Sähköfakiiri
Active Member
Niin siis mitä ihmettä taas kerran?
Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Tälleen ammattikoodarina voin kertoa, että noilla saa joo nopeasti jonkun rungon kasaan, johon ei sitten kukaan pysty koskemaan jälkikäteen, koska kellään ei ole mitään hajua mitä se AI on yrittänyt saada aikaiseksi missäkin kohtaa.peli koodaus on nykyään näin helppoa kirjoitin vain että luo minulle peli trading korttipeli kingdom hearts:sta witcher Gwent:n säännöillä

Ootko aidosti ihan tosissasi?niin siis mitä pidämmälle mennään ei meidän tarvii muuta osata ku käyttää ai agentteja kannattaa tosiaan katsoa vaikka noita AI tutkija podcast videoita youtubesta. niitä löytyy mielin määrin, niin kansainvälisiä kuten suomalaisia.
Montako kertaa tässä ketjussa on todettu jonkin olevan nyt se suuri mullistaja, kunnes sittenkin odotellaan vielä seuraavaa mallia, joka on parempi? Jokainen niistä onkin ollut sitten ihan sama juttu ja parasta, mitä on saatu aikaan on ollut minuutin mittaisia videoita muiden luomista hahmoista seisoskelemassa vailla järkeä.toi Seedance 2:n on vasta alku lämmittelyä. ainiin ja tämä tulee olemaan open source malli jota voi ajaa localisti
Montako kertaa tässä ketjussa on todettu jonkin olevan nyt se suuri mullistaja, kunnes sittenkin odotellaan vielä seuraavaa mallia, joka on parempi? Jokainen niistä onkin ollut sitten ihan sama juttu ja parasta, mitä on saatu aikaan on ollut minuutin mittaisia videoita muiden luomista hahmoista seisoskelemassa vailla järkeä.
Ammattikoodarina totean että tätä ei voi korostaa tarpeeksi, AI on hyvä juniori mutta huono seniori ja oikeissa projekteissa on elintärkeää bisneksen kannalta että se koodikanta pysyy ylläpidettävänä. Aiemminkin sanonut Destikselle että se koodi pitää pystyä ymmärämään. Mekin tehään nyt isoa projektia AI avusteisesti, ilman sitä tässä menis aika kauan. Mitään ei mene projektin päähaaraan ilman pull requesteja ja ymmärrystä siitä mitä ollaan tekemässä. Ollaa huomattu että AI, vaikka nopea, tekee välillä aika kökköä koodia.Tälleen ammattikoodarina voin kertoa, että noilla saa joo nopeasti jonkun rungon kasaan, johon ei sitten kukaan pysty koskemaan jälkikäteen, koska kellään ei ole mitään hajua mitä se AI on yrittänyt saada aikaiseksi missäkin kohtaa.
Käytetään töissä paljon tekoälymalleja koodauksen apuna, mutta näissä tapauksissa tekoäly on lähinnä se junior-devaaja, jonka tuotokset sitten siistitään jälkikäteen, jotta niistä olisi mitään hyötyä.
Ollaan huomattu, että tekoäly onkin hyvä apu aikaa vievien rutiinihommien kirjoittamisessa, sekä koodin tarkistamisessa. Varsinkin muutosten tsekkauksessa se näkee kirjoitusvirheet ja kahdesti määritetyt muuttujat, joita ei ihmissilmällä nopeasti vilkaistuna huomaa.
Vibe-koodausta ollaan kokoeiltu, mutta tässäkin tapausessa jälkikäteen muutosten tekeminen on hankalaa, sillä koko projekti pitää oikeastaan aina alkuun koodata nollista, jos haluaa softaan pienenkin muutokset AI:n avulla.
täällä ihmiset puhuu että käyttää jotain copilottia kuten sanoin kyseessä on vanhentunut teknologia koska parempaakin on saatavilla (esim tuo ai tutkija tuossa Agi videolla sanoo samaa et copilot on jo outdated) kannattaa ymmärtää se että mä käytän parhaita mahdollisia AI agentteja näihin juttuihin eli modeleita jotka on vasta julkaistu. ja jotka on ylivoimaisesti benchmarkkien ykkösiä. mä käytänössä testaan saman päivän aikana niin server/maksullisen pohjaisen ja local puolen modelin, et jos vaan tarjonta on tarpeeksi hyvää niin mulla ei ole ongelmaa ostaa sitä 150-300 euron jäsenyyttä niihin. muutaman kerran olen sen tehnytkin. se voi itsessään olla ongelma että tekee niin, (varsinkin jos näen sanan rajaton käyttö) et se kynnys tehdä niin on todella pieni, saa nähdä paljon tulee siihen Seedance 2.0 laittamaan se vähä pelottaa jo etukäteen. mulla kun on välillä taipumuksena generoida jopa 100 clippiä päivässä.
Tekoäly pähkinänkuoressa. Parasta ikinä, mikä muuttaa kaiken, mutta sopii vain muiden teosten halpaan kopiointiin.kuvailit hyvin Generatiivisen AI rakenteen, sitähän se suurimmaksi osaksi on muiden huomien hahmojen lainaamista.