Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Vuoden viimeisen viikon myynnit Japanista.

  1. Switch – 141,227
  2. Switch Lite – 93,041
  3. PS4 – 59,123
  4. PS4 Pro – 22,226
  5. New 2DS LL – 2,875
  6. Xbox One X – 195
  7. New 3DS LL – 170
  8. Xbox One S – 102
  9. PS Vita – 53

Pelit:

1. [NSW] Pokemon Sword/Shield – 243,476 / 2,988,134
2. [NSW] Luigi’s Mansion 3 – 59,349 / 505,998
3. [NSW] Ring Fit Adventure – 52,521 / 495,639
4. [NSW] Minecraft – 40,905 / 1,145,939
5. [NSW] Mario Kart 8 Deluxe – 40,883 / 2,569,099
6. [NSW] Mario & Sonic at the Olympic Games Tokyo 2020 – 40,866 / 195,128
7. [NSW] Super Smash Bros. Ultimate – 35,385 / 3,345,052
8. [NSW] Dr Kawashima’s Brain Training for Nintendo Switch – 34,696 / NEW
9. [NSW] Super Mario Party – 34,649 / 1,263,710
10. [NSW] Fishing Spirits: Nintendo Switch Version – 33,623 / 336,695

Lähde: https://nintendoeverything.com/famitsu-sales-12-23-19-12-29-19/
 
Vuoden kahden ensimmäisen viikon myynnit Japanista.

  1. Switch – 252,776
  2. Switch Lite – 148,352
  3. PS4 Pro – 33,771
  4. PS4 – 31,832
  5. New 2DS LL – 4,791
  6. New 3DS LL – 182
  7. Xbox One X – 160
  8. Xbox One S – 85

Pelit:

1. [NSW] Pokemon Sword/Shield – 268,620 / 3,256,754
2. [NSW] Mario Kart 8 Deluxe – 66,295 / 2,725,304
3. [NSW] Luigi’s Mansion 3 – 64,073 / 570,071
4. [NSW] Minecraft – 62,808 / 1,208,747
5. [NSW] Super Smash Bros. Ultimate – 57,403 / 3,150,455
6. [NSW] Dr. Kawashima’s Brain Training for Nintendo Switch – 57,212 / 91,908
7. [NSW] Mario & Sonic at the Olympic Games Tokyo 2020 – 53,379 / 248,507
8. [NSW] Ring Fit Adventure – 51,930 / 546,569
9. [NSW] Super Mario Party – 47,463 / 1,131,173
10. [NSW] Fishing Spirits Nintendo Switch Version – 35,938 / 372,933

Lähde: https://nintendoeverything.com/famitsu-sales-12-30-19-1-12-20/
 
EOcKwJuU4AAetnK



Joulukuun myydyin peli Yhdysvalloissa oli Call of Duty: Modern Warfare. Ollut sitä lokakuun julkaisustaan lähtien.

Call of Duty: Modern Warfare was the best-selling game in the U.S. for the third consecutive month since its October launch.

Puolet TOP-20 peleistä on Nintendon julkaisemia.

Half of December’s top 20 best-selling games were published by Nintendo.

Joulukuun ja samalla koko vuoden myydyin konsoli on NIntendo Switch. Vuosikymmenen myydyin konsoli on PlayStation 4.

Nintendo Switch was the best-selling hardware platform of both December and 2019, while Sony's PlayStation 4 finished as the best-selling hardware of the decade.


December 2019

  1. Call of Duty: Modern Warfare 2019
  2. Star Wars Jedi: Fallen Order
  3. Madden NFL 20
  4. NBA 2K20
  5. Luigi’s Mansion 3*
  6. Pokemon Sword*
  7. Mario Kart 8*
  8. Super Smash Bros. Ultimate*
  9. Pokemon Shield*
  10. Minecraft#


Lähde: https://www.resetera.com/threads/de...half-of-top-20-switch-1-hw-and-up-yoy.165211/
 
Viimeksi muokattu:
Viime viikon myynnit Japanista. Vaihteeksi pleikkari valtasi pelimyyntien kärjen.

  1. Switch – 62,920
  2. Switch Lite – 33,538
  3. PS4 Pro – 4,178
  4. PS4 – 2,147
  5. New 2DS LL – 692
  6. New 3DS LL – 74
  7. Xbox One X – 41
  8. Xbox One S – 33

Pelit:

1. [PS4] Yakuza: Like a Dragon – 156,993 / NEW
2. [PS4] Dragon Ball Z: Kakarot – 89,537 / NEW
3. [NSW] Pokemon Sword/Shield- 55,604 / 3,312,358
4. [NSW] Ring Fit Adventure – 35,860 / 583,429
5. [PS4] Romance of the Three Kingdoms – 20,095 / NEW
6. [NSW] Tokyo Mirage Sessions #FE Encore – 18,797 / NEW
7. [NSW] Dr. Kawashima’s Brain Training for Nintendo Switch – 15,790 / 107,698
8. [NSW] Minecraft – 13,919 / 1,222,666
9. [NSW] Mario Kart 8 Deluxe – 12,370 / 2,737,674
10. [NSW] Super Smash Bros. Ultimate – 12,347 / 3,522,802

Lähde: https://nintendoeverything.com/famitsu-sales-1-13-20-1-19-20/
 
PS Vita myi 16 milj. kappaletta. Senkin osalta ymmärtää miksi laitteelle usein paljon naureskellaan, vaikka monilta osin varmasti hyvä laite onkin. Itsekin aina halunnut kyseisen laitteen. Taisi olla markkinoiden mielestä liian kallis laite + lisävarusteiden hinnat ja lisäksi kunnon pelikirjasto jäi saapumatta.

Nykyisin Sonylla ei ole tarvetta lähteä haastamaan käsikonsolimarkkinoille, kun Switchin haastaminen olisi liian vaikeata ja PSVR syö resursseja Sonylta.

Lähellä kuitenkin ollaan sellaista maailmaa, jossa DS olisi eniten myynyt pelikonsoli. Melkoista! Jopa oma isäni omistaa jonkun Nintendon DS laitteen, vaikka ei muuten konsoleita käytä.
 
Sieltä se Switch hiipii listalle, seuraavaksi Snessi sitten ohitettavana.
 
PlayStation VR myi viime vuoden viimeisellä neljänneksellä yhä parhaiten VR-laseista. Oculus pystyy kuitenkin jo haastamaan johdottomalla Questilaan. Valve Index on kovasta 1000 € hinnastaan huolimatta on ollut jatkuvasti loppuun myyty.

EPYfLdwX4AAycu4

Lähde
 
Viimeksi muokattu:
PlayStation VR myi viime vuoden viimeisellä neljänneksellä yhä parhaiten VR-laseista. Oculus pystyy kuitenkin jo haastamaan johdottomalla Questilaan. Valve Index on kovasta 1000 € hinnastaan huolimatta on ollut jatkuvasti loppuun myyty.

EPYfLdwX4AAycu4

Lähde
Eli PS4:n omistajista ~0,34% päätti ostaa PSVR:n vuoden kovimman myyntisesongin aikana. Onko Nisupulla mielestäsi nämä sellaisia prosentteja että PS5:n kannattaa käyttää VR:ää yhtenä päämyyntiargumenttina?

Kokonaisuudessaan tuntuu aika alhaisilta luvuilta vuoden kovimman myyntisesongin aikana, lennossa olevan segmentin ollessa kyseessä...
 
Eli PS4:n omistajista ~0,34% päätti ostaa PSVR:n vuoden kovimman myyntisesongin aikana. Onko Nisupulla mielestäsi nämä sellaisia prosentteja että PS5:n kannattaa käyttää VR:ää yhtenä päämyyntiargumenttina?

Kokonaisuudessaan tuntuu aika alhaisilta luvuilta vuoden kovimman myyntisesongin aikana, lennossa olevan segmentin ollessa kyseessä...

Mutta entä jos on mennyt niin että osa on uuden konsolin mukana ostanut psvr:n kyseisenä sesonkina niin voiko vastaavat prosentuaali pitää paikkaansa?
 
Mutta entä jos on mennyt niin että osa on uuden konsolin mukana ostanut psvr:n kyseisenä sesonkina niin voiko vastaavat prosentuaali pitää paikkaansa?
Nyt en ymmärtänyt. Siis eikö uuden konsolin mukana ostetut ole ihan normaalisti luvuissa mukana?

Edit: Vai siis haetko sitä, onko uusien konsoleiden ostajista suurempi osa myös lasien ostajia? En kyllä ymmärrä mitä tämä suhde kertoisi.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt en ymmärtänyt. Siis eikö uuden konsolin mukana ostetut ole ihan normaalisti luvuissa mukana?

Minä sain tosta semmoisen käsityksen että nykyiset PS4 omistajat olisivat ostaneet nuo VR laitteet. Mutta jos minulta kysytään että kannattaako Sonyn panostaa VR:ään uudessa sukupolvessa niin kyllä, kovasti laite kerää jo nyt tälläkin foorumilla sekä maailmalla kehuja pelejä myöten ja tiedä miten hyväksi se on jo kehittynyt.

Edit: vieläkö miettii tota prosenttilukua ja Että kannattaako Sonyn panostaa VR:ään niin eipä tosta myöskään kukaan ole kärsinyt, priimaa on pukannut ennen VR:n julkaisua ja priimaa on pukannut VR:n julkaisun jälkeen enkä usko että seuraavassa sukupolvessa tilanne muuttuu kun VR2 lasit saapuvat.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Minä sain tosta semmoisen käsityksen että nykyiset PS4 omistajat olisivat ostaneet nuo VR laitteet. Mutta jos minulta kysytään että kannattaako Sonyn panostaa VR:ään uudessa sukupolvessa niin kyllä, kovasti laite kerää jo nyt tälläkin foorumilla sekä maailmalla kehuja pelejä myöten ja tiedä miten hyväksi se on jo kehittynyt.

Edit: vieläkö miettii tota prosenttilukua ja Että kannattaako Sonyn panostaa VR:ään niin eipä tosta myöskään kukaan ole kärsinyt, priimaa on pukannut ennen VR:n julkaisua ja priimaa on pukannut VR:n julkaisun jälkeen enkä usko että seuraavassa sukupolvessa tilanne muuttuu kun VR2 lasit saapuvat.
Ei kai kukaan ole tätä negatiiviseksi asiaksi kuluttajalle sanonutkaan. Parastahan olisi kuluttajille että jokaisella valmistajalla olisi omat lasit ja kaikki mahdolliset lisälaitteet.

Nuo edellä olevat luvut kertovat kuitenkin ettei VR ole missään lennossa, kuten joku väittää. Toki sisältöä on tullut lisää ja laitteet kehittyneet yms. Tottakai VR-laitteet ovat enemmän esillä esim. pelifoorumeilla, mutta suuri yleisö ei ole niitä löytänyt. Tähän peilaten tuntuu absurdilta, että Sonyn kannalta olisi järkevää lähteä PSVR2 edellä PS5:n julkaisussa.
 
Viime viikon myynnit Japanista:

  1. Switch – 45,720
  2. Switch Lite – 22,267
  3. PS4 – 4,121
  4. PS4 Pro – 2,209
  5. New 2DS LL – 660
  6. New 3DS LL – 58
  7. Xbox One S – 32
  8. Xbox One X – 26


Pelit:

1. [PS4] Yakuza: Like a Dragon – 39,719 / 196,712
2. [NSW] Ring Fit Adventure – 39,217 / 622,646
3. [NSW] Pokemon Sword/Shield – 37,950 / 3,350,308
4. [NSW] Dragon Ball Z: Kakarot – 25,669 / 115,206
5. [NSW] Dr. Kawashima’s Brain Training for Nintendo Switch – 12,875 / 120,573
6. [NSW] Minecraft – 10,827 / 1,233,493
7. [NSW] Super Smash Bros. Ultimate – 9,927 / 3,532,729
8. [NSW] Mario Kart 8 Deluxe – 9,008 / 2,746,682
9. [NSW] Luigi’s Mansion 3 – 6,065 / 584,812
10. [NSW] Splatoon 2 – 5,915 / 3,301,208

Lähde: https://nintendoeverything.com/famitsu-sales-1-20-20-1-26-20/
 
Ylös Bottom