Vastaus: Keskustelua PS4-ohjaimien ongelmista
...viivästymisestä ja siitä syntyneestä haitasta. Korvaushinnan määrittelyä en löytänyt mistään joten itse päädyin tuohon 25 €.
-13.2.2015 sain vastauksen (kaksi viikkoa vastaus aikaa ylittyi päivällä) reklamaatiooni, henkilökuntaa sairauslomalla. Rahaa ei voisi antaa mutta 50 € PSN-kuponki tarjottiin korvaukseksi. Hyväksyin korvaustarjouksen.
-Kuponki lähetettiin postitse 16.2.2015 ja saapui 17.2.2015.
Eli jos teette reklamaation niin suoraan Nordiskiin lomakkeen kanssa yhteyttä.
Joo mulla oli samanlaista toimintaa konsolin ostin 12/2013, siihen päälle vielä 1kpl lisäohjaimia(kova pelaamaan änäriä niin ohjaimet ei yleensä kestä, joten ostin suoraa vara ohjaimeksi..)..
8/2014 molemmista ohjaimista tattien kumit rikki toisesta myös R2..
9/2014 kiikutin ohjaimet liikkeeseen vaihtoo(50km edestakas ajoa turhaan).... Sanottiin että soita sonylle
9/2014 soitin sain laput ja käskettiin viemään postiin vein 1kpl(15 km edestakas 10/2015)
10/2014 toinen ohjain meni lopullisesti rikki sonyltä ei kuulu mitään..
10/2014 kyselin sonyltä kuka maksaa 65 km ajoa, sekä netflix ja viaplayn kk maksun kun molemmat ohjaimet rikki ja ei pysty käyttämään..
10/2014 Sonyltä kerrottiin ettei he maksa koska kaikki on minulle kulutonta postimaksut on maksettu ja netflixiä ja viaplaytä voi katsoa pc, tabletilla tai puhelimella..
10/2014 Vastasin ok, mutta postiin matkaa 7,5 km suunta ja liikkeessäkin ajelin turhaan 25km suunta. Kyselin että minkä he minulle toimittavat PC:een, tabletin vai
puhelimen kun omat on niin vanhan aikaisia ettei ne toimi näiden kanssa. Ei vastausta

10/2014 Hermot meni otin yhteyttä kuluttaja suojaan
10/2014 kuluttaja suojasta kerrottiin:
1. asiakkaan ei tarvitse olla maahan tuojaan/valmistajaan yhteydessä, vaan voi halutessaan olla vain myyjän kanssa tekemisissä.
2. jos huollossa kestää yli 2 viikkoa se on liian kauan. Hyvitystä tarvitaan
3. myyjä on velvollinen korvaamaan asiakkaan kulut jos laite hajoaa takuu aikana esim. oman auton kilometri korvaus liikkeeseen ja takaisin
4. myyjä on velvollinen korvaamaan myös ns."välilliset kulut(viaplay, netflix psn. vuosimaksu)" tähän toki sanottiin että voi olla vaikeaa mutta oikeus näihin on..
10/2014 otin yhteyttä myyjä liikkeeseen ja kerroin kuluttajasuojan pointit..
Hain seuraavana päivänä uuden ohjaimen rikkinäisen tilalle..
10/2014 Huollosta tuli ohjain reissu kesti 4 viikkoa..
11/2014 kyselin sonyltä kuka maksaa km korvaukseni ja muut kulut?
11/2014 kyselin sonyltä kuka maksaa km korvaukseni ja muut kulut?
11/2014 viimein joku sonyltä vastas ettei he ainakaan..
11/2014 soitin myyjä liikkeeseen kuka maksaa km korvaukseni ja muut kulut? Ei he ainakaan..
11/2014 soitin kuluttaja suojaan ettei kukaan suostu maksamaan.. Kuluttaja suojasta sanottiin että he ottavat tästä selvää..
11/2014 kuluttaja suoja soitti ja kertoi että myyjä liike maksaa. Käy hakemassa..
12/2015 Korjauksesta tullut ohjain rikki R2 nappi jää pohjaan...
Eli mitä tästä opin...
Seuraavaksi kun ostan ohjaimen..
1 ostan sen suuresta liikkeestä (prisma, sittari, gigantti jne.)
2 kun ohjain menee rikki niin vien sen myyjä liikkeeseen ja vaadin korvaavan tuotteen tilalle, tai kaupan purku huonolaatuisen tuotteen vuoksi.. En todellakaan suostu odottelemaan mitään huolto lähetystä mistä tulee joku
korjattu ohjain takaisin
ei todellakaan ole se minkä sinne olet lähettänyt...
Pahoittelen ehkä hiukan epäselvää ulkoasua, mutta raivo ottaa vallan kun tätä tässä muistelin... Joo ja parastahan tässä oli että olin ensimmäinen joka tämän sonyn uuden käytännön uhriksi ko. myyjäliikkeessä joutui. Myyjä liikeessä kun asiasta keskustelin niin selvisi että sonyltä on ollut vaikeaa saada ohjainta jonka he takuussa antavat asiakkaalle, takaisin heidän hyllyynsä. Joten tämä oli heidänkin mielestään toimiva juttu kunnes...
Sen verran voin vielä mainita että sonyn ukko sieltä sanos alussa, että laitappa konsoli sinne tulemaan alkuperäisessä paketissa. Kummastuneena kyselin että miten rikkinäinen ohjain liittyy toimivaan koneeseen ja miksi toimiva konsoli tarvii lähettää huoltoon jos ohjain on rikki?
Muutenkin osaan olla tavallisen hankala kaveri kun rupee joku toiminta vituttamaan. Sonyltä koko homma oli ihan farssi kyllä huomaa ettei ne näistä jutuista mitään käsitä, suoriin kysymyksiinkin oli erittäin hankala saada vastausta.
Sen verran voin kertoa että alueena varsinais-suomi, peliliike sijaitsee Turun ydin keskustassa. Enkä tule olemaan heidän asiakas jatkossa.