Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja stammy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Näyttäisi olevan Benjin omia ennusteita/odotuksia myynneistä. Todelliset luvut tullee puolessa välissä kuuta.

Joo ainakin tähän mennessä kaikki arviot ovat aikalailla osuneet oikeaan. Eihän sitä tiiä vaikka nyt olisi eka kerta että ne menisi perseeleen?

Joo ainakin tähän mennessä kaikki arviot ovat aikalailla osuneet oikeaan. Eihän sitä tiiä vaikka nyt olisi eka kerta että ne menisi perseeleen?
Kyllähän Benjillä on tavallista tallaajaa paremmat lähtökohdat lähteä kontaktiensa kautta arvioimaan myyntejä. Ei se niistä silti myyntejä tee, vaan myyntiarvioina pysyvät edelleen.

Viimeksi muokattu:
Viime viikon myynnit Japanista. Pokemon jyrää näyttävillä viikkomyynneillä.

1. Switch – 111,621
  2. Switch Lite – 75,142
  3. PS4 – 5,054
  4. PS4 Pro – 3,572
  5. New 2DS LL – 1,486
  6. Xbox One S – 518
  7. Xbox One X – 373
  8. New 3DS LL – 94
  9. PS Vita – 26

Pelit:

1. [NSW] Pokemon Sword/Shield – 275,959 / 2,023,043
2. [PS4] SD Gundam G Generation Cross Rays – 64,538 / NEW
3. [NSW] SD Gundam G Generation Cross Rays – 45,282 / NEW
4. [PS4] 13 Sentinels: Aegis Rim – 34,608 / NEW
5. [NSW] Luigi’s Mansion 3 – 26,256 / 285,175
6. [NSW] Ring Fit Adventure – 22,302 / 312,383
7. [NSW] Minecraft – 11,084 / 1,022,756
8. [NSW] Mario & Sonic at the Olympic Games Tokyo 2020 – 10,439 / 62,021
9. [NSW] Mario Kart 8 Deluxe – 9,834 / 2,543,292
10. [NSW] Super Smash Bros. Ultimate – 9,789 / 3,348,488

Lähde: https://nintendoeverything.com/famitsu-sales-11-25-19-12-1-19/

Viime viikon myynnit Japanista. Pokemon jyrää näyttävillä viikkomyynneillä.

1. Switch – 111,621
  2. Switch Lite – 75,142
  3. PS4 – 5,054
  4. PS4 Pro – 3,572
  5. New 2DS LL – 1,486
  6. Xbox One S – 518
  7. Xbox One X – 373
  8. New 3DS LL – 94
  9. PS Vita – 26

Pelit:

1. [NSW] Pokemon Sword/Shield – 275,959 / 2,023,043
2. [PS4] SD Gundam G Generation Cross Rays – 64,538 / NEW
3. [NSW] SD Gundam G Generation Cross Rays – 45,282 / NEW
4. [PS4] 13 Sentinels: Aegis Rim – 34,608 / NEW
5. [NSW] Luigi’s Mansion 3 – 26,256 / 285,175
6. [NSW] Ring Fit Adventure – 22,302 / 312,383
7. [NSW] Minecraft – 11,084 / 1,022,756
8. [NSW] Mario & Sonic at the Olympic Games Tokyo 2020 – 10,439 / 62,021
9. [NSW] Mario Kart 8 Deluxe – 9,834 / 2,543,292
10. [NSW] Super Smash Bros. Ultimate – 9,789 / 3,348,488

Lähde: https://nintendoeverything.com/famitsu-sales-11-25-19-12-1-19/
Kylläpä se myy hyvin Pokemonin kanssa. Ei toki yllätä mutta maailmanlaajuisten myyntejen perusteella kait voidaan jo floppauspuheet lopettaa. Muistan nuo Nintendon konkurssipuheet ennen Switchin julkaisua kuin eilisen päivän. Itse olin ihan toista mieltä ja perustellusti ja näytän olleen täysin oikeassa.

Kylläpä se myy hyvin Pokemonin kanssa. Ei toki yllätä mutta maailmanlaajuisten myyntejen perusteella kait voidaan jo floppauspuheet lopettaa. Muistan nuo Nintendon konkurssipuheet ennen Switchin julkaisua kuin eilisen päivän. Itse olin ihan toista mieltä ja perustellusti ja näytän olleen täysin oikeassa.

Wii U floppasi, ei ollut sitä mitä odotettiin. Switchissä oli asiat tehty oikein, kyseessä oli todellinen hybridi, jonka pystyi helposti hahmottamaan sellaiseksi telakoineen päivineen. Menestyksen edellytykset pystyi havaitsemaan nopeasti, kun julkaisupelit oli esitelty.

Wii U floppasi, ei ollut sitä mitä odotettiin. Switchissä oli asiat tehty oikein, kyseessä oli todellinen hybridi, jonka pystyi helposti hahmottamaan sellaiseksi telakoineen päivineen. Menestyksen edellytykset pystyi havaitsemaan nopeasti, kun julkaisupelit oli esitelty.
Kyllähän myyntipotenttiaalin pystyi päättelemään kun laski yhteen 3DS:sän ja Wiiuun omistajat yhteen. Tosiaan markkinointi ja konsepti oli ihan toisella tasolla kuin Wiiuulla aikoinaan. KOti ja kannettavan pelikonsolin yhistelmä oli nerokas yhistelmä. Samalla laite yhisti koti ja kannettavat Nintendon pelisarjat yhdelle laitteelle. Julkaisu vuoden pelivalikoima oli huikea ja konsolille on ilmestynyt jo aimo annos aikamoisia hittejä. Eikä noiden tulo näytä hyytyvän. Toivottavasti ensi vuodesta on tulossa tämän vuoden tasoinen yksinoikeuspelien määrässä ja laadussa. Niin ja hinnanalennus kortti on edelleen käyttämättä mikä tuntuu aika uskomattomalta kun kolmas vuosi on kohta konsolilla takana.

Kyllähän myyntipotenttiaalin pystyi päättelemään kun laski yhteen 3DS:sän ja Wiiuun omistajat yhteen. Tosiaan markkinointi ja konsepti oli ihan toisella tasolla kuin Wiiuulla aikoinaan.

Hauskaa käydä lukemassa tunnelmia julkaisun alla: https://forum.konsolifin.net/threads/nintendo-switch.84193/page-40

Siellä tulee huutonaurua Switchin konseptille. Mikäli Nintendo olisi tehnyt äänekkäimpiä kritisoijien mukaisen konsolin, olisi taru kenties konsolimarkkinoilla voinut päättyäkin.

Hauskaa käydä lukemassa tunnelmia julkaisun alla: https://forum.konsolifin.net/threads/nintendo-switch.84193/page-40

Siellä tulee huutonaurua Switchin konseptille. Mikäli Nintendo olisi tehnyt äänekkäimpiä kritisoijien mukaisen konsolin, olisi taru kenties konsolimarkkinoilla voinut päättyäkin.

Missä onkaan Mahe joka niin vahvasti oli sitä mieltä, että Switch ei tule onnistumaan ja oli floppi jo ennen julkaisua? Olisi kiva kuulla hänen kommentit nyt. Vai pitikös Switchin myydä yli 100milj ennen, kuin voitiin todeta ettei se ole floppi? ;)

Missä onkaan Mahe joka niin vahvasti oli sitä mieltä, että Switch ei tule onnistumaan ja oli floppi jo ennen julkaisua? Olisi kiva kuulla hänen kommentit nyt. Vai pitikös Switchin myydä yli 100milj ennen, kuin voitiin todeta ettei se ole floppi? ;)
Mahella -- kuten minulla -- oli väärä olettamus pohjalla. Itsehän kirjoitin aiheesta ihan pitkän avautumisen kolme vuotta sitten:

Harhaolettamus oli, että Switch ostettaisiin ensisijaisesti kotikonsoliksi, jonka voi ottaa matkan päälle mukaan. Mutta oikeasti se miellettiinkin käsikonsoliksi, jonka voi kytkeä telkkariin. Ja käsikonsolithan tunnetusti myyvät ihan eri säännöillä kuin kotilaitteet.

En ole vieläkään ihan täysin ymmärtänyt, mikä Switchissä vetoaa, koska esimerkiksi PS Vitaa moitittiin juuri siitä, että se pyrkii tuomaan kotikonsolipelit kannettavalle laitteelle ja se on jotenkin väärin. Tietysti Vita ei tuonut kaikkia tai ainakaan tarpeeksi monta näkyvää peliä käsikonsolille, mutta ilmeisesti hinku pelata Skyrimia matkan päällä on edelleen yhtä iso kuin Switchin ilmestymisen aikoihin.

Itselläni tilanne on muuttunut tuosta taannoisesta sen verran, että poistin kaikki pelit puhelimeltakin. Eli pelaaminen tapahtuu enää yksinomaan kotona.

En ole vieläkään ihan täysin ymmärtänyt, mikä Switchissä vetoaa, koska esimerkiksi PS Vitaa moitittiin juuri siitä, että se pyrkii tuomaan kotikonsolipelit kannettavalle laitteelle ja se on jotenkin väärin.

Tuotteistus oli Switchin kohdalla harvinaisen onnistunut, ollakseen kuitenkin moniulotteinen laite. Idea aukeaa heti ensisilmäyksellä, on helposti hahmoteltavissa. Telakka näyttelee siinä suurta roolia. Vaikka et koskaan konsolia telakasta ottaisi, on sinulla kuitenkin optio tehdä se.

Harhaolettamus oli, että Switch ostettaisiin ensisijaisesti kotikonsoliksi, jonka voi ottaa matkan päälle mukaan. Mutta oikeasti se miellettiinkin käsikonsoliksi, jonka voi kytkeä telkkariin. Ja käsikonsolithan tunnetusti myyvät ihan eri säännöillä kuin kotilaitteet.
Oikeasti sen voi mieltää ihan kummaksi vain ja se onkin koko jutun pointti. Turha sitä on yrittää vääntää väkisin pelkästään kumpaankaan lokeroon.
Ainoastaan Lite on käytännössä käsikonsoli.
En minä ainakaan millään käsikonsolin myyntisäännöillä omaa Switchiä ostanut, pääasiassa on telakassa nököttänyt.

Oikeasti sen voi mieltää ihan kummaksi vain ja se onkin koko jutun pointti. Turha sitä on yrittää vääntää väkisin pelkästään kumpaankaan lokeroon.
Ainoastaan Lite on käytännössä käsikonsoli.
En minä ainakaan millään käsikonsolin myyntisäännöillä omaa Switchiä ostanut, pääasiassa on telakassa nököttänyt.
No minulla tilanne on juuri päinvastainen. Switch on ensisijaisesti käsikonsoli, jonka voit kytkeä telkkariin. Alitehoisen laitteen pelit näyttävät paremmalta vähän pienemmällä ruudulla, joten olen kotioloissakin pelannut melkein yksinomaan kannettavassa muodossa. Ostin itseasiassa nyt Black Friday -tarjouksesta Satisfyen Switch Grip Pron, jotta pelaaminen kannettavassa muodossa olisi ergonomisempaa.

Kotikannettavuuden lisäksi Switch on kulkenut mukana työmatkat ja muutkin reissut. Tähän laite osuu kuin nenäpäähän.

Itse olin Switchiä vastaan aluksi juuri siksi, että markkinoille tuotiin alitehoinen laite aika kalliiseen hintaan. Mutta nyt kun sen mieltää käsikonsolina, eikä suorana tehoveljiensä kotikonsolikilpailijana, niin tilanne ei olekaan niin paha. Nyt Switchille on oma paikkansa, jonka se täyttää varsin onnistuneesti.

Arvioita vuoden 2019 konsolimyynneistä:

worldwide_ytd.png

Edit: Vaikka sukupolven vaihdos on jo lähellä ja se näkyy myynneissä niin kyllä PS4 pystyy koviin tuloksiin. Varmaan menee kiitos hyvien multiplättäri bundlejen sekä hyvien yksinoikeuksien mitä tällekki vuodelle näytettiin saavan.

Viimeksi muokannut moderaattori:
No minulla tilanne on juuri päinvastainen. Switch on ensisijaisesti käsikonsoli, jonka voit kytkeä telkkariin. Alitehoisen laitteen pelit näyttävät paremmalta vähän pienemmällä ruudulla, joten olen kotioloissakin pelannut melkein yksinomaan kannettavassa muodossa. Ostin itseasiassa nyt Black Friday -tarjouksesta Satisfyen Switch Grip Pron, jotta pelaaminen kannettavassa muodossa olisi ergonomisempaa.

Kotikannettavuuden lisäksi Switch on kulkenut mukana työmatkat ja muutkin reissut. Tähän laite osuu kuin nenäpäähän.

Itse olin Switchiä vastaan aluksi juuri siksi, että markkinoille tuotiin alitehoinen laite aika kalliiseen hintaan. Mutta nyt kun sen mieltää käsikonsolina, eikä suorana tehoveljiensä kotikonsolikilpailijana, niin tilanne ei olekaan niin paha. Nyt Switchille on oma paikkansa, jonka se täyttää varsin onnistuneesti.
Switch on kyllä kaikin puolin onnistunut laite. Pystyy ottamaan mukaan ja pelaamaan tv ja näyttää silti hyvältä pelit ja yksinoikeus pelit on täyttä rautaa.

Tämä oikeasti aika hyvin juuri alleviivaa mitä aikaisemmin sanoin, eli taipuu sekä koti- että matkakäyttöön. Siksi ei sitä voidakkaan lokeroida. Itsellä kaikki konsolit exclu-käytössä, koska ovat kaikki alitehoisia :P Tosin X pääsi jo lähelle omaa PC-setuppia, täytyy vuoden sisään taas päivitellä. Sorry offtopic.

Tämä oikeasti aika hyvin juuri alleviivaa mitä aikaisemmin sanoin, eli taipuu sekä koti- että matkakäyttöön. Siksi ei sitä voidakkaan lokeroida. Itsellä kaikki konsolit exclu-käytössä, koska ovat kaikki alitehoisia :p Tosin X pääsi jo lähelle omaa PC-setuppia, täytyy vuoden sisään taas päivitellä. Sorry offtopic.
Joo, alleviivaa kyllä, mutta nimenomaan ostin Switchin vähän niinkuin käsikonsolin myyntisäännöillä. Eli taipuu koti- ja matkakäyttöön käsikonsolina.

Itse en tietokoneella halua pelata, niin konsolit on kaikessa käytössä. :cool: Tarkoitin Switchin kohdalla alitehoisuutta verrattuna konsoliveljiinsä. Toki kaikki ovat tietokoneeseen nähden alitehoisia. :)

Arvioita vuoden 2019 konsolimyynneistä:

Näytä liitetiedosto 2533

Edit: Vaikka sukupolven vaihdos on jo lähellä ja se näkyy myynneissä niin kyllä PS4 pystyy koviin tuloksiin. Varmaan menee kiitos hyvien multiplättäri bundlejen sekä hyvien yksinoikeuksien mitä tällekki vuodelle näytettiin saavan.

Tämä selittää miksi Microsoft jakoi Black Fridayssa levyasematonta versiota konsolistaan lähes ilmaiseksi.

Aijemmissa teksteissä tulikin hyvin esiin mistä johtuu Switchin suosio. Toiset pelaa kannettavana toiset telvisiossa ja sitten ne kolmannet sekä telvisiossa että kannettavana. Ei voi muuta kuin toivoa, että Nintendo jatkaa samalla konseptilla ja käyttää siinä vuoden 2020 tai 2021 tekniikkaa ja lisää halukkaille mahdollisuuden tehodokkiin jolla saadaan pelit 4K grafiikkaan.

Aika lennolla kehittyy tuo mobiilitekniikkakin. 7nm valmistustekniikka ja uusimmat ytimet sisään niin hyvä tulee. Samsungilta näyttää tulevan ensi vuonna jo 16gb lddr5 muistia ja sitä rataa. Toivottavasti nVidia suunnitelee seuraavan Switchin uusimman tekniikan pohjalta ja Nintendo sitä haluaa itsekkin.

Ylös Bottom