Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Tässä vaiheessa on tietenkin pakko kysyä, että mitkä ne lukemat ovat "flopille"? Puoli miltsiä? Miltsi? 2 miltsiä?
(EDIT: Varmasti riippuu tietenkin pelistä ja sen kehitys/markkinointibudjetista, mutta jotain suuntaviivoja olisi hyvä saada..)

Komppaan! Tosiaan jos peli on käväissyt esim. brittien pelimyyntilistalla kakkosena on turha enää valittaa että myyntiluvut olisivat huonoja.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

AiTD pelanneet kyllä ymmärtää miksi, mutta DS on minullekin mysteeri. :(

Dead Space oli ihan piristävän kauhea kokemus(tunnelmaltaan siis :D), mutta sitä vaivasi se "kertakäyttöisyys". Melko ahdasta putkea, eikä siinä tainnut olla moninpeliäkään. Valitettavasti nykypäivänä taitaa olla niin, että se nettimoninpeli on tuollaisissa räiskintä-/toiminta-/kauhupeleissä kuitenkin niin isossa roolissa, että sen puuttuminen vaikuttaa välittömästi myynteihin melko rankastikin.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

...eikä Dead Spacekaan ollut mikään myyntitykki.

Tämän mukaan ( EA Redwood Shores gets Visceral with two new games - News at GameSpot ) Dead Space on myynyt 1.4 miljoonaa..

**

"Alone in the Darkin" (2008) odotukset olivat korkealla eli 2-3 miljoonaa ( INTERVIEW-UPDATE 1-Infogrames bets on 'Alone in the Dark' | Reuters ) ja kai 1.2 miljoonaa kopiota oli "shipped" ( Alone in the Dark lights up Infogrames revenues - News at GameSpot ). En ole varma paljonko peli myi, mutta budjetti on ilmeisesti ollut kova:

"In May, company (Atari) president Phil Harrison discussed the "new Atari" with GamaSutra, saying "I don't see that we're going to be making huge-budget, single-player games [like Alone in the Dark] in the future."

Vaikuttaa kuitenkin, ettei peli sentään "floppi" ollut myyntiluvuissa.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Omat odotukseni oli kovat Alone in the Darkille. Ennen pelin julkaisua tuli katsottua mehusteluvideoita, joissa esiteltiin pelin tyylikkyyttä ja tulen kanssa kikkailua. Peli nosti myyntiä pelkällä hypellä ja ratsasti vanhalla brändillä. Saisi jo loppua tuon pelisarjan rapetus...

Ja taas kerran se vanha tuttu AITD petti odotukset. Pelasin aikoinaan peliä 5min, levy takaisin koteloon ja samantien myyntiin. Pelaamattomia pelejä on vaikka kuinka paljon ja tuollaiseen kuonaan en aikonut tuhlata aikaani... :(


Dead Space sai hyvää mainetta arvosteluiden ja puskaradion muodossa. Peli oli huippuluokkaa ja myynnit mielestäni ihan ok. Genre on nicheä ja voi olla aika haastavaa saada NHL/FIFA asiakasta hyppäämään tuntemattomaan. Olihan se kertakäyttöinen pakkaus, mutta minun mielestä suurimman osan peleistä pitääkin olla. Napakka 10-20h sessio ja se on siinä, eikun seuraavan teoksen kimppuun. Moninpeliä en osaa vieläkään kaivata peliin (hyi hyi jatko-osa :) ). Elokuvat on 100% kertakäyttökamaa, mutta silti ne liikkuu kauppojen hyllyiltä aika vikkelään.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Dead Space myi mielestäni hyvin, kun ottaa huomioon että se oli uusi IP, genrenä aina riskialtis kauhu (ok, action-kauhu) ja julkaisija vielä EA - jolla oli vähän huonoa mainetta siihen aikaan. Kauneusvirheitä oli, mutta muuten aivan loistava peli. Ja mikä parasta - oikeasti "jänskä".

Jälkiviisaana Wake olisi luultavasti päässyt siihen "miltsiin" multiplattarina. Nyt voi tehdä aidosti tiukkaa..
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Jälkiviisaana Wake olisi luultavasti päässyt siihen "miltsiin" multiplattarina. Nyt voi tehdä aidosti tiukkaa..

Mistä Remedy olisi saanut rahaa kehittää useammalle alustalle, kun yhdelle alustallekin kehittäminen teki tiukkaa? Katsotaan nyt rauhassa nämä myyntiluvut ensin, johtopäätökset sitten muutaman kuukauden jälkeen.

Ja Dead Space tosiaan oli todella nopeasti alennuskorissa, olisiko mennyt muutama kuukausi ja peli oli jo siellä 10 euron tuntumassa brittipuljuissa. Valitettavasti genre ei kuulu tosiaan niihin suuren yleisön suosikkeihin.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Mistä Remedy olisi saanut rahaa kehittää useammalle alustalle, kun yhdelle alustallekin kehittäminen teki tiukkaa?

Niin, mistä pelintekijät yleensä saavat rahaa kun multiplatform-pelejä tehdään? Ei mulla ole näihin business diileihin mitään suoraa vastausta (ja ne varmaan vaihtelevat). Mietin vain pelin myyntimääriä ja sitä miten peli olisi myynyt enemmän.

Pelin budjetti vs myyntimäärä on tietenkin sekin oleellinen kysymys. Toki Remedyllä on nyt varmasti liian pieni tiimi (retail) multiplatform-peleihin eli multiplatform-kehitys olisi vaatinut firmalta entistä enemmän resursseja.

Dead Spacen myyntiluvuista ja ale-koreista voidaan tosiaan puhua loputtomiin, mutta about 1.5 miljoonaa on kohtuu hyvä tulos. Se tieto riittää mulle niin kauan kun jotain muita linkkejä tähän ketjuun ilmestyy (myyntiluvuista).
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Voi että tätä "Alan Waken pitäis olla multiplättis!" -huutelua. Syyt MS-diiliin ovat niin päivänselvät, että tällainen jauhanta on ihan suoraan berberistä.

Ei sillä, olen erittäin tyytymätön MS:n markkinointiin loppupeleissä.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Pelin budjetti vs myyntimäärä on tietenkin sekin oleellinen kysymys. Toki Remedyllä on nyt varmasti liian pieni tiimi (retail) multiplatform-peleihin eli multiplatform-kehitys olisi vaatinut firmalta entistä enemmän resursseja.

Niin, tätähän tietenkin hain, Tulot - Menot = ???. Resurssit riittivät juuri kehittämään XO:lle ja eiköhän sieltä vielä tule se PC-versio. Vaikka allekirjoittanut ei näitä multiplatformeiksi kutsu, niin kyllähän rahaa varmasti Remedylle on tulossa vielä PC-versionkin suunnalta.

Olennaista näissä myynneissä itselleni Alan Waken kohdalla kuitenkin on se, että Remedy saisi omansa pois ja hyvät korvaukset, jotta toiminta jatkossakin olisi yhtä kunnianhimoista kuin tähänkin mennessä. Support your local game developers.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Microsoftin Aaron Greenbergin mukaan Halo 3 on myynyt yksinään enemmän kuin molemmat Resistancet, molemmat Unchartedit, Killzone 2 ja God of War 3 yhteensä.

Kyllähän tuo tavallaan laittaa asioita perspektiiviin. (Tosin seuraavaksi Nintendo-miehet voivat kaivaa esimerkkejä vaikkapa Wii Playn suhteen. Sportsia on vaikea laskea, koska se on bundle-peli...)

Lähde: VG247
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Greenbergi tietää kyllä, miten saada sotijat pukemaan haarniskansa. :D

Mutta eihän tämä nyt loppujen lopuksi ole mitenkään epäloogista - Halo 3:n myynnit mitataan kymmenen miljoonan rajapyykistä, siinä missä jokaisen mainitun Playstation-pelin myynnit ovat pyörineet korkeintaan miljoonan paikkeilla.

Mielenkiintoista nähdä, riittääkö Reachissa vielä samanlaista vetoa. Beta-pelaajat enteilevät hyvää tulosta, mutta itse olen vähän skeptinen.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Microsoftin Aaron Greenbergin mukaan Halo 3 on myynyt yksinään enemmän kuin molemmat Resistancet, molemmat Unchartedit, Killzone 2 ja God of War 3 yhteensä.

Kyllähän tuo tavallaan laittaa asioita perspektiiviin. (Tosin seuraavaksi Nintendo-miehet voivat kaivaa esimerkkejä vaikkapa Wii Playn suhteen. Sportsia on vaikea laskea, koska se on bundle-peli...)

Lähde: VG247

Luvut ovat vain NPD:stä, eli hän tarkoittaa vain USA:n myyntejä. Sen voisi mainita. Maailmanlaajuisesti tilanne on toki täysin erilainen.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Resistancet + Unchartedit + Killzone 2 + GoWIII = 16,9M
Halo 3 = 11,01M

Aika huikea temppu Halo 3:lta joka tapauksessa. Yli kymmenen miljoonaa myytyä peliä on paljon.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Aika huikea temppu Halo 3:lta joka tapauksessa. Yli kymmenen miljoonaa myytyä peliä on paljon.
Jep, kyllähän tuo on ilmiömäinen suoritus mille pelille tahansa mutta noinhan se menee, kun hyvällä sarjalla on riittävästi historiaa takana. Yllättävän harvassa ovat itse asiassa ne yksinoikeussarjat, jotka nykyiselle generaatiolle ovat edelliseltä kavunneet.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Resistancet + Unchartedit + Killzone 2 + GoWIII = 16,9M
Halo 3 = 11,01M

Jep, eli ei se tilanne noinkaan nyt ihan "täysin erilainen" ole. Käsittämättömät myynnit kyllä Halo 3:lla, nyt kun sen näin suhteeseen laittaa.
 
Ylös Bottom