Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Mikä vika oli ohjaimessa?Itse odottelen tällä hetkellä ohjainta takaisin ja tosiaan Ranskasta asti nuo huoltohommat tulee. UPS on heidän kuriirivalintansa, joka ei todella ole mielestäni paras kuriiripalvelu. Viikon verran menee UPSilla näillä tiedoilla.
Voi olla että lähetykset voi kestää tavallista pidempään, koska kuriiripalvelut kauttaaltaan ainakin yrityspuolella on noussut valtavasti. Ehkä Sony haluaa pitää kulut kurissa, ja siellä on kilpailutettu hakemalla edullisinta vaihtoehtoa, vaikka sitten sen kustannuksella että lähettämisessä menee kauemmin jollain economy 2lk.
Siinä mielessä jos sinun ilmoituksiasi katsoo (9. päivä viety ja 16. päivä ilmoitus paketin lähettämisestä takaisin), niin aikalailla tuo normaalissa aikataulussa näyttää liikkuvan.
Ai niin, tähän liittyen. Ilmeisesti se konsoli "lähetetään paikalliseen liikkeeseen" jonkin helvetin etanan kyydillä sillä en ole vieläkään saanut mitään infoa siitä kertovan tekstarin jälkeen.
Aivan käsittämätöntä miten mitään voi nykypäivänä edes lähettää niin että sen matkassa menee 2 viikkoa ja 2 päivää (ja se vasta tähän mennessä).
Millä logiikalla konsoli on saatu huoltoon ja huollettua viikossa (9. päivä vein Giganttiin, 16. päivä tekstari että laitetaan takaisinpäin) mutta sen takaisinlähetyksessä menee yli tuplat?
Onko kellään mitään "insightia" tähän? Onko tuo kenties jollain kumiveneellä tulossa? Pakolaisilta mennyt veneestä yksi paikka Sonyn huollosta lähetetylle laatikolle? (Sori jos hieman karua huumoria)
Gigantin chattiin otin jo viime viikon alussa yhteyttä (kun chattinsa lopulta toimi eikä ollut rikki tai ruuhkautunut) mutta sain vastaukseksi vain että tuo on viimeisin tieto ja ilmoittavat kun tulee lisätietoa/on haettavissa.
Kyllä tässä pitää varmaan ensi viikolla kysellä lisää. Taidan myös vinkua jotain hyvityksiä kun ei tuossa ole mitään järkeä että ensin kerrotaan että paketti on tulossa takaisin ja sitten kestää pari viikkoa ilman mitään infoa asiasta. Vähintään uusi pleikkari kaveriksi pitää saada ja ehkä 5-10 peliä ilmaiseksi kaupan hyllyltä valiten lienee riittävä korvaus tästä harmista.
Ihan tosissaan puhuen tekisi mieli edes tietää miten tuo on mahdollista.
Ihmetyksen aiheeni on siis se että konsoli saatiin viikossa Gigantista huoltoon ja huollettua mutta nyt on mennyt yli 2 viikkoa siitä kun sain tekstarin että on tulossa takaisin. Ei siis jotenkin täsmää aiemman lähetyksen nopeuden kanssa. Vai onko niin että Gigantti on voinut lähettää jollain nopeammalla tavalla? Olen ymmärtänyt että huollot menisi aina valmistajan (eli Sonyn) valitsemalla kuljetuksella, joten olettaisin että olisi sama kuljetuspalvelu sekä meno että paluu.Itse odottelen tällä hetkellä ohjainta takaisin ja tosiaan Ranskasta asti nuo huoltohommat tulee. UPS on heidän kuriirivalintansa, joka ei todella ole mielestäni paras kuriiripalvelu. Viikon verran menee UPSilla näillä tiedoilla.
Kuten jo yllä kirjoitin niin minusta on outoa että toiseen suuntaan liikkumisessa menee noin paljon kauemmin mutta kenties sitten eri kuljetusfirmat per suunta.Voi olla että lähetykset voi kestää tavallista pidempään, koska kuriiripalvelut kauttaaltaan ainakin yrityspuolella on noussut valtavasti. Ehkä Sony haluaa pitää kulut kurissa, ja siellä on kilpailutettu hakemalla edullisinta vaihtoehtoa, vaikka sitten sen kustannuksella että lähettämisessä menee kauemmin jollain economy 2lk.
Siinä mielessä jos sinun ilmoituksiasi katsoo (9. päivä viety ja 16. päivä ilmoitus paketin lähettämisestä takaisin), niin aikalailla tuo normaalissa aikataulussa näyttää liikkuvan.
En tiedä yhtään minkä kautta konsoli liikkuu koska vein Giganttiin ja heiltä olen saanut vain kuittauksen "palvelun (eli huollon) rekisteröimisestä". Ei mitään seurantaa ja chatistakin vain sanottiin että ei ole muuta infoa kuin se saamani tekstari.Mikäli Suomen Postilla on asian kanssa mitään tekemistä, etsisin syypäätä sieltä. On kokemusta paketista, joka tuli nopeammin jenkkilän läpi Suomeen kuin liikkui Suomen sisällä.
Vasen tatti driftaa
Vasen tatti driftaa
Huomasitko katsoa onko uusi konsoli samalla tuulettimella kuin vanha konsoli eli oliko se sitä äänekkäämpää vai hiljaisempaa mallia? Ilmeisesti eivät lähetä huollosta kuitenkaan tuota aivan uusinta PS5:n versiota rikkoutuneen tilalle.No niin. Oma huoltokierros on nyt luultavasti ohi. Kertaan vielä jos jotakuta kiinnostaa koko reissu:
PS5 sammui pelatessa Miles Moralesia. Ei lähtenyt enää päälle, pyöräytti pikaisesti tuuletinta ja käytti sinistä valoa päällä sekä muistaakseni antoi myös sen käynnistyspiippauksen mutta meni heti hiljaiseksi eli sammui. Ei auttanut resetoinnit tai muut, joten kansi irti ja levy ruuvaamalla ulos.
Giganttiin vein konsolin 9.9. ja 16.9. sain tekstiviestin että huolto valmistunut ja lähetetään takaisin Giganttiin. Ihmettelin homman nopeutta koska oletin että varmaan kuukauden saattaa kestää.
No, mitään noutoviestejä ei kuulu, joten otan about puolentoista viikon jälkeen yhteyttä chatin kautta että mikä homma. Vastaus on että tekstarin tieto on se mitä infoa heillä asiasta on. Okei, no odotellaan sitten.
Alan kuitenkin ihmetellä asiaa yhä enemmän, joten otan yhteyttä taas chatin kautta 4.10. ja lupaavat välittää kysymyksen paikalliseen liikkeeseen. Yrittävät soittaa vaikka sanoin että en voi työaikana vastata. Sitten tuleekin tänään (6.10.) tekstiviesti että laite noudettavissa.
Kävin siis hakemassa konsolin ja kysyessäni että mikä kesti, saan vastaukseksi sen mitä myös paperille on tulostettu: on valittu jossain (ymmärtääkseni Gigantissa) kohtaa noudoksi huoltopaikasta eikä liikkeestä, joten ilmeisesti minun konsolini on siis lojunut yli viikon jossain päin Eurooppaa. Paperista myös selviää että konsoli on lähetetty UPS:n kyydillä 29.9. Giganttiin. Muistaakseni se oli 27.9. kun otin chattiin yhteyttä joten vähän vaikuttaa että ovat huomanneet asian vasta yhteydenottoni jälkeen.
Kuinkahan kauan olisi laite ollut odottamassa jos en olisi perään kysellyt? Aivan käsittämätöntä hommaa. Oli myös niin väsynyt olo töiden, kauppakäyntien ja lasten harrastusten jälkeen että en täysin edes ymmärtänyt siinä hakutilanteessa että mikä se homma täysin oli enkä edes hoksannut kysyä että olisiko ollut jonkinlaisten hyvitysten paikka. Deathloopin olisin voinut liikkeestä ostaa sillä tarjoushinnalla mitä pitivät julkaisuviikolla kun jäi se ostamatta juuri tuon huoltoreissun aiheuttaman PS5-puutoksen takia. Varsinaisesti asiaa ei edes pahoiteltu vaan vain kerrottiin faktamaisesti asia.
Itse viasta en saanut mitään tietoa, ei kuulemma ole mahdollista saada. Koko konsoli oli kuitenkin vaihdettu eli oma veikkaus on että emolevy varmaan mennyt. Tai jos virtalähde on ollut syypäänä niin ehkä nopeuden takia vain vaihtaneet konsolin eikä virtalähdettä? Tai ehkä niitä varaosia ei ole ollut juuri silloin ja on vain vaihdettu uusi tilalle.
Uudelta tuo vaikutti eli ei näytä käytetyltä ja kunnostetulta. Harmittaa vähän se että meni kaikki tiedot vanhan mukana. Jotain tietenkin on pilvessä mutta ei ainakaan taltioituja pelivideoita.
En odota että Gigantti tuosta mitään hyvittää mutta ajattelin vielä kysellä. Vähän huono näin jälkikäteen mutta ajattelin selittää sen miten asia oikeastikin oli: ei jaksanut väsyneenä muuta kuin kuunnella sanomiset, ottaa paketin ja lähteä kotiin iltahommiin lasten pariin.
En edes tiedä mitä mallia aiempi oli ja muutenkin olen ymmärtänyt että se "äänekkäämpikin" on silti hiljainen. Sen verran pikaisesti aukaisin että katsoin että onko mitään jälki availuista (kuten täällä oli se yksi tapaus) ja kun kaikki näytti siltä miltä pitää niin pistin kasaan ja takaisin pakettiin.Huomasitko katsoa onko uusi konsoli samalla tuulettimella kuin vanha konsoli eli oliko se sitä äänekkäämpää vai hiljaisempaa mallia? Ilmeisesti eivät lähetä huollosta kuitenkaan tuota aivan uusinta PS5:n versiota rikkoutuneen tilalle.
Otin tosiaan vielä uudestaan yhteyttä kun jäi tuo asia itsellekin epäselväksi ja sain nyt siis selvennyksen. Ymmärsin asian väärin ja kyse oli siitä että siinä vaiheessa kun konsoli on saapunut huoltoon, on joku vahingossa laittanutkin jossain valinnan että olisi huollosta lähtenyt takaisinpäin. Oikea tilanne kai oli se että tuossa vaiheessa konsoli oli vasta jossain tarkistus-/huoltojonossa että mitä tehdään.Kävin siis hakemassa konsolin ja kysyessäni että mikä kesti, saan vastaukseksi sen mitä myös paperille on tulostettu:on valittu jossain (ymmärtääkseni Gigantissa) kohtaa noudoksi huoltopaikasta eikä liikkeestä, joten ilmeisesti minun konsolini on siis lojunut yli viikon jossain päin Eurooppaa.Paperista myös selviää että konsoli on lähetetty UPS:n kyydillä 29.9. Giganttiin. Muistaakseni se oli 27.9. kun otin chattiin yhteyttä joten vähän vaikuttaa että ovat huomanneet asian vasta yhteydenottoni jälkeen.
Periaatteessa voi, mutta tekemällä asiallisen reklamaation ja vetoamalla virhevastuuseen hoituu huollot ilmaiseksi ainakin vuoden verran lisääkin sen jälkeen, kun Sonyn oma vuoden takuu on päättynyt.Nyt kun konsolin vuoden takuu on jo loppunut julkaisussa saaneilla niin voiko sony vaatia rahaa korjauksesta jos joutuu konsolin tai ohjaimen sinne lähettämään?
Onhan tuo nyt ikävää alkaa uudestaan metsästämään uutta PS5:ta.No nyt tuli prismalta vastaus etteivät pysty selittämään miksi pakkaus on vaihtunut, plus palautus osoite ja rahojen palautus kun paketti on saapunut.