Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja stammy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Höpön löpön.



Ja nuo "uudet IP:t" viittasivat suoraan Remedyn peleihin. Tämän voit vaikka käydä tarkistamassa alkuperäisen viestin lainauksesta. Ja vaikka löytyy uusia menestyneitä IP:eitä ei mitenkään poista pointtia, että yleensä kakkosella niitetään sitä mitä jo ykkösellä kylvettiin. Ainakin osittain.

Se että löytyy myös hyvin myyneitä uusia IP:eitä ei ole debatin aihe, tottakai niitä löytyy. Tämä on varmasti kaikille selvää.

Noh kaippa joku sinun lisäksi sai tosta sen selon että kommentti "uudet ip:t" viittaavat Remedyn peleihin niin siltän päätä.. Kun sitä ei mitenkään erikseen edes korostettu. Tai yleensäkki kun puhuttiin monikoissa niin jostaki hatusta siihen olisi pitänyt mies repäistä Remedyn toinen peli alan wake.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Yksi ihan mahdollinen syy esim. QB:n kehnolle menestykselle on se, että se on väärällä konsolilla. Tai ainakin konsolin profiili on ihan väärä. Xbox mielletään ansiosta tai ansiotta räiskintäboksiksi, ja QB nyt vain ei vetoa keskiverto Xbox-pelaajaan. Sama selitys Tomb Raiderin laimealle vastaanotolle (tosin tässä vaikutti sekin, että sen tiedettiin ilmestyvän myöhemmin myös PC:lle ja pleikkarille). Playstationilla se olisi voinut myydä vähintään yhtä hyvin kuin Until Dawn tai jokin tuon tyyppinen.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Yksi ihan mahdollinen syy esim. QB:n kehnolle menestykselle on se, että se on väärällä konsolilla. Tai ainakin konsolin profiili on ihan väärä. Xbox mielletään ansiosta tai ansiotta räiskintäboksiksi, ja QB nyt vain ei vetoa keskiverto Xbox-pelaajaan. Sama selitys Tomb Raiderin laimealle vastaanotolle (tosin tässä vaikutti sekin, että sen tiedettiin ilmestyvän myöhemmin myös PC:lle ja pleikkarille). Playstationilla se olisi voinut myydä vähintään yhtä hyvin kuin Until Dawn tai jokin tuon tyyppinen.

On myös mielenkiintoista nähdä miten tomb raider tulee myymään ps4:llä, itse en nähnyt mitään syytä ostaa peliä x1:lle kun tietää että jos vuoden malttaa niin saadaan sieltä teknisesti parempi versio.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Kertokaapas, että miksi Remedyn pelit eivät mene kaupaksi?

En oikein usko, että tuo ihan kokonaan on Microsoftin syytä, vaan pakkohan se on olla jossakin määrin myös kehittäjissä tuo syy, ettei porukat osta peliä :confused:

Ehkä lineaarinen TPS ei ole enää yhtä myyvä & kiehtova lajityyppi mitä 360/PS3 aikakaudella? Onko nykysukupolven konsoleille edes sen pahemmin julkaistu kolmannen persoonan räiskintäpelejä? Äkkiseltään mieleen tulee ainoastaan kaksi peliä (The Order ja Quantum Break).
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

On myös mielenkiintoista nähdä miten tomb raider tulee myymään ps4:llä, itse en nähnyt mitään syytä ostaa peliä x1:lle kun tietää että jos vuoden malttaa niin saadaan sieltä teknisesti parempi versio.

Itse pahoin pelkään että Tomb Raiderin aika oli ja meni. Kerran flopanneen pelin toinen lanseeraus on aina haastavaa, varsinkin kun TR tulee aika ruuhkaiseen rakoon kilpailemaan ihan tuliteriä pelejä vastaan. Tuo vuoden väli kehityksen ja julkaisun välillä saattaa näkyä teknisessä toteutuksessakin.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Itse pahoin pelkään että Tomb Raiderin aika oli ja meni. Kerran flopanneen pelin toinen lanseeraus on aina haastavaa, varsinkin kun TR tulee aika ruuhkaiseen rakoon kilpailemaan ihan tuliteriä pelejä vastaan. Tuo vuoden väli kehityksen ja julkaisun välillä saattaa näkyä teknisessä toteutuksessakin.
Tuskin siellä sitä koodia missään pöytälaatikossa säilytetään. Eiköhän loppuvuodesta ole luvassa Definitive masterpiece edition.

Eikä tuo nyt kovin pahasti ole tainnut flopata. Ehkä jos peilaa Square Enixin typeriin myyntiodotuksiin. Ei voi olla bisnes terveellä pohjalla kun kuulee näitä puheita paljon tulevan Final Fantasyn pitää myydä, jotta päästään edes nolla tulokseen. Toisaalta juuri tuolta suunnalta näitä myyntitavoite aivopieruja on totuttu näkemään.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Tuskin siellä sitä koodia missään pöytälaatikossa säilytetään. Eiköhän loppuvuodesta ole luvassa Definitive masterpiece edition.

Eikä tuo nyt kovin pahasti ole tainnut flopata. Ehkä jos peilaa Square Enixin typeriin myyntiodotuksiin. Ei voi olla bisnes terveellä pohjalla kun kuule näitä puheita paljon tulevan Final Fantasyn pitää myydä, jotta päästään edes nolla tulokseen. Toisaalta juuri tuolta suunnalta näitä myyntitavoite aivopieruja on totuttu näkemään.


10 miljoona tais olla FF XV:n myyntiodotus? :D Square Enix teki kyllä pahan virheen kun pakautti tomb raiderin samana päivänä kauppaan kuin Fallout 4:n ja senhän näki heti,
eiköhän Square kuitenkin saanut pelistä rahat takaisin ja toivottavasti niin on tehnytkin.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Tuskin siellä sitä koodia missään pöytälaatikossa säilytetään. Eiköhän loppuvuodesta ole luvassa Definitive masterpiece edition.

Eikä tuo nyt kovin pahasti ole tainnut flopata. Ehkä jos peilaa Square Enixin typeriin myyntiodotuksiin. Ei voi olla bisnes terveellä pohjalla kun kuulee näitä puheita paljon tulevan Final Fantasyn pitää myydä, jotta päästään edes nolla tulokseen. Toisaalta juuri tuolta suunnalta näitä myyntitavoite aivopieruja on totuttu näkemään.

Gamespotin uutisesta äkkiä vilkaistuna ensimmäisen kuukauden aikana meni reilu miljoona kappaletta, kun edellistä Tomb Raideria myytiin samassa ajassa 3,6 miljoonaa. Ja S-E vaatimattomasti oli pettynyt tuohon edellisen osan myynteihin...

Enihuu, yleensähän pelin markkinointikuluista voi sanoa, että ne ovat about samaa luokkaa kehitysbudjetin kanssa. Eli jos ROTR:n kehitys maksoi 30 miljoonaa (RaHi-arvio), niin markkinointi on toinen mokoma. Nythän peli joudutaan sitten lanseeraamaan toisen kerran, ja varovaisestikin arvioiden mainontaan menisi ainakin yksi 15 miltsiä lisää.

Tietysti S-E todennäköisesti nyhti Microsoftilta melkoiset hillot korvaukseksi ajallisesta yksinoikeudesta, joten julkaisija on voinut kyllä kuitata kulunsa. Mutta MS:lle tätä ei voi pitää mitenkään strategisena voittona, koska Xbox One ei tuosta hyötynyt myynnillisesti juurikaan ja tähän poltetut muutama kymmenen miljoonaa olisivat voineet poikia pitemmän aikavälin hyötyjä esim. uuteen IP:hen sijoitettuna.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Gamespotin uutisesta äkkiä vilkaistuna ensimmäisen kuukauden aikana meni reilu miljoona kappaletta, kun edellistä Tomb Raideria myytiin samassa ajassa 3,6 miljoonaa. Ja S-E vaatimattomasti oli pettynyt tuohon edellisen osan myynteihin...

Enihuu, yleensähän pelin markkinointikuluista voi sanoa, että ne ovat about samaa luokkaa kehitysbudjetin kanssa. Eli jos ROTR:n kehitys maksoi 30 miljoonaa (RaHi-arvio), niin markkinointi on toinen mokoma. Nythän peli joudutaan sitten lanseeraamaan toisen kerran, ja varovaisestikin arvioiden mainontaan menisi ainakin yksi 15 miltsiä lisää.

Tietysti S-E todennäköisesti nyhti Microsoftilta melkoiset hillot korvaukseksi ajallisesta yksinoikeudesta, joten julkaisija on voinut kyllä kuitata kulunsa. Mutta MS:lle tätä ei voi pitää mitenkään strategisena voittona, koska Xbox One ei tuosta hyötynyt myynnillisesti juurikaan ja tähän poltetut muutama kymmenen miljoonaa olisivat voineet poikia pitemmän aikavälin hyötyjä esim. uuteen IP:hen sijoitettuna.

PC:julkaisun kanssa puhutaan kuitenkin miljoonista myydyistä kappaleista. S-E varmaan on pettynyt lukuihin, mutta heidän tavoitemyyntinsä ovatkin jotain aivan käsittämätöntä. Pienempi laitekanta julkaisussa varmaan selittää osittain julkaisumyyntien pienenemistä. Ehkä jopa Square Enix on osannut ottaa tämän mukaan laskelmiinsa? Ehkä jopa osasyy sille miksi MS tuohon otettiin mukaan julkaisijaksi pienentämään riskejä?

Ei myynnillisesti mikään jättipotti, muttei kai nyt floppikaan?
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Gamespotin uutisesta äkkiä vilkaistuna ensimmäisen kuukauden aikana meni reilu miljoona kappaletta.

NeoGaffin creamsugar mainitsi Rise of the Tomb Raiderin LTD myynnit joka oli ~345k tammikuussa 2016.

Tämä huomioon ottaen, miten RoTTR on rikkonut miljoonarajan (vielä kun kyseessä on sold through luku) jo julkaisuvuotena 2015? Ts. mitä olen missannut?
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

NeoGaffin creamsugar mainitsi Rise of the Tomb Raiderin LTD myynnit joka oli ~345k tammikuussa 2016.

Tämä huomioon ottaen, miten RoTTR on rikkonut miljoonarajan (vielä kun kyseessä on sold through luku) jo julkaisuvuotena 2015? Ts. mitä olen missannut?
USA vs. koko maailma. Cream kertoo tuossa NPD-tuloksia, joista tosiaan selviää vain Yhdysvaltain myynti. Ja siitäkin vain fyysiset kopiot. Tuohon päälle tulevat muu maailma ja digijakelu.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

USA vs. koko maailma. Cream kertoo tuossa NPD-tuloksia, joista tosiaan selviää vain Yhdysvaltain myynti. Ja siitäkin vain fyysiset kopiot. Tuohon päälle tulevat muu maailma ja digijakelu.

Konsolipelien digiversiot myyvät tyypillisesti n. 10 - 20 % verrattuna fyysisiin julkaisuihin. Tomb Raider tuskin on mikään valtava trendinrikkoja. Lisäksi kun ottaa huomioon Xbone-laitekannan painottumisen Yhdysvaltoihin, niin kuulostaa aika kyseenalaiselta että TR olisi myynyt 60 - 65 % kokonaismyynneistään Yhdysvaltojen ulkopuolella.

Eli jokin ei nyt täsmää, Aaron Greenbergin PR tai creamsugarin tiedot. Tai sitten tässä sotketaan eri versioita (Xbone/360)?
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Konsolipelien digiversiot myyvät tyypillisesti n. 10 - 20 % verrattuna fyysisiin julkaisuihin. Tomb Raider tuskin on mikään valtava trendinrikkoja. Lisäksi kun ottaa huomioon Xbone-laitekannan painottumisen Yhdysvaltoihin, niin kuulostaa aika kyseenalaiselta että TR olisi myynyt 60 - 65 % kokonaismyynneistään Yhdysvaltojen ulkopuolella.

Eli jokin ei nyt täsmää, Aaron Greenbergin PR tai creamsugarin tiedot. Tai sitten tässä sotketaan eri versioita (Xbone/360)?
Toisaalta Tomb Raiderin vahvin markkina-alue on Eurooppa, joten vaikka laitekanta onkin suhteessa vahvempi Yhdysvalloissa, se ei välttämättä korreloi pelin myynnin kanssa. En näkisi mitään syytä epäillä Greenbergin sanaa tässä asiassa.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Konsolipelien digiversiot myyvät tyypillisesti n. 10 - 20 % verrattuna fyysisiin julkaisuihin. Tomb Raider tuskin on mikään valtava trendinrikkoja. Lisäksi kun ottaa huomioon Xbone-laitekannan painottumisen Yhdysvaltoihin, niin kuulostaa aika kyseenalaiselta että TR olisi myynyt 60 - 65 % kokonaismyynneistään Yhdysvaltojen ulkopuolella.

Eli jokin ei nyt täsmää, Aaron Greenbergin PR tai creamsugarin tiedot. Tai sitten tässä sotketaan eri versioita (Xbone/360)?

Jep. Yhtälailla RoTTR myyntiluvut olivat kehnot Xbox Onen toiselle merkittävällä markkina-alueella. Briteissä julkaisuviikon myynnit olivat alle 63k (myyntijakauma: 85% X1 & 15% 360). Tosiaan meikäläisellä ei yksinkertaisesti riitä ymmärrystä miten näiden lukujen pohjalta peli on voinut ponnistaa miljoonamyynteihin jo julkaisuvuotena. I just don't get it.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

ZhugeEX kertoo Twitterissä, että Plussa tilaajia on nyt enemmän kuin mitä Gold tilaajia oli enimmillään 360:n aikaan.
ZhugeEX Twitter
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

ZhugeEX kertoo Twitterissä, että Plussa tilaajia on nyt enemmän kuin mitä Gold tilaajia oli enimmillään 360:n aikaan.
ZhugeEX Twitter

Hieno saavutus, mutta vertailu vähän epäreilu. 360:llä ei huippuvuosina tarjottu ilmaisia pelejä moninpelioikeuden lisäksi. Varmasti olisi nähty isompia tilaajamääriä Livessäkin, jos palvelu olisi ollut samanlainen kuin nykyiset Live Gold ja PS Plus.

Oli miten oli, hieno saavutus Sonylle ja tilaajamäärät vaan kasvavat, kun PS4:n lento jatkuu.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Hieno saavutus, mutta vertailu vähän epäreilu. 360:llä ei huippuvuosina tarjottu ilmaisia pelejä moninpelioikeuden lisäksi. Varmasti olisi nähty isompia tilaajamääriä Livessäkin, jos palvelu olisi ollut samanlainen kuin nykyiset Live Gold ja PS Plus.

Oli miten oli, hieno saavutus Sonylle ja tilaajamäärät vaan kasvavat, kun PS4:n lento jatkuu.
Enemmän tämä taitaa johtua siitä että maailma muuttuu. Seuraavilla konsoleilla taotaan taas uusia ennätyksiä.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Jatkossa NPD luvut sisältävät myös digimyynnit:

Today, NPD is finally taking that first step to offer a more complete picture of the entire games market as it's unveiled its digital point-of-sale (POS) sourced service, tracking SKU-level sales data on digital games.

...

The usual report on physical sales data will now be combined with digital sales data and issued on July 21 instead of July 14; it's expected to follow that cadence (the third data Thursday of the month) moving forward. Initially, NPD has gained the support of major publishers like EA, Activision, Ubisoft, Capcom, Square Enix, Take-Two, Deep Silver and Warner Bros. There are notable exceptions, however, like Bethesda as well as first-party publishers like Microsoft, Sony and Nintendo, but NPD analyst Liam Callahan promised that more publishers would be signing on as the service evolves.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Kesäkuun myyntiluvut Jenkeissä:
PS4: 235k (YoY -36%)

X1: 212k (YoY -28%)
WiiU: 35k (YoY -51%)

Jatkossa a
kvamariinin, kermasokerin ja muiden NPD sisäpiiriläisten foorumikirjoitukset nousevat entistä suurempaan arvoon, sillä NPD top 10 listat koostuvat kerätyistä tuloista eikä myydyistä kopioista.

Kesäkuun NPD:

1.
Overwatch*
2. Grand Theft Auto V
3. Lego Star Wars: The Force Awakens
4. Doom 2016**
5. Mirror’s Edge: Catalyst
6. Uncharted 4: A Thief’s End**
7. NBA 2K16
8. Call of Duty: Black Ops III
9. Destiny: The Taken King
10. Minecraft**

*No Battle.net sales
**No digital sales

Spoilerin alla yhteenveto konsoleiden NPD myyntiluvuista 2012-2016. Kirjoitushetkellä LTD luvut on seuraavat:
PS4: 13.99
X1: 12.23
WiiU: 5.27

angp5fx.png
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Quantum Breakin julkaisun jälkimainingeissa oli keskustelua VGChartzin luvuista. Tässä on taas yksi oikean elämän esimerkki kyseisen sivuston luotettavuudesta.

Another post from Aqua which show how inaccurate VGC is.

"I want you guys to take a look at this:

x5p7AMj.png


It's the data that just released on VG Chartz about USA sales for Mirror's Edge Catalyst opening week.

According to NPD, Mirror's Edge Catalyst only sold 99K units IN THE MONTH OF JUNE. So the performance is underwhelming even when you look at the already underwhelming VG Chartz estimates."
 
Ylös Bottom