Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ketä ottaa pannuun: sisältö ensin maksaville Live-asiakkaille?

PaavoGold

New Member
...huonolla tavalla tämä "GOLD MEMBERSHIP ONLY!!!" - trendi Livessä?

Onhan se tietty aivan luonnollista promoaa asioita porkkanoita vaatien, mutta vi*ttu sentään kun pitäisi maksaa jostain demoista, jotka on luotu nimenomaan synnyttämään kiinnostusta kansassa ostaa milloin mikin random peli. -_-

Vihaiseksi pistää ennemminkin tuollainen tyhjän tissin imeminen, ja vielä vähemmän kiinnostaa tuollaisia etuisuuksia kiesus sentään ostaa.

Puolesta/vastaan?
 
Vastaus: Ketä ottaa pannuun...? (X360 Live!)

Alkanut ottamaan pannuun tuo juu. Toivottavasti muuttuu jos/kun PS3 saapuu ja tarjoaa kaiken ilmaiseksi?...
 
Vastaus: Ketä ottaa pannuun...? (X360 Live!)

Itse en ole X360:tä käyttäjä. Xboksia kohtaan olen tuntenut antipatioita juurikin tuon maksullisuuden takia. Ymmärrän toisaalta pointtisi. ymmärrän myös MS:n pointin laittaa osa (demoistakin, kyllä) kivasta maksulliselle puolelle. Se on porkkana niille, joilla ei Gold-jäsenyyttä vielä ole. Sitten on vielä erikseen maksavat lisukkeet pelihin, teemoihin ym. Tarjonnan ja lompakon mukaan sitten jokainen tekee valintansa.
 
Vastaus: Ketä ottaa pannuun...? (X360 Live!)

Minulle ainakin on Goldista tullut niin itsestään selvyys että en jaksa valittaa pienestä maksusta. Oikeastaan huomaan goldin edut aina vasta sitten kun tilaus loppuu ja on ostettava uusi paketti. Onhan se vähän kenkkumaista maksaa mutta eipä se ole kuin röökiaskin verran kuukaudessa.
 
Vastaus: Ketä ottaa pannuun...? (X360 Live!)

PaavoGold sanoi:
Onhan se tietty aivan luonnollista promoaa asioita porkkanoita vaatien, mutta vi*ttu sentään kun pitäisi maksaa jostain demoista, jotka on luotu nimenomaan synnyttämään kiinnostusta kansassa ostaa milloin mikin random peli. -_-
Helpostihan tuo tuntuu kepiltä eikä porkkanalta, mutta eipä ilmeisesti yksikään demo ole vielä jäänyt hopeajäsenille saapumatta, vaikka ne ensin kultajäsenille tulevatkin. Sen näkisin tosin mielelläni, että hopeajäsenet pääsisivät pelaamaan nettipelillisiä demoja, kultajäsenyyden rajoittaen pelattavuutta ainoastaan kokonaisten pelien kohdalla.
 
Vastaus: Ketä ottaa pannuun...? (X360 Live!)

PaavoGold sanoi:
...huonolla tavalla tämä "GOLD MEMBERSHIP ONLY!!!" - trendi Livessä?

Onhan se tietty aivan luonnollista promoaa asioita porkkanoita vaatien, mutta vi*ttu sentään kun pitäisi maksaa jostain demoista, jotka on luotu nimenomaan synnyttämään kiinnostusta kansassa ostaa milloin mikin random peli. -_-

Vihaiseksi pistää ennemminkin tuollainen tyhjän tissin imeminen, ja vielä vähemmän kiinnostaa tuollaisia etuisuuksia kiesus sentään ostaa.

Puolesta/vastaan?

Mikäs demo on ollut maksullinen?
Live maksaa vuodessa suunnilleen yhden pelin verran. Mielestäni sangen kohtuullinen maksu.
Palvelun sulavasta toimivuudesta voi muutaman lantin mielestäni maksaakin. Eli toisinsanoen ei häiritse tuo maksu.
 
Vastaus: Ketä ottaa pannuun...? (X360 Live!)

NviperO sanoi:
Helpostihan tuo tuntuu kepiltä eikä porkkanalta, mutta eipä ilmeisesti yksikään demo ole vielä jäänyt hopeajäsenille saapumatta, vaikka ne ensin kultajäsenille tulevatkin.

Eragonia ei tarjottu hopeajäsenille lainkaan, vaikka Microsoft demon julkaistessaan lupasikin, että hopeajäsenet saavat ladata sen viikon kuluttua.

Ei sinänsä että menetys olisi tässä tapauksessa ollut iso, mutta ihan periaatteen tasolla tuollainen toiminta on paitsi syvältä myös kovin, kovin typerää.
 
Vastaus: Ketä ottaa pannuun...? (X360 Live!)

Dr Evil sanoi:
Mikäs demo on ollut maksullinen?

No eipä mikään, mutta Kultajäsenyys maksaa. Ja ilman Kultajäsenyyttä ei irtoa informaatiota tietyistä tuotteista, joita pitäisi kuitenkin kaikkien ostaa niin että lompsa liekeissä. Eli suuri ristiriita markkinoijan & kuluttajien välillä, sillä löytyy varmaan monia muitakin, jotka eivät jaksa kiinnostua moninpeluusta (kuten itse). Ja jos ei pelaa seitissä, niin onko sitten järkeä lunastaa maksullinen optio netti-pelaamiseen? Eli ei tod. ;)

Ja P.S. tietenkin Kulti-jäseniä pitää hemmotella, kun kerran riihikuivaa valuuttaa puskevat koneistoon jatkuvalla syötöllä. Tämähän on selviö, ja bonukset kultajäsenille ovat omiaan kultaamassa tämän palvelun pilven reunaa no doubt. Mutta jotenkin mm. tällaisille itsetietoisille yksinpelaajalle tulee erittäin ristiriitainen fiilis tällaisesta, kun itsekin yrittää viimeisillä voimillaan raapia tuottajien ovea josko nämä heittäisivät edes jotain mielenkiintoista/puolilaadukasta luupalaa markkinoille, kun tuntuu ettei 400:n koneelle ole tarpeeksi edes tarjontaa, ja liekeissä olisi jos voisi sijoitella taas sen vaatimattomat 69 johonkin hyvään, niin eiköhän makiinan myyjät olekin jo kapitalisoineet omat mainospalansakin... -_-

Eli rajansa kaikella. Tarkoituksena on tietty ollut puskea maksullista kultajäsenyyttä ihmisille, mutta tapa on erittäin pois luotaan työntävä. Ostan heti Live-aikaa, kun live pelaaminen hotsittaa. Sillä välin haluan keskittyä ostamaan asioita, jotka hotsittavat nyt. Eli saisikohan sitä kokeilla sitä demoa, kun kerran hyvää demoa pelattuaan sitä tuppaa pistämään puolisataa uroa kaupan tiskiin DVD-pelikiekkoon vaihdettuna? :rolleyes: Ja jos ei, niin lopetan toki itkuni. Mutta pelejäkään en tietenkään sitten osta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Ketä ottaa pannuun...? (X360 Live!)

Ahneus kasvaa syödessä ja Microsoftin kohdalla edes taivas ei ole raja, kun keinoja keksitään.
 
Vastaus: Ketä ottaa pannuun...? (X360 Live!)

Tuo on muuten älytöntä, että silver tilillinen ei saa testata nettipelidemoa. Kerta silverit yritetään muuttaa goldeiksi, niin miksei näytetä miten jees se gold oikein on? :)
 
Vastaus: Ketä ottaa pannuun...? (X360 Live!)

Dr Evil sanoi:
Mikäs demo on ollut maksullinen?
Live maksaa vuodessa suunnilleen yhden pelin verran. Mielestäni sangen kohtuullinen maksu.
Palvelun sulavasta toimivuudesta voi muutaman lantin mielestäni maksaakin. Eli toisinsanoen ei häiritse tuo maksu.
Minä olen nähnyt tuon maksullisuuden enemmänkin siunauksena kuin kirouksena. Kukapa maksaisi siitä lystistä, että pääsee peeloilemaan nettipeleihin. Toki niitäkin on, mutta varmasti se karsii random-peeloilijat. :D
 
Vastaus: Ketä ottaa pannuun...? (X360 Live!)

Xbugs sanoi:
Eragonia ei tarjottu hopeajäsenille lainkaan, vaikka Microsoft demon julkaistessaan lupasikin, että hopeajäsenet saavat ladata sen viikon kuluttua.

Eragon... uuh - sanoisin että MS teki hopeajäsenille palveluksen.

Edit: mitä tulee maksullisuuteen niin vuoden live maksaa kuukaudessa noin tuopin verran paremmassa raflassa juotuna.
Ja kun maksaa palvelusta, on oikeus myös vaatia palvelulta laatua - tulevaisuudessakin.
 
Vastaus: Ketä ottaa pannuun...? (X360 Live!)

Minä maksan juuri siitä, että homma toimii ja pahimmat törttöilijät pysyvät PC-puolella. Minä haluan pelata hyvässä seurassa, enkä törttöilevien kanssa, joille ei ole mitään väliä miten ne siellä pelaavat. Näin on hyvä, hinta on kohtuullinen jne jne.

Eragonissa tosiaan ei ole menetetty, jos ette Silverillä saa sitä ladattua, ja minusta se on ihan kiva, että Goldilla saa tavarat Verkosta hieman nopeammin kuin Silverillä. Se samalla rajoittaa hieman ruuhkaa latauksessa, jolloin paketti tippuukin nopeammin. Ainakin pitäisi.

Online Demot ovat sitten asia erikseen. Niihin saisi antaa Sliver-jäsenille mahdollisuuden päästä pelaamaan verkkoon. Se tosiaan antaisi luultavasti monille ja taas monille syyn avata Gold-jäsenyys. Ja siellä sitten sikailisivat sielunsa kyllyydestä ne, jotka niin haluavat tehdä.

Että näin minun päässä.
 
Vastaus: Ketä ottaa pannuun...? (X360 Live!)

Von Wiensburgh sanoi:
Minä maksan juuri siitä, että homma toimii ja pahimmat törttöilijät pysyvät PC-puolella. Minä haluan pelata hyvässä seurassa, enkä törttöilevien kanssa, joille ei ole mitään väliä miten ne siellä pelaavat. Näin on hyvä, hinta on kohtuullinen jne jne.

Monen mielestä maksullisuus ei vähennä lainkaan törttöilijöitä, mutta olen kyllä kanssasi samaa mieltä ihan niiden havaintojen pohjalta, kun vertaan PC-nettipelejä ja liveä. Tosin kaveriporukoissa sitä mieluumin pelaa, eikä satunnaisten tyyppien kanssa.

Silver jäsenten ei myös siinä mielessä kannata mielestäni valittaa, että gold-jäsenethän maksavat myös sen kaistan ja muut kulut mitä heidän(kin) käyttönsä aiheuttaa (kuinka moni muuten on edes ajatellut tuota asiaa noin päin), vaikka se käyttö ei olisikaan välttämättä kovin laajamittaista -> ihan reilua että edes jotain ekstraa siitä maksamisestakin sitten saisi pelaamisen lisäksi.
 
Vastaus: Ketä ottaa pannuun...? (X360 Live!)

Nisupulla sanoi:
Ahneus kasvaa syödessä ja Microsoftin kohdalla edes taivas ei ole raja, kun keinoja keksitään.

Hauskaa puhetta Sonyfanipojan suusta...

En tietenkään väitä ettei M$ olisi töykeä riistofirma, mutta kyllä se $ony ihan hyvin puoliansa pitää tässä asiassa.
 
Vastaus: Ketä ottaa pannuun...? (X360 Live!)

Saisi tulla Gold jäsenyys ilmaiseksi.
Luulisi boxinkin myynnin silloin nousevan.
 
Vastaus: Ketä ottaa pannuun...? (X360 Live!)

Wille__90 sanoi:
Saisi tulla Gold jäsenyys ilmaiseksi.
Luulisi boxinkin myynnin silloin nousevan.

Tuntuu, että livessä on spedejä muutenkin ihan tarpeeksi. Tuo maksullisuus pitää varmaan edes osan niistä pois, eli minulle sopii. Varsinkin kun pienellä vaivalla vuoden jäsenyyden saa alle 40 eurolla.
 
Vastaus: Ketä ottaa pannuun...? (X360 Live!)

Mielestäni tuo on hieman keinotekoinen rajoite tuo demojen lataamisen porrastaminen Goldin ja Silverin välillä. Samaa mieltä PaavoSammakkomiehen kanssa. Tietenkin kuluttajathan ovat maksaneet mainoksista jos iät ja ajat, kun ajattelee esim. mainoslippiksiä ja -paitoja. Tähän sinänsä liity tuo edellinen, mutta pitipä mainita markkinakäyttäytymistä, mikä ei aina ole järkevää.

Demojen lataaminen kuitenkin pitäisi olla kaikille yhtäaikaa tarjolla, koska sehän palvelee peliin kohdistuvaa kiinnostusta ja tuottaa pätäkkää.. Kai tuossakin on taustalla jokin järki :)confused: ), mutta tuntuisi maallikosta, että hallaa tuo enemmän tekee, mitä hyötyä. Itse en tuon takia missään nimessä Gold-jäsenyyttä hommaa.
 
Vastaus: Ketä ottaa pannuun...? (X360 Live!)

No yksi mitä olen huomannut uudistuksen jälkeen on se, että uudet demot latautuvat _huomattavasti_ nopeammin kuin aikasemmin. Varmaan ihan suoraan johtuu siitä, että alkuun lataajia on vähemmän.
 
Vastaus: Ketä ottaa pannuun...? (X360 Live!)

nothing sanoi:
Tuntuu, että livessä on spedejä muutenkin ihan tarpeeksi. Tuo maksullisuus pitää varmaan edes osan niistä pois, eli minulle sopii. Varsinkin kun pienellä vaivalla vuoden jäsenyyden saa alle 40 eurolla.

No jumpe, tohon hintaan vois ostaa laakista koko vuodeks livetystä. Viittisitkö laittaa linkkivinkkiä?
 
Ylös Bottom