Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ketutuskeskustelu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja henkettu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Itse käytän viestittelyyn perinteisiä tekstiviestejä ja Signalia. Varmaan siirryn savumerkkeihin ja kirjekyyhkyihin siinä vaiheessa, kun EU saa päivitettyä massavalvontakoneistonsa Venäjän ja Kiinan näyttämien esimerkkien tasolle.

Itse en ole ollut rekisteröityneenä FaceBookiin tai mihinkään muuhunkaan vastaavaan somekanavaan ikinä, enkä koe jääneeni paitsi mistään. Jotkut tutut toki joskus ovat heittäneet kommenttia, että 'olen jättäytynyt verkostoitumatta', mutta en minä koe edes haluavani levittää tietojani (puoli)tuntemattomille. Heillä, jotka tarvitsevat, on minun yhteystietoni, ja tietävät myös, että soittaa tai tekstata saa, jos on jotain asiaa tai muuten mielen päällä jotain.

Tuntuu, että todella monella someilu on mennyt ihan yli jo aikoja sitten. Tuntuu olevan kauhea tarve ilmoittaa nettiin, missä on juuri käynyt syömässä, mitä shoppaillut ja niin edelleen. Kaikenlaista 'turhaa' infoa peukkujen ja muiden perässä ilmoitetaan ympäriinsä. Itsellä jää paljon enemmän aikaa itselle ja lähisille, kun ei tarvitse edes uhrata ajatusta sille, että kuinkahan moni peukuttaisi sitä ja tätä tekemääni asiaa. Ja tietysti se nykypäivän tietoturva, mitä useampaan paikkaan on rekisteröitynyt, sitä isompi todennäköisyys sille, että omat tiedot vuotavat jostain jollekin, jonka ei tarvitse niitä tietää.

Tuntuu olevan kauhea tarve ilmoittaa nettiin, missä on juuri käynyt syömässä, mitä shoppaillut ja niin edelleen.
No ei tuo nyt pahemmin eroa siitä kuinka tänne postaillaan peliostoksia, peliaiheisia ostoksia, leffaostoksia ja välillä myös niitä kokkauskuvia ja biisejä joista tykkää.
Eikä mua ainakaan haittaa jos ne kaverilistalla olevat postaa tuollaista sillä ne kaikki on ihmisiä jotka mä tunnen ihan tosielämän puolellakin ja itsehän mä olen ne sinne hyväksynyt.
Itse kun en mitään random porukkaa lisäile kaverilistalle.

Ongelma on se facebookin kaikki muu random tyyppien postaukset mitä se tunkee siihen perusnäkymään.
Ei mua kiinnosta vittujakaan mitä kirjaa meidän presidentti lukee lentokentän lounge alueella. Joo tuollaisenkin olen nähnyt.
Puhumattakaan kaikesta muusta mitä siellä on.

Viimeksi muokattu:
Jep, tai kauhea tarve ilmoittaa, miksi joku peli kiinnostaa/ ei kiinnosta.
Töh? Täh?

Eikö tähän voida aika pitkälti tiivistää tämänkin foorumin, tai minkä tahansa yhden aiheen ympärille perustuvan foorumin yleinen toiminta? Täällä keskustellaan peleistä, ja aika usein sen perusteella, että kiinnostaako peli vai eikö kiinosta? Jos oikein äärimmäisen kärjistyksen haluaisi laittaa, niin mielestäni ihan perustellusti voisi sanoa, että täällä nimenomaan keskustellaan siitä miksi joku peli kiinnostaa/ei kiinnosta. Tai ainakin itse miellän sen pitkälti tämän foorumin pääasialliseksi funktioksi.

Sen ymmärrän, että jos jollain on kovasti tarpeena nollapostata aina jokaiseen "ei kiinnostavan" pelin ketjuun; että peli näyttää paskalta ja ei kiinnosta, niin se on juu ehkä vähän turhaa, mutta jos sen tekee perustellen, mielestäni viesti on juuri oikeassa paikassa peliaiheisella keskustelufoorumilla. Mitäpä muuta varten täällä peleistä kirjoiteltaisiin?

On tässä ainakin se ero, että täältä puuttuu sellainen oma profiili tai seinä, jonka ympärillä se oma kupla toimii. Täällä kirjoitetaan aiheista, eikä esimerkiksi kanssakirjoittajista. Toisin kuin somessa usein. Ja tietenkin on ihan yhtä perusteltua kirjoittaa siitä, miksi joku kiinnostaa kuin että miksi jokin ei kiinnosta. Olisi varsin omituista, jos hype olisi sallittua mutta kritiikki ei. Lukijahan sen lopulta päättää, että mille näkemyksille antaa arvoa.

Mutta nämä ovat tosiaan näitä, että asiat voi nähdä useammalla eri tavalla, eikä sillä ole niin merkitystä tänne kirjoittamisen kanssa.

Ylös Bottom