Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ketutuskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja henkettu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Päätä särkee,nenä täys räkää,kuumetta ja kurkku aivan hellänä,sattuu kun nielasee. :mad:
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Ketuttaa suunnattomasti auton merkkihuoltamoiden yllättävät hinnannousut huollon jälkeen.
Minun autoni 150tkm määräaikaishuollon oli tarkoitus maksaa 280€ ja tänään autoa hakiessani hinta olikin 375€ josta sain "neuvottelemalla" hinnan laskemaan 340€

Muistakaa aina ilmoittaa että ei tarvitse lisätä pissapoikaan nestettä ja lasinpyyhkijöitä ei tarvitse vaihtaa. Itse maksoin niistä tänään yhteensä 60€. Kiitti
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Joskus aiemminkin olen täällä foorumilla rehvastellut, että omat säästöni lasketaan jo tuhansissa euroissa, kun olen unohtanut merkkihuollot.

Ja mitähän muuta mahtoivat tehdä tuohon hintaan? Vaihtoivatko peräti öljyt ja jopa oikein suodattimenkin? Kyllä se valo on nykyään kallista.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Ja mitähän muuta mahtoivat tehdä tuohon hintaan? Vaihtoivatko peräti öljyt ja jopa oikein suodattimenkin? Kyllä se valo on nykyään kallista.

Nesteet vaihdettiin ja raitisilman sekä moottorin ilman.suod. vaihdettiin myös ym "silmämääräisiä tarkistuksia"

Täytyy vain käyttää toistaiseksi noissa merkkihuoltamoissa, koska minulla on toyotan 2 vuoden titaani vaihtoautotakuu. Sopimus mielestäni edellyttää merkkihuollossa käyttöä.

Ja kun näille uusille autoille ei oikeen itse osaa tehdä mitään. ( -07 Auris)
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Tuosta titaanitakuusta en tiedä, mutta merkkikorjaamot kyllä vääntää normitakuista shaibaa naamapyöreänä. Normi takuu ei mene vaikka autoa huollattaisi ei-merkkiliikkeessä. Korjaamopuljuissa on toisaalta niinpaljon eroa, että jos ei niistä parempaa tieto ole, niin merkkihuolto on yleensä se turvallinen vaihtoehto.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Koulu ei kiinnosta, koko ajan vituttaa, veto lopussa. Mikään kouluaine ei tällä hetkellä suju, huomenna psykan uusinta koska aiemmin reputin, ei kiinnosta. Lenkkeily sentään siirtää ajatukset aivan muualle. Ja onneks kohta on 10 päivän loma, ehkä sen jälkeen saa jatkettua paremmalla tuloksella.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Koulu ei kiinnosta, koko ajan vituttaa, veto lopussa. Mikään kouluaine ei tällä hetkellä suju, huomenna psykan uusinta koska aiemmin reputin, ei kiinnosta. Lenkkeily sentään siirtää ajatukset aivan muualle. Ja onneks kohta on 10 päivän loma, ehkä sen jälkeen saa jatkettua paremmalla tuloksella.

Tämä on ikävä tilanne. Mulla homma oli käytännössä näin koko peruskoulun ja ensimmäisen lukiovuoden. On erittäin hankalaa keksiä ylipäätään perusteluja millekään elämän normatiivisille toimille, kun ei yksinkertaisesti kiinnosta. Koulussa käydään toissijaisten arvojen takia.

Ensimmäisen lukiovuoden jälkeen jotenkin sitä alkoi kuitenkin käymään lukiossa ihan vain huvin vuoksi, varsinkin kun lukujärjestyksen olin tupannut täyteen humaanisia aineita, joiden kautta nykyään suorastaan elän. Huomasin viettäväni koulussa aikaa parhaimmillaan aamukahdeksasta iltaseitsemään lähinnä turisemassa opettajien kanssa, eikä tämä tuntunut juuri kummoiseltakaan. Läksyihin en toki edes tuolloin jaksanut heittää vilkaisuakaan, kun ei sellainen konemainen suoritus onnistu.

Mitä oikein yritän tälläkin nyt auttaa? Ehkä sitä, ettei kouluun tai mihinkään muuhunkaan oikeastaan ylipäätään kannata mennä, jos ei huvita. Ihminen elää itselleen, ja onhan kerrassaan mieletöntä tehdä jotain, mikä ei luo henkisellä - siis loppupeleissä sillä ainoalla merkitsevällä - tasolla mitään muuta kuin negaatiota. Ei myöskään kannata pistää toivoja mihinkään lomiin, voimavarojen olisi tultava muualta. Kokeile järjestelmällistä uudelleenarvottamista; kysy itseltäsi, minkä takia opiskelet?
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Kokeile järjestelmällistä uudelleenarvottamista; kysy itseltäsi, minkä takia opiskelet?

Tällä hetkellä ei itse asiassa ole edes tarkalleen mitään pitkän ajan tavoitetta, enemmän päivä kerrallaan, koulu on tapa nähdä kavereita joka päivä ja mahdollisesti aina välillä löytää uusiakin tuttavuuksia.

Tämän hetken mielenkiinnottomuus kouluun on todennäköisesti muutaman aiemman rimanalituksen syytä, nimittäin tuon psykan nelosen ja uuden matikankurssin sisäistämisvaikeuden, eipä tässä kuitenkaan kovin kauaa ole ollut tällänen burnout-fiilis. Välillä pistän tavoitteeni aivan liian korkealle, joten kyllähän nuo tavallista raskaammin hyppäs niskaan.

Tänään tosin pääsin pirun nopiasti mukaan tämänhetkiseen matikanaiheeseen ja yllättävän hyvin se piristi. Koulun jälkeen vitutti, väsytti ja nälätti, mutta vitutus ja osittain väsymys lähti aika hyvin, kun sain matikan tehtävät tehtyä aika lailla heittämällä. Nälkä lähti vasta syömällä =P

Tosiaan miltei koko päivän onnistunut sitä psykologiaakin lukemaan, pariin otteeseen pitänyt pakottaa kun osa noista persoonallisuusjutuista on aika saatanan tylsiä.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Tuosta titaanitakuusta en tiedä, mutta merkkikorjaamot kyllä vääntää normitakuista shaibaa naamapyöreänä. Normi takuu ei mene vaikka autoa huollattaisi ei-merkkiliikkeessä. Korjaamopuljuissa on toisaalta niinpaljon eroa, että jos ei niistä parempaa tieto ole, niin merkkihuolto on yleensä se turvallinen vaihtoehto.

Itseki ku olen omalle autolle tehny määräaikaishuoltoja, niin aina eka soita veholle ja kysyn niiden hinnan ku on citroenin merkkihuolto niillä. Sit ku saan sen tajuttoman yläkanttiin lasketun hinnan esim. 100000 km huoltoon vehon hinta 600 - 1000 € jos vesipumpun joutuu vaihtaan samalla ku vaihtaa jakohihnan. Tuli vähä sellanen wtf fiilis googlea selailin ja löyty sellanen ku rekara huolto mikä huoltaa vaan sitikoita. Puhelin käteen ja niille soitto ja huollon hinnaksi tuli 290 €.

Minusta se on niin et auton eka huolto nykyään pitää tehä merkkihuollossa ja loput ihan missä vaan. Kannattaa tossa titaani tapauksessa kyl ottaa selvää et tarviiko juuri toytan huollossa käyttää, ku tolla tavallahan ne repii takas rahaa tosta niiden titaanitakuusta.

Larsenille viel et aina kannattaa ottaa se hinta-arvio mitä se maksaa niin ei tule sit yllätyksiä.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

esim. 100000 km huoltoon vehon hinta 600 - 1000 € jos vesipumpun joutuu vaihtaan samalla ku vaihtaa jakohihnan. Tuli vähä sellanen wtf fiilis googlea selailin ja löyty sellanen ku rekara huolto mikä huoltaa vaan sitikoita. Puhelin käteen ja niille soitto ja huollon hinnaksi tuli 290 €.

Mahtavatko tuohon 290€ hintaan vaihtaa sitä jakohihnaa ja vesipumppua, tuskin.
Käyttääkö tuo rekara tarvikeosia vai merkkiosia?

Meidän autot huolletaan tarvittaessa veholla merkistä riippumatta, tuttu kun on siellä töissä ja homma hoituu "sopivaan" hintaan :D
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Mahtavatko tuohon 290€ hintaan vaihtaa sitä jakohihnaa ja vesipumppua, tuskin.
Käyttääkö tuo rekara tarvikeosia vai merkkiosia?

Meidän autot huolletaan tarvittaessa veholla merkistä riippumatta, tuttu kun on siellä töissä ja homma hoituu "sopivaan" hintaan :D

Jakohihna vaihdettiin. Vesipumppua ei tarvinut vaihtaa ku ei ollut mitään vikaa siinä. Aikasemmasta unohtu toinen esimerkki vehosta eli tuulilasin vaihto veholla oli 450€ ja olis saanu ajan viikojen päähän ei oikeen kelvannu. Sit taas googlaileen löyty tuulilasiveljet hinta 250€ aamulla vienti ja illalla pois. Lasiksi tuli sama pilkington, mikä alkuperäinenkin oli.

Sit oli veholla viel kallistuksenvakaimien tankojen vaihto 170€ eli ne koiran luut kaks tappia mis mutterit kummasakin päässä. Vein muualle huoltoon ja sama työ 80€

Eli kyllä veholla ilmaa hinnoissa on. Niin kauan ku oli tos sitikassa se huolenpitosopimus, niin vehossa ei ollu mitään ongelmaa ku ei huolloista erikseen tarvinu maksaa mitään.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Jakohihna vaihdettiin. Vesipumppua ei tarvinut vaihtaa ku ei ollut mitään vikaa siinä.

Fail. Jos vesipumppu on jakohihnalla tai jakohihnan takana, vaihdetaan se yleensä uuteen hihnanvaihdon yhteydessä. Se pelkkä vesipumpun vaihto kun on samanhintainen sitten pelkiltäänkin... Toki autokohtaista, monissa vesipumppu on niin, että sen pääsee vaihtamaan erikseenkin, ilman jakohihnaan kajoamista.

Nimimerkillä vesipumpun uusinut 3kk jakohihnan vaihdon jälkeen


Mutta merkkihuolto on tosiaan lähes poikkeuksetta kalliimpi, joskin ainakin jossain tapauksissa laadukkaampi.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Fail. Jos vesipumppu on jakohihnalla tai jakohihnan takana, vaihdetaan se yleensä uuteen hihnanvaihdon yhteydessä. Se pelkkä vesipumpun vaihto kun on samanhintainen sitten pelkiltäänkin... Toki autokohtaista, monissa vesipumppu on niin, että sen pääsee vaihtamaan erikseenkin, ilman jakohihnaan kajoamista.

Nimimerkillä vesipumpun uusinut 3kk jakohihnan vaihdon jälkeen


Mutta merkkihuolto on tosiaan lähes poikkeuksetta kalliimpi, joskin ainakin jossain tapauksissa laadukkaampi.


Alko äsken arveluttamaan toi, niin oli pakko kävästä autolla kattoon huollon kuittia ja joudun vähä korjaamaan hintaa. Huolto oli maksanu 337€ ja pumppu oli kans vaihdettu.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Ollaan pian autoketjussa, mutta onhan tämä ketju sentään kaikkien offtopiccien äiti.

-Paras esimerkki vehosta. Pakoputken joustopalan vaihto n.1000€. Itse vaihdettuna 20€. Sanokaa vaan jos teillä on liikaa rahaa! LOL! :cool:
-Hinhan+vesipumppukin vaihdossakin tuli mukavasti säästöä.
-Turvavyönkin onnistuin vaihtamaan huomattavasti halvemmalla.
-Öljyn vaihdot öljyn ja suodattimien hinnoilla.
-Pissapoikakin on aika halpa täyttää ja sulatkin olen vaihtanut.
-Etulampun kuvun vaihdosta en ottanut selvää, että olisiko veholla ollut kalliimpi, mutta kokemusteni perusteella veikkaisin, että olisi. Sitä en itse vaihtanut vaan vaihdon suoritti Appiukko.

Kyllä tuosta säästöä tulee jo sen verta, että sillä ostaisi uuden 3d telkkarin ja vielä boxin ja pleikan päälle.

Pitääkö uusi auto huoltaa merkkiliikkeessä? | Kuningaskuluttaja
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Hihnan vaihdossa tulee mukavasti säästöä, paitsi jos ei tiedä mitä tekee :p
Minulle kallein huolto tähän mennessä on ollut ~100€, mutta siinä oli sen verran tekemistä etten itse viitsinyt ruveta laittamaan. Lisäksi 2 vuotta vanhan auton jälleenmyyntiarvoa silmälläpitäen on parempi jos huollot on tehty liikkeessä, oli se sitten merkkihuolto tai ei.

Jos joutuisin maksamaan ns. täyden hinnan niin varmaan tulisi pelkästään vaihdettua öljyt ja muuten korjailtua sitä mukaa kun kulutusosat kaipaavat vaihtoa.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

-Paras esimerkki vehosta. Pakoputken joustopalan vaihto n.1000€. Itse vaihdettuna 20€. Sanokaa vaan jos teillä on liikaa rahaa! LOL! :cool:

Melkein sama kokemus, paitsi tapahtui Metro-Autossa.

Katsastuksessa havaittiin pakoputkessa vuoto. Eikun suunta Metrikseen jossa sanoivat, että koko putki kattia myöten pitää vaihtaa, hinta 1300€.

Seuraavaksi Tiittaselle, jossa vaihtoivat pätkän haitariputkea, kustannukset 70€.
 
Ylös Bottom