Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nintendo Switch

Vastaus: Nintendo Switch

Alitehoisuus on argumenttina sanahelinää. Mistä lähtien Nintendo on alkanut myymään pelejä ja laitteita grafiikat edellä?

Pelejä myydään aina myös sillä miltä ne näyttävät. Alitehoisuus nousee pinnalle siksi nyt niin vahvasti, kun Switch julkaistaan useampi vuosi Xbox Onen ja PS4:n jälkeen ja se jää silti tehoissa. Ja se silti maksaa enemmän.
 
Vastaus: Nintendo Switch

Pelejä myydään aina myös sillä miltä ne näyttävät. Alitehoisuus nousee pinnalle siksi nyt niin vahvasti, kun Switch julkaistaan useampi vuosi Xbox Onen ja PS4:n jälkeen ja se jää silti tehoissa. Ja se silti maksaa enemmän.

Ja on silti tabletin kokonen laite, kannettava ja täynnä uutta tekniikkaa. Kyllä se iPadkin enemmän maksaa, ku PS4. :)

PS. Mielestäni Breath of the Wild, Super Mario Odyssey, Splatoon 2 ja Arms ovat hyvännäköisiä pelejä.
 
Vastaus: Nintendo Switch

Pelejä myydään aina myös sillä miltä ne näyttävät. Alitehoisuus nousee pinnalle siksi nyt niin vahvasti, kun Switch julkaistaan useampi vuosi Xbox Onen ja PS4:n jälkeen ja se jää silti tehoissa. Ja se silti maksaa enemmän.

Ja on silti tabletin kokonen laite, kannettava ja täynnä uutta tekniikkaa. Kyllä se iPadkin enemmän maksaa, ku PS4.

PS. Mielestäni Breath of the Wild, Super Mario Odyssey, Splatoon 2 ja Arms ovat hyvännäköisiä pelejä.

Odottakaa, käyn paahtamassa popcornia, kun tämä väittely taas alkaa alusta.
 
Vastaus: Nintendo Switch

Eli onko nyt kuitenkin niin että 3DS elää Switchin rinnalla? Sillehän julkaistaan edelleen pelejä ja myynnitkin ovat ihan hyvät. Siellä on aika mahtava pelikirjasto koettavana, kun 3DS:n ja DS:n pelit niputetaan yhteen.

Tämä on Nintendolta hyvä veto. Olisi aikamoinen itsemurha lopettaa 3DS:n tukeminen. Ehkä sitten joskus, jos ja kun Switch menestyy...

Mietin tässä vaan, että mikä on se Switchin segmentti ja "paikka" tässä. 3DS on kuitenkin se puhdas kannettava konsoli, jolle on pelejä ja valikoimaa jo mieletön määrä. Switch on kuitenkin tavallaan vähän saman segmentin laite: "kannettava pelikone, jonka voi myös kytkeä kotona/mökillä telkkariin", mutta sen pelivalikoima on julkaisussa ja varmaan aika pitkään sen jälkeenkin aika paljon rajatumpi ja määrällisesti pienempi kuin 3DS:n valikoima.

Ihmettelen entistä suuremmin Switchin ajatusta ja toteutusta. Miksi ihmeessä Nintendo tuo tällaisen laitteen, joka ei oikein ole täysiverinen kannettava, eikä varsinkaan täysiverinen kotikonsoli, ei ainakaan tehojensa puolesta verrattuna kilpaileviin Sonyn ja Microsoftin laitteisiin? Onhan Switch tehokkaampaa ja uudempaa tekniikkaa isommalla näytöllä kuin 3DS ja mahdollistaa uusia juttuja, mutta onko se nyt sitten kuitenkin vain "uusi DS eri nimellä" vai mitä se on? Se tuntuu sijoittuvan johonkin sille todella harmaalle alueelle kannettavien ja kotikonsoleiden väliin olematta oikein täysiverisesti kunnolla kumpikaan. Kunnon sekametelisoppa...

Huutonaurua myös Nintendon edustajien toteamuksille ja odotuksille, että Switch myisi luokkaa saman verran alkuperäisen Wiin kanssa! En usko hetkeäkään, että tämä olisi mahdollista, ainakaan nykyisellä hintaluokalla! Jos hinta halpenee jossain vaiheessa liki puoleen, niin sitten ehkä, todella iso ehkä, mutta ei tällä hinnalla. Näillä hinnoilla ennustan myyntimaksimin olevan siellä noin tuplissa Wii U:hun verrattuna, jossain 25 ja 30 miljoonan välissä...
 
Vastaus: Nintendo Switch

Ja on silti tabletin kokonen laite, kannettava ja täynnä uutta tekniikkaa. Kyllä se iPadkin enemmän maksaa, ku PS4. :)

iPadin käyttötarkoitus on vaan täysin eri kuin Nintendo Switchin. iPad on enemmän satunnaisen käyttäjän tietokoneen korvaaja kuin pelikonsoli. iPadilla pelaat pelejä, maksat laskut verkkopankissa, sometat, otat kuvia joita julkaiset eteenpäin, shoppailet erinäisissä nettikaupoissa, suoratoistat lähes kaikista mahdollisista videopalveluista, muokkailet kuvia ja videoita, käytät kuntoiluun liittyviä sovelluksia ja paljon muuta.

Tässä mielessä iPad kilpailee enemmänkin kannettavien tietokoneiden kanssa kuin pelikonsoleiden. Hintaa ei voi siis suoraan niihin verrata tai ei siinä ainakaan ole hirveän paljon järkeä.

Jos tablettiin välttämättä haluaa verrata, niin silloin se on nVidia Shield, niin kuin joku aiemmin jo tässä ketjussa huomattikin. Shield on vaan huomattavasti halvempi kuin Nintendo Switch. Toki Shieldilläkin pystyy tekemään pelaamisen lisäksi paljon muuta, kun tarjolla on Google Play sovelluskaupan tarjonta.
 
Vastaus: Nintendo Switch

Eiköhän se tarkoitus ole vain sanoa 3DS:n olevan rinnalla. Lopulta jos Switch menestyy, tuleva konsoli korvaa molemmat.

Itse DS:n, että 3DS:n omistaneena, en vielä ole keksinyt mitään miksi ne olisivat kaikessa ergonomian hirvittävyydessän "täysiverisiä kannettavia", mutta Switch ei. Päinvastoin Switchissä saan näytön pöydälle ja ohjaimet käsiini, jolloin liikuteltavuus on paljon parempi. Kannettavassa muodossaan näyttää vitalta, eli paljon paremmalta, kuin 3DS.
 
Vastaus: Nintendo Switch

Odottakaa, käyn paahtamassa popcornia, kun tämä väittely taas alkaa alusta.

Käyppä nopeasti. Nämä on niitä settejä, joilla jaksaa työpäivän läpi. Kiitos jo nyt kaikille vastaväittelijöille. Tiedätte kyllä keitä olette. On mennyt tämä viikko kuin siivillä töissä. Mainiota vääntöä.
 
Vastaus: Nintendo Switch

Et oo tosissas? :D

Täytyy tunnustaa, että minä en ole tuon mainoksen takana, vaan Nintendo of America inc.

Kyllä he ilmeisen tosissaan tuntuivat olevan jo 1985:

NOW THE EYES HAVE IT. SUPERIOR GRAPHICS.

Everybody promised you arcade graphics. We deliver. Instead of seeing 16 colors on the screen, the Nintendo Entertainment System offers an astounding 52 colors, an enhancement that results in brilliant tone refinements, realistic 3-D images, convincing depth-of-field and actual shadows.
 
Vastaus: Nintendo Switch

Käyppä nopeasti. Nämä on niitä settejä, joilla jaksaa työpäivän läpi. Kiitos jo nyt kaikille vastaväittelijöille. Tiedätte kyllä keitä olette. On mennyt tämä viikko kuin siivillä töissä. Mainiota vääntöä.

:p:D
 
Vastaus: Nintendo Switch

Pelitoimittajat ja laitetta testanneet ovat sanoneet, että Switch enemmänkin lunastaa sen WiiU tabletin idean liikkuvaan pelaamiseen kotona kuin suoraan korvaisi 3DS:ää. Tähän syinä mm. laitteen koko, akkukesto ja pelivalikoima. Kuulemma loppujenlopuksi ei matkalla halua edes pelata mitään isompia pelejä vaan ne kuitenkin haluaa itse kokea rauhassa kotona. 3DS pelivalikoima on täynnä mahtavia pikapelejä sekä kevyempiä kokemuksia johon on helpompi keskittyä, kun ollaan poissa rauhallisesta kotiympäristöstä.

Itsekin, jos hommaisin Switchin niin tulisi se nimenomaan siihen tarkoitukseen että voisi pelata pelejä sängyssä/sohvalla rennosti. Mikä olisi kyllä ihan siisti asia ja luxus tapa pelata pelejä.
 
Vastaus: Nintendo Switch

Täytyy tunnustaa, että minä en ole tuon mainoksen takana, vaan Nintendo of America inc.

Kyllä he ilmeisen tosissaan tuntuivat olevan jo 1985:

Joo ehkä 1985 kun olivat edelläkävijöitä. Ei kuitenkaan enää vuosiin ole Nintendo giga/terafloppeja mainostanut. Olisko viimeksi N64 aikoihin kun olivat "ensimmäisiä" 64bit-bandwagonissa.
 
Vastaus: Nintendo Switch

Pelejä myydään aina myös sillä miltä ne näyttävät. Alitehoisuus nousee pinnalle siksi nyt niin vahvasti, kun Switch julkaistaan useampi vuosi Xbox Onen ja PS4:n jälkeen ja se jää silti tehoissa. Ja se silti maksaa enemmän.
Ymmärrän pointin, ei siinä mitään. Mahtoiko Sonylle jäädä laitekaupasta julkkarissa mitään käteen? Nintendohan on sanonut, että eivät myy tappiolla.

En halunnut aloittaa tällä mitään juupas-eipäs väittelyä. Tarkoitus oli vain korostaa sitä, että Nintendo ei edes tähtää markkinoilla graafiseen kilpajuoksuun, minkä pitäisi kyllä olla selvää, kun katsoo kahta edellistäkin konsolia.
 
Vastaus: Nintendo Switch

Joo ehkä 1985 kun olivat edelläkävijöitä. Ei kuitenkaan enää vuosiin ole Nintendo giga/terafloppeja mainostanut. Olisko viimeksi N64 aikoihin kun olivat "ensimmäisiä" 64bit-bandwagonissa.

Hei, älä ammu sanansaattajaa! Vastasin seuraavaan kysymykseen:
Mistä lähtien Nintendo on alkanut myymään pelejä ja laitteita grafiikat edellä?

Aiheeseen ehkä paremmin liittyen, Emily Rogers kirjoitti aikoinaan kiintoisan, sisäpiirihaastatteluun pohjautuvan näkemyksen Nintendon asenteen muuttumisesta, kun konsolien yksinvaltius ei ollutkaan enää itsestäänselvyys. Alkuperäinen artikkeli on mennyt kaiken lihan tietä, mutta Archive.org pelastaa:

During the GameCube era, Nintendo of Japan became confused by North Americas obsession with violence, epic cinematic stories, and photo realistic graphics. By 2004, games such as Halo 2 (sold 8 million units) and Grand Theft Auto: San Andreas (sold 17.33 million units) were stealing attention away from Nintendos first party

In meetings it was clear [Nintendo of Japan] could not understand why the brand had fallen so far here in North America or comprehend why the mature titles, and more powerful consoles, were so successful. Nintendo represented fun, in the purest sense of the word, they always have. When you play Nintendo games you laugh, you yell, you smile, and you jump around. You have FUN. Someone, sadly I forget who, would later quote in one of those meetings that “Consumers don’t want fun anymore; they just want to kill people… in HD.” It was actually kind of true, and with the cultural differences between Japan and the US, it was easy to understand the confusion, said Mercury in 2011.

“No one I talked to at Nintendo could understand why the company was struggling, why the whole brand was in danger of collapsing much like Sega before them. “But we’re Nintendo.” I can’t even recall how many times I heard that as a catch-all excuse. says Mercury. No one, not a single soul, could believe that Nintendo was capable of being unseated as Number 1, even while it was happening right in front of them.”

At the time, Nintendo believed Geist a first person shooter published by Nintendo would be GameCubes Halo Killer. Shigeru Miyamoto had contributed gameplay ideas to Geist including object possession. Because of Miyamotos minor involvement, Nintendo had strong confidence in the title, and everyone inside the meeting reassured Reggie that Geist would become a huge hit with the older hardcore gamers who loved Halo.

“Pride turned to arrogance. Ugly arrogance. Nintendo started to develop contempt for the gaming community. They felt as if they were being betrayed by the gamers they created. The marketing teams started to look at gamer focused strategies with ire and spite. says Mercury. The “hardcore” Nintendo audience was equally cast aside. “Why bother? They’re going to buy anything we put out anyway.”

https://web-beta.archive.org/web/20...8/15/the-struggles-of-marketing-the-gamecube/
 
Vastaus: Nintendo Switch

Eikö kukaan halua GameCube pelejä switsin virtuaalikonsoliin, noiden loppuun kuluneiden ja koluttujen Nes ja Snes pelien sijasta? Tulin itse siihen tulokseen, että switsiä en osta kuin vasta loppukesästä/syksystä. Edit. Se ei siis julkaisussa laitteen ostajia harmita, kun verkkoominaisuuksia ja laitteen kauppapaikkaa ei ole, vaan ne tulevat sitten joskus?
 
Vastaus: Nintendo Switch

Kyllä eShop(kauppapaikka) on jo julkaisusta asti mukana.
 
Vastaus: Nintendo Switch

Pelejä myydään aina myös sillä miltä ne näyttävät. Alitehoisuus nousee pinnalle siksi nyt niin vahvasti, kun Switch julkaistaan useampi vuosi Xbox Onen ja PS4:n jälkeen ja se jää silti tehoissa. Ja se silti maksaa enemmän.

Ei photorealistisuus ole sama kuin hyvännäköinen peli, eikä tehot ole sama kuin hyvännäköinen peli.

Esim Wind Waker HD on aivan jumalattoman hienon näköinen peli. Samoin kuin 3D Land Mario. Molemmat Wii U:lla, kaukana ps4 tehoista.

Nyt esim Splatoon 2 ja uusi Zelda näyttää aivan älyttömän hyvältä ainakin videoissa.
 
Vastaus: Nintendo Switch

Ei photorealistisuus ole sama kuin hyvännäköinen peli, eikä tehot ole sama kuin hyvännäköinen peli.

Esim Wind Waker HD on aivan jumalattoman hienon näköinen peli. Samoin kuin 3D Land Mario. Molemmat Wii U:lla, kaukana ps4 tehoista.

Nyt esim Splatoon 2 ja uusi Zelda näyttää aivan älyttömän hyvältä ainakin videoissa.
No eipä se ainakaan Wiiun osalla ihan riittänyt saamaan myyntiiin vipinää...
 
No eipä se ainakaan Wiiun osalla ihan riittänyt saamaan myyntiiin vipinää...

Kyllä Wii U ongelma oli alunalkaen jossain ihan muussa kuin pelien ulkonäössä.

Edit: mun mielestä suhteutettuna konsolien määrään, on nuo pelit myyneet todella hyvin, joka kertoo siitä, että konsolin lopulta hankkineet ovat suht tyytyväisiä olleet ja pelit käyneet kaupaksi. Ongelmat vain ihan muualla..

Wii U:n elinkaaren myydyimmät pelit (miljoonia):
1. Mario Kart 8 - 8,26
2. New Super Mario Bros U - 5,62
3. Super Mario 3D World - 5,47
4. Nintendo Land - 5,16
5. Super Smash Bros. for Wii U - 5,16
6. Splatoon - 4,76
7. Super Mario Maker - 3,89
8. New Super Luigi U - 2,89
9. The Legend of Zelda: The Wind Waker HD - 2,11
10. Mario Party 10 - 2,04
 
Ylös Bottom