Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua PS4-ohjaimien ongelmista

Vastaus: Keskustelua PS4-ohjaimien ongelmista

Tässä alkaa jo v käyrä olla rajamailla kun kummatkin (kaksi) ohjainta lähti huoltoon koska takuu rupea menee umpeen. sanotaan että kuukaus menee tähän rosessiin ja kuukaus tuli ja meni ja mistään ei kuulu mitään et tää on sitä sonyä parhaimillaan
 
Vastaus: Keskustelua PS4-ohjaimien ongelmista

Kaksi kertaa itse lähettänyt ohjaimia huoltoon ja Sonylta ei ikinä tullut mitään viestiä lähetyslappujen jälkeen. Siinä sitten muutaman viikon päästä sai ihmetellä, että mikäs UPS-paketti sieltä on tulossa. Jälkimmäinen tapaus oli vielä syntymäpäivänä, niin luulin että sieltä tulee joku hieno synttärilahja joltain, mutta "ai, se olikin vaan ohjain" :(
 
Vastaus: Keskustelua PS4-ohjaimien ongelmista

Siia tää sonyn palvelu on kyl todella syvältä. Tässä jo 1kk 2viikkoo ooteltu ohjainta mut missään ei kuulu mitään et eikö ne vois vaan vaihtaa lähikaupassa uuteen ku tää ei näytä toimivan
 
Vastaus: Keskustelua PS4-ohjaimien ongelmista

Vieläkös Sonyn sivujen kautta saa ohjaimen huoltoon laitettua, vaikka ois alkuperäinen ohjain? Alle 2v kyllä konsolin julkaisusta kuitenkin, et meneekö se vielä mukisematta?
 
Vastaus: Keskustelua PS4-ohjaimien ongelmista

Vieläkös Sonyn sivujen kautta saa ohjaimen huoltoon laitettua, vaikka ois alkuperäinen ohjain? Alle 2v kyllä konsolin julkaisusta kuitenkin, et meneekö se vielä mukisematta?

Kyllä ainakin itsellä meni sitä kautta julkkarina ostetun konsolin mukana tullut ohjain kun laitoin pari kuukautta sitten huoltoon.
 
Vastaus: Keskustelua PS4-ohjaimien ongelmista

Kyllä ainakin itsellä meni sitä kautta julkkarina ostetun konsolin mukana tullut ohjain kun laitoin pari kuukautta sitten huoltoon.

Eipä pystynyt pistämään. Antoi jonkun ps alkuisen viitteen ja pyydettiin soittamaan maanantaina sonylle. Ei ole oikein töissä mahdollista alkaa tollasiin soittelemaan niiden aukioloaikoina, joten kaivoin vanhan sposti keskutelun sony supportin kanssa ja pistin sinne vastauksena vanhaan ketjuun menemään tämän ongelman uusiksi. Katsotaan mitä vastaavat.

Tosiaan viimeksi vaihdatin molemmat ohjaimeni ja toiseen tuli jokin selkeästi uusi pinnoite. Se on kuin uusi edelleen. Toiseen tuli alkuperäinen pehmeä materiaali, joka lähti heti kulumaan ja nyt repeytyi irti änäriä pelatessa.
 
Vastaus: Keskustelua PS4-ohjaimien ongelmista

Pikistä vain jos alkaa repsottamaan. On kestänyt jo puolisen vuotta tämä korjaus. Tavallaan hölmöä laittaa kuluvan kumitatin takia huoltoon. Kyllähän sen pitäisi kestää joo, mutta ei millään jaksaisi edes ajatella takuuhuoltoja tatin päällysteen takia.
 
Vastaus: Keskustelua PS4-ohjaimien ongelmista

Meinasin lähetellä ohjaimen huoltoon.
No minulla on kaksi mustaa ohjainta toinen viime kesänä ostettu ja se näköjään oli se mikä kävi keväällä huollossa. Tämä huollon tarpeessa oleva ohjain on näköjään tullut pleikan julkaisussa mukana. Tuli ilmoitus, että takuu mennyt umpeen, että ei voi mitään. Onko muilla tullut vastaavaa ongelmaa?
Tämä ilmoitus tuli siinä virallisella tuki sivustolla lomakkeen täytössä.
 
Vastaus: Keskustelua PS4-ohjaimien ongelmista

Meinasin lähetellä ohjaimen huoltoon.
No minulla on kaksi mustaa ohjainta toinen viime kesänä ostettu ja se näköjään oli se mikä kävi keväällä huollossa. Tämä huollon tarpeessa oleva ohjain on näköjään tullut pleikan julkaisussa mukana. Tuli ilmoitus, että takuu mennyt umpeen, että ei voi mitään. Onko muilla tullut vastaavaa ongelmaa?
Tämä ilmoitus tuli siinä virallisella tuki sivustolla lomakkeen täytössä.

Tänään juuri spostilla vastailivat:
Hei Mikko,

Kiitos yhteydenotostasi PlayStation-tukeen.

Ohjaimilla on huollon jälkeen 3 kuukauden takuu tai loppuaika valmistajan 12 kuukauden takuusta, kumpi onkaan tässä tapauksessa suurempi. Näen järjestelmästämme, että olet saanut kyseisen ohjaimen takaisin tammikuun loppupuolella, joten huollon jälkeistä takuuta sillä ei näytä olevan. Voimme kuitenkin tarkistaa ohjaimen sarjanumerolla takuun.

Aikaisemmassa sähköpostissasi oli sarjanumero xxxxxxxxxxxxxxx, minkä takuu on ainakin järjestelmämme mukaan umpeutunut, joten tarvitsisimme ostokuitista tässä tapauksessa kopion.

Jos valmistajan laitteille myöntämä takuu on umpeutunut, ei huoltoa voida valitettavasti järjestää takuun piirissä. Voit toki halutessasi vedota kuluttajalain määrittelemään virhevastuuseen. Tässä tapauksessa asia tulee järjestää jälleenmyyjän kanssa. Jälleenmyyjältä pitäisi olla mahdollista saada virhevastuulomake täytettäväksi.

Joten ei muuta kuin kodin ykköseen kun anttilaa täällä ei enää ole ja pyytämään lomaketta.
Toki voin korjata ohjaimen itse, mutta jo viimeksi sain sonyltä uudella materiaalille olleen ohjaimen joka on kestänyt loistavasti. En siis periaatteestakaan ala itse korjailemaan 6kk vanhaa ohjainta (alkuperäinen tullut koneen mukana, mutta tammikuussa vaihdettu), kun ps3 ohjaimet kestivät yli 6v..
 
Noniin, tulostin Sonyn linkittämän lomakkeen virhevastuu vaatimuksesta, menin Kodin1:een ja kerroin tilanteen.

Ilmoittivat, että asia ei kuulu Anttilalle, vaan Sonylle. Sanoin et tiedän tämän, vaatimus on kohdistettu Sonylle, mutta Sony vaati asioimaan myyjäliikkeeseen kanssa.

Ensin meni 20min kun soittivat jokapaikkaan ja ihmettelivät mitä tehdään. Valittivat vain kun Sonyn ohjeistus on heille, etteivät he saa hoitaa itse, vaan Sony hoitaa.
Lopulta tuli isompi pomo paikalle, joka tutki koneelta kaikkea ja soitteli taas jokapaikkaan. Vastaus oli vähän, ettei kyllä kuulu mitenkään heille. Sanoin ettei kuulukaan, enkä odota teiltä uutta ohjainta tms, vaan hoidatte asian eteenpäin Sonyn suuntaan, Sonyn toiveiden mukaisesti.

Soitteli taas jokapaikkaan ja noin 50mun jälkeen tuli päätös. "Osastopäällikkömme sanoi, että saat uuden ohjaimen -50%." (Edit: ja matkakulut olisivat korvanneet)
Olin vähän et anteeksi? Vetoan virhe vastuuseen, kyseinen yksilö on 5kk vanha, en mä maksa penniäkään jos Sony tekee huonoja tuotteita. Yrittivät siis vain myydä omalla sisäänostohinnallaan ohjaimen ja kuitata tiskin alle koko homman. Vastasin etten suostu, selvitä mihin otan yhteyttä. Kuluttaja-asiamieheen vai minne?
Vartin vielä asiaa selvitteli soittamalla ja lopputulos: hakivat varastosta ohjaimen, purkivat paketista ja antoivat mulle (katsoivat vielä, että ottivat uudemman erän ohjaimen jossa tatin kumi oli ihan eri näköistäkin). Mun rikkinäisen laittoivat pakettiin ja pistävät omana sisäisenä huoltopyyntönä eteenpäin.

Aion asiasta vielä Sonyllekin reklamoida, kyllä niin päin peetä hoitivat. Yli tunnin väänsin Kodin1:ssä ja nyt on uus ohjain mukana..
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Keskustelua PS4-ohjaimien ongelmista

Pitää varmaan lähettää molemmat huoltoon ja sen jälkee 2kk välein kun ei noi edes sitä kestä
 
Vastaus: Keskustelua PS4-ohjaimien ongelmista

Hauska lukea kun porukka itkee täällä hajonneista kumitateista ja sen takia pitää huoltoo viedä ties kuinka moneks viikoks. Käyttäsitte niitä suojia, niin kestävät. XD
 
Vastaus: Keskustelua PS4-ohjaimien ongelmista

Hauska lukea kun porukka itkee täällä hajonneista kumitateista ja sen takia pitää huoltoo viedä ties kuinka moneks viikoks.

Kyse lienee enemmänkin periaatteesta, tuotteen täytyy kestää käyttöä mitä varten se on tehty.
 
Vastaus: Keskustelua PS4-ohjaimien ongelmista

Kyse lienee enemmänkin periaatteesta, tuotteen täytyy kestää käyttöä mitä varten se on tehty.

Nimenomaan näin. Ei Sony paranna laatua ikinä jos kaikki tattisuojia käyttää. Kyl ne vaihdetaan uuteen aina kun vikaa tulee. Kyl mä autonkin takuu aikana huoltoon vien jos ilmastointi menee rikki 2kk välein.

Itselläkin kolme ohjainta ja 80% pelaamisesta tapahtuu ratilla, niin täytyy kestää kauemmin kuin 4-5kk!
 
Vastaus: Keskustelua PS4-ohjaimien ongelmista

Älkää pelatko niin paljon, niin säästyy ohjaimet.

Kuten sanoin niin kolme ohjainta löytyy joilla pelaan vuorotellen, ja suurinosa pelaamisesta tapahtuu ratilla. Eli tuntimäärät on todella pieniä yksittäiselle ohjaimelle ja 5kk kesti. PS3 ohjaimen todella rajulla käytöllä kesti 6vuotta.
 
Vastaus: Keskustelua PS4-ohjaimien ongelmista

Hajoiskin vaan tatin päälliset. Liipasimet ja tatit lakkaa toimimasta kunnolla. Tattisuojia kyllä käytän ite kun niillä on parempi grippi.
 
Vastaus: Keskustelua PS4-ohjaimien ongelmista

Liipaisimien takia tosiaan myös ohjaimet vaihdettu pariin kertaan. Jäi fifa maratonin jälkeen L1 pohjaan kokoajan.
 
Vastaus: Keskustelua PS4-ohjaimien ongelmista

Mistä tollasia tattisuojia saa? Itellä toiminut ohjain muuten hyvin, mut vähän lisää grippiä kaipais.
 
Ylös Bottom