Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ketutuskeskustelu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja henkettu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Siitä en sitten tiedä että miksi usein nuo muut tahot toimittaa myös Suomessa nopeammin. Maksaako ne edes enemmän tms. mikä selittäisi osaltaan asiaa?

Tilasin pyöräilykypärän muutama vuosi sitten Briteistä ja toimitustavaksi valitsin DHL next day tai jotain tuohon viittaavaa, ja kyllä se vaan tänne pohjanmaalle löysi seuraavana päivänä perille. Toki tuo toimitus vaihtoehto maksoi muistaakseni päälle 20 euroa.

Liekö syynä sitten pitkät etäisyydet + vähemmän kuljetuksia, minkä vuoksi pitää ajella mahdollisimman vähän turhaan eli vajaita kuormia.

Siitä en sitten tiedä että miksi usein nuo muut tahot toimittaa myös Suomessa nopeammin. Maksaako ne edes enemmän tms. mikä selittäisi osaltaan asiaa?
Aikanaan itse kuljetin erään kuljetusyrityksen leivissä Fedexin ja Jetpacin pikapaketteja runkona niin niistä tuli ainakin sakkomaksuja sille yritykselle kenen ansiosta ne myöhästyi. Eli meni niin sanotusti persnetoksi jos joku paketti satsista myöhästyi.

Sitä tosiaan joskus ihmettelin kun kiinasta jonkun muutaman euron varaosan tilasin ja jo seuraavana yönä ovikello soi ja ups:n lähetti löi paketin kouraan, että miten se voi edes kannattaa kuskata sitä ovelle. Vaikka postille maksais 100€ kotiinkuljetuksesta niin sieltä kysytään moneen kertaan että voidaanko se jättää jonnekin kadunvarteen.

Viimeksi muokattu:
UUPS. Eikun UPS. Lähettipalvelu. What could go wrong.

Tilasin custom maton tämän toimistotuolin ja parketin väliin. Hieroin ensin tuon toimittajan kanssa missä formaatissa layout pitää toimittaa ja onko liukuvärejä mahdollista käyttää yms. shittiä. Pari päivää. Yllättävän raskasta tuokin kaikkine vaatimuksineen kuten vektoroitu pdf yms.

Okei. Homma saatiin maaliin ja tilaus eteenpäin.

Meitsi mökille pariksi viikoksi ni eikö ollut suunnilleen kolmas päivä siellä (olikohan jotain 6.8.) että UUPSIS laittaa sms ettei onnistunut toimittamaan lähetystä ko ollut kukaan kotona ja että netistä voi säätää uusia päiviä milloin olisi sopiva toimituspäivämäärä. Paitsi etten voinutkaan, koska lähettäjällä on näköjään optio kieltää moinen.

No, nokkelana poikana soitin sitten UPSlle ja sain muutettua tuon toimituspäivämäärän tulevan olemaan 17.8.

7. vai 8.8. sain taas tekstarin ettei onnistunut toimitus vaikka yrittivät. Olin vähän että mitähän kummaa. Soitin taas niille ja oli siellä että joo - toimituspäivämäärä on asetettu 17.8. ja että tekstari oli joku järjestelmän bugi tms. hmm.. okei. (kävi mielessä että lähetteleekö ne noita viestejä vaikkei edes kukaan yrittäisi toimittaa mitään?)

Anyway, 17.8. kotona koko päivän ja kuulunut mitään missään niin 18.8. soitin UPSlle että mikä homma. Kaveri siellä oli että oho. Lähetetty takaisin lähettäjälle. Olin että mitä vittua. Se oli kanssa se asiakaspalvelija että mitä vittua ja että on Köpiksessä UPS logistiikkakeskuksessa jo. Kehotin nykäisemään nyt kaikista naruista ettei palaa lähettäjälle ja että UPS korjaa virheensä ja laittaa sen takasin tänne.

Tänään soitin uudestaan UUPSille ja kertoivat että on toimitettu perille saakka lähettäjälle. Vaadin saada kirjallisena missä meni vituilleen ihan vaan että voin omat kädet pestä. Täti sanoi että netistä näkee tuon tilaushistorian ja muutospyynnöt. No ei vittu näe esim. mitä muutos pyyntö piti sisällään. Näkee vain että moinen on tehty. Mä olen aivan suunniltani ja raivoissani. Miten ton kokoinen firma sössii noin pahasti...
'The Dude' Sai viestin toimittajalta että tämä paketti mikä nyt on palautunut Puolaan, olisi kohta lähdössä uudelle kierrokselle Puolasta Suomeen. Meneekin jännäksi koska 'The Dude' lähtee ensi viikon jälkeen kolmeksi viikoksi ihan muualle. Just want my fucking rug. Ajattelin laittaa painetta UPSlle että kun saan tuon uuden tracking coden, että toimittaa sen ensi viikon aikana. Koska muuten tämä härdelli varmaan tulee toistumaan. Tai sitten jos jollain skideistä on luppoaikaa että tulee tänne kyttäämään ja vastaanottamaan tuon abc päivänä mikä pitää sopia UUPSISta kanssa.

Katsoin juuri gameplay pätkän modern warfare 4 kampanjasta. Hyvältä näyttää mutta ei perkele pysty ostamaan jos niitä asennuksia ei olla vieläkään saatu kuntoon. Mulla ei yksinkertaisesti riitä ymmärrys miten ne on voitu kusta niin pitkin vittua. Pelkästään tämän takia mun mielestä COD:n kulta-aika oli PS3-PS4 aikana. Modern Warfare remake aloitti muistaakseni tän pelleilyn. Mä en uskalla edes yrittää pelata pelin kampanjaa tai jatko-osan kampanjaa koska sieltä iskee varmaan samantien 150gt päivitys. Vituttaa niin rankasti tää COD pelleily että naurattaa. On nopea netti ja tilaakin on vaikka kuinka perkeleesti mutta voihan vittu mä sanon. Ei voi olla näin vaikeaa vuonna 2026. Pelifirma on jämähtänyt sinne PS3 mgs4 asennuksen tasolle.

Jahas tarttee vissiin alkaa katselemaan uutta liittymää. Se ei vielä vituta, että näiden muutosten takia kk hinta nousee kaks euroa, mutta kahden vuoden jälkeen nousu 19.99e -> 28.99e.
Varsinkin kun mulla on edelleen käytössä 2012 julkaistu nokian 808 joka 3g verkon sulkemisen takia nykyään toimii vain gsm verkossa joten joku 100 meganen nettikään ei tuo mitään lisä arvoa. Ja nuo turva ominaisuudet vasta turhia mulle onkin.

elisa.jpg

Jahas tarttee vissiin alkaa katselemaan uutta liittymää. Se ei vielä vituta, että näiden muutosten takia kk hinta nousee kaks euroa, mutta kahden vuoden jälkeen nousu 19.99e -> 28.99e.
Varsinkin kun mulla on edelleen käytössä 2012 julkaistu nokian 808 joka 3g verkon sulkemisen takia nykyään toimii vain gsm verkossa joten joku 100 meganen nettikään ei tuo mitään lisä arvoa. Ja nuo turva ominaisuudet vasta turhia mulle onkin.

Näytä liitetiedosto 21742
Just taas tätä samaa paskaa mistä itsekin olen avautunut. "Uudistetaan", "kehitetään" ja "yhtenäistetään", mikä tarkoittaa suomeksi yksinomaan sitä että jos joku asiakas kehtaa pärjätä jollain vanhemmalla ja/tai halvemmalla liittymällä, niin tottahan sille pitää väkisellä syöttää joku kalliimpi liittymä tilalle. Se on sitä kehitystä.

Ja sitten kun nämä pakotetaan porukalle, niin voidaan taas vedota siihen että "asiakkaat haluvat nopeampia liittymiä". No kai ne helvetti "haluaa" kun ei muita ole tarjolla.

Nämä on niitä asioita, jotka ottaa päähän niin armottomasti joka kerta kun näistä kuulee. Eikä auta vaihtaa kun jokaisen operaattorin tarjonta on käytännössä identtinen ja vastatarjoukset sun muutkin on nykyään ihan paskaa.

Itsellä on prepaid ja joku halpa "netti mukaan"-liittymä mutta eiköhän ne kohta keksi että nämäkin pitää poistaa ettei joku vain pääse halvemmalla.

Tuon isomman nousun ehkäisemiseen riittää viesti aspaan, että jatkatteko vanhalla edullisella hinnalla vai pitääkö tässä alkaa kilpailuttamaan? Just kyseisen tempun Elisalle pari vkoa sitten tein, kun tuli ilmoitus että hinta nousisi tuonne 28,99e tasolle. Välittömästi tuli kuittaus että jatketaan vanhalla kaavalla.

Puhelinliittymien hinnoittelu ja operaattorien ketkuilu on kyllä perseestä. Sinulla on lähtötilanteessa joku liittymä, johon olet tyytyväinen. No eipä aikaakaan, kun kuukausimaksu kohoaa asteittain joko a) jonkun olevinaan tarpeellisen pakollisen lisäominaisuuden myötä b) muuten vain. Operaattoreille tuntuu olevan mahdoton ajatus, että ihminen voisi olla ihan tyytyväinen siihen alkuperäiseen karvalakkiliittymään, jossa on perusominaisuudet ja joka maksaa maltillisesti. Pakkohan siltä on saada niistettyä enemmän!

Eihän siellä herätä tosiaan vasta kuin kilpailutustilanteessa tai vähintään sellaisella uhkaamisella, että joo, olihan meillä sittenkin tämä paljon parempi liittymätarjous sulle. Ei vaan näytetty sulle, kun olet tyytyväisenä ollut meidän asiakas 20 vuotta ja maksanut meidän paskaa.

Joo, se on kyllä totta että pitkäaikaista asiakkuutta ei arvosteta paskan vertaa tai ainakaan sen vuoksi ekstraa saa. Sama toki koskee vakuutuksia, pankkipalveluita, sähkösoppareita tai oikeastaan kaikkea. Hyvää saattaa saada vasta sitten, kun ilmoittanut lähtöaikeistaan.
Eikä ole Sony/Mikkis/Netflixikään soitellut ja erikseen kiittänyt, miten hieno kaveri oon, kun kuukaudesta toiseen saavat vierailla luottokortillani.

En edes muista kauanko olen ollut DNA:n asiakas. Mutta joka helvetin kerta kun jatkan sopimuksia, niin nylkevät aina uudestaan liittymän avausmaksun. Harrastavatkohan muutkin operaattorit tätä ja onko se edes laillista kun mitään uutta ei todellisuudessa avata?

Mä oon aina vaihtanut Moi Mobiiliin kun tulee jotain ongelmia. Yleensä sen jälkeen tulee lopulta todella hyviä tarjouksia ja jos ei tule, Moi Mobiili on minusta hyvä ja edullinen. Sopimuskauden päättyessä aina vaan vaihto Moi Mobiiliin.

Ylös Bottom