Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ketutuskeskustelu

Vastaus: Ketutuskeskustelu

Ihan OT:nä pitää kysellä että maksaako porukka itse lukiokirjansa? :eek: Itelle kyllä vanhemmat sponssas kaikki kirjat. Se on tulottomana ehkä vähän kehnoa ruveta maksamaan ja eikös se opintotukikin ole jotain luokkaa 20e/kk kotona-asuvalle?

Ja jotta jotain asiaakin olisi niin hatuttaa kun kyrvähti koneesta näytönohjain vajaa pari viikkoa sitten, takuuhuollosta ei ole vielä kuulunut mitään (sanoivatkin kyllä että 2-3vko menee). Tässä on nyt sitten kaverin vanhalla läppärillä väännetty.. :mad:

En maksa onneksi itse, opintotukea en saa :s
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Ihan OT:nä pitää kysellä että maksaako porukka itse lukiokirjansa? :eek: Itelle kyllä vanhemmat sponssas kaikki kirjat. Se on tulottomana ehkä vähän kehnoa ruveta maksamaan ja eikös se opintotukikin ole jotain luokkaa 20e/kk kotona-asuvalle?

Isä maksoi ainakin 1. vuonna noin puolet. Saa nähdä miten nyt menetellään.

Itse asun vielä toisen vanhemman kanssa, ja saan maksimimäärän kotona asuvalle eli 96e opintotukea.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Täällä päässä joudutaan ihan itse hankkimaan kirjat, ei rahan takia, vaan periaatteen. "Opiskelu tuntuu palkitsevammalta kun itse panostat siihen." Yeah, right.

Itseasiassa opiskelujen alkamisessa on tosiaan tuo hyvä puoli, että tulee taas elämä järjestykseen. Tämä järkyttävä sluibailu kesällä alkaa jo käymään kunnon päälle. Välillä ei edes viikonpäiviä muista. :D

EDIT: Täytyypi kyllä kysyä tuosta opintotuesta, ennen en ole sille lotkauttanut korvaanikaan. Luulisin, että on minimissään/ei ollenkaan, sillä asun vielä "kotona" ja taitaa nuo vanhempien tulotkin olla sitä vähän liian järeää luokkaa... eikös se kriittinen raja opintotuelle ollut vanhempien tulot yhteenlaskettuna 70 000 e? Ainakin jotain tuollaista opontunnilla joskus kuulin.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Itseasiassa opiskelujen alkamisessa on tosiaan tuo hyvä puoli, että tulee taas elämä järjestykseen. Tämä järkyttävä sluibailu kesällä alkaa jo käymään kunnon päälle. Välillä ei edes viikonpäiviä muista. :D

Kyllä.. On se niin mukavaa kun perjantai-iltapäivisin sitä saa taas huudahtaa riemusta: "VIIKONLOPPU!!"..
Eipä kauheasti ole kesällä tullut moisia hehkutuksia karjuttua. :rolleyes:
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Kyllä.. On se niin mukavaa kun perjantai-iltapäivisin sitä saa taas huudahtaa riemusta: "VIIKONLOPPU!!"..
Eipä kauheasti ole kesällä tullut moisia hehkutuksia karjuttua. :rolleyes:

Niin opiskeluaika oli kyllä melkoisen huoletonta menoa... Duunia, alkoholia, opiskelua. Toista seon nykyään. Kivaa aikaa oli.

Itse ketutukseen, ottaa päähän keittiöremontin odottelu. Remppa alkaa lokakuun 5. ja valmista on lokakuun 15. Rahaa palaa kiitettävästi ja hermot on kireällä, mutta onhan se sitten nautinto kun on uusi keittiö. Vanhassa ei ole mitään hyvää, paitsi vajaa vuosi sitten hommatut kodinkoneet.

Tuleva säätö vain ketuttaa...
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Niin opiskeluaika oli kyllä melkoisen huoletonta menoa... Duunia, alkoholia, opiskelua. Toista seon nykyään. Kivaa aikaa oli.

Itse ketutukseen, ottaa päähän keittiöremontin odottelu. Remppa alkaa lokakuun 5. ja valmista on lokakuun 15. Rahaa palaa kiitettävästi ja hermot on kireällä, mutta onhan se sitten nautinto kun on uusi keittiö. Vanhassa ei ole mitään hyvää, paitsi vajaa vuosi sitten hommatut kodinkoneet.

Tuleva säätö vain ketuttaa...

Mutta eihän herra Norriksen tarvitse maksaa. Työmiehet maksaa Norrisille, että pääsevät laittamaan herran keittiön kuntoon :D
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Pistää vähän ketuttamaan kun tilasin vpd:stä samaan aikaan paketin kuin cdonista 3 viikkoa sitten. Cdonista tuli 3 päivän päästä tilauksesta paketti laatikkoon mutta vpd:n paketti ei ole tullut vieläkään :mad: Oliskohan posti sit hukannut sen?

Toinen asia mikä pistää ketuttamaan on että enää 2 vko lomaa :(

Tai no voishan se olla ihan hyväkin mennä sinne kouluun sitä oikeinkirjoitusta/kirjoittamista harjoittelemaan kun ei saa itsekkään selvää kirjoittamastaan teksistä :D
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Pistää ketuttamaan, että ei onnistunut toi tilaus TheHutista. Johtunee varmaan Handelsbankenin Visa Electronista..
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Nyt pistää ketuttamaan se kun kävin päivällä ostamassa maalia maalatakseni joitain pieniä mopon osia, mutta jakkara petti maalipurkin alta ja maalit kaatuivat päälleni ja lattialle. Sinne menivät hyvät maalit :(
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Pistää vähän ketuttamaan kun tilasin vpd:stä samaan aikaan paketin kuin cdonista 3 viikkoa sitten. Cdonista tuli 3 päivän päästä tilauksesta paketti laatikkoon mutta vpd:n paketti ei ole tullut vieläkään :mad: Oliskohan posti sit hukannut sen?

Toinen asia mikä pistää ketuttamaan on että enää 2 vko lomaa :(

Tai no voishan se olla ihan hyväkin mennä sinne kouluun sitä oikeinkirjoitusta/kirjoittamista harjoittelemaan kun ei saa itsekkään selvää kirjoittamastaan teksistä :D

Ota yhteyttä sekä VPD:hen että Postiin, kyllä se paketti varmaan jostain löytyy. Muuten kyllä ihan sympatiat, postitilausten kuseentuminen ottaa kyllä päähän ja rankasti. (Kokemusta löytyy jo ihan liikaa.)
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Jep, toi on se ankara tosiasia naisista :D vieläkun ajatukset osuisivat yksiin, ilman selityksiä, niin ei niitä riitojakaan syntyisi :rolleyes:

Tuohon on helppo ratkaisu: Ole AINA samaa mieltä asiasta kuin asiasta naisesi kanssa niin avot! ( Vielä kun itse oppisi noudattamaan tuota ohjesääntöä :rolleyes: )
 
Ylös Bottom