Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Toisaalta jos palataan siihen rummutetuimpaan tehojen käyttökohteeseen, eli grafiikkaan, niin sekin on tärkeää ruutukokojen kasvaessa jatkuvasti.

Toisin oli vielä neljä vuotta sitten, kun oli selvää ettei Xbox One tehot riitä kilpailemaan PS4:n kanssa.:

Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Kuten moni muukin on jo sanonut, niin ei tässä kannata grafiikan perässä juosta. Tärkeimmät asiat kuitenkin haetaan niistä omista mieltymyksistä yksinoikeuspelien ja pelikaverien suhteen. Tietysti myös palvelun toimivuus ja yleinen käytettävyys vaikuttavat.
 
Viimeksi muokattu:
Toisin oli vielä neljä vuotta sitten, kun oli selvää ettei Xbox One tehot riitä kilpailemaan PS4:n kanssa.:
Pakko puolustaa Dragonflyta kommentoimalla että tuosta viestistä on tosiaan aikaa se 4 vuotta :D Mielipiteet voi muuttua moneen kertaan tuossa ajassa. Kuten myös tekniikka kehittyä ja ne ruutukoot kasvaa. Niin ja Xboxin tuoteperheestä löytyy se reippaasti tehokkain konsolikin nykyään.
 
En näe viestiä, jota vastaan minua puolustat mutta kiitos silti siitä. :)

Jos olen neljä vuotta sitten puhunut jostain muusta kuin tehoista, niin näin olen. Nyt puhunkin tosiaan tulevaisuudesta. Seuraavan sukupolven konsoleista. Neljä vuotta sitten on hetki sitten hypätty uuteen sukupolveen ja silloinkin on tehot kasvaneet. Toivottavasti ne tulevat kasvamaan nytkin. Se onko PS5 vai uusi Xbox tehokkaampi onkin sitten eri keskustelu. Toivoisin molemmilta tehomalleja, joista otetaan oikeasti kaikki irti.
 
Tehot ovat vain yksi osa kokonaisuutta ja tärkeä lähinnä silloin kun on selkeä hyppäys tulossa. Nyt nähtäneen jo selvästi että 4K 60hz on se mihin seuraavaksi tähdätään.

Xbox one ja ps4 juoksussa xbox one ei kyennyt kuin harvoin1080 60hz tasoon, ja se oli ykis tekijä, ei tosin ainoa, mikä söi xbox onen alkumainetta

Sillä ei ole oikeastaan merkitystä mennäänkö paljon yli, mutta sillä on jos jäädään paljon alle. Veikkaan että eiköhän molemmat mene selvästi xbox one X:n yli, mutta kuten sanoin, sillä paljonko menevät ei ole iso merkitys sen jälkeen kun 4k 60hz on saavutettu.

PC puolella ollaan sitten menty kohti 144hz:n suuntaan, mutta konsolit taitavat pysytellö töllöhertseissä.
 
PC puolella ollaan sitten menty kohti 144hz:n suuntaan, mutta konsolit taitavat pysytellö töllöhertseissä.

Täällä pyöritään PC:llä jo paikoin yli 200 fps, tosin monitori kykenee vain 144 Hz.

Yksinomaan tehojen perässä juoksevat eivät valitse konsolia. Konsolista haetaan yhä nykyaikaisia sisältöjä ja helppoa käytettävyyttä. Pleikkarilla nämä ovat olleet parhaiten tasapainossa, kuten myynnit kertovat. Switch tosin haastajana pärjännyt erinomaisesti.
 
Veikkaan että eiköhän molemmat mene selvästi xbox one X:n yli, mutta kuten sanoin, sillä paljonko menevät ei ole iso merkitys sen jälkeen kun 4k 60hz on saavutettu.

Tätä totta tosiaan toivon. Xbox One X näytti tavallaan sen mitä tämän sukupolven konsolin olisi pitänyt olla alusta asti. Nyt pelit pyörii oikeasti niinkuin pitää. 4k ja 60fps olisi hyvä standardi seuraavaan sukupolveen. Juuri tästä syystä tehon lisäystä tarvitaan.

Muutenhan esim. Xboxilla paketti tuntuisi olevan aika hyvin kasassa. On pystytty tarjoamaan häkellyttävä määrä sisältöä helposti kuluttajan käsille Game Passilla. Helppokäyttöisyys on konsolisukupolven kärjessä kaikkine palveluineen ja omat isot yksinoikeudet tarjonneet mahtavia pelihetkiä. Taaksepäin yhteensopivuus ehostetuilla peleillä on myös jotain sellaista mihin muut eivät pystyneet. Nämä kaikki olisi tietysti syytä löytyä myös seuraavasta Xboxista.

Tulevaisuutta katsoen uusia studioita on vielä hankittu työstämään pelejä seuraavalle Xboxille, joten pullat on hyvin uunissa.

Tykkään siitä kuinka Xbox on petrannut sukupolven edetessä. Kehitystä on tapahtunut hurjasti. Pelaajia on kuunneltu ja sitä kautta tuotu niitä juttuja, joita ihmiset ovat pyytäneet. Onneksi Microsoft ei jäänyt makaamaan laakereilleen. Ehkä tässä on juuri se että rahaa on taustalla onneksi niin paljon että voidaan tehdä juttuja, vaikka myynneissä ei pleikkarille pärjätäkään.

Mitä tulee seuraavan sukupolven myynteihin, niin uskon että pleikkari on ykkönen edelleen. Kuluttajat ovat yllättävän merkkivakiintuneita, joten tätä on hankala lyhyellä aikavälillä muuttaa. Tämän näkee täällä keskusteluissa, omassa kaveripiirissä ja ihan vaan vaikka pelikaupassa sivukorvalla kuullessa. Toisaalta se samalla tarkoittaa että ihan kivasti Xboxikin tulee seuraavassa sukupolvessa myymään.

Ei millään malttaisi odottaa uusien konsolien julkistusta. :)
 
Edelleen VgChartz yliarvioi Xboxin myynnit.
Mahdollisesti VGChartzin käyttämä kaava maailmanlaajuisten myyntiin saamiseen yliarvioi kerta toisensa jälkeen X1:n Euroopan myynnit. Tosiaan ei ole ensimmäinen kerta kun näin on tapahtunut. ResetEran kommenttien perustellaan tällä kertaa lukema tiputettiin 43,2 miljoonasta 41,2 miljoonaan.

Nähtäväksi jää kerkeääkö konsoli ylittää 50 miljoonan rajaa kun seuraaja julkistetaan yleisölle
Epäilen. Vuosi takaperin Zhuge mainitsi Xbox One, S- ja X-mallien yhteenlasketun myynnin olevan 35 miljoonaan paikkeilla. Kelataan vuosi eteenpäin ja kyseinen luku on noussut ~6 miljoonalla...
 
Mahdollisesti VGChartzin käyttämä kaava maailmanlaajuisten myyntiin saamiseen yliarvioi kerta toisensa jälkeen X1:n Euroopan myynnit. Tosiaan ei ole ensimmäinen kerta kun näin on tapahtunut. ResetEran kommenttien perustellaan tällä kertaa lukema tiputettiin 43,2 miljoonasta 41,2 miljoonaan.

Tämä Xboxin myyntien yliarviointi on jo vanhaa perua. Isossa kuvassa merkityksetöntä, mutta tarkemmin katsoessa alkaa olla merkitystä kun ennakoidaan milloin Nintendo Switch menee ohi.
 
Mahdollisesti VGChartzin käyttämä kaava maailmanlaajuisten myyntiin saamiseen yliarvioi kerta toisensa jälkeen X1:n Euroopan myynnit. Tosiaan ei ole ensimmäinen kerta kun näin on tapahtunut. ResetEran kommenttien perustellaan tällä kertaa lukema tiputettiin 43,2 miljoonasta 41,2 miljoonaan.

Epäilen. Vuosi takaperin Zhuge mainitsi Xbox One, S- ja X-mallien yhteenlasketun myynnin olevan 35 miljoonaan paikkeilla. Kelataan vuosi eteenpäin ja kyseinen luku on noussut ~6 miljoonalla...

En yhtään kyllä ihmettele miksi Microsoft käyttää prosentteja kun puhutaan myyntien nousuista, arvioni osui aika hyvin että myyntien nousu on ollut melko mitätöntä kun vuosi tasolla se nousee noin 6 miljoonalla. Näyttäähän se prosentteina hyvältä mutta ei kun aletaan kappale myynneistä puhumaan.
 
En yhtään kyllä ihmettele miksi Microsoft käyttää prosentteja kun puhutaan myyntien nousuista, arvioni osui aika hyvin että myyntien nousu on ollut melko mitätöntä kun vuosi tasolla se nousee noin 6 miljoonalla. Näyttäähän se prosentteina hyvältä mutta ei kun aletaan kappale myynneistä puhumaan.
Näinhän se on:

1548525597932.png

Myyntien %-noususta tulee mieleen Nintendon raportit Wii U:n myyntien kehityksestä:
"Today, Iwata showed a chart that compares Wii U sales to consumers in Europe, Japan and the U.S. from April - Sept. in 2013 and 2014. Hardware sales increased just over 100 percent in Japan, 175 percent in the U.S. and 200 percent in Europe."

Kyllähän 200% kasvu kuulostaa todella hyvältä ja lähtökohtaisesti luo positiivisen mielikuvan, että laitteet viedään käsistä. Pelkän %-kasvun perusteella on kuitenkin mahdoton sanoa miten hyvin laite käytännössä menee kaupaksi, mistä Wii U on hyvä esimerkki.
 
Tämä Xboxin myyntien yliarviointi on jo vanhaa perua. Isossa kuvassa merkityksetöntä, mutta tarkemmin katsoessa alkaa olla merkitystä kun ennakoidaan milloin Nintendo Switch menee ohi.

Siinähän se odotellessa sinunkin aikasi kuluu mukavasti. Ja välissä voi aina silloin tällöin kaivella muiden vuosi tolkulla vanhoja sanomisia. Voi sitä historian havinaa... :D:D:D
 
Siinähän se odotellessa sinunkin aikasi kuluu mukavasti. Ja välissä voi aina silloin tällöin kaivella muiden vuosi tolkulla vanhoja sanomisia. Voi sitä historian havinaa... :D:D:D
Kehtaatko postata vielä sen mitä olen sanonut kun siitä nyt keskustelua kertyy. Ilmeisesti jotain aivan järkyttävää :eek:
 
Kehtaatko postata vielä sen mitä olen sanonut kun siitä nyt keskustelua kertyy. Ilmeisesti jotain aivan järkyttävää :eek:
Joskus aiemmin totesit ettei kannata juosta grafiikan perässä.

Preferenssit muuttuvat ajan saatossa eikä tässä ole mitään ihmeellisä. Jatketaan keskustelua itse aiheesta eli myyntiluvuista.
 
Joskus aiemmin totesit ettei kannata juosta grafiikan perässä.

Aaahh, okei. En toki sanonut että sitä nytkään yksinomaan grafiikan perässä kannata juosta, vaan että tehot mahdollistavat erilaisia asioita. Grafiikka on näistä se rummutetuin, koska on selkeimmin mitattavissa ja nähtävissä. Tämä siis kun puhe oli seuraavan sukupolven konsoleista. Tehon lisäystä tarvitaan kaikessa. Esim. Crackdown 3 tulee nyt valjastamaan laskentatehoa pilvestä, joten ei se kaikki teho välttämättä tarvitse olla konsolin sisuksissa. Se ei silti poista sen tarvetta.

Oma ruutukoko on kasvanut 52 tuumasta 65 tuumaan neljän vuoden sisällä. Katseluetäisyys ei silti ole muuttunut mihinkään. Tähän peilasin sitä tarvetta korkeammalle resoluutiolle. En varmasti ole ainoa joka on viimeisten vuosien aikana telkkariaan päivitellyt.
 
Japanin viime viikon myynnit. Ollaan palattu Switchin huippumyyntien jälkeen taas arkeen. Playstation 4 Pro puolestaan tykittää vähintäänkin tuplamyynneillä.

  1. Switch – 52,429
  2. PS4 Pro – 33,032
  3. PS4 – 19,612
  4. New 2DS LL – 3,781
  5. Vita – 1,701
  6. New 3DS LL – 972
  7. 2DS – 179
  8. Xbox One X – 82
  9. Xbox One – 11

Pelit:

1. [PS4] Kingdom Hearts III – 610,077 / NEW
2. [PS4] Resident Evil 2 – 252,848 / NEW
3. [NSW] New Super Mario Bros. U Deluxe – 57,725 / 312,869
4. [NSW] Super Smash Bros. Ultimate – 38,478 / 2,764,751
5. [PS4] Ace Combat 7 – 25,499 / 227,868
6. [NSW] Super Mario Party – 11,958 / 983,903
7. [NSW] Mario Kart 8 Deluxe – 10,860 / 2,096,812
8. [NSW] Pokemon: Let’s Go, Pikachu / Eevee – 9,334 / 1,436,633
9. [NSW] Minecraft – 8,588 / 582,039
10. [NSW] Splatoon 2 – 7,329 / 2,910,678


Lähde: https://nintendoeverything.com/media-create-sales-1-21-19-1-27-19/
 
Ylös Bottom