Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ketutuskeskustelu

Vastaus: Ketutuskeskustelu

..........Terveyskeskukseen klo 15 maissa visiitti ja kropan vauriotarkistus...

Tonne arvauskeskukseen en menisi kyllä mitään tarkistuksia tekemään. Saikkua voi käydä hakemassa ja jotain muuta vähemmän tärkeetä tekemässä siihen jää sen paikan funktio.

Kerran mursin kädestäni luun ja keskuksessa sanoivat ranteen revähtäneen. Kättä kuitenkin särki illalla viellä niin paljon, että lähdin käymään kunnon lääkärissä ja siellä totesivat sen murtuneen ja pistivät kipsiin.
Jos olisin luottanut keskuksen porukoihin niin käsi ei varmaan enää toimisi kunnolla huonon luuntumisen takia.

Sama juttu systerillä miltä repesi jänne jalasta. Keskus sanoi "revähdys, lepoa ja buranaa". Oikeasti jalka piti tukea siteellä eikä sillä saanut kävellä ollenkaan jotta se parantuisi kunnolla.
Siinäkin jos olisi jättänyt käymättä oikealla lääkärillä niin systeri varmaan linkkaisi lopun elämäänsä.

Ei nyt mitenkään tarkoitus haukkua koko paikkaa täysin pas***si, mutta häiritsee kun "lääkärit" ei voi myöntää kun tulee liian hankala tapaus vastaan. Toki voi ehkä käydä ylpeyden päälle sanoa, ettei tiedä mikä on vialla. Tollanen "ihan hyvä se on vedä buranaa" skeida voi kuitenkin pilata jonkun elämän.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Lievempää ketutusta tällä kertaa. Löysin kirpputorilta super mario 3:sen Cib.n (tai niin ainakin luulin) hinta 20€. Aukaisin pelipakettia joka oli teipillä laitettu kiinni, tarkistin siis että mitä sisällä oli, niin sieltä löytyi super mario ykkönen eikä ojeita ollenkaan. No mainitsin asiasta kirpputorin pitäjälle, se vaan totes että "varmaan menny pelit sekaisin kun siinä pöydässä oli muitakin" no ainoa nintendopeli missä oli alkuperäinen pakkaus yllämainitun lisäksi oli bigfoot, ja sisällä oli se mitä pitikin. Kaikenlisäksi hintalapussa luki vielä "Super mario bros 3" jonka myyjä oli siihen kirjoittanut. Taisi yrittää kusettaa olantakaa tietämättömiä. Kaikenlisäksi torstaina on jäsenkorjaajalle aika, kun maastavedon seurauksena on kai muutama jänne menny kädestä pois paikoiltaan tms, saa nähä sattuuko takaisinlaitto, sen takia ei oo 3 viikkoon oikein voinut reenata.Vasemmalla (selkä) puolella on kipuillut, niskasta hieman alaspäin.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Ketuttaa että jouduin vanhempien kanssa muuttamaan aivan uuteen kaupunkiin jossa ei tunne ketään.. Koulussa parit ensimmäiset viikot on aivan perseestä.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

^Tiedän tunteen. :mad:
Nimimerkillä Peruskoulua suoritettu kolmella eri paikkakunnalla.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Pelannu pitkään aikaan mitään, PSP rikki ja ei jaksa lähettää huoltoon (ei oo tarpeeks rahaa kun tuskin menee takuuseen) ja läppärikin huolossa :(
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Jees, itseltä löytyy täältä myös aika vahvaa ketutusta.

Eli siis tilasin nimeltä mainitsemattomasta verkkokaupasta reippaasti yli 200:n euron paketin, ja maksoin sen tilisiirrolla. Paketti tuli tänään, ja kun käväisin mopolla viidentoista kilometrin päästä postista noutamasta sen, sieltä ylimielinen täti pamautti päin naamaa, että pistäpä 213 euroa tiskiin. Itse siihen, että en nyt tosiaankaan rupea hintaa toista kertaa pulittamaan, kun sen kerran jo liikkeelle maksoin. Siihen tämä "ihanainen postineiti" tokaisi, että pistä sitten huonoa palautetta liikkeelle. On se kivaa. Katsotaan, mihin tämä johtaa, olenko harrastanut huomaamattani hyväntekeväisyyttä...

Tuo lukiokirjojen hankkiminen ottaa kaaliin, sillä samalla rahalla hankkisin paljon mieluummin tänä opiskelukautena julkaistavia loistavia pelejä.

Vammojen saamisesta voin sen verran sanoa, että itse heitin lipat mopolla tuossa alkukesällä, ja jalkapöytä murtui... eihän tuo enää ketuta, mutta siinä vaiheessa kylläkin, kun istut arvauskeskuksen vastaanotolla vasen jalka sinisenä ja ihan käsittämättömän paljon turvonneena, samalla kun katsot todella ärsyttävästi kälättävien -anteeksi nyt vaan- manne-naisien ohittavan sinut jonossa jonkun "ampiaisenpiston" takia lapsen samalla pölliessä leikkipaikan leluja minkä kerkeää. En ole rasisti, mutta kuitenkin.

Että tällaista vuodatusta, kylläpäs tuntuukin kummasti paremmalta. :D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Tuo lukiokirjojen hankkiminen ottaa kaaliin, sillä samalla rahalla hankkisin paljon mieluummin tänä opiskelukautena julkaistavia loistavia pelejä.
Todellakin!

Toivottavasti löydän kaikki kirjat vielä käytettynä tai muuten ei paljoa pelailla loppuvuodesta. Olen hankkinut 9 kirjaa, joista yhden joudun ostamaan uutena, kun ei löytynyt käytettynä. Jäljellä on "enää" 57 kirjaa :rolleyes: En kyllä tiedä, mitä noista 57 kirjasta tarvitsen ekana vuonna, kun kotiin tuli vain iso lista, jossa luetellaan nää kaikki kirjat ja kurssit, joilla niitä tarvitsee. Mitään "kirjat/vuosi"-listaa ei tullut :confused:

Ja siihen päälle vielä kaikki "pakolliset" varusteet eli vihkot, laskimet, kynät, kumit yms... Suoraan sanottuna ihan v*tun turhaa tuhlausta :mad:
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Ei, sitä se ei todellakaan ole.
Ei varmaan, mutta siltä se vaan tuntuu. Varsinkin ajatus siitä, että mun pitäisi MAKSAA jostain koulukirjasta 20€ ei todellakaan houkuttele. Varsinkaan kun en ole mikään koulukirjojen kaveri... :rolleyes:
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Joo ei kyllä ole, elämässä on valinnan vapaus, ei se lukio ainut koulu ole.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Todellakin!

Toivottavasti löydän kaikki kirjat vielä käytettynä tai muuten ei paljoa pelailla loppuvuodesta. Olen hankkinut 9 kirjaa, joista yhden joudun ostamaan uutena, kun ei löytynyt käytettynä. Jäljellä on "enää" 57 kirjaa :rolleyes: En kyllä tiedä, mitä noista 57 kirjasta tarvitsen ekana vuonna, kun kotiin tuli vain iso lista, jossa luetellaan nää kaikki kirjat ja kurssit, joilla niitä tarvitsee. Mitään "kirjat/vuosi"-listaa ei tullut :confused:

Ja siihen päälle vielä kaikki "pakolliset" varusteet eli vihkot, laskimet, kynät, kumit yms... Suoraan sanottuna ihan v*tun turhaa tuhlausta :mad:

Siis valitsit tasan jokaisen valittavan aineen?

Meinaan, jos ostat jotain toisen tai kolmannen luokan kirjoja, niin sitten on kivaa kun pääset niin pitkälle ja teillä käytetäänkin jotain toista kirjaa.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Ei, sitä se ei todellakaan ole.

Ei ehkä pitkänäköisesti ajateltuna, mutta tällä hetkellä rahat kyllä tuntuvat aika vahvasti menevän kankkulan kaivoon. Itsellä koulunkäynti on aina ollut takasijalla, ja kun nykyään siitä joutuu maksamaan, on sitä hankala niellä. Varsinkin kun yhdeksän ensimmäistä vuotta opiskelusta vedetty reippaasti koulun kustannuksella. :)

Tänään kävin ensimmäisen jakson muutamat uudet kirjat hankkimassa, 64,50 maksoi. Loput sain onneksi ilmaiseksi.

EDIT: Tosiaan ei ole järkevää ostaa kaikkia kirjoja suoraan ensimmäisenä vuonna, sillä ne voivat juurikin vanheta. Itse suosin "jakso kerrallaan"-metodia, eli jokaisen jakson lopussa tsekataan seuraavan jakson kirjat. Näin saattaa saada lainattua/ostettua halvemmalla, ja onpahan aina varma minkä kirjan tulee saamaan. Niin ja ethän tarvitse ensimmäisenä vuonna kuin esim. englannista kurssit 1-3, että kurssitarjotinta vilkaisemalla tietää helposti mitä kirjoja tarvitsee. Eihän nyt herrajumala kannata ostaa koko lukion kirjalistaa, kun 70% on aivan turhia! :)

Mutta nyt alkoi tosiaan nämä opiskelulöpinät kuvottamaan, minun puolesta loppui ennen ensi viikon keskiviikkoa tähän.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Todellakin!

Toivottavasti löydän kaikki kirjat vielä käytettynä tai muuten ei paljoa pelailla loppuvuodesta. Olen hankkinut 9 kirjaa, joista yhden joudun ostamaan uutena, kun ei löytynyt käytettynä. Jäljellä on "enää" 57 kirjaa :rolleyes: En kyllä tiedä, mitä noista 57 kirjasta tarvitsen ekana vuonna, kun kotiin tuli vain iso lista, jossa luetellaan nää kaikki kirjat ja kurssit, joilla niitä tarvitsee. Mitään "kirjat/vuosi"-listaa ei tullut :confused:

Ja siihen päälle vielä kaikki "pakolliset" varusteet eli vihkot, laskimet, kynät, kumit yms... Suoraan sanottuna ihan v*tun turhaa tuhlausta :mad:

Miksi kaikki kirjat pitää ostaa samantien? Itse ainakin ostan ne jaksottain(vielä en ole ostanut ensimmäisen jakson kirjoja....).
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Siis valitsit tasan jokaisen valittavan aineen?

Meinaan, jos ostat jotain toisen tai kolmannen luokan kirjoja, niin sitten on kivaa kun pääset niin pitkälle ja teillä käytetäänkin jotain toista kirjaa.
Ööö... en. En itseasissa ottanut mitään muuta, kuin musiikin. Musiikkikin tulee sen takia, että pääsin musiikkipainotteiseen lukioon ja vielä sen ko. lukion musiikkilinjalle.

Miksi kaikki kirjat pitää ostaa samantien? Itse ainakin ostan ne jaksottain(vielä en ole ostanut ensimmäisen jakson kirjoja....).
Niinhän mäkin aion tehdä, mutta silti v*tuttaa noiden kirjojen määrä.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Itse suosin "jakso kerrallaan"-metodia, eli jokaisen jakson lopussa tsekataan seuraavan jakson kirjat.

Allekirjoitan. Voisipa sitä tässä joku päivä lähteä hakemaan 1. jakson kirjoja ja myymään vanhat poies.

Lukion alkaminen ei v*tuta. Kyllä hyvä säännöllinen elämänrytmi on paljon kivempi kuin tällainen "Oho, nukuin taas kolmeen päivä onkin kohta jo ohi. Mitähän sitä tekisi. Ai kun päähän sattuu.".. :cool:
Pelaamisesta ym. kivastakin tulee paljon nautinnollisempaa kun se ansaitaan kovalla koulutyöllä. ;)
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Allekirjoitan. Voisipa sitä tässä joku päivä lähteä hakemaan 1. jakson kirjoja ja myymään vanhat poies.

Lukion alkaminen ei v*tuta. Kyllä hyvä säännöllinen elämänrytmi on paljon kivempi kuin tällainen "Oho, nukuin taas kolmeen päivä onkin kohta jo ohi. Mitähän sitä tekisi. Ai kun päähän sattuu.".. :cool:
Pelaamisesta ym. kivastakin tulee paljon nautinnollisempaa kun se ansaitaan kovalla koulutyöllä. ;)

Pakko myöntää että näinhän se usein menee.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Ihan OT:nä pitää kysellä että maksaako porukka itse lukiokirjansa? :eek: Itelle kyllä vanhemmat sponssas kaikki kirjat. Se on tulottomana ehkä vähän kehnoa ruveta maksamaan ja eikös se opintotukikin ole jotain luokkaa 20e/kk kotona-asuvalle?

Ja jotta jotain asiaakin olisi niin hatuttaa kun kyrvähti koneesta näytönohjain vajaa pari viikkoa sitten, takuuhuollosta ei ole vielä kuulunut mitään (sanoivatkin kyllä että 2-3vko menee). Tässä on nyt sitten kaverin vanhalla läppärillä väännetty.. :mad:
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Ihan OT:nä pitää kysellä että maksaako porukka itse lukiokirjansa? :eek: Itelle kyllä vanhemmat sponssas kaikki kirjat. Se on tulottomana ehkä vähän kehnoa ruveta maksamaan ja eikös se opintotukikin ole jotain luokkaa 20e/kk kotona-asuvalle?

Ja jotta jotain asiaakin olisi niin hatuttaa kun kyrvähti koneesta näytönohjain vajaa pari viikkoa sitten, takuuhuollosta ei ole vielä kuulunut mitään (sanoivatkin kyllä että 2-3vko menee). Tässä on nyt sitten kaverin vanhalla läppärillä väännetty.. :mad:

Opintotuella maksan itse ainakin kirjat,~90e/kk(siskoni sai pari vuotta sitten ~60e/kk). OK, on toi opinto tukeni iso ja sehän määrittyy vanhempien tulojen mukaan, mutta pärjäisin ihan helposti puolet pienemmälläkin tuella.(En edes ymmärrä miksi tukeni on noin suuri)
 
Ylös Bottom