ; mutta AKB on nyt Microsoftin eli turha erotella näitä enään. Huomannut tämän pleikkari sävyn aika usein peli uutisissa
 
Circana kesäkuu 2024 (Circana on entinen NPD, mittaa Amerikan myyntejä)
GT-wetebwAAWGza

Mat Piscatella X-sivulla

PlayStation 5 again led the month’s hardware market in unit and dollar sales. Nintendo Switch once again finished 2nd in unit sales, while Xbox Series ranked 2nd in dollars. These same rankings were reflected across 2024’s total first half.
Mat Piscatella X-sivulla
 
Square Enix kerää voittonsa MMO ja mobiilipeleistä. Final Fantasy VII Rebirthin kaltaiset AAA-pelit eivät näytä jättävän viivan alle ihan hirveästi.

Tähänhän Square Enix on jo aikaisemmin reagoinut sillä, että ilmoittivat vähentävänsä yksinoikeusdiilejä, mutta siitäkin huolimatta yleinen pelialan trendi on aika selvästi näkyvissä myös Square Enix tuloskatsauksessa.

 
Ylös Bottom