Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua PS4-ohjaimien ongelmista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja cobalos
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Keskustelua PS4-ohjaimien ongelmista

Nyt sitten päätin vaihtaa nuo tatit alumiinisiin ja oli kyllä hyvä päätös. Epäilytti et ois liukkaat mutta hyvät on ja ei varmasti kulu enää. Ohjaimen avaaminen oli tosin hieman hankalaa kun oli jumittunut tosta kuulokeliitännän kohdalta todella tiukkaan toisin kuin videoilla joita latselin. Samalla vaihdoin akun tuplasti isompaan, tosin vielä ei ole varmaa voiko noihin ebayn akkuihin luottaa että tosiaan ovat mitä sanotaan...

Nyt sitten päätin vaihtaa nuo tatit alumiinisiin ja oli kyllä hyvä päätös. Epäilytti et ois liukkaat mutta hyvät on ja ei varmasti kulu enää. Ohjaimen avaaminen oli tosin hieman hankalaa kun oli jumittunut tosta kuulokeliitännän kohdalta todella tiukkaan toisin kuin videoilla joita latselin. Samalla vaihdoin akun tuplasti isompaan, tosin vielä ei ole varmaa voiko noihin ebayn akkuihin luottaa että tosiaan ovat mitä sanotaan...

Itellä kahdessa ohjaimessa tuollaiset 2000mAh akut, dealextremestä ostettu mut mitä kattelin niin ebayt+amazonit sun muut myy samalla koodilla olevia akkuja.

Mun mielestä akunkesto sama tai ehkä jopa huonompi kuin orkkiksissa, varsinkin ku konsoli ilmoittaa että akku vähissä, lataa laite, kestää akku sen jälkeen noin kaks minuuttia ennenku sammuu.

Meinaan vaihtaa orkkikset takas. :D

Mun mielestä akunkesto sama tai ehkä jopa huonompi kuin orkkiksissa, varsinkin ku konsoli ilmoittaa että akku vähissä, lataa laite, kestää akku sen jälkeen noin kaks minuuttia ennenku sammuu.

Saman havainnon olen itsekin tehnyt. Toiseen ohjaimeen vaihdoin akun ja toiseen en.

Itellä kahdessa ohjaimessa tuollaiset 2000mAh akut, dealextremestä ostettu mut mitä kattelin niin ebayt+amazonit sun muut myy samalla koodilla olevia akkuja.

Tällä hetkellä ainut vaihtoehto taitaa olla PS3 ohjaimen akut. DS3 akut on eri kokoisia kuin DS4 akut ja pitää liimata kiinni vaikka 2-puolisella teipillä.

Tällä hetkellä ainut vaihtoehto taitaa olla PS3 ohjaimen akut. DS3 akut on eri kokoisia kuin DS4 akut ja pitää liimata kiinni vaikka 2-puolisella teipillä.

Jep, mutta ne ei mene "heittämällä" ds4:än, liitin on hieman erikokoinen.

Yritän tehdä takuupalautusta DS4 ohjaimesta netissä Playstation-tuen kautta. Kaikki tiedot voin kyllä täyttää ja kaikki menee ongelmitta siihen asti, kunnes tiedot pitää lähettää. Saan aina virheilmoituksen "Hups! Varauksen luomisessa ilmeni ongelma. Yritä uudelleen klikkaamalla tätä. Voit myös ottaa yhteyttä Playstation-tukeen klikkaamalla tätä". Onko muilla ollut vastaavia ongelmia? Huoltokatkos tms?

Yritän tehdä takuupalautusta DS4 ohjaimesta netissä Playstation-tuen kautta. Kaikki tiedot voin kyllä täyttää ja kaikki menee ongelmitta siihen asti, kunnes tiedot pitää lähettää. Saan aina virheilmoituksen "Hups! Varauksen luomisessa ilmeni ongelma. Yritä uudelleen klikkaamalla tätä. Voit myös ottaa yhteyttä Playstation-tukeen klikkaamalla tätä". Onko muilla ollut vastaavia ongelmia? Huoltokatkos tms?

Sama ongelma täälläkin. Kyllä pitää näemmä tehdä asiat asiakkaan kannalta hyvinkin vaikeaksi.

Mä vein viime viikolla ohjaimen lähimpään Anttilaan. Kakistelematta ottivat vastaan ja laittoivat mun puolesta huoltoon. Näin kai sen kuuluukin toimia, jos ei voi suoraan pakasta antaa uutta tilalle.

Tänään onnistui itsellä tuo takuupalautus netissä. Laitoin aiemmin tukeen viestiä, ettei onnistu netin kautta tuo. Pyysivät soittamaan, jotta saadaan huolto etenemään. No tänään sitten soitin ja siellähän vastaa joku tyyppi englanniksi ja kertoo kaikkien suomalaisten asiakaspalvelijoiden olevan varattu. Pyysi soittamaan myöhemmin uudelleen, jos palvelua haluaa suomeksi. Itsellä tuo lontoon murre sujuu puhuttaessa sen verran kehnosti, niin en jäänyt tämän henkilön kanssa sen pitempään asioimaan. Päätin kuitenkin yrittää vielä netin kautta ja kas kummaa, sehän onnistui. Nyt onkin kaksi dualshock 4:sta matkalla huoltoon.

Nyt on ohjaimen huoltoon liittyneet asiat saatu tehtyä loppuun ja tässä vähän tiivistelmää.

-29.11.2014 ostettu uusi PS4-konsolipaketti. Ohjaimen D-Pad rikki.
-30.11.2014 asioimassa kaupassani (Expert) ohjattiin Sonyn huoltotukeen (Suomessa toimijana Nordisk Film). Melkein kyllä sain vaihdettua ohjaimen kaupassa uuteen, toinen myyjä keskeytti tämän ja totesi että huollot Playstation tuotteiden kohdalla hoidetaan nyt näin.
-Viikon verran meni sähköposti viestinnässä Playstation tuen kanssa jossa vaadittiin että asia käsitellään puhelimitse, ei sähköpostitse. Ensimmäisen vastauksen saamisessa viivettä ruuhkan takia minkä vuoksi kesti viikko puhelin soittoon ja asian jatkamiseen. Kaikki muut yhteyden otot tapahtuivat sähköpostin avulla.
-9.12.2014 ohjain postiin sähköpostiin lähetetyn ja tulostetun lapun kera. Pakettia ei voinut seurata paikallista lajittelukeskusta pidemmälle.
-31.12.2014 tiedustelin Playstation-tuesta sekä postilta paketin tilasta sillä postiseuranta ilmoitti sen olevan edelleen lajittelukeskuksessa. Posti totesi että asia näytti siltä, mutta olivat näemmä yrittäneet ottaa myöhemmin yhteyttä ilmoittaakseen, että paketti onkin jatkanut matkaa, mutta se ei vain enää näy lähettäjälle. Playstation-tuki kuitenkin ilmoitti 1.1.2015 että paketti on heille saapunut.
-14.1.2015 ilmoitettiin että ohjain on nyt huoltokeskuksessa. Sanoivat että tulee ilmoitus kun ohjain on huollettu/vaihdettu.
-21.1.2015 soitettiin UPS-palvelusta ja uusi/huollettu ohjain toimitettiin saman päivän aikana. Huoltoon kulunut aika oli 43 päivää postituksesta. Pistin reklamaation Playstation-tukeen.
-28.1.2015 Playstation-tuki ilmoitti että eivät korvaa mitään koska heidän takuunsa sanoo että ei tarvitse. Suomen lait sanovat muuta.
-29.1.2015 pistin reklamaatio lomakkeen Nordisk Filmin edustajalle. Pyysin korvausta 35,32 €. 10,32 € matkakulu korvauksia v. 2014 säädösten mukaan ja 25 € itse viivästymisestä ja siitä syntyneestä haitasta. Korvaushinnan määrittelyä en löytänyt mistään joten itse päädyin tuohon 25 €.
-13.2.2015 sain vastauksen (kaksi viikkoa vastaus aikaa ylittyi päivällä) reklamaatiooni, henkilökuntaa sairauslomalla. Rahaa ei voisi antaa mutta 50 € PSN-kuponki tarjottiin korvaukseksi. Hyväksyin korvaustarjouksen.
-Kuponki lähetettiin postitse 16.2.2015 ja saapui 17.2.2015.

Eli jos teette reklamaation niin suoraan Nordiskiin lomakkeen kanssa yhteyttä.

Onko muilla ollut tätä ongelmaa että kapulan R2 hajoo? Mulle meni eilen jo toisesta kapulasta paskaksi ja tänään joutu sitten hakemaan taas uuden kapulan.Eli r2 siis jää osittain pohjaan ja jos pelaat esim vaikka battlefieldiä niin se ei ammu lainkaan vaikka kuinka hakkaa .Molemmat kapulat ostettu julkasussa ja molemmissa myös tatin kumit repeytyneet palasiksi. Sitten kysymys kuuluukin ,että onko tällä foorumilla ketään ketä osaa fiksailla näitä ohjaimia?

Onko muilla ollut tätä ongelmaa että kapulan R2 hajoo? Mulle meni eilen jo toisesta kapulasta paskaksi ja tänään joutu sitten hakemaan taas uuden kapulan.Eli r2 siis jää osittain pohjaan ja jos pelaat esim vaikka battlefieldiä niin se ei ammu lainkaan vaikka kuinka hakkaa .Molemmat kapulat ostettu julkasussa ja molemmissa myös tatin kumit repeytyneet palasiksi. Sitten kysymys kuuluukin ,että onko tällä foorumilla ketään ketä osaa fiksailla näitä ohjaimia?

Sekä L1 fifasta ja R2 änärin takia hajonnut samalla tavalla.

Jep, mutta ne ei mene "heittämällä" ds4:än, liitin on hieman erikokoinen.

Ainakin Sixaxissa on täysin sama liitin akulle.

Käytin DS4 auki kun R2 natisi, siellä oli kuminen tunnistinlattaa huonosti paikoillaan.
Ens viikolla tilaan uudet akut, jonkun verran pitää taistella että noi sopii, mutta akun keston pitäis parantua noin 8 tuntia.

http://www.amazon.ca/eForCity-1800mAh-Replacement-Compatible-Controller/dp/B006D0RTLY

Julkaisussa tullut ohjain, ei merkkiäkään vioista eikä kulumasta.:cool:

Julkaisussa tullut ohjain, ei merkkiäkään vioista eikä kulumasta.:cool:

Mulla julkaisussa ostetut kaksi kesti noin 3kk, vaihdoin ja kesällä uusiksi, syksyllä taas uusiksi. Syksyisistä toisen tatit petti tällä viikolla ja toinen vaihtui tammikuussa jo uuteen.

Oudointa tässä on se, että PS3 ohjaimen kesti isommilla pelimäärillä 6v..

Oma ohjain on R2 ja L2 osalta alkanut narisemaan kuin kuiva sarana. Joko se pian leipoo jonkin paikan kunnolla hajalle. Johan tuolla on pelattukin se 25h :confused:
Sony pitäisi asettaa joukkokanteeseen tällaisten lelujen valmistamisesta. Mikään aiempi ps ohjain ei ole hajonnut. Ainoastaan kulunut tateista.

...viivästymisestä ja siitä syntyneestä haitasta. Korvaushinnan määrittelyä en löytänyt mistään joten itse päädyin tuohon 25 €.
-13.2.2015 sain vastauksen (kaksi viikkoa vastaus aikaa ylittyi päivällä) reklamaatiooni, henkilökuntaa sairauslomalla. Rahaa ei voisi antaa mutta 50 € PSN-kuponki tarjottiin korvaukseksi. Hyväksyin korvaustarjouksen.
-Kuponki lähetettiin postitse 16.2.2015 ja saapui 17.2.2015.

Eli jos teette reklamaation niin suoraan Nordiskiin lomakkeen kanssa yhteyttä.

Joo mulla oli samanlaista toimintaa konsolin ostin 12/2013, siihen päälle vielä 1kpl lisäohjaimia(kova pelaamaan änäriä niin ohjaimet ei yleensä kestä, joten ostin suoraa vara ohjaimeksi..)..
8/2014 molemmista ohjaimista tattien kumit rikki toisesta myös R2..
9/2014 kiikutin ohjaimet liikkeeseen vaihtoo(50km edestakas ajoa turhaan).... Sanottiin että soita sonylle
9/2014 soitin sain laput ja käskettiin viemään postiin vein 1kpl(15 km edestakas 10/2015)
10/2014 toinen ohjain meni lopullisesti rikki sonyltä ei kuulu mitään..
10/2014 kyselin sonyltä kuka maksaa 65 km ajoa, sekä netflix ja viaplayn kk maksun kun molemmat ohjaimet rikki ja ei pysty käyttämään..
10/2014 Sonyltä kerrottiin ettei he maksa koska kaikki on minulle kulutonta postimaksut on maksettu ja netflixiä ja viaplaytä voi katsoa pc, tabletilla tai puhelimella..
10/2014 Vastasin ok, mutta postiin matkaa 7,5 km suunta ja liikkeessäkin ajelin turhaan 25km suunta. Kyselin että minkä he minulle toimittavat PC:een, tabletin vai
puhelimen kun omat on niin vanhan aikaisia ettei ne toimi näiden kanssa. Ei vastausta:(
10/2014 Hermot meni otin yhteyttä kuluttaja suojaan

10/2014 kuluttaja suojasta kerrottiin:
1. asiakkaan ei tarvitse olla maahan tuojaan/valmistajaan yhteydessä, vaan voi halutessaan olla vain myyjän kanssa tekemisissä.
2. jos huollossa kestää yli 2 viikkoa se on liian kauan. Hyvitystä tarvitaan
3. myyjä on velvollinen korvaamaan asiakkaan kulut jos laite hajoaa takuu aikana esim. oman auton kilometri korvaus liikkeeseen ja takaisin
4. myyjä on velvollinen korvaamaan myös ns."välilliset kulut(viaplay, netflix psn. vuosimaksu)" tähän toki sanottiin että voi olla vaikeaa mutta oikeus näihin on
..

10/2014 otin yhteyttä myyjä liikkeeseen ja kerroin kuluttajasuojan pointit..
Hain seuraavana päivänä uuden ohjaimen rikkinäisen tilalle..

10/2014 Huollosta tuli ohjain reissu kesti 4 viikkoa..
11/2014 kyselin sonyltä kuka maksaa km korvaukseni ja muut kulut?
11/2014 kyselin sonyltä kuka maksaa km korvaukseni ja muut kulut?
11/2014 viimein joku sonyltä vastas ettei he ainakaan..
11/2014 soitin myyjä liikkeeseen kuka maksaa km korvaukseni ja muut kulut? Ei he ainakaan..
11/2014 soitin kuluttaja suojaan ettei kukaan suostu maksamaan.. Kuluttaja suojasta sanottiin että he ottavat tästä selvää..
11/2014 kuluttaja suoja soitti ja kertoi että myyjä liike maksaa. Käy hakemassa..

12/2015 Korjauksesta tullut ohjain rikki R2 nappi jää pohjaan...

Eli mitä tästä opin...
Seuraavaksi kun ostan ohjaimen..
1 ostan sen suuresta liikkeestä (prisma, sittari, gigantti jne.)
2 kun ohjain menee rikki niin vien sen myyjä liikkeeseen ja vaadin korvaavan tuotteen tilalle, tai kaupan purku huonolaatuisen tuotteen vuoksi.. En todellakaan suostu odottelemaan mitään huolto lähetystä mistä tulee joku korjattu ohjain takaisin ei todellakaan ole se minkä sinne olet lähettänyt...

Pahoittelen ehkä hiukan epäselvää ulkoasua, mutta raivo ottaa vallan kun tätä tässä muistelin... Joo ja parastahan tässä oli että olin ensimmäinen joka tämän sonyn uuden käytännön uhriksi ko. myyjäliikkeessä joutui. Myyjä liikeessä kun asiasta keskustelin niin selvisi että sonyltä on ollut vaikeaa saada ohjainta jonka he takuussa antavat asiakkaalle, takaisin heidän hyllyynsä. Joten tämä oli heidänkin mielestään toimiva juttu kunnes...

Sen verran voin vielä mainita että sonyn ukko sieltä sanos alussa, että laitappa konsoli sinne tulemaan alkuperäisessä paketissa. Kummastuneena kyselin että miten rikkinäinen ohjain liittyy toimivaan koneeseen ja miksi toimiva konsoli tarvii lähettää huoltoon jos ohjain on rikki?

Muutenkin osaan olla tavallisen hankala kaveri kun rupee joku toiminta vituttamaan. Sonyltä koko homma oli ihan farssi kyllä huomaa ettei ne näistä jutuista mitään käsitä, suoriin kysymyksiinkin oli erittäin hankala saada vastausta.

Sen verran voin kertoa että alueena varsinais-suomi, peliliike sijaitsee Turun ydin keskustassa. Enkä tule olemaan heidän asiakas jatkossa.

Joo mulla oli samanlaista toimintaa konsolin ostin 12/2013, siihen päälle vielä 1kpl lisäohjaimia(kova pelaamaan änäriä niin ohjaimet ei yleensä kestä, joten ostin suoraa vara ohjaimeksi..)..
Määrittele kova pelaamaan änäriä? Kaikki puhuvat kuin NHL olisi kova "kuluttamaan" ohjainta, itsellä takana yli 700 peliä eikä ohjain ole reistaillut. Varmasti hajoavat jos täysillä ruhjoo mutta enpäs itse ole ohjainta millään lailla varonut. Eli normi pelaamiselle kyllä kestää.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Määrittele kova pelaamaan änäriä? Kaikki puhuvat kuin NHL olisi kova "kuluttamaan" ohjainta, itsellä takana yli 700 peliä eikä ohjain ole reistaillut. Varmasti hajoavat jos täysillä ruhjoo mutta enpäs itse ole ohjainta millään lailla varonut. Eli normi pelaamiselle kyllä kestää.
NHL:ssä ja esim. COD peleissä nuo R3 ja L3 napit ottavat osumaa kun juoksu/puukko/nopea luistelu on niihin asetettu. Itselläni PS3 ohjaimet ovat näiden nappien osalta menneet huonoon kuntoon ja on ikävä pelata kun painikkeet ovat muuttuneet turhan herkiksi. Olisiko tässä yksi mahdollinen syypää sitten PS4 ohjainten hajoamiseen. Kenties. Nuo PS4 ohjaimet ei kyllä vaikuta kovin kestäviltä muutenkaan kun lähes pelaamaton ohjain jo narisee pahasti liipaisimien osalta. Ja tietoisesti olen yrittänyt pelata todella "nätisti".

No minä en ole kova pelaamaan änäriä. Ehkä 5 matsia illassa. Ja ei kestä. Tosiaan yksin olen tuhonnut vissiin nyt 6 ohjainta. Kaks kertaa nappi reistaillut, muutoin tatin kumi repeytynyt. Ja ei..ei ole pitkiä kynsiä tms joka selittäis. Kuten todettu, niin paljon kovemmalla käytöllä PS3 ohjaimet kesti 6vuotta ilman oireita, kunnes yks naapurin kakara hajotti kummatkin kerralla. Eli ei se kyllä pelkästään pelaajasta ole kiinni, että noi hajoo.

Nyt uusin jonka sain suoraan Sonyltä, on ihan eri materiaalia koko tatit, eikä sellasta löysää kumia joka vanhoissa oli.

Ylös Bottom