Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua PS5:n huoltoon lähettämisestä - mukana myös äänestys

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jpvir
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps5

Onko PS5-konsolisi ollut huollossa?

  • On, sain PS5:n kunnossa takaisin.

    Äänet: 1 1,1%
  • On, sain PS5:n viallisena takaisin.

    Äänet: 2 2,3%
  • Ei, PS5 on toiminut moitteettomasti.

    Äänet: 78 89,7%
  • Ei, mutta olen lähettänyt/lähettämässä PS5:n huoltoon.

    Äänet: 6 6,9%

  • Äänestäjiä yhteensä
    87
Kyllähän siinä hetkisen menee jos maakuljetuksella tulee. Oliko se Saksassa vai missä? Muistankohan oikein vai väärin, että boksin keikka Saksaan oli viikon suuntaansa. Oli kyllä ihan seurantanumero, josta näki missä menee niin oli vähän mukavampi odotella.
 
Itse odottelen tällä hetkellä ohjainta takaisin ja tosiaan Ranskasta asti nuo huoltohommat tulee. UPS on heidän kuriirivalintansa, joka ei todella ole mielestäni paras kuriiripalvelu. Viikon verran menee UPSilla näillä tiedoilla.

Voi olla että lähetykset voi kestää tavallista pidempään, koska kuriiripalvelut kauttaaltaan ainakin yrityspuolella on noussut valtavasti. Ehkä Sony haluaa pitää kulut kurissa, ja siellä on kilpailutettu hakemalla edullisinta vaihtoehtoa, vaikka sitten sen kustannuksella että lähettämisessä menee kauemmin jollain economy 2lk.

Siinä mielessä jos sinun ilmoituksiasi katsoo (9. päivä viety ja 16. päivä ilmoitus paketin lähettämisestä takaisin), niin aikalailla tuo normaalissa aikataulussa näyttää liikkuvan.
Mikä vika oli ohjaimessa?
 
Ai niin, tähän liittyen. Ilmeisesti se konsoli "lähetetään paikalliseen liikkeeseen" jonkin helvetin etanan kyydillä sillä en ole vieläkään saanut mitään infoa siitä kertovan tekstarin jälkeen.

Aivan käsittämätöntä miten mitään voi nykypäivänä edes lähettää niin että sen matkassa menee 2 viikkoa ja 2 päivää (ja se vasta tähän mennessä).

Millä logiikalla konsoli on saatu huoltoon ja huollettua viikossa (9. päivä vein Giganttiin, 16. päivä tekstari että laitetaan takaisinpäin) mutta sen takaisinlähetyksessä menee yli tuplat?

Onko kellään mitään "insightia" tähän? Onko tuo kenties jollain kumiveneellä tulossa? Pakolaisilta mennyt veneestä yksi paikka Sonyn huollosta lähetetylle laatikolle? (Sori jos hieman karua huumoria)

Gigantin chattiin otin jo viime viikon alussa yhteyttä (kun chattinsa lopulta toimi eikä ollut rikki tai ruuhkautunut) mutta sain vastaukseksi vain että tuo on viimeisin tieto ja ilmoittavat kun tulee lisätietoa/on haettavissa.

Kyllä tässä pitää varmaan ensi viikolla kysellä lisää. Taidan myös vinkua jotain hyvityksiä kun ei tuossa ole mitään järkeä että ensin kerrotaan että paketti on tulossa takaisin ja sitten kestää pari viikkoa ilman mitään infoa asiasta. Vähintään uusi pleikkari kaveriksi pitää saada ja ehkä 5-10 peliä ilmaiseksi kaupan hyllyltä valiten lienee riittävä korvaus tästä harmista.

Ihan tosissaan puhuen tekisi mieli edes tietää miten tuo on mahdollista.

Mikäli Suomen Postilla on asian kanssa mitään tekemistä, etsisin syypäätä sieltä. On kokemusta paketista, joka tuli nopeammin jenkkilän läpi Suomeen kuin liikkui Suomen sisällä.
 
Itse odottelen tällä hetkellä ohjainta takaisin ja tosiaan Ranskasta asti nuo huoltohommat tulee. UPS on heidän kuriirivalintansa, joka ei todella ole mielestäni paras kuriiripalvelu. Viikon verran menee UPSilla näillä tiedoilla.
Ihmetyksen aiheeni on siis se että konsoli saatiin viikossa Gigantista huoltoon ja huollettua mutta nyt on mennyt yli 2 viikkoa siitä kun sain tekstarin että on tulossa takaisin. Ei siis jotenkin täsmää aiemman lähetyksen nopeuden kanssa. Vai onko niin että Gigantti on voinut lähettää jollain nopeammalla tavalla? Olen ymmärtänyt että huollot menisi aina valmistajan (eli Sonyn) valitsemalla kuljetuksella, joten olettaisin että olisi sama kuljetuspalvelu sekä meno että paluu.

Voi olla että lähetykset voi kestää tavallista pidempään, koska kuriiripalvelut kauttaaltaan ainakin yrityspuolella on noussut valtavasti. Ehkä Sony haluaa pitää kulut kurissa, ja siellä on kilpailutettu hakemalla edullisinta vaihtoehtoa, vaikka sitten sen kustannuksella että lähettämisessä menee kauemmin jollain economy 2lk.

Siinä mielessä jos sinun ilmoituksiasi katsoo (9. päivä viety ja 16. päivä ilmoitus paketin lähettämisestä takaisin), niin aikalailla tuo normaalissa aikataulussa näyttää liikkuvan.
Kuten jo yllä kirjoitin niin minusta on outoa että toiseen suuntaan liikkumisessa menee noin paljon kauemmin mutta kenties sitten eri kuljetusfirmat per suunta.

Mikäli Suomen Postilla on asian kanssa mitään tekemistä, etsisin syypäätä sieltä. On kokemusta paketista, joka tuli nopeammin jenkkilän läpi Suomeen kuin liikkui Suomen sisällä.
En tiedä yhtään minkä kautta konsoli liikkuu koska vein Giganttiin ja heiltä olen saanut vain kuittauksen "palvelun (eli huollon) rekisteröimisestä". Ei mitään seurantaa ja chatistakin vain sanottiin että ei ole muuta infoa kuin se saamani tekstari.
 
Vasen tatti driftaa

Onpas paha driftaus. Minulla on pientä ollut sekä PS4- että One-ohjaimissa mutta ei ikinä noin pahaa. Pienellä nykäisyllä vastakkaiseen suuntaan on aina loppunut ja päälle taisi aina jäädä kun ohjasi suuntaan, johon driftaus syntyi.
 
No niin. Oma huoltokierros on nyt luultavasti ohi. Kertaan vielä jos jotakuta kiinnostaa koko reissu:

PS5 sammui pelatessa Miles Moralesia. Ei lähtenyt enää päälle, pyöräytti pikaisesti tuuletinta ja käytti sinistä valoa päällä sekä muistaakseni antoi myös sen käynnistyspiippauksen mutta meni heti hiljaiseksi eli sammui. Ei auttanut resetoinnit tai muut, joten kansi irti ja levy ruuvaamalla ulos.

Giganttiin vein konsolin 9.9. ja 16.9. sain tekstiviestin että huolto valmistunut ja lähetetään takaisin Giganttiin. Ihmettelin homman nopeutta koska oletin että varmaan kuukauden saattaa kestää.

No, mitään noutoviestejä ei kuulu, joten otan about puolentoista viikon jälkeen yhteyttä chatin kautta että mikä homma. Vastaus on että tekstarin tieto on se mitä infoa heillä asiasta on. Okei, no odotellaan sitten.

Alan kuitenkin ihmetellä asiaa yhä enemmän, joten otan yhteyttä taas chatin kautta 4.10. ja lupaavat välittää kysymyksen paikalliseen liikkeeseen. Yrittävät soittaa vaikka sanoin että en voi työaikana vastata. Sitten tuleekin tänään (6.10.) tekstiviesti että laite noudettavissa.

Kävin siis hakemassa konsolin ja kysyessäni että mikä kesti, saan vastaukseksi sen mitä myös paperille on tulostettu: on valittu jossain (ymmärtääkseni Gigantissa) kohtaa noudoksi huoltopaikasta eikä liikkeestä, joten ilmeisesti minun konsolini on siis lojunut yli viikon jossain päin Eurooppaa. Paperista myös selviää että konsoli on lähetetty UPS:n kyydillä 29.9. Giganttiin. Muistaakseni se oli 27.9. kun otin chattiin yhteyttä joten vähän vaikuttaa että ovat huomanneet asian vasta yhteydenottoni jälkeen.

Kuinkahan kauan olisi laite ollut odottamassa jos en olisi perään kysellyt? Aivan käsittämätöntä hommaa. Oli myös niin väsynyt olo töiden, kauppakäyntien ja lasten harrastusten jälkeen että en täysin edes ymmärtänyt siinä hakutilanteessa että mikä se homma täysin oli enkä edes hoksannut kysyä että olisiko ollut jonkinlaisten hyvitysten paikka. Deathloopin olisin voinut liikkeestä ostaa sillä tarjoushinnalla mitä pitivät julkaisuviikolla kun jäi se ostamatta juuri tuon huoltoreissun aiheuttaman PS5-puutoksen takia. Varsinaisesti asiaa ei edes pahoiteltu vaan vain kerrottiin faktamaisesti asia.

Itse viasta en saanut mitään tietoa, ei kuulemma ole mahdollista saada. Koko konsoli oli kuitenkin vaihdettu eli oma veikkaus on että emolevy varmaan mennyt. Tai jos virtalähde on ollut syypäänä niin ehkä nopeuden takia vain vaihtaneet konsolin eikä virtalähdettä? Tai ehkä niitä varaosia ei ole ollut juuri silloin ja on vain vaihdettu uusi tilalle.

Uudelta tuo vaikutti eli ei näytä käytetyltä ja kunnostetulta. Harmittaa vähän se että meni kaikki tiedot vanhan mukana. Jotain tietenkin on pilvessä mutta ei ainakaan taltioituja pelivideoita.

En odota että Gigantti tuosta mitään hyvittää mutta ajattelin vielä kysellä. Vähän huono näin jälkikäteen mutta ajattelin selittää sen miten asia oikeastikin oli: ei jaksanut väsyneenä muuta kuin kuunnella sanomiset, ottaa paketin ja lähteä kotiin iltahommiin lasten pariin.
 
Viimeksi muokattu:
No niin. Oma huoltokierros on nyt luultavasti ohi. Kertaan vielä jos jotakuta kiinnostaa koko reissu:

PS5 sammui pelatessa Miles Moralesia. Ei lähtenyt enää päälle, pyöräytti pikaisesti tuuletinta ja käytti sinistä valoa päällä sekä muistaakseni antoi myös sen käynnistyspiippauksen mutta meni heti hiljaiseksi eli sammui. Ei auttanut resetoinnit tai muut, joten kansi irti ja levy ruuvaamalla ulos.

Giganttiin vein konsolin 9.9. ja 16.9. sain tekstiviestin että huolto valmistunut ja lähetetään takaisin Giganttiin. Ihmettelin homman nopeutta koska oletin että varmaan kuukauden saattaa kestää.

No, mitään noutoviestejä ei kuulu, joten otan about puolentoista viikon jälkeen yhteyttä chatin kautta että mikä homma. Vastaus on että tekstarin tieto on se mitä infoa heillä asiasta on. Okei, no odotellaan sitten.

Alan kuitenkin ihmetellä asiaa yhä enemmän, joten otan yhteyttä taas chatin kautta 4.10. ja lupaavat välittää kysymyksen paikalliseen liikkeeseen. Yrittävät soittaa vaikka sanoin että en voi työaikana vastata. Sitten tuleekin tänään (6.10.) tekstiviesti että laite noudettavissa.

Kävin siis hakemassa konsolin ja kysyessäni että mikä kesti, saan vastaukseksi sen mitä myös paperille on tulostettu: on valittu jossain (ymmärtääkseni Gigantissa) kohtaa noudoksi huoltopaikasta eikä liikkeestä, joten ilmeisesti minun konsolini on siis lojunut yli viikon jossain päin Eurooppaa. Paperista myös selviää että konsoli on lähetetty UPS:n kyydillä 29.9. Giganttiin. Muistaakseni se oli 27.9. kun otin chattiin yhteyttä joten vähän vaikuttaa että ovat huomanneet asian vasta yhteydenottoni jälkeen.

Kuinkahan kauan olisi laite ollut odottamassa jos en olisi perään kysellyt? Aivan käsittämätöntä hommaa. Oli myös niin väsynyt olo töiden, kauppakäyntien ja lasten harrastusten jälkeen että en täysin edes ymmärtänyt siinä hakutilanteessa että mikä se homma täysin oli enkä edes hoksannut kysyä että olisiko ollut jonkinlaisten hyvitysten paikka. Deathloopin olisin voinut liikkeestä ostaa sillä tarjoushinnalla mitä pitivät julkaisuviikolla kun jäi se ostamatta juuri tuon huoltoreissun aiheuttaman PS5-puutoksen takia. Varsinaisesti asiaa ei edes pahoiteltu vaan vain kerrottiin faktamaisesti asia.

Itse viasta en saanut mitään tietoa, ei kuulemma ole mahdollista saada. Koko konsoli oli kuitenkin vaihdettu eli oma veikkaus on että emolevy varmaan mennyt. Tai jos virtalähde on ollut syypäänä niin ehkä nopeuden takia vain vaihtaneet konsolin eikä virtalähdettä? Tai ehkä niitä varaosia ei ole ollut juuri silloin ja on vain vaihdettu uusi tilalle.

Uudelta tuo vaikutti eli ei näytä käytetyltä ja kunnostetulta. Harmittaa vähän se että meni kaikki tiedot vanhan mukana. Jotain tietenkin on pilvessä mutta ei ainakaan taltioituja pelivideoita.

En odota että Gigantti tuosta mitään hyvittää mutta ajattelin vielä kysellä. Vähän huono näin jälkikäteen mutta ajattelin selittää sen miten asia oikeastikin oli: ei jaksanut väsyneenä muuta kuin kuunnella sanomiset, ottaa paketin ja lähteä kotiin iltahommiin lasten pariin.
Huomasitko katsoa onko uusi konsoli samalla tuulettimella kuin vanha konsoli eli oliko se sitä äänekkäämpää vai hiljaisempaa mallia? Ilmeisesti eivät lähetä huollosta kuitenkaan tuota aivan uusinta PS5:n versiota rikkoutuneen tilalle.
 
Huomasitko katsoa onko uusi konsoli samalla tuulettimella kuin vanha konsoli eli oliko se sitä äänekkäämpää vai hiljaisempaa mallia? Ilmeisesti eivät lähetä huollosta kuitenkaan tuota aivan uusinta PS5:n versiota rikkoutuneen tilalle.
En edes tiedä mitä mallia aiempi oli ja muutenkin olen ymmärtänyt että se "äänekkäämpikin" on silti hiljainen. Sen verran pikaisesti aukaisin että katsoin että onko mitään jälki availuista (kuten täällä oli se yksi tapaus) ja kun kaikki näytti siltä miltä pitää niin pistin kasaan ja takaisin pakettiin.

Nyt on tämä huollon aika mennyt Game Passin tarjonnan parissa Series X:llä joten, saa tuo PS5 olla vielä jonkin aikaa pahvilaatikossaan. Ehkä viikonloppuna voisi pyyhkiä pölyt sen paikalta ja sitten ruuvailla telineen persiiseen kiinni että saa valkoisen monoliitin tönöttämään vaikkapa sitä Miles Moralesin jatkamista odottamaan. Niin ja ainakin sen verran testata että lähtee päälle ja latailla sinne suunnilleen se sisältö mikä konsolissa oli sen hajotessa.
 
Kävin siis hakemassa konsolin ja kysyessäni että mikä kesti, saan vastaukseksi sen mitä myös paperille on tulostettu: on valittu jossain (ymmärtääkseni Gigantissa) kohtaa noudoksi huoltopaikasta eikä liikkeestä, joten ilmeisesti minun konsolini on siis lojunut yli viikon jossain päin Eurooppaa. Paperista myös selviää että konsoli on lähetetty UPS:n kyydillä 29.9. Giganttiin. Muistaakseni se oli 27.9. kun otin chattiin yhteyttä joten vähän vaikuttaa että ovat huomanneet asian vasta yhteydenottoni jälkeen.
Otin tosiaan vielä uudestaan yhteyttä kun jäi tuo asia itsellekin epäselväksi ja sain nyt siis selvennyksen. Ymmärsin asian väärin ja kyse oli siitä että siinä vaiheessa kun konsoli on saapunut huoltoon, on joku vahingossa laittanutkin jossain valinnan että olisi huollosta lähtenyt takaisinpäin. Oikea tilanne kai oli se että tuossa vaiheessa konsoli oli vasta jossain tarkistus-/huoltojonossa että mitä tehdään.

Viikko siis meni huoltoon menossa ja viikko paluussa (koska lähetettiin 29.9. takaisin ja eilen 6.10. hain sen).

Pieni kämmi siis joka tapauksessa tullut Gigantissa, joka aiheutti sen että ihmettelin miten voi kestää paluussa niin kauaa kun tosiasiassa se oli vasta huollossa vuoroaan odottamassa.

Nyt kuitenkin tämä keissi osaltani selvä. Ainakin jos konsoli siis toimii, sitä kun en ole vielä testannut.
 
Ohhoh eilen tuli sonylt s-posti missä kyseltiin lisää kuvia kansi keissiin! Parin kuukauden mykkäkoulun jälkeen alkoivat kommunikoimaan taas. No otin kannen auki ja aloin näpsimään kuvia ja tein pölyjen putsauksen samalla, no löysin lisää vaurioita ja todisteet että sony tosiaan huoltaa näitä vehkeitä jossain vaikkakaan ei kovin ammattitaidolla niinkuin tästä koneesta näkee. Levyaseman poistoruuvin sinetti on korvattu jollain pienellä tarralla siitä näkee et käytetty kone on. Tämä kone on ilmiselvästi tiputettu yläpääty edellä lattialle jolloin kannet on menny paskaks ja huollossa on uusittu vain toinen kansi. Sisäpuolelta löytyi naarmuja myös yläkannen alta, alakannen alla levyaseman metalli kuori on lommolla ja siinä on iso syvä naarmu takakannen kiinnitys nastat on muodottomat ja ovat revenneet puoliksi irti. Pakkohan tää on uuteen vaihtaa tiiä mitä muuta siin pudotukses on vaurioitunut, toivottavasti se ei nykyään enää niin kauan kestä.

Edit. Tuli uusien kuvien jälkeen viesti huoltoon kutsusta.
Tuli täs sellainenkin skenaario mieleen kun prisma käski lähettää kaiken mukana ja sony haluaa vain pelkän konsolin, niin prisman varastolla se on pakattu uudelleen kun se ohjain ja muut on pitäny pakata mukaan ja silloin on varastomiehen ote lipsunu ja konsoli levinnyt pitkin lattiaa. Ei oikeen muuten pysty käsittää et miten tollanen olis huollosta lähetetty asiakkaalle.
 
Viimeksi muokattu:
Olisko kellään kuvaa Sonyn huollosta tulleesta palautus laatikosta? Tos aloitus sivulla on huono kuva mun saamasta lootasta joka oli jopa isompi kuin alkuperäinen missä eka kone tuli.

Edit. Piti oikeen prismaankin pistää kysymys. Miksi vaurioitunut konsoli ei ollut huollon pakkaamassa paketissa? Ym. sellaista. Ainakin bottiin tuli vipinää, eivät taida tajuta et se lähettää vastausilmoituksen aina kun joku lukee sen viestin. :)
 
Viimeksi muokattu:
Minulla on boksi, jossa sain konsolini takaisin. Voin ottaa kuvan jossain vaiheessa (huomenna kenties) kun ehdin, jos siis tarvitset.

Sellaisen huomasin että omassani oli ne tarrat auottu. Olikohan keltaiset tarrat. Ihmettelin että miksi laatikko on avattu jos tarrat on laitettu huollossa. Miksi Gigantti on nähnyt tarpeelliseksi rikkoa ne? No, koska konsoli oli kunnossa niin jätin asian sikseen ja olin sen unohtanutkin kunnes luin tätä keskustelua.
 
Joo olis kiva nähdä millaisessa lootassa sen olis pitäny olla, Sonylle lähetin kuvat saamastani paketista ja toden totta paketti on vaihtunut prisman verkkokaupalla. Annoin prismalle nyt viel vähän siimaa et hoitaisivat asian kuntoon vaihtamalla koneen uuteen, muuten on pakko tehdä rikosilmoitus jos huollosta tuleekin tuomio et kone on rikottu pudottamalla ja tulee laskua perässä.
 
No nyt tuli prismalta vastaus etteivät pysty selittämään miksi pakkaus on vaihtunut, plus palautus osoite ja rahojen palautus kun paketti on saapunut.
 
On noi huolto keissit sääntöineen näköjään yhtä kirjavaa kun koronan kanssa ikään. Mulle sanoivat sonyn asiakaspalvelusta, että siinä alkuperäisessä playstation laatikossa ei kannata missään nimessä lähettää, sitä ei saa takaisin. Lähetys ihan missä vaan jeesusteippi-obh nordica laatikossa. Sitä en todellakaan ymmärrä, että jos asiakas lähettää huoltoon alkuperäisessä playstation laatikossa, niin miksi ihmeessä sitä ei lähetetä myös siinä orkkis laatikossa takaisin?

Nyt kun konsolin vuoden takuu on jo loppunut julkaisussa saaneilla niin voiko sony vaatia rahaa korjauksesta jos joutuu konsolin tai ohjaimen sinne lähettämään?
 
Nyt kun konsolin vuoden takuu on jo loppunut julkaisussa saaneilla niin voiko sony vaatia rahaa korjauksesta jos joutuu konsolin tai ohjaimen sinne lähettämään?
Periaatteessa voi, mutta tekemällä asiallisen reklamaation ja vetoamalla virhevastuuseen hoituu huollot ilmaiseksi ainakin vuoden verran lisääkin sen jälkeen, kun Sonyn oma vuoden takuu on päättynyt.
 
  • Like
Reactions: rap
Heh kyl osaa prisma pakoilla vastuutaan, harmi vaan et ovat niin tyhmiä et kaivavat kokoajan isompaa ja isompaa kuoppaa itselleen.
Nyt laittoivat viestiä että palautustavaroilla onkin oma vastuuhenkilönsä joka pakkaa huollosta tulleen paketin takaisin asiakkaan lähettämään myyntipakkaukseen plääplääplää. Laitoin sit samasta keskustelusta kuvankaappaukset missä jo syyskuun alussa kyselin kyseisen myyntipakkauksen perään, silloin ei ollut mitään vastuuhenkilöitä eikä pakkauksiakaan säilytelty. :D
 
Ylös Bottom