Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ketutuskeskustelu

Vastaus: Ketutuskeskustelu

Eipä nuot lääkärit juurikaan muuta tee, kuin määräile sinulle vahvempaa kipulääkitystä. Itse suosittelisin kansanparantajalle (selänniksauttajalle) menoa. Kaverilleni kävi samantapainen insidentti vasemman käden kanssa. Lääkäri määräili vain Buranaa, mutta eipä se itse kivun lähdettä poistanut. Kaveri sitten käveli selänniksauttajalle, joka hitusen aikaa tutki selkää, ilmeisesti vain painoi oikeasta kohdasta ja kipu katosi.

EDIT: Otinpa asiakseni, ja soitin Mikko Vilkastukselle(not his real name, öfköörs). Hänellä oli siis jokin jänne mennyt selästä pois paikoiltaan, joka sitten säteili kipua vasempaan käteen. Kaustisella mies kävi hoidatuttamassa itsensä.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Yhden kansanparantajan tunnenkin, mutta ajan varaaminen tälle on aika henkimaailman hommia. Mutta ehkäpä täytyy kuitenkin kokeilla, sillä työkykyhän tässä lähtee. Kivun säteily on muuten juurikin sellainen oire, mikä mulle tuli tästä ensimmäiseksi mieleen.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Yhden kansanparantajan tunnenkin, mutta ajan varaaminen tälle on aika henkimaailman hommia. Mutta ehkäpä täytyy kuitenkin kokeilla, sillä työkykyhän tässä lähtee. Kivun säteily on muuten juurikin sellainen oire, mikä mulle tuli tästä ensimmäiseksi mieleen.

Omat oireeni olivat: selkäkipu, nimenomaisesti alaselässä-->säteily oikeaan pakaraan, jolloin varsinkin oikean jalan suoristaminen aiheutti pakaran "ärtyilyn". Kävin fyssalla neljä kertaa, aloitin venyttelemään joka ilta ja juoksemaan enemmän(fyssan neuvojen mukaan). Sinne hävisi meikäläisen kipu.

Sen verran siis lisää, että itselläni kipu oli selässä pahimmillaan istuessa tai paikoillaan seistessä. Se myös säteili pohkeeseen ja polvitaipeeseen...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Kävin jälleen lääkärissä. Täällä ongelman ounasteltiin olevan iskias-hermossa, joka on sitten laajentanut kivun koko jalan alueelle. Lääkäri sanoi jälleen asian olevan sinänsä ikävä mutta harmiton, ja suositteli kääntymään urheilufysioterapeutin puoleen tai odottelemaan kuukauden päivät, jotta särky lakkaisi luonnollisesti.

Mihin tästä nyt sitten kannattaisi kääntyä?

Jos kyse on terveyskeskus -tai päivystyslääkäristä ja vaivasi on tuota luokkaa, voin kokemuksesta sanoa että saat parempaa apua kun kalautat itseäsi halolla päähän. Särky siirtyy hetkellisesti muualle mutta asiaa se ei korjaa sen enempää kuin tuo peruslekurilla käynti. Tämä ei siis mitenkään vaivojasi vähätellen, mutta on turhaa mennä käymään lääkärillä kun se apu jää "ounastelun" ja mahdollisen röntgenin varaan. Niinhän ne lähettää röntgeniinkin jos väännät vaikka nilkkasi, todennäköisesti vaan ne asiat mitkä siellä jalassa hajoaa ei röntgenissä näy.

Fysioterapiaa tosiaan voisi kokeilla, osteopaateilta vastaaviin selkävaivoihin olen saanut ainakin itse apua. Juuri tuollaisia kuin sinulla, että kipu säteilee selästä muualle vartaloon.
Ongelma on siinä että löytää pätevän osteopaatin, aika monenmoista puoskaria on liikenteessä. Jos laitat privaa voin kyllä suositella muutamaa erittäin hyvää tyyppiä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Kävin jälleen lääkärissä. Täällä ongelman ounasteltiin olevan iskias-hermossa, joka on sitten laajentanut kivun koko jalan alueelle. Lääkäri sanoi jälleen asian olevan sinänsä ikävä mutta harmiton, ja suositteli kääntymään urheilufysioterapeutin puoleen tai odottelemaan kuukauden päivät, jotta särky lakkaisi luonnollisesti.
Fysiota suosittelen itsekin. Meni itsellä intissä selkä huonoon kuntoon tetsatessa ja samanlaisia oireita oli; ensin alaselkä helvetin kipeä ja sitten alkoi leviämään jalkoihin. Lääkäri sanoi selän olevan jumissa tms ja pisti lähetteen fysiolle. Fysio sitten totesi alimpien selkänikamien olevan vähän raiteiltaan ja ne painoivat hermoja jotka menevät jalkoihin. Pientä vääntelyä ja naksuttelua niin asettuvat kohdilleen ja päälle satsit tulehduskipulääkettä niin itsellä lähti ko. vaivat :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Hei Joohanh, itse selän kanssa tapelleena tiedän, että sinulla on tosiaan ne kaksi vaihtoehtoa. Jos on massia niin sitten suoraan yksityiselle lekurille ja sitä kautta lähete fyssarille. Tai sitten menet takaisin arvauskeskukseen ja VAADIT lähetettä fyssariin. Jokatapauksessa perus lekurit eivät noista tiedä juurikaan mitään. Kandee ainakin kunnollinen lääkärintodistus hankkia vaikka ihan siitä syystä, että jos kipu menee sietämättömäksi niin ei tarvitse kattellla mitään burana reseptejä.

Mulla kerran kiskottiin selkäytimestä näyte neulalla ja huti tuli. Hermo meni paskaksi tai sitten operaatiosta aiheutunut tulehdus vaivasi sitä. Pari kuukautta oli just kuvailemiasi oireita ja siitä seuraavat kolme kuukautta pystyin jopa elämään niiden kanssa, mutta edelleen vaivasivat. Uskomattoman rasittavaa oli ja koulu ja kaikki meni hetkeksi katkolle. Muistelen yhä lämmöllä sitä lääkäriä joka kirjoitti reseptin " burana 400". Onneksi kuitenkin kaverin isä oli paikallinen ylilääkäri ja käväisy hänen vastaanotolla muutti suhtautumisen asiaan.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Kiitoksia kaikille kommenteista, on todella mukavaa saada vastauksia ihan oikeasti tätä kokeneilta lääkäreiden "en nyt osaa oikein määritellä mitenkään spesifisesti"-heittojen sijaan.

Soittelin nyt ajan fysioterapeutille (tai en teknisesti fysioterapeutille, vaan juurikin hyväksi havaitulle "kansanparantajalle") keskiviikoksi, mutta tämä ei ihan nykytilanteeseen auta. Toivottavasti särky ei ainakaan pahene. Perusburanat ei ainakaan tunnu juuri missään, vaikka niitä ollaan kiskottu aika väkevissäkin määrin. Pitänee katsoa, jos pystyn lähtemään vielä liikenteeseen edes niitä lääkkeitä pyytämään.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Todennäköisin syy tuohon vaivaan on pullistunut (pahimmas tapauksessa revennyt) välilevy joka painaa lähellä kulkevaan hermonippuun. Hoitona yleensä tepsii selän lepuuttaminen parin pilleripurkin avustuksella. Kävely parantaa verenkiertoa ympärillä -> levyn aineenvaihdunta parantuu. Istuminen pahentaa tilanne koska istuessa välilevyihin kohdistuu jatkuvasti painetta. Lisäksi mitä huonompi istuma-asento sitä enemmän painetta muodostuu.

Oma tuskien taipaleeni kulki työpaikan lääkäriltä pillerien kanssa fysioterapeutille 5:ksi hoitokerraksi. Oireet pahenivat saunassa löylyä heittäessä jonka jälkeen sai olla tyytyväinen, että pystyi kävelemään. Lääkäriltä sain lähetteen fysiatrille joka suositteli magneettikuvausta. Työnantaja ei suostunut kuvaa maksamaan joten kävin omilla rahoilla kuvassa ja kuvista todettiin välilevyn pullistuma. Sitten onkin pitänyt ottaa selän kannalta melko iisisti. Panacod särkyyn ja lihasrelaksanttina Sirdalud (se vahvempi versio) oli minulla käytössä ollut setti. Ja näitä syötiin useampi kuukausi.

Kai lääkäri sanoi, että jos tulee sellainen tilanne, että vellit tai kuset lojahtaa housuun, on jo perkeleellinen kiire lekuriin? Silloin alkaa olla halvaantuminen todella lähellä.

Minulla ei ollut ihan noin pahat oireet. Oikeanpuoleiseen pakaraan säteili ja vähän matkaa sivureidestä. Varpaissa oli puutumista ja voimattomuutta.

Se kansanparantaja voi auttaa ainoastaan jos jotain on pois paikoiltaan, yleensä ei ole...
Pelaamista kannattaa vähentää jos oireet eivät meinaa hellittää.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Pitkästä aikaa videopeli saa veren kiehumaan niin pahasti, että kesken pelin lopetin sen ja poistin pelitallennukset ja vien heti ensiviikolla vaihtoon. Pelin nimi on SAW. Olen kova leffojen fani ja päätin antaa pelille mahdollisuuden vaikka tiesinkin ettei mikään mestaripeli olekaan kyseessä. Peli on kummiskin sössitty lähes täysin. Tönköt kontrollit ärsyttävät ja rasittavat vailla mielikuvitusta olevat pakkopullapuzlet ovat jotain niin käsittämättömän raivostuttavia, että oli pakko lopettaa kesken. Lähellä kävi etten rikkonut koko peliä. Aaaaaaaarggghhhhhh!
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Noose01:n oirekuvaukset osuvat pelottavan lähelle. Istuminen tosiaan pahentaa kipua aina, siinä missä suorana kävellessä alkaa helpottamaan. No, huomenna menenkin aamulla suoraan lekurille, jälleen siis.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Velillä oli/on juuri tuollaisia oireita. Kohta yli vuoden ollut työttömänä selän takia. Nyt pystyy olemaan normaalisti jne, mutta joskus saatta taas kipu iskeä, eikä muuta voi tehdä kuin ollaa maaten.
Eniten ketuttaa hänen tilassa, ettei lääkärit osaa mitään auttaa. Kalliita lääkkeitä kyllä pistävät vetämään, mutta tuloksetta.

Nyt onneksi yksi sukulaiseni hommasi veljeni yhdelle tuntemalleen yksityisellelekurille. Tutkimukset + operaatio (mitä nyt tekevätkään) liikkuvat tuhansissa euroissa, mutta saadaapahan äijä kuntoon, toivottavasti...
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Miksi makeispussien pitäää ollaa nii perhana isoja. Ennen normi koko oli joku 90g ja megapussit oli pari sataa. Nykyään nuo perkeleet ovat normikokoisia ja lähemmäs puolen kilon nyssäkät ovat jotain yber kokoa. Ongelma vai on se että kun noita saatanan isoja pusseja tuntuu olevan enemmön eikä läheskää kaikkia karkkeja saa inhimillisen kokoisina.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Osta irtokarkkeja. Syön nykään todella harvoin karkkia, kerran kolmessa kuukaudessa ehkä. Mutta silloin harvoinkin ostan vain irtokarkkeja. Saa niin paljon kuin haluaa ja juuri sitä mitä haluaa. :)
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Miksi sipsipussit on niin kiesuksen isoja? Lähisiwasta ei saa kuin niitä perunasäkkejä. Se on kiva fiilis kun viikon syömiset menee parissa tunnissa ja kolat päälle.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Miksi ihmiset syö huonoa ruokaa missä on paljon rasvaa, miksi suuri osa ihmisistä ei harrasta liikuntaa, miksi suuri osa ihmisistä ei ota huolta omasta kropasta vaan valittavat jälkikäteen ku ei saa hoitoa, miski ihmiset tupakoi, miksi ihmiset juo viinaa,miksi minun pitää maksaa mun verorahoilla hoitoa ylipainosille ihmisille jotka ovat liian laiskoja pitää huolen itsestään puhumattakaan siitä että miksi mun pitää pelätä että joku rattijuoppo ajaa lapseni yli?

miksi miksi miksi, ai näitä ongelmia...
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Keväinen flunssa. Tänäänkin aamuna aikasin herätessä alkoi taas masentamaan kun puut olivat taas valkoiset lumesta ja joka aamu melkein näin. Milloin saadaan kesä :confused:?
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Auto menossa taas paskaks äänen perusteella. Saatana, usko ja terveys menee tollaseen paskaläjään. Onneksi pari viikkoa enään koulua niin voin heivata auton kaislikkoon.
 
Ylös Bottom