Itse en ole ollut rekisteröityneenä FaceBookiin tai mihinkään muuhunkaan vastaavaan somekanavaan ikinä, enkä koe jääneeni paitsi mistään. Jotkut tutut toki joskus ovat heittäneet kommenttia, että 'olen jättäytynyt verkostoitumatta', mutta en minä koe edes haluavani levittää tietojani (puoli)tuntemattomille. Heillä, jotka tarvitsevat, on minun yhteystietoni, ja tietävät myös, että soittaa tai tekstata saa, jos on jotain asiaa tai muuten mielen päällä jotain.
Tuntuu, että todella monella someilu on mennyt ihan yli jo aikoja sitten. Tuntuu olevan kauhea tarve ilmoittaa nettiin, missä on juuri käynyt syömässä, mitä shoppaillut ja niin edelleen. Kaikenlaista 'turhaa' infoa peukkujen ja muiden perässä ilmoitetaan ympäriinsä. Itsellä jää paljon enemmän aikaa itselle ja lähisille, kun ei tarvitse edes uhrata ajatusta sille, että kuinkahan moni peukuttaisi sitä ja tätä tekemääni asiaa. Ja tietysti se nykypäivän tietoturva, mitä useampaan paikkaan on rekisteröitynyt, sitä isompi todennäköisyys sille, että omat tiedot vuotavat jostain jollekin, jonka ei tarvitse niitä tietää.