Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Japanin viime viikon myynnit. Ollaan palattu Switchin huippumyyntien jälkeen taas arkeen. Playstation 4 Pro puolestaan tykittää vähintäänkin tuplamyynneillä.

  1. Switch – 52,429
  2. PS4 Pro – 33,032
  3. PS4 – 19,612
  4. New 2DS LL – 3,781
  5. Vita – 1,701
  6. New 3DS LL – 972
  7. 2DS – 179
  8. Xbox One X – 82
  9. Xbox One – 11

Pelit:

1. [PS4] Kingdom Hearts III – 610,077 / NEW
2. [PS4] Resident Evil 2 – 252,848 / NEW
3. [NSW] New Super Mario Bros. U Deluxe – 57,725 / 312,869
4. [NSW] Super Smash Bros. Ultimate – 38,478 / 2,764,751
5. [PS4] Ace Combat 7 – 25,499 / 227,868
6. [NSW] Super Mario Party – 11,958 / 983,903
7. [NSW] Mario Kart 8 Deluxe – 10,860 / 2,096,812
8. [NSW] Pokemon: Let’s Go, Pikachu / Eevee – 9,334 / 1,436,633
9. [NSW] Minecraft – 8,588 / 582,039
10. [NSW] Splatoon 2 – 7,329 / 2,910,678


Lähde: https://nintendoeverything.com/media-create-sales-1-21-19-1-27-19/

Ei nyt ihan kauheaa tykitystä, kun ottaa huomioon mitä pelejä Ps4:lle ilmestyi!
 
Viimeksi muokattu:
DyOibaqX0AAvlBI.jpg:large

Zhuge myyntilukukäyrä Twitterissä
 
PS4...............18 million “sold”
Switch........17.5 million “shipped”
Toisaalta lanseerausvuoden jälkeen noilla sold- ja shipped-myynneillä ei ole kauheasti eroa. Kanavien täytön jälkeen (eli konsoleiden shippaaminen julkaisupäivää varten) läpimyynti ja toimitukset kulkevat aika samoja latuja.
 
Toisaalta lanseerausvuoden jälkeen noilla sold- ja shipped-myynneillä ei ole kauheasti eroa. Kanavien täytön jälkeen (eli konsoleiden shippaaminen julkaisupäivää varten) läpimyynti ja toimitukset kulkevat aika samoja latuja.
Tuossa Sonyn tuoreen osavuosikatsauksen yhteydessä ilmoitettiin PS4:n shipped-lukemaksi 94,2M, kun taas kuluttajille oli myyty 91,6 miljoonaa yksikköä. Varastoissa ja hyllyillä makoilee siis 2,6 miljoonaa vehjettä. On siinä jonninmoinen ero.
 
Playstation painaa rahaa:
DyTSSMlWoAARBlJ.jpg:large

Zhuge Twitter

Ihmiset eivät näytä olevan kyllästyneitä nykypleikkarisukupolveen.
Paljonkohan tästä mahtaa jäädä viivan alle, eli painaa rahaa? Digiostamisen kasvamisen tuosta näkee kyllä hyvin.

Piti oikein katsoa Sonyn osavuosikatsausta, sai hieman osviittaa kateprosenteista yleisesti: FY2018 Q1-Q3 myynnit "Game and Network services", 1812 miljardia jeniä, liikevoitto 247miljardia jeniä. Koko FY2018 liikevoitto siis ~2.3miljardia USD:tä "pleikkariosastolla"
 
Viimeksi muokattu:
Tuossa Sonyn tuoreen osavuosikatsauksen yhteydessä ilmoitettiin PS4:n shipped-lukemaksi 94,2M, kun taas kuluttajille oli myyty 91,6 miljoonaa yksikköä. Varastoissa ja hyllyillä makoilee siis 2,6 miljoonaa vehjettä. On siinä jonninmoinen ero.
Mutta kalenterivuoden aikana myydään kuluttajille about saman verran konsoleita kuin niitä toimitetaan kauppoihin. Shipattujen määrä ei siis säännöllisesti kasva nopeammin kuin läpimyytyjen konsolien. Siksi yksittäisen kalenterivuoden lukemissa ei kannata liikaa takertua shipped/sold-eroon.

Tietysti elinkaaren loppupäässä shipment-lukemat alkavat hiipua, kun hyllyt myydään tyhjäksi eikä niitä enää täytetä, mutta PS4 ei ole vielä siellä.
 
Viime viikon myynnit Japanissa.

  1. Switch – 69,472
  2. PS4 – 15,074
  3. PS4 Pro – 10,540
  4. New 2DS LL – 3,622
  5. Vita – 1,521
  6. New 3DS LL – 1,188
  7. 2DS – 104
  8. Xbox One X – 86
  9. Xbox One – 17

Pelit:

1. [PS4] Kingdom Hearts III – 91,019 / 701,096
2. [PS4] Resident Evil 2 – 51,339 / 304,186
3. [NSW] New Super Mario Bros. U Deluxe – 45,879 / 358,748
4. [NSW] Super Smash Bros. Ultimate – 35,217 / 2,799,969
5. [NSW] Pokemon: Let’s Go, Pikachu / Eevee – 21,274 / 1,457,907
6. [PS4] Nelke & the Legendary Alchemists – 18,679 / NEW
7. [NSW] Super Mario Party – 12,181 / 996,084
8. [NSW] Mario Kart 8 Deluxe – 11,710 / 2,108,522
9. [PS4] Ace Combat 7 – 11,444 / 239,322
10. [NSW] Minecraft – 8,250 / 590,289

Lähde: https://nintendoeverything.com/media-create-sales-1-28-19-2-3-19/
 
Viime viikon Japanin myynnit.

  1. Switch – 61,280
  2. PS4 – 11,583
  3. PS4 Pro – 8,111
  4. New 2DS LL – 3,216
  5. Vita – 1,475
  6. New 3DS LL – 1,070
  7. 2DS – 138
  8. Xbox One X – 129
  9. Xbox One – 16

Pelit:
  1. [NSW] New Super Mario Bros. U Deluxe – 38,482 / 397,231
  2. [PS4] Kingdom Hearts III – 35,450 / 736,545
  3. [NSW] Super Smash Bros. Ultimate – 31,174 / 2,831,143
  4. [PS4] Resident Evil 2 – 22,670 / 326,856
  5. [NSW] Pokemon: Let’s Go, Pikachu / Eevee – 17,596 / 1,475,502
  6. [NSW] Mario Kart 8 Deluxe – 12,250 / 2,120,772
  7. [NSW] Super Mario Party – 11,863 / 1,007,947
  8. [NSW] Minecraft – 8,308 / 598,597
  9. [NSW] Zelda: Breath of the Wild – 7,273 / 1,283,831
  10. [NSW] Splatoon 2 – 7,068 / 2,925,436
Lähde: https://nintendoeverything.com/media-create-sales-2-4-19-2-10-19/
 
Brittien myyntilukuja (ei sisällä digimyyntejä): UK Charts: Far Cry New Dawn is No.1, but Metro Exodus is the real winner

Far Cry:
Although Far Cry managed to top the charts, it isn't an especially impressive opening week. The game's launch week sales are 86.5 per cent down over last year's Far Cry 5. Of course, this is a spin-off Far Cry title, and so the comparison isn't overly fair. Yet even compared to 2016's Far Cry Primal (the previous spin-off), sales are a fraction of what we'd typically expect (Far Cry Primal sold almost four times as many units in its first week as New Dawn has).

60 per cent of Far Cry: New Dawn sales came on PS4, 39 per cent on Xbox One, with the rest on PC (physical sales only).

Metro Exodus:
A company that will likely be feeling happier with the result this week is Deep Silver. Metro Exodus missed out on No.1 by just 2,000 units. Yet more significantly, the game has posted a better opening week than 2013's Metro Last Light (released on Xbox 360, PS3 and PC). This result is even more impressive when you consider the growth of digital sales in the six years between the two titles (digital game sales are not counted in this data).

Launch physical sales for Metro Exodus are almost 50 per cent higher than Last Light. 57 per cent of Metro Exodus sales came on PS4.

Jump Force:
Next up in terms of new releases is Bandai Namco's Jump Force at No.4. Its a strong opening performance for the fighting game, and continues an impressive few weeks for the publisher (following recent strong sales of Tales Of and Ace Combat). The game performed best on PS4, accounting for 76 per cent of the game's launch sales.

Crackdown 3:
The most disappointing launch of the week belongs to Microsoft's Crackdown 3, which only made No.13. The game's launch sales are barely 10 per cent of what Crackdown 2 managed in 2010. Of course, the industry was very different back then. Xbox 360 was the market leading console, digital sales were not as significant as they are today (again, only physical is counted here) and Crackdown 3 will likely have picked up a fair few users via the Xbox Game Pass subscription service (which isn't included here).


Edit:
 
Viimeksi muokattu:
Crackdown 3:
The most disappointing launch of the week belongs to Microsoft's Crackdown 3, which only made No.13. The game's launch sales are barely 10 per cent of what Crackdown 2 managed in 2010. Of course, the industry was very different back then. Xbox 360 was the market leading console, digital sales were not as significant as they are today (again, only physical is counted here) and Crackdown 3 will likely have picked up a fair few users via the Xbox Game Pass subscription service (which isn't included here).

Crackdown 3:n fyysisten kopioiden surkea myynti oli nähtävissä kilometrien päästä. Niin monta vuotta tuon kanssa on vetkuteltu.

Toisaalta True Achievements -sivuston puolen miljoonan pelaajan otos antaa kohtuullisen hyvän kuvan siitä, kuinka paljon Crackdownia oikeasti pelataan. Sivusto nimittäin träkkää reaaliaikaisesti mm. kaikkein eniten viimeaikoina avattuja saavutuksia: https://www.trueachievements.com/popularachievements.aspx

Juuri tällä hetkellä TOP 30:ssä ei ole kuin kaksi peliä: Crackdown 3 ja ilmaiseksi julkaistu Apex Legends.

Toisin sanoen Crackdown kerää hurjia pelaajamääriä juurikin Game Passin kautta.

Onko se hyvää bisnestä? En tiedä.
 
Ylös Bottom