Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua pelien naishahmoista (Huom! Pelkät "Höh-höh, tissit!" -viestit poistetaan!)

Vastaus: Keskustelua pelien naishahmoista (Huom! Pelkät "Höh-höh, tissit!" -viestit poistetaan!)

Minulle on ihan sama, että onko nyt muotia ja kulttuurinen ilmentymä se, että on jees kuvata ihmisiä peleissä yms. miten ne nyt kuvataan. Tai itseasiassa ei ole ihan sama vaan se ärsyttää ja järkyttää.

Minusta se, että miehestä tehdään sotakone, ei ole niin alentavaa kuin se, että naisesta tehdään tyhjä tissienkantoteline. Ja kyllä minä olisin Battlefieldissä halunnut nähdä naishahmon sotimassa. Mutta ei niin ei.

Siksi ehkä pelaan mieluiten MGS sarjan pelejä kun siinä myös naisesta on tehty hahmo jota kunnioitetaan. Tissienvilauttelua on siinäkin pelissä, mutta minä näin esimerkiksi kolmosessa EVAn tissienvilauttelut osana tarinaa ja sitä, että hän yrittää lumota Snaken omien tarkoitusperiensä vuoksi. :p

Eikä siinä kaikki miehet ole jotain tappajia. Esimerkiksi Otacon on housuihinsa kuseva pelkuri. :D

Niin ja Olga. Hiukan miesmäinen nainen jolla kainalokarvat rehottaa. :D

Edelleenkin sanon samaa: vaihtelua ja syvyyttä hahmoihin, kiitos!

Et edelleenkään älyä miksi tissienkantotelineitä ja sotakoneita on peleissä ja miksi niitä edelleen on tulevaisuudessakin vaikka ehkä itse joskus haluukin jotain muuta silloin kun se juuri itselle sopii ja tissiaihettakin aina välillä silloin kuin se itselle sopii.

Isoin ero mitä tulee naishahmoihin ja mieshahmoihin/stereotypioihin on se että naiset saavat aina suunsa auki jos naista esitetään väärässä valossa kun taas miehet eivät saa suutaan auki kun miestä esitetään väärässä valossa. Naisilta on turha odottaa avautumista siitä kun miehiä esitetään väärässä valossa ja väärin se olisi sitä vaatiakkaan. Se kuuluu miehuuteen että ei valiteta ja taas toisaalta se että naisia tulee aina kunnioittaa, suojella sekä kuunnella. Ilman syytä tätä toimintatapaa miehet eivät toki harjoita.

Kun kerran miehet ovat fyysisesti vahvempia ja joidenkin mielestä omistavat maailman/alistavat naisia koko ajan niin miksi miehet eivät yksinkertaisesti totaalisesti orjuuta naisia omiksi leluikseen. Siksi koska naiset eivät ole avuttomia kun kerran ovat selvinneet jopa paremmin aikojen saatossa nykypäivään kuin miehet. Kehitys näyttäisi olevan se että yhä suurempi osa pojista/miehistä jäävät jälkeen/unohdetaan kuten tilastoista selviää. Tämä ei tarkoita sitä että ihmisillä ei enään olisi empatiakykyä/ymmärryskykyä vaan sitä että sen jakaminen kohdistetaan pääosin muualle kuin poikien/miesten ongelmiin nykyisessä modernissa yhteiskunnassa/sosiaalisessa sopimuksessa.
 
Vastaus: Keskustelua pelien naishahmoista (Huom! Pelkät "Höh-höh, tissit!" -viestit poistetaan!)

Kaikista ikävintä näissä naiskohuissa(tissikohuissa, naisia pitää saada lisää joka puolelle jne.) on se että peleistä tehdään politiikkaa, sosiaalipolitiikkaa/ideologiaa ja se ei taatusti ole hyväksi jos haluaa vain pelata videopelejä koska pitää sitä hauskana ja harmittomana viihteenä. Suunta on kuitenkin juurikin politiikan suuntaan. Kun politiikkaa lisätään peleihin niin sitä automaattisesti tulee lisää myös pelialalle yleisesti. Peleistä(taiteesta) tulee saada tehdä juuri sellaista kuin haluaa lain ja sananvapauden sallimissa rajoissa. Isot tissit tai pyöreä pylly naishahmoilla eivät ole lainvastaisia mutta jostain syystä mm. ne halutaan pois peleistä. Toki miesten pyllyistä tai muusta varustuksesta ei ääntä pidetä. Jotenkin vielä ymmärtäisin jos tupla-standardit eivät olisi tässäkin käytössä mutta silloinkin paljon järkevämpää olisi muuttaa se oikea yhteiskunta tasa-arvoiseksi sosiaalipolitiikan/lain keinoin. Ennen oli pelit rautaa ja pelaajatkin, tulevaisuudessa pelokkaita sätkynukkeja.
 
Vastaus: Keskustelua pelien naishahmoista (Huom! Pelkät "Höh-höh, tissit!" -viestit poistetaan!)

Ihan hyvin minä ymmärrän, kiitos vaan. ;) Hiljaisena pitää sitten vissiin hyväksyä ettei joku vaan pahoita mieltään, että joku nainen kehtaa sanoa mielipiteensä pyhistä peleistä.

Tietääkseni en ole mitään muuta pyytänyt kuin monipuolisuutta hahmoihin. En poistamaan mitään. Pelatkaa tissi/perse/sotahullu/samasta muotista tehtyjä hahmoja -pelejä jos haluatte. On se vähän kurjaa jos kaikki pelit tulevat ilmentämään samaa hahmokaavaa koska kulttuuri.

Ja kyllä se ärsyttää jos miehetkään ei tähän asiaan omaa sanaansa sano. Vai eikö miehiä kiinnosta hahmot peleissä yhtään.

Hitto olisi pitänyt lähteä niihin pelinkehityshommiin aikanaan, niin voisi tehdä jotain konkreettista eikä vain jauhaa samaa juttua uudestaan ja uudestaan jossain foorumilla. :D
 
Vastaus: Keskustelua pelien naishahmoista (Huom! Pelkät "Höh-höh, tissit!" -viestit poistetaan!)

Ihan hyvin minä ymmärrän, kiitos vaan. ;) Hiljaisena pitää sitten vissiin hyväksyä ettei joku vaan pahoita mieltään, että joku nainen kehtaa sanoa mielipiteensä pyhistä peleistä.

Tietääkseni en ole mitään muuta pyytänyt kuin monipuolisuutta hahmoihin. En poistamaan mitään. Pelatkaa tissi/perse/sotahullu/samasta muotista tehtyjä hahmoja -pelejä jos haluatte. On se vähän kurjaa jos kaikki pelit tulevat ilmentämään samaa hahmokaavaa koska kulttuuri.

Ja kyllä se ärsyttää jos miehetkään ei tähän asiaan omaa sanaansa sano. Vai eikö miehiä kiinnosta hahmot peleissä yhtään.

Hitto olisi pitänyt lähteä niihin pelinkehityshommiin aikanaan, niin voisi tehdä jotain konkreettista eikä vain jauhaa samaa juttua uudestaan ja uudestaan jossain foorumilla. :D

Päinvastoin. Koska olet nainen niin sinun mielipiteesi siitä minkälainen pelin tulisi olla ainakin sosiaalisesta näkökulmasta on hieman validimpi kuin esim. minun. Julkkisnaisen mielipide siitä miten nainen tulee esittää videopelissä tai vastaavassa toki on vielä paljon arvokkaampi. Ei siksi että se mielipiteesi faktuaalisesti olisi tärkeämpi kuin minun mielipide vaan siksi koska yhteiskunta ja normit. Esimerkkejä tästä ei tarvitse etsiä kauempaa kuin tästä ketjusta jossa yleinen mielipide on juurikin se että naiset esitetään peleissä epäreilussa/väärässä valossa ja vain tietynlaisia naisia tarvitaan lisää koska silloin aina parempi. Pelien mieshahmot ketjun täydellinen hiljaisuus kertoo myös osaltaan hyvin karua kieltä. Ja peleistä tottakai tulee naisille sopivia kun määrätään peleistä sellaisia kuin huikeasti määrältään lisääntyvät pelinaiset haluavat. Enkä tarkoita nyt pelien mekaniikkaa/tekniikkaa joka mielestäni on se pelien tärkein aspekti ulkoasun ohella.

Ei miehiä kiinnosta koska sitä ei ikinä odoteta miehiltä. Tärkeimpänä pointtina on se että he eivät odota sitä itseltään vaikka ei se älykkyydestä/tunteikkuudesta toki kiinni ole. Miehet eivät ole immuuneja sille että minkälaisia tai näköisiä heidän odotetaan olevan että heidät hyväksytään eritoten miehinä ja ihmisinä. Minkälainen mies muka valittaisi että mieshämiksellä pullottaa jostain liikaa tai että mieshahmolla liiallinen emotionaalinen/älyllinen tyhjyys. Ei siis kiinnostusta mieshahmoihin tai muutenkaan miesaiheisiin.

Olisi kannattanut lähteä niin olisit voinut tehdä sen oikean naishahmon peliin. Joka ei ole liian povekas, liian tyhmä ja paljastavasti pukeutunut mutta tarpeen vaatiessa älyää vilauttaa kun oma etu sitä vaatii.
 
Vastaus: Keskustelua pelien naishahmoista (Huom! Pelkät "Höh-höh, tissit!" -viestit poistetaan!)

No tämän ja mieshahmokeskustelun voi ihan hyvin yhdistää. Mikä järki pitää kahta keskustelua rinnakkain, kun täälläkin puhutaan kuitenkin mieshahmoista?

Minun pointti on kokoajan ollut se, että en ymmärrä alastonta naishahmoa silloin kun sillä alastomuudella tai koko naishahmolla ei ole muuta merkitystä pelissä kuin se silmäkarkkina olo. Tosin Larry -pelit on juuri niitä jossa se kuuluu asiaan. :D

Se nyt vain on valitettavasti se yleistys nykyään että naisten mielestä peleissä ei saa olla iso tissisiä ja iso pyllyisiä hahmoja. No totta hemmetissä saa! Miksi ei saisi? Törkeää isotissisten ja -pyllyisten syrjintää! Ääripäät asiassa kuin asiassa on pahasta. Valitettavasti ne ääripäät ovat aikalailla äänekkäimpiä.
 
Vastaus: Keskustelua pelien naishahmoista (Huom! Pelkät "Höh-höh, tissit!" -viestit poistetaan!)

No tämän ja mieshahmokeskustelun voi ihan hyvin yhdistää. Mikä järki pitää kahta keskustelua rinnakkain, kun täälläkin puhutaan kuitenkin mieshahmoista?

Minun pointti on kokoajan ollut se, että en ymmärrä alastonta naishahmoa silloin kun sillä alastomuudella tai koko naishahmolla ei ole muuta merkitystä pelissä kuin se silmäkarkkina olo. Tosin Larry -pelit on juuri niitä jossa se kuuluu asiaan. :D

Se nyt vain on valitettavasti se yleistys nykyään että naisten mielestä peleissä ei saa olla iso tissisiä ja iso pyllyisiä hahmoja. No totta hemmetissä saa! Miksi ei saisi? Törkeää isotissisten ja -pyllyisten syrjintää! Ääripäät asiassa kuin asiassa on pahasta. Valitettavasti ne ääripäät ovat aikalailla äänekkäimpiä.

Ei se ole vaikeaa ymmärtää. Silmäkarkki ja yleensäkkin alastomuus myy. Ihmiset myyvät sitä karkkia toisille ihmisille jotka ovat siitä valmiita maksamaan. Missä siis vika. Silmäkarkki ei tarkoita sitä että pelinkehittäjä olisi osallinen jossain miesten globaalissa salaliitossa jossa pohditaan kuinka juuri naiset saadaan peleissä näyttämään mahdollisimman bimboilta ja objekteilta. Syytä yhteiskuntaa, sen normistoa/moraalia siitä että ihmiset esitetään peleissäkin joskus seksuaalisina objekteina/objekteina eikä niinkään tuntevina ihmisinä.

On järkevää pitää ketjut erillään koska naishahmot ja niiden kuvaus perustuu eri stereotypiohin kuin mieshahmojen kuvaus. Molemmat useimmiten epärealistia sekä epäreiluja mutta eri näkökulmista. Siinä missä naiset nähdään hieman avuttomina ja siten automattisesti suojeltavana/autettavana miesten toimesta(kuten täälläkin on tietyn irl tilanteen hoidosta käynyt ilmi) niin miehet nähdään vahvoina. Niin vahvoina että he eivät tarvitse mitään vaan päinvastoin ovat osin vastuussa muista/omaavat erikoisia velvollisuuksia vain siksi koska ovat miehiä/poikia.
 
Vastaus: Keskustelua pelien naishahmoista (Huom! Pelkät "Höh-höh, tissit!" -viestit poistetaan!)

Ei se ole vaikeaa ymmärtää. Silmäkarkki ja yleensäkkin alastomuus myy. Ihmiset myyvät sitä karkkia toisille ihmisille jotka ovat siitä valmiita maksamaan. Missä siis vika. Silmäkarkki ei tarkoita sitä että pelinkehittäjä olisi osallinen jossain miesten globaalissa salaliitossa jossa pohditaan kuinka juuri naiset saadaan peleissä näyttämään mahdollisimman bimboilta ja objekteilta. Syytä yhteiskuntaa, sen normistoa/moraalia siitä että ihmiset esitetään peleissäkin joskus seksuaalisina objekteina/objekteina eikä niinkään tuntevina ihmisinä.

No ei se tietenkään ole kenenkään yksittäisen tahon vika. Eikös sitä aina sanota, että pitää äänestää lompakollaan? No minä äänestän, mutta se ääni taitaa olla yksi kärpäsen kakka siinä massassa.

Mutta onneksi maailma muuttuu ja uskottavia naishahmoja alkaa olla enemmän.
 
Vastaus: Keskustelua pelien naishahmoista (Huom! Pelkät "Höh-höh, tissit!" -viestit poistetaan!)

No ei se tietenkään ole kenenkään yksittäisen tahon vika. Eikös sitä aina sanota, että pitää äänestää lompakollaan? No minä äänestän, mutta se ääni taitaa olla yksi kärpäsen kakka siinä massassa.

Mutta onneksi maailma muuttuu ja uskottavia naishahmoja alkaa olla enemmän.

Äänestän myös lompakollani ja tekeleet kuten ride to hell retribution jäävät ostamatta koska yleensä nämä ns. tissi/seksipelit ovat jo mekaniikaltaan/tekniseltä toteutukseltaan hyvin köyhiä saati juoneltaan. Eikä mikään ison luokan peli olekkaan vastaavanlainen lapsellinen oksennus kuin em. peli.

En olisi noin optimistinen siitä että uskottavia naishahmoja tulee jatkossa aina vain enemmän. Stereotyyppisiä naisia/sankarittaria kyllä mutta uskottavia ei. Sama pätee miehiin että stereotyyppisiä sankareita tulee lisää ei uskottavia miehiä. Toisaalta tämä taas riippuu siitä minkälainen naishahmo on uskottava. Onko se uskottava naishahmo että kun pelissä pitää nostaa tavara niin nainen ei kykene sitä nostamaan vaan mies tulee automatic nostamaan sen naisen puolesta. Jos nyt ottaa reaalimaailmasta esimerkkiä niin uskottava nainen voi olla aivan mitä tahansa mutta veikkaisin että naiset esitetään peleissä tulevaisuudessakin stereotyyppisesti lähtökohtaisesti viattomina, ei-tykinruokana koskaan, vahvoina kuin miehet ja sopusuhtaisen nätteinä/seksikkäinä tai laihoina.
 
Vastaus: Keskustelua pelien naishahmoista (Huom! Pelkät "Höh-höh, tissit!" -viestit poistetaan!)

Äänestän myös lompakollani ja tekeleet kuten ride to hell retribution jäävät ostamatta koska yleensä nämä ns. tissi/seksipelit ovat jo mekaniikaltaan/tekniseltä toteutukseltaan hyvin köyhiä saati juoneltaan. Eikä mikään ison luokan peli olekkaan vastaavanlainen lapsellinen oksennus kuin em. peli.

En olisi noin optimistinen siitä että uskottavia naishahmoja tulee jatkossa aina vain enemmän. Stereotyyppisiä naisia/sankarittaria kyllä mutta uskottavia ei. Sama pätee miehiin että stereotyyppisiä sankareita tulee lisää ei uskottavia miehiä. Toisaalta tämä taas riippuu siitä minkälainen naishahmo on uskottava. Onko se uskottava naishahmo että kun pelissä pitää nostaa tavara niin nainen ei kykene sitä nostamaan vaan mies tulee automatic nostamaan sen naisen puolesta. Jos nyt ottaa reaalimaailmasta esimerkkiä niin uskottava nainen voi olla aivan mitä tahansa mutta veikkaisin että naiset esitetään peleissä tulevaisuudessakin stereotyyppisesti lähtökohtaisesti viattomina, ei-tykinruokana koskaan, vahvoina kuin miehet ja sopusuhtaisen nätteinä/seksikkäinä tai laihoina.

Niin no, enemmänkin ehkä voisi sanoa, että puhutteleva hahmo. Hahmo johon voi samaistua. Ja pelien yksi hienous on se, että voi olla hetken jotain mitä ei oikeasti ole.

Miksi nainen ei voisi olla pelissä tykinruokaa? Tai lapsi? Kyllähän naisia ja lapsia kuolee sodissa myös? Siinä vasta olisikin realistinen peli. Onko tässä takana ajatus, että se olisi jo liian raakaa jos pelissä kuolisi naisia ja lapsia. Tosin Last of Usissa kuoli lapsi ja nainen.
 
Vastaus: Keskustelua pelien naishahmoista (Huom! Pelkät "Höh-höh, tissit!" -viestit poistetaan!)

Niin no, enemmänkin ehkä voisi sanoa, että puhutteleva hahmo. Hahmo johon voi samaistua. Ja pelien yksi hienous on se, että voi olla hetken jotain mitä ei oikeasti ole.

Miksi nainen ei voisi olla pelissä tykinruokaa? Tai lapsi? Kyllähän naisia ja lapsia kuolee sodissa myös? Siinä vasta olisikin realistinen peli. Onko tässä takana ajatus, että se olisi jo liian raakaa jos pelissä kuolisi naisia ja lapsia. Tosin Last of Usissa kuoli lapsi ja nainen.

Puhutteleva hahmo on eri asia kuin uskottava hahmo. Ehdottomasti puhuttelevia nais -ja mieshahmoja lisää peleihin.

Nainen ei voi olla missään tykinruokaa siksi ei peleissäkään. Tykinruoka käsitteenä ei toki ole sama kuin yksittäisen naisen tai lapsen kuolema. Vai oletko nähnyt esim. sodissa massoittain naisia etulinjassa ottamassa lyijiä naamaan esim. miesten puolesta tai vaikkapa maan puolesta. Ei, se on miesten työ ottaa lyijyä naamariin. Miksi näin, on taas yksi aihe lisää. Miksi ei käy että myös naiset olisivat tykinruokaa irl tai virtuaalisesti kuten miehet on sekin toinen aihe. Ehkä aihe jota kannattaa miettiä tykönään että miksi se on niin ja päättää itse onko se järkevä malli. Yhtä tyhjentävää tai absoluuttisen oikeaa vastausta ei tähän aiheeseen luultavasti ole.
 
Vastaus: Keskustelua pelien naishahmoista (Huom! Pelkät "Höh-höh, tissit!" -viestit poistetaan!)

Naisilta on turha odottaa avautumista siitä kun miehiä esitetään väärässä valossa ja väärin se olisi sitä vaatiakkaan.

Kyllä mun naispuoliset ystävät kritisoivat myös sitä, että miehiä kohdellaan jonain "äijinä" :confused:

Se kuuluu miehuuteen että ei valiteta

No tämä on taas sitä tietynlaisen mieskuvan pönkittämistä. Tietenkin "valitan" jos viimeisimpinä esimerkkeinä Asuntomessut tai ABC kohtelee miehiä kuin typeriä pikkupoikia, tai jos tyttöystävä yrittäisi olla opettelematta jotain tärkeää asiaa, koska mun pitäis miehenä hoitaa kyseinen asia maailman tappiin asti. Olenko epämiehekäs?

Kaikista ikävintä näissä naiskohuissa(tissikohuissa, naisia pitää saada lisää joka puolelle jne.) on se että peleistä tehdään politiikkaa, sosiaalipolitiikkaa/ideologiaa ja se ei taatusti ole hyväksi jos haluaa vain pelata videopelejä koska pitää sitä hauskana ja harmittomana viihteenä.

Vaikken kaikista feminismin aatesuuntien jokaisesta stamenteista ole samaa mieltä, niin en ole koskaan täysin vastustanut ajatusta että "henkilökohtainen on poliittista". Ja kyllä, viihde on on viihdettä eikä mielestäni kaiken pidä olla ylikorrektia. Mutta kuitenkin, millä ihmeellä niitä tulevaisuuden asenteita muutetaan, jos kaikki nuutuneiden asenteiden tuputtamiset ohitetaan sillä, että "se on vain viihdettä"? Mun mielestä on aina ollut vähän sinisilmäistä ajatella, että ihmisten ajattelu muuttuisi vain lakeja muuttamalla, ilman että asenteista, ennakkoluuloista ja muusta tulisi käydä keskustelua.
Sitten jos joku on joskus kieltämässä sinulta tai minulta jonkin taiteenmuodon esim. sen naishahmoihin vedoten, niin olen eturintamassa vastustamassa tätä, mutta on täysin eri asia käydä keskustelua aiheesta.

Koska olet nainen niin sinun mielipiteesi siitä minkälainen pelin tulisi olla ainakin sosiaalisesta näkökulmasta on hieman validimpi kuin esim. minun.

Tämä ei ollut mulle osoitettu, mutta jumantsukka mitä uhriutumista. Eikös hyvin perustellut ja kriittistä tarkastelua kestävät mielipiteet ole validimpia kuin äkkiseltään lauotut, riippumatta siitä mitä henkilön haaroista löytyy?
Kovasti kirjoitetaan siitä että kaikki miehet eivät ole globaalissa salaliitossa naisia vastaan, mutta on sekin hyvä muistaa etteivät edes ne pelottavat feministit (joihin itsekin koen lukeutuvani) ole mikään yhtenäinen salaryhmä, joka on ominut yhteiskunnassa ainoat oikeat mielipiteet.
Pelien mieshahmot -topikkiin en itse ole ehtinyt vastaamaan, mutta johan mä tänne kirjoitin, että kyllä niissäkin on omasta mielestäni reilusti parannettavaa.

Minkälainen mies muka valittaisi että mieshämiksellä pullottaa jostain liikaa tai että mieshahmolla liiallinen emotionaalinen/älyllinen tyhjyys. Ei siis kiinnostusta mieshahmoihin tai muutenkaan miesaiheisiin.

No hämiksestä ei mulla kieltämättä ole mitään sanottavaa, mutta muihin mainitsemiisi aiheisiin kyllä, enkä mä nyt varmaan ole ainoa näin ajatteleva mies tällä planeetalla? :eek:

Nainen ei voi olla missään tykinruokaa siksi ei peleissäkään.

Action-leffoissa turpaan vetävät ja jengiä lahtaavat naishahmot ovat kuitenkin yleistyneet aika reilusti, vaikka edelleen vähemmistössä ovatkin. Videopeleissäkin löytyy muutamia tapauksia, mutta tosiaan edelleen hyvin vähemmistössä. Kuitenkin mä voisin hyvin kuvitella, että yksittäisistä Joanna Darkeista ja Samus Araneista siirrytään hyvinkin pian johonkin överiin teokseen, missä naisryhmät tai kokonaiset armeijat taistelevat. Se, oisivatko tällaiset hahmot jotenkin realistisia on sitten hyvin eri asia.
 
Vastaus: Keskustelua pelien naishahmoista (Huom! Pelkät "Höh-höh, tissit!" -viestit poistetaan!)

http://www.pelaajalehti.com/uutiset...aahenkilo-vanha-tuttu-seka-muita-paljastuksia

Laitetaan linkkiä tänne, koska naishahmoista on kysymys. Eli siis seuraava Resident Evil, lisänimeä "Revelations 2", osa saa päähahmokseen naishenkilön. Naissotilaan/agentin vieläpä! Tietysti noissa peleissä tuo tarina ei useimmiten ole ollut se paras osio ja henkilöhahmotkaan eivät niin syvällisiä tai samaistuttavia, mutta itse otan ainakin ihan ilolla uutisen vastaan! RE 5 tuli pelattua Chrissillä lävitse, mutta RE 6 kohdalla muistan pelanneeni kaikki mahdolliset naishahmot lävitse, joten ihan kiva, että sille saadaan jatkoa!

"Geneeriset" lihaksikkaat zombeja lakoon pistävät miehet jäävät seuraavassa osassa siis hieman taka-alalle, kun Claire Redfield pistää örrimöttiäisiä sileeksi! Siinä sivussa päästään toki varmasti katselemaan tiukkaan taistelupukuun sullottua takapuolta ja keskivertokuppikokoa suurempia rinnuksia, mutta tuollaisessa ahdistavassa selviytymiskauhupelissä se lienee ihan kivaa pientä bonusta :D

Mitä mieltä muu topicia seuraava osasto on ylipäätään tästä Claire Redfieldin valinnasta pääosaan?
 
Vastaus: Keskustelua pelien naishahmoista (Huom! Pelkät "Höh-höh, tissit!" -viesti poistetaan!)

Kyllä mun naispuoliset ystävät kritisoivat myös sitä, että miehiä kohdellaan jonain "äijinä" :confused:

Action-leffoissa turpaan vetävät ja jengiä lahtaavat naishahmot ovat kuitenkin yleistyneet aika reilusti, vaikka edelleen vähemmistössä ovatkin. Videopeleissäkin löytyy muutamia tapauksia, mutta tosiaan edelleen hyvin vähemmistössä. Kuitenkin mä voisin hyvin kuvitella, että yksittäisistä Joanna Darkeista ja Samus Araneista siirrytään hyvinkin pian johonkin överiin teokseen, missä naisryhmät tai kokonaiset armeijat taistelevat. Se, oisivatko tällaiset hahmot jotenkin realistisia on sitten hyvin eri asia.

Hyvä, kun vielä kritisoisivat niin että se kuuluisi muuallekin kuin vain sinulle. Muuten siitä ei ole mitään todellista hyötyä.

Huom. Miehiä lahtaavat naishahmot yleistyneet. Ei naiset tykinruokana.

PeWi;1590983 Tämä ei ollut mulle osoitettu sanoi:
ainoat oikeat[/I] mielipiteet.
Pelien mieshahmot -topikkiin en itse ole ehtinyt vastaamaan, mutta johan mä tänne kirjoitin, että kyllä niissäkin on omasta mielestäni reilusti parannettavaa.

Kun kerran olet feministi niin varmasti tiedät että juuri teidän pääjehu feministit julistavat/ovat julistaneet että naiset asettavat yhteiskunnan sosiaaliset arvot/normit. Ehkä et vaan muistanut. Tähän perustuen on ihan ok sanoa että naisen mielipide on hieman arvokkaampi kuin miehen silloin kun on kyse yhteiskunnan sosiaaliasioista. Minua ei niinkään kiinnosta millaisissa ringeissä feministit viihtyvät vaan ihmisten todellinen tasa-arvo. Esim. asevelvollisuuden jakaminen tasan. Silloin naisia olisi suomessa asepalveluksessa hieman miehiä enemmän. Mutta ei tarvitse olla kovinkaan välkky tietääkseen että moista ei ikinä ole tapahtunut missään eikä tapahdu sattuneesta syystä.

Vaikken kaikista feminismin aatesuuntien jokaisesta stamenteista ole samaa mieltä, niin en ole koskaan täysin vastustanut ajatusta että "henkilökohtainen on poliittista". Ja kyllä, viihde on on viihdettä eikä mielestäni kaiken pidä olla ylikorrektia. Mutta kuitenkin, millä ihmeellä niitä tulevaisuuden asenteita muutetaan, jos kaikki nuutuneiden asenteiden tuputtamiset ohitetaan sillä, että "se on vain viihdettä"? Mun mielestä on aina ollut vähän sinisilmäistä ajatella, että ihmisten ajattelu muuttuisi vain lakeja muuttamalla, ilman että asenteista, ennakkoluuloista ja muusta tulisi käydä keskustelua.
Sitten jos joku on joskus kieltämässä sinulta tai minulta jonkin taiteenmuodon esim. sen naishahmoihin vedoten, niin olen eturintamassa vastustamassa tätä, mutta on täysin eri asia käydä keskustelua aiheesta.

Viihteellä tuskin kannattaa ruveta opettamaan ihmisiä asenteenmuutoksiin ja itsenäiseen ajatteluun. Eikö se olisi järkevämpää ja eritoten turvallisempaa tehdä esim. kouluissa ammattilaisten ohjauksella ja opastuksella kuin virtuaalisen viihdehahmon viihteellisillä lifetipseillä tms.

Asenteiden ja käyttäytymismallien muuttaminen ei käy yhdessä eikä edes tuhannessa yössä. Ihmiset ovat käyttäytyneet hyvin samankaltaisesti aikojen alusta asti. On hankittu kumppani ja siten jälkikasvua. Muodotettu heimoja ja heimon heikoimpia suojeltu toisilta heimoilta. Sodittu toisia heimoja vastaan paljon. Kerätty sekä saalistettu. Heimoista muodostettu yhteisojä ja siten keksitty hierarkia/lait koska muuten kaaos. Jaoteltu ihmiset tiettyyn hierarkiaan. Toiset korkeammalle ja toiset alemmalle tasolle hierarkiassa. Jopa pelkästään sukupuolen tai muun taustan vuoksi. Jokaiselta tasolta odotetaan yhteisön toimesta tietynlaista käytösmallia ja ajatusmallia. Jne. jne. On puhdasta unelmointia odottaa että kun johonkin peliin tai muuhun viihdemediaan saadaan jotain erilaista joskus niin koko evoluutio, ihmisen kulttuurin kehitys sekä aivoihimme ikuisesti printtaantuneet käytösmallit pyyhkityisivät sieltä pois.

Mikään toki ei ole mahdotonta tieteen ja tekniikan keinoin. Joten kyllä ihmisillä mahdollisuuksia on vaikka mihin hyvään ja tasa-arvoiseen. Ei vain oikein nyt näillä selviytyjän aivoilla mitkä nyt omistamme.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Keskustelua pelien naishahmoista (Huom! Pelkät "Höh-höh, tissit!" -viestit poistetaan!)

Sinun on vain vaikea nähdä, että kaikki (miehetkään) eivät enää näe naisia heikkoina ja ole tukka hulmuten pelastamassa heti kun nainen vähän vikisee.

Ja pitihän se feministikorttikin vetää pöytään. Ohhoh. :D
 
Vastaus: Keskustelua pelien naishahmoista (Huom! Pelkät "Höh-höh, tissit!" -viesti poistetaan!)

Hyvä, kun vielä kritisoisivat niin että se kuuluisi muuallekin kuin vain sinulle. Muuten siitä ei ole mitään todellista hyötyä.

Eiköhän nämä tuntemani ihmiset vastusta umpimielistä ja tunkkaista ajattelua muutenkin kuin minun kuulleni :eek:

Kun kerran olet feministi niin varmasti tiedät että juuri teidän pääjehu feministit julistavat/ovat julistaneet että naiset asettavat yhteiskunnan sosiaaliset arvot/normit.

Siis kuka, mitä, häh, missä, päähän sattuu. Siis ketkä ovat feminismin pääjehuja? Ja minkä feminismin lajin? Luuletko että kaikki feministit kuuluvat johonkin yhtenäiseen ryhmään joka on kaikista asioista samaa mieltä? Feminismin historiahan sisältää ihan yhtä paljon näkemyseroja (ja p*skaa :D) kuin minkä tahansa muunkin aatteen. Menee ohi aiheen, mutta en vaan siis hahmota yhtään mitä tällä haetaan. Siis "feministitkö" ovat sitä mieltä, että nykyisen yhteiskuntamme normit ovat naisten asettamia? Itse en ole.

Minua ei niinkään kiinnosta millaisissa ringeissä feministit viihtyvät vaan ihmisten todellinen tasa-arvo.

Tismalleen samaa mieltä.

Esim. asevelvollisuuden jakaminen tasan. Silloin naisia olisi suomessa asepalveluksessa hieman miehiä enemmän. Mutta ei tarvitse olla kovinkaan välkky tietääkseen että moista ei ikinä ole tapahtunut missään eikä tapahdu sattuneesta syystä.

Ihan pakko varmistaa, mutta ethän nyt vahingossakaan vihjaa, että nykyinen asevelvollisuusjärjestelmämme olisi naisten, saati erityisesti feministien kehittämä ja ylläpitämä? Tai että "ne feministit" olisivat jotenkin supertyytyväisiä siihen, että miehet menevät armeijaan?

Viihteellä tuskin kannattaa ruveta opettamaan ihmisiä asenteenmuutoksiin ja itsenäiseen ajatteluun. Eikö se olisi järkevämpää ja eritoten turvallisempaa tehdä esim. kouluissa ammattilaisten ohjauksella ja opastuksella kuin virtuaalisen viihdehahmon viihteellisillä lifetipseillä tms.

No tietenkin se on järkevämpää hoitaa muilla tavoin, eihän tässä kukaan olekaan sanonut että viihteellä ja taiteella olisi pakko opettaa sitä sun tätä. Tai joku yliampuva urpo jossain päin maailmaa on ehkä väittänytkin, mutta ei käsittääkseni tällä palstalla? Kunhan on sanottu, että viihteessä ja taiteessa ilmenevistä asenteista, karikatyyreistä, toiminnoista ja siitä mitä ne ruokkivat on ihan hyvä keskustella. Seksismi on seksismiä viihteessäkin, eikä se mua aina ja absoluuttisesti kaikkialla haittaa, suuri osa nauttimastani viihteestä on hyvin epäkorrektia, normatiivista jne. Kunhan on hyvä tiedostaa nämä asiat.

On puhdasta unelmointia odottaa että kun johonkin peliin tai muuhun viihdemediaan saadaan jotain erilaista joskus niin koko evoluutio, ihmisen kulttuurin kehitys sekä aivoihimme ikuisesti printtaantuneet käytösmallit pyyhkityisivät sieltä pois.

Tismalleen samaa mieltä, en oikein hahmota että onko joku täällä vastakkaista väittänytkään?
 
Vastaus: Keskustelua pelien naishahmoista (Huom! Pelkät "Höh-höh, tissit!" -viestit poistetaan!)

Siis kuka, mitä, häh, missä, päähän sattuu. Siis ketkä ovat feminismin pääjehuja? Ja minkä feminismin lajin? Luuletko että kaikki feministit kuuluvat johonkin yhtenäiseen ryhmään joka on kaikista asioista samaa mieltä? Feminismin historiahan sisältää ihan yhtä paljon näkemyseroja (ja p*skaa :D) kuin minkä tahansa muunkin aatteen. Menee ohi aiheen, mutta en vaan siis hahmota yhtään mitä tällä haetaan. Siis "feministitkö" ovat sitä mieltä, että nykyisen yhteiskuntamme normit ovat naisten asettamia? Itse en ole.

Ihan pakko varmistaa, mutta ethän nyt vahingossakaan vihjaa, että nykyinen asevelvollisuusjärjestelmämme olisi naisten, saati erityisesti feministien kehittämä ja ylläpitämä? Tai että "ne feministit" olisivat jotenkin supertyytyväisiä siihen, että miehet menevät armeijaan?

No tietenkin se on järkevämpää hoitaa muilla tavoin, eihän tässä kukaan olekaan sanonut että viihteellä ja taiteella olisi pakko opettaa sitä sun tätä. Tai joku yliampuva urpo jossain päin maailmaa on ehkä väittänytkin, mutta ei käsittääkseni tällä palstalla? Kunhan on sanottu, että viihteessä ja taiteessa ilmenevistä asenteista, karikatyyreistä, toiminnoista ja siitä mitä ne ruokkivat on ihan hyvä keskustella. Seksismi on seksismiä viihteessäkin, eikä se mua aina ja absoluuttisesti kaikkialla haittaa, suuri osa nauttimastani viihteestä on hyvin epäkorrektia, normatiivista jne. Kunhan on hyvä tiedostaa nämä asiat.

Jep, niin on kuuluisat feministit sanoneet. Ja niinhän se menee. Vaikkapa nyt naiskiintiöt yhtenä esimerkkinä konkreettisesta ja lakiin kirjatusta vaikuttamismuodosta. Esim. nämä kiintiöasiat eivät toki lopu suomen lakiin. Siitäkin voi päätellä että onko naisilla sitä vaikutusta vaiko eikö ole. Tuskin kiintiöidea tavan miehen päästä lähti. Voi tarkistaa näitä julkisuus feministien lausuntoja jos haluaa/jaksaa. En muista ulkoa nimiä saati vuosilukuja että koska ja mikä sitten oli tarkka sanamuoto. Feminismi/feministit ei juuri minua kiinnosta muuten kuin sen aatesuunnan tupla-standardien takia. Ei toki ainoa aatesuunta mistä näitä löytyy.

Miten se on vihjailua että haluaisi suomen pakollisesta asepalveluksesta tasa-arvoisen ?

Tässä videossa pohdiskellaan juuri tästä feminismin tupla-standardista joka on kiinnostavaa. Toki feminismi käsitteenä voi kait nykyään tarkoittaa melkein mitä tahansa, riippuu mistä katsoo ja keneltä kysyy. Ehkä tässä haetaan niitä hieman tiukempia feministisiä ajatuksia kiinni siitä miten miehiä tulee ja saa kuvata peleissä, elokuvissa jne. Pohditaan myös sitä miten naishahmoja esitetään varsinkin väkivaltapeleissä, elokuvissa jne. Varsinkin pelialalla käsittääkseni vaikuttavan feministin Anitan loppupuhe on tasa-arvoistavaa asiaa, tai siis olisi tasa-arvoistavaa asiaa jos se koskisi myös tätä tykinruoka/maalitauluosastoa eli miehiä. Ei valitettavasti koske kuin editoidussa muodossa mutta se juuri tekee feminismistä kiinnostavan aatesuunnan.

https://www.youtube.com/watch?v=x9_MVPq1SJY&list=UUcmnLu5cGUGeLy744WS-fsg

Mutta voiko sitä edes vaatia feministiltä että ajaisi myös miesten asioita/ongelmia/etua, oli feministi sitten mies tai nainen. Kai niitäkin itseään feministeiksi kutsuvia voi olla olemassa joille tasa-arvo tarkoittaa automaattisesti molempien sukupuolien kohtelua aina vain yksilöinä vaikka miehet ja naiset hiukan eroavatkin toisistaan fyysisiltä ominaisuuksiltaan. Toki tämä lähtökohtainen fyysisen voiman eroavaisuus on ollut hyvinkin merkittävä tekijä ennen teollista aikaa ja tyyliin kivikaudella. Mutta nykyisessä digiyhteiskunnassa ei käsittääkseni tarvittaisi mitään erityisiä naisten asiaa/ongelmaa/etua ajavia virastoja, lakeja tai erityisiä tahoja. Saati miesten erikoisvelvollisuuksia naisia kohtaan jotta saisi sosiaalisen hyväksynnän tai ainakin välttyisi leimaamiselta.

Toisaalta taas hyvin suuri osa miehistä tuntuu olevan täysin tyytyväisiä osaansa sekä velvollisuuksiinsa ja täten olisi juuri järkevää nostaa naiset tasa-arvoiseen asemaan miesten rinnalle ja tämän saavuttamiseksi voisivat miehetkin osaltaan osallistua koska se olisi solidaarista. Eli juurikin tämä naisten esineellistäminen vihdoin pois ja naisten palkat tasa-arvoiselle tasolle miesten palkkojen kanssa. Monta muutakin epätasa-arvoista ongelmakohtaa toki olisi korjattavana. Miesten väkivaltainen käytös ja sen aiheuttamat lukemattomat muut ongelmat/kustannukset yhtenä vakavana epäkohtana.
 
Vastaus: Keskustelua pelien naishahmoista (Huom! Pelkät "Höh-höh, tissit!" -viestit poistetaan!)

Miten se on vihjailua että haluaisi suomen pakollisesta asepalveluksesta tasa-arvoisen ?

Niin siis et vastannut siihen, että kenen vika se mielestäsi on, että asepalveluksemme on millainen on. Kunhan haluaisin ajatella, että kukaan ei voi olla niin hölmö että syyttäisi tästä feministejä.

Toki feminismi käsitteenä voi kait nykyään tarkoittaa melkein mitä tahansa, riippuu mistä katsoo ja keneltä kysyy.

Feministejä on aikojen saatossa ollut hyvin moneen eri junaan. Esimerkiksi aikoinaan naisten äänioikeutta ajoivat usein ylempiluokkaiset, sivistyneet naiset, jotka varmasti olivat jossain määrin feministejä, mutta joita mustan (tai välttämättä työlais-) naisen asema ei kiinnostanut juurikaan. Tämä nyt vain yhtenä esimerkkinä siitä, että kannattaa ihan vähän tutustua demonisoimaansa ryhmään, niin "tupla-standardeista" ei syytä ihan kaikkia.

edit: Niin se jäi mainitsematta, että yksikin esimerkki "johtavasta" feminististä, joka on todennut yhteiskunnan nykyisten arvojen ja normien olevan naisten päättämiä, olisi aidosti valistava. Ajatus tuntuu oudolta, mutta ehkä joku voi kokea asioiden olevan näinkin.

Mutta voiko sitä edes vaatia feministiltä että ajaisi myös miesten asioita/ongelmia/etua, oli feministi sitten mies tai nainen.

No ei kai keneltäkään voi automaattisesti vaatia mitään, mutta kyllä mä pidän tällaisista ihmisistä enemmän.

Kai niitäkin itseään feministeiksi kutsuvia voi olla olemassa joille tasa-arvo tarkoittaa automaattisesti molempien sukupuolien kohtelua aina vain yksilöinä vaikka miehet ja naiset hiukan eroavatkin toisistaan fyysisiltä ominaisuuksiltaan.

Onhan meitä, ei kannata pelätä.

Toki tämä lähtökohtainen fyysisen voiman eroavaisuus on ollut hyvinkin merkittävä tekijä ennen teollista aikaa ja tyyliin kivikaudella. Mutta nykyisessä digiyhteiskunnassa ei käsittääkseni tarvittaisi mitään erityisiä naisten asiaa/ongelmaa/etua ajavia virastoja, lakeja tai erityisiä tahoja.

Mielestäni esim. silloin kun vapaaehtoinen vanhempainvapaan valitseminen johtaa siihen, että 90% tapauksista nainen jää kotiin ja mies menee töihin, on ihan hyvä että pohditaan voitaisiinko NYT tehdä lailla jotain, jolla potkittaisiin miehiäkin jäämään kotiin välillä. Täten vähentäen siis työnantajan "varman päälle pelaamista" siinä vaiheessa, kun työnhakijoina on noin 27v korkeakoulutettu nainen ja mies, ja yhteiskunnallinen olettamus on se että nämä lisääntymisikäiset ihmiset lisääntyvät ja nainenhan se jää kotiin. Kun tähän ei toimi mikään muu, on asiasta säädettävä lakeja nyt, jotka voidaan purkaa jos ja kun asenteet hitaasti muuttuvat. Mutta tämä on siis vain minun (ja onneks myös Suomen hallituksen positiivisesti yllättänyt) näkökulma asiaan, eri mieltä saa olla.

Saati miesten erikoisvelvollisuuksia naisia kohtaan jotta saisi sosiaalisen hyväksynnän tai ainakin välttyisi leimaamiselta.

No näitä ei onneksi omassa elämässäni ole, vaikka naisystävä on tuossa vieressä ja huomennakin menen toimistolle missä on pääasiassa naisia työkavereina.

Toisaalta taas hyvin suuri osa miehistä tuntuu olevan täysin tyytyväisiä osaansa sekä velvollisuuksiinsa ja täten olisi juuri järkevää nostaa naiset tasa-arvoiseen asemaan miesten rinnalle ja tämän saavuttamiseksi voisivat miehetkin osaltaan osallistua koska se olisi solidaarista. Eli juurikin tämä naisten esineellistäminen vihdoin pois ja naisten palkat tasa-arvoiselle tasolle miesten palkkojen kanssa. Monta muutakin epätasa-arvoista ongelmakohtaa toki olisi korjattavana. Miesten väkivaltainen käytös ja sen aiheuttamat lukemattomat muut ongelmat/kustannukset yhtenä vakavana epäkohtana.

Viisaita sanoja ystävä hyvä :)
 
Vastaus: Keskustelua pelien naishahmoista (Huom! Pelkät "Höh-höh, tissit!" -viestit poistetaan!)

Niin siis et vastannut siihen, että kenen vika se mielestäsi on, että asepalveluksemme on millainen on. Kunhan haluaisin ajatella, että kukaan ei voi olla niin hölmö että syyttäisi tästä feministejä.

edit: Niin se jäi mainitsematta, että yksikin esimerkki "johtavasta" feminististä, joka on todennut yhteiskunnan nykyisten arvojen ja normien olevan naisten päättämiä, olisi aidosti valistava. Ajatus tuntuu oudolta, mutta ehkä joku voi kokea asioiden olevan näinkin.



No ei kai keneltäkään voi automaattisesti vaatia mitään, mutta kyllä mä pidän tällaisista ihmisistä enemmän.



Onhan meitä, ei kannata pelätä.



Mielestäni esim. silloin kun vapaaehtoinen vanhempainvapaan valitseminen johtaa siihen, että 90% tapauksista nainen jää kotiin ja mies menee töihin, on ihan hyvä että pohditaan voitaisiinko NYT tehdä lailla jotain, jolla potkittaisiin miehiäkin jäämään kotiin välillä. Täten vähentäen siis työnantajan "varman päälle pelaamista" siinä vaiheessa, kun työnhakijoina on noin 27v korkeakoulutettu nainen ja mies, ja yhteiskunnallinen olettamus on se että nämä lisääntymisikäiset ihmiset lisääntyvät ja nainenhan se jää kotiin. Kun tähän ei toimi mikään muu, on asiasta säädettävä lakeja nyt, jotka voidaan purkaa jos ja kun asenteet hitaasti muuttuvat. Mutta tämä on siis vain minun (ja onneks myös Suomen hallituksen positiivisesti yllättänyt) näkökulma asiaan, eri mieltä saa olla.



No näitä ei onneksi omassa elämässäni ole, vaikka naisystävä on tuossa vieressä ja huomennakin menen toimistolle missä on pääasiassa naisia työkavereina.



Viisaita sanoja ystävä hyvä :)

Meillä on pakollinen asevelvollisuus miehille. Osasyy tähän pakolliseen asepalvelukseen on varmaankin siinä että asumme entisen neuvostoliiton naapurissa ja kahden entisen sotamahdin välissä. Miksi vain miehet joutuvat tämän suorittamaan johtuu yleisesti hyväksytystä epätasa-arvosta ja tupla-standardeista yhteiskunnassamme.

Kyllä kokee jotkin tunnetut feministi jehut näin, ole huoleti. Eikä se tunteesta ole kiinni.

Kunpa nämä miehen velvollisuudet mm. auttaa, suojella, korjata ja nostella naisen puolesta saataisiin lopetettua kivikautisina turhakkeina niin että mies joka ei näitä noudata ei ikinä saisi mitään leimaa/halveksuntaa jos ei toimisi tämän vanhan normiston mukaan. Nämä kivikautiset ns. hyveelliset toimintatavat vain vahvistavat epätasa-arvoa ja juurikin stereotyyppisiä asenteita joka johtaa esim. tällaiseen juuri miehistä välinpitämättömään asenteeseen/käyttäytymistapaan koska median luomaa asennetta/kuvaa miehistä sekä varmasti osin pinttyneitä kivikautisia käyttäytymismalleja. Tosin tässä pätkässä useimmat pitivät jopa huvittavana kun mies/poikaystävä sai nekkuunsa neidiltään. Ehkä jos neiti olisi vielä päätteeksi potkaissut miestä munille niin sivustakatsojat vasta olisivatkin revenneet nauruun.

[video=youtube;k2D348tMv50]https://www.youtube.com/watch?v=k2D348tMv50&index=4&list=LLaWgcgwQ_IWwiewd9ua6Fdw[/video]
 
Vastaus: Keskustelua pelien naishahmoista (Huom! Pelkät "Höh-höh, tissit!" -viestit poistetaan!)

Jep, niin on kuuluisat feministit sanoneet.

Voisitko käyttää näistä "kuuluisista feministeistä" nimiä, koska itse en jaksa ruveta googlaamaan näin epätarkoilla viitteillä, että oikeasti joku feministiksi luokiteltava oikeasti olisi sanonut yhtään mitään, mitä olet väittänyt. Koko argumentaatiosi näyttää olevan yhtä olkiukkojen pieksentää ja miesmarttyyriutta.

Itse en tällaisena keski-ikäisenä keskiluokkaisena valkoihoisena heteromiehenä koe olevani millään lailla syrjityssä asemassa. Enemmän olen ärtynyt siitä, että jotkut länkyttäjät kieltäytyvät näkemästä sitä, että mm. naiset ovat monessa suhteessa heikommassa asemassa kuin he ansaitsisivat olla. Se, miten naiset esitetään peleissä, toisaalta ohjaa ja toisaalta heijastelee yhteiskunnan piileviä arvoja, ja siksi on ihan aiheellista, että asenteisiin pyritään vaikuttamaan esimerkiksi kritisoimalla viihteen naiskuvaa.
 
Vastaus: Keskustelua pelien naishahmoista (Huom! Pelkät "Höh-höh, tissit!" -viestit poistetaan!)

Meillä on pakollinen asevelvollisuus miehille. Osasyy tähän pakolliseen asepalvelukseen on varmaankin siinä että asumme entisen neuvostoliiton naapurissa ja kahden entisen sotamahdin välissä. Miksi vain miehet joutuvat tämän suorittamaan johtuu yleisesti hyväksytystä epätasa-arvosta ja tupla-standardeista yhteiskunnassamme.

Kyllä kokee jotkin tunnetut feministi jehut näin, ole huoleti. Eikä se tunteesta ole kiinni.

Meillä on koko itsenäisyytemme ajan ollut miesenemmistöinen eduskunta. Siellä ne lait lopulta hyväksytään. Kansan keskuudessa tällä "yleisellä" asevelvollisuudella on myös toki laaja kannatuspohja. Olen mä tavannut näitä äitejä, jotka ovat ylpeitä siitä kuinka poikansa "ovat miehiä eikä mitään sivareita".

Feminismin kanssa tällä nyt vaan ei ole mitään tekemistä. Tuntemani feministit esim. vihreisiin kallellaan olevista piireistä kannattavat lähes järjestään nykymuotoisen rauhan aikana vain miehiä koskevan asevelvollisuuden lakkauttamista. Toki sellaisenkin yksittäisen kommentin on julkisuuden kautta joutunut valitettavasti todistamaan, että itsensä naisasia-aktiiviksi mieltävä henkilö pitää nykyistä järjestelmää tasavertaisena, koska naisetkin voivat palvelukseen halutessaan astua. Yleensä näitä kyllä höperehtii konservatiivipoliitikot, tavan kansa ja esim. muutenkin jo pitkään sangen höperöitä kommentteja sekä kirjallisuutta suoltanut entinen puolustusvoimain komentaja Gustav Hägglund.
 
Ylös Bottom