Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ketutuskeskustelu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja henkettu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Eläinlääkäri tuota nyt vähän enemmän selvensi. Eli kyseessä ei ollut mikään sairaus, vaan ihan fyysinen vahinko. Oliko kissa sitten temppuillut itsensä tuohon kuntoon, mene ja tiedä. Aivan liian nopeastihan tuo havaittava muutos tapahtui ollakseen mikään sairaus, mutta ei sitä ikinä tiedä. Aamullahan katti oli vielä kunnossa. Naikkosen kanssa, kun tultiin iltapäivällä kotiin, niin kissa raahasi takajalkojaan. Hemmetin pahaa tuommoinen tekee, kun joutuu katsomaan puoliksi halvaantunutta, luultavasti kituvaakin, lemmikkieläintä. Enemmän tuo tällä hetkellä kumppania sydämmestä vihloo, mutta en minäkään ilosta pompi.

Nyt alko vituttaan kun aloin lukeen tätä ketjua taasen. Riipasee aina niin läheltä sydäntä kun jonkun kissa ottaa ja lähtee paremmille metsästysmaille :(.

Meidän ensimmäinen kissa kuoli aikanaan FIPiin (kissojen vatsakalvon tulehdus, tappaa 90% kissoista joissa se puhkeaa) vuoden 2kk iässä.

Tässä 5 kissan omistajana ei kivoja tilanteita. Joku kyynikko voisi tuohon sanoa, että rahallahan noita saa, mutta sydäntä se riipaisee ja kalvaa muistoaan oman ajan.

Voimia sinne päin, aikaa toipuminen ottaa.

Tässä kuvatuksia meidän kissakatraastamme.

AC2 tuli torstain... jes ehtisin pelaa pari tuntii ja sen jälkeen koko viikonlopuks pois kotoo. Ajattelin et vois ostaa tuon bloodlinesin psp:lle storen kautta ja näin teinkin. Matkalla rupesin pelaa ja voi v**** ei toimi:mad::mad:. Ja se ketuttaa järjettömästi.

Nyt alko vituttaan kun aloin lukeen tätä ketjua taasen. Riipasee aina niin läheltä sydäntä kun jonkun kissa ottaa ja lähtee paremmille metsästysmaille

Sama. Mulla on yks kissa, joka on ihmisrakkain kissa jonka olen ikinä nähnyt. Sen emo menehtyi pentueen ollessa vasta reilun viikon ikäinen. Saatiin kuitenkin ruokittua pennut ja kaikki kasvoivat isoiksi ja terveiksi. Ton takia takia siitä on tullut sellainen sekopää kuin se nyt on. :D Aivan jatkuvasti vaatimassa rapsuttelua, syliä jne. Se seuraa meikäläistä ihan joka paikkaan, ei osaa yhtään olla omissa oloissa. Istuskelee olkapäälläkin kun kävelen ympäri kämppää. :p Ikää sillä on vasta 3 vuotta, mutta voi sitä päivää kun tosta joutuu luopumaan.. :(

Nyt alko vituttaan kun aloin lukeen tätä ketjua taasen. Riipasee aina niin läheltä sydäntä kun jonkun kissa ottaa ja lähtee paremmille metsästysmaille :(.

Meidän ensimmäinen kissa kuoli aikanaan FIPiin (kissojen vatsakalvon tulehdus, tappaa 90% kissoista joissa se puhkeaa) vuoden 2kk iässä.

Tässä 5 kissan omistajana ei kivoja tilanteita. Joku kyynikko voisi tuohon sanoa, että rahallahan noita saa, mutta sydäntä se riipaisee ja kalvaa muistoaan oman ajan.

Voimia sinne päin, aikaa toipuminen ottaa.

Tässä kuvatuksia meidän kissakatraastamme.

Onkos Rixan Dumpo ihan Norjan vai onko se Norjalainen metsäkissa???

Onhan nuo, muistan kun meidän Norjan metsäkissa jouduttiin lopettamaan kun joku/jokin oli purrut sitä takajalasta, minkä seurauksena koko takapää oli katilta sitten halvaantunut.

Onkos Rixan Dumpo ihan Norjan vai onko se Norjalainen metsäkissa???

Onhan nuo, muistan kun meidän Norjan metsäkissa jouduttiin lopettamaan kun joku/jokin oli purrut sitä takajalasta, minkä seurauksena koko takapää oli katilta sitten halvaantunut.

Dumbo on Maine Coon. Meillä on 4 coonia ja sitten yksi meidän kissa eli Jörgen on Ragdoll.

Flunssaa iskee ja päätä särkee muutenkin huono vointinen. Epäillään possu flunssaksi. Yksi positiivinen puoli on, on aikaa pelata enemmän :o.

Ketuttaa Joulu. Vuosi vuodelta vain enemmän ja enemmän.

Tällä kertaa ihan tosissaan, itse ainakaan en juuri näe kyseisessä koheltamisessa mitään järkeä. Todella ärsyttävät ja oudosti masentavat joulumainokset tursuavat postilaatikosta, televisiosta ja internetistä, kaupunki on koristeltu kaupallisesti jouluvaloilla ja kaupat ovat tupaten täynnä porukkaa ostamassa satoja joululahjoja käyttäen kyseiseen typeryyteen järkyttäviä summia rahaa.

Miksi? Kukaan ei varmasti ole sen onnellisempi tavaratalojen tarjoaman joulunvieton jälkeen, mielestäni meininki on sisällöltään harvinaisen tyhjän juhlan jälkeen vieläkin ankeampaa. Saahan ne lapset sitten rellestää niillä kymmenillä leluillaan sun muilla, mutta tekeekö se sitten näistä jotenkin kiitollisempia? Vielä ala-aste-ikäinen pikkuveljeni on mielestäni mahtava esimerkki pilalle hemmottelemisesta jouluna, kun mikään ei tunnu enää kelpaavan. Tänä jouluna en mokomalle osta lahjaa ollenkaan, kuten en muuten taida muillekaan läheisilleni. Kylmää, mutta kun ei se mielestäni kenekään elämää mihinkään suuntaan kohenna, vaikka kaikki säästöni lahjoihin tuhlaisin.

En tarkoita, että ajaisin tässä nyt ikäänkuin perinteisen joulun sanomaa, sillä ei kyllä sekään kelpaa minulle. Joulukirkko on varsinkin jotain sellaista tuubaa minulle valtavana skeptikkona, että korvista tuntuu tulevan ulos. Hautausmaalla käydessä tekee lähinnä mieli vain laittaa ne pirun kynttilät paikoilleen niin kuin olisi jo, onhan siellä aina niin kylmä.

Mitä joulu sitten voisi olla? Mielestäni se saisi olla ihan samanlainen festi kuin joku Halloween, talviloman tietysti vain sijoittuessa siihen. Juhlikoot ken tahtoo, mutta minua sen yletön tuputtaminen lähinnä masentaa. Taitaa tämäkin vuosi mennä kokopäiväisen pelaamisen merkeissä.

PS. Olin tuossa vuosi sitten lyhyen pätkän töissä juurikin Anttilassa, jossa joka ikinen henkilökunnan jäsen langetti kyseiset pippalot jonnekin ihan muualle kuin päivänvaloon. Vartijoilla tosin riitti vielä hieman juhlamieltä.

Pakko vastata tuohon.

En ole mitenkään uskovainen saatika muutenkaan perinteiden hyysääjä, mutta ei Joulussa mitään vikaa ole.

Sanoit, että mainokset ynnä muu yleinen vouhotus ärsyttää. Ei niitä mainoksia tarvitse katsella, jos ottaa pumpun päälle. Oveen vain kyltti, että ei kiitos mainoksia ja itse en ole nähnyt internetissä moneen vuoteen mainoksia, kiitos Adblockin. Itselle tulee mainokset ja mukavahan niitä on katsella, kun vertaa normaaleihin mainoksiin. Jouluvaloissa en näe mitään vikaa tai kaupallisuutta, päinvastoin. Mukavaa että kaupunki jaksaa edelleen laittaa ja pimeinä talvi-iltoina on muutakin, kuin sitä loskaa ja pimeyttä.

Ärsyttääkö sinua yeisestikin muiden ihmisten kulutusvimma ja rahan "tuhlaus"? Itse olen jo hoitanut joululahjaostokset ja niihin paloi arviolta n. 350e. Hoidin kaikki ostokseni netissä ja jos haluan, ei minun tarvitse astua täysiin tavarataloihin jalallakaan. Tykkään ostella toisille lahjoja, vaikka olen jo yli "yyh, pehmeitä paketteja" -iän. En ymmärrä miten tai miksi ihmisten täytyisi olla kiitollisempia lahjoja saatuaan. Tottakai sitä voi olla kiitollinen, että on mahdollista antaa ja saada lahjoja ja tämä ainakin tulee ihan itsestäänselvyytenä meidän perheessä.

Tästä päästäänkin aiheeseen, miksi mielestäni Joulu on erittäin mukava tapahtuma. Perheeseeni kuuluu lisäkseni 2 isosiskoa, vanhemmat ja koira. Toinen siskoistani asuu Helsingissä, mutta muut asuvat 600km:n päässä. Normaalisti se on vähän hankalaa irrottautua arjesta ja lähteä käymään kotona ihan vain nähdäkseen muita. Jouluna tämä kaikki helpottuu ja itse ainakaan en jaksa odottaa, että pääsen taas käymään kotona ja ollaan kaikki saman katon alla pitkästä aikaa. Jouluun liittyy voimakkaasti yhdessäolon tunnetta ja hyvää ruokaa ja juomaa, näin muutaman asian mainitakseni. Ei minua haittaa yhtään, vaikka kaupat yrittävät lypsää kaikesta rahaa ja joulu kaupallistuu kokoajan. Ei se ole se pääasia, miksi itse pidän joulusta.

Ketuttaa kun ei löydy töitä. Pääsin intistä heinäkuussa ja sen jälkeen ollu vaan pari viikkoa yhteensä töissä, mutta muuten työttömänä tähän päivään asti. Töitä on etitty ahkerasti ja melkein joka päivä, mutta kun ei ni ei sit millään löydy. :mad:

Opiskelemaan varmaan lähdettävä..

Ärsyttääkö sinua yeisestikin muiden ihmisten kulutusvimma ja rahan "tuhlaus"? Itse olen jo hoitanut joululahjaostokset ja niihin paloi arviolta n. 350e. Hoidin kaikki ostokseni netissä ja jos haluan, ei minun tarvitse astua täysiin tavarataloihin jalallakaan. Tykkään ostella toisille lahjoja, vaikka olen jo yli "yyh, pehmeitä paketteja" -iän. En ymmärrä miten tai miksi ihmisten täytyisi olla kiitollisempia lahjoja saatuaan. Tottakai sitä voi olla kiitollinen, että on mahdollista antaa ja saada lahjoja ja tämä ainakin tulee ihan itsestäänselvyytenä meidän perheessä.
Juu, suuresti. Sehän siinä mielestäni juuri onkin, Jouluna häslätään ihan älyttömän paljon niin tämän kaupallisen yleisön kuin näiden "uskovaistenkin" piirissä, ja tämä on vain jotain, mikä jotenkin kyrsii minua. Hölmöt myytit kuten Joulupukki ja tontut ja niidenkin ihan älytön kaupallistaminen osaa harmittaa. "Joulupukin virallinen tavaratalo"-lyövät kaupat itselleen ilman sen kummempia oikeutuksia. Joulupukit istuvat kauppakeskuksissa ja ottavat vastaan lapsia, jotka sitten kertovat ne tuhannen euron arvoiset lahjatoiveet.

Mielestäni lahjan antamisella ei enää näissä sfääreissä, mihin Joulukin on kasvanut, ole juuri funktiota. Liian usein olen myös itse huomannut saadessani jonkun pienemmän lahjan karsastavani sitä liian merkityksettömänä. Näin ei saisi todellakaan olla, ja kertoo myös siitä, miten nämä Joulun ylilyönnit ovat vaikuttaneet myös minuun.

Tosin kyllähän minäkin tietysti arvostan sitä itse Jouluaaton rauhoittumista sekä hiljentymistä perheen kanssa, joiden kanssa tosiaan tulee vietettyä ihan liian vähän aikaa nykyisin.

Tästä päästäänkin aiheeseen, miksi mielestäni Joulu on erittäin mukava tapahtuma. Perheeseeni kuuluu lisäkseni 2 isosiskoa, vanhemmat ja koira. Toinen siskoistani asuu Helsingissä, mutta muut asuvat 600km:n päässä. Normaalisti se on vähän hankalaa irrottautua arjesta ja lähteä käymään kotona ihan vain nähdäkseen muita. Jouluna tämä kaikki helpottuu ja itse ainakaan en jaksa odottaa, että pääsen taas käymään kotona ja ollaan kaikki saman katon alla pitkästä aikaa. Jouluun liittyy voimakkaasti yhdessäolon tunnetta ja hyvää ruokaa ja juomaa, näin muutaman asian mainitakseni. Ei minua haittaa yhtään, vaikka kaupat yrittävät lypsää kaikesta rahaa ja joulu kaupallistuu kokoajan. Ei se ole se pääasia, miksi itse pidän joulusta.

Tuossa on kyllä todella hyvä pointti, ja Joulu onkin ideaalinen juhla tuolle. Se Joulu vain tuntuu nykyään ihan joltain muulta kuin jälleennäkemiseltä ja yhdessäololta, jos minulta kysytään.

Jotenkin musta tuntuu, että kun en onnistu millään pääsemään Joulumielelle, niin sen sijaan kasvaakin inho juhlaa kohtaan. :)

"Joulussa ei ole funktiota" LOL!!!!!! :p :D Tuli viikon naurut, ei pahalla.

Musta joulu on vaan niin chilli, ku on aikaa pelaa, ei oo kouluu, saa kokoajan hyvää safkaa (erityisesti joulutortut), saa pelejä joululahjaks. Ja etenkin se että voi juhlia Jeesuksen synttäreitä. No ei tietenkään. :D

Musta joulu on vaan niin chilli, ku on aikaa pelaa, ei oo kouluu, saa kokoajan hyvää safkaa (erityisesti joulutortut), saa pelejä joululahjaks.
Joo. Itellä ihan samat fiilikset, mutta kyllä meillä penskoillakin se mieli muuttuu sit, kun joutuu maksumiehiksi jouluasioissa. :p

Joo. Itellä ihan samat fiilikset, mutta kyllä meillä penskoillakin se mieli muuttuu sit, kun joutuu maksumiehiksi jouluasioissa. :p

Varmastikin totta. Ja valkonen joulu olis kivempi kuin tämmönen ankea sadekeli. :cool:

LOL nyt vasta tajusin miks Peoh1985 otti ton valkoisen joulun esille. Eli en tietenkään tarkoittanut, että "musta joulu on chilli", vaan tarkoitin, että "Minusta joulu on chilli". :D

Minua aina ihmetyttää koko joulu hehkutus. Saa hyvää safkaa? No mikä hemmetti estää ostamasta sen kinkun vaikka kesäkuussa jos sitä tekee mieli? Ei niin mikään.
Samat hemmetin jouluvärssyt soi ja kauhea hässätys kaikilla ja kaupassa saa huutaa pakkaajille että älä pakkaa niitä mihkää muovariin kun on oma kassi mukana.

Onneksi on sentään viikatteen vuoden synkin juhla levy ja pari hc-techno joululevyä niin voi edes kunnon musiikkia soittaa ja tänä vuonna viimeinkin aion hakea joulukuusen tänne kämpille eli nappaan tuosta tien vierestä sellaisen katajan oksan joka myös aurausmerkin virkaa toimittaa.

Minua aina ihmetyttää koko joulu hehkutus. Saa hyvää safkaa? No mikä hemmetti estää ostamasta sen kinkun vaikka kesäkuussa jos sitä tekee mieli? Ei niin mikään.
Samat hemmetin jouluvärssyt soi ja kauhea hässätys kaikilla ja kaupassa saa huutaa pakkaajille että älä pakkaa niitä mihkää muovariin kun on oma kassi mukana.

No prkl! Koko perhe kokoontuu saman katon alle ensimmäistä kertaa sitten ties milloin ja äijä (ja jopa itekin) laittelee mahtavia "jouluruokia", juodaan kaljaa, punkkua, saa uusia boksereita reikäisten tilalle ja vaikka mitä muuta. Kyllä se isäukko tekee niin hyvät sapuskat, että kylläpä ollaan pulleeta poikaa sitten. Ainakin viisi kiloa mahaa lisää! Kokoajan kaljatölkki kädessä ja ruokaa toisessa, ja äiti sähisee jatkuvasta viinanjuonnista. Meillä tuo Joulu on enimmäkseen sitä arvostettua yhteistä aikaa koko perheen kesken. Neljä sisarusta kun meitä vielä on, niin tämä on harvinaista.

Pientä korjausta...siis ei ole tapana olla kännissä Jouluna, mutta pieni tissuttelu kuuluu asiaan.

Juu kyllähän minäkin viime jouluna ensin broidin luona join glögiä jossa taisi olla mukavat 21% ja sitten muijan luona rommikolaa ja lauleltiin singstaria:rolleyes:
Minä en vaan yhtään tykkää siitä hössötyksestä joka joulun mukana tulee ja sitten se yhteinen jouluateria ja kaikki. Eikä kyllä mene tajuntaan sekään että miksi silloin pitää ahmia ja syödä niin helvetisti, tarvitaanko siihen joku tekosyy vai mikä on homman juju?

Viimeksi muokannut moderaattori:

Vaadin vapautusta jouluruuille, kunnon kinkkua pakastealtaasta vaikka juhannuksena!
Tähtitorttuvärkkejä kun ostin kaupasta vapun jälkeen kuluvana vuonna, kassatyttö katsoi
hieman hämmästyneenä että "..eikös se joulu ole vasta tulossa.." :D

Kai sitä ny saa ostaa mitä haluaa!

Inhottaa joululaulut ja kauppojen kulutushysteria, mihin itsekkin sorrun (sekös vielä ärsyttää), mutta se, että saa perheen ympärille ja viettää aikaa yhdessä juuri sen talven herkimmän hetken aikaan, on kuitenkin sen kaiken piinan arvoista.
Ja ikuisena materialistina tietenkään en laita pahakseni pieniä lahjayllätyksiä :p
Erityistä innostusta kohottaa myös se, että miekkosen kanssa ostettiin ihan oma omakotitalo, jossa nyt vietämme joulun!
Ketuttaa tietysti se, että pitää siivota ja puleerata ja kuusta raahata ja koristella ja kinkkua ja potkaa ja töissä ja ja ja!

Mutta eiköhän se siitä, varsinkin jos lahjapaketista paljastuu uusi Assasin's Creed..

Ylös Bottom