Vastaus: Ketutuskeskustelu
Tosin kannattaa muistaa, että Longlifet kuluvat moottorista ripeämpään tahtiin kuin perinteiset laadut joten öljytikkua kannattaa tarkistella entistä tiiviimpään tahtiin. Ettei tarvitse lukea ketutuskeskustelusta jatkotarinaa seuraavan 20tkm jälkeeen..
Ja noin pitkalla valilla olis hyva jos osais katella millaista sotkua sielta oljypohjasta loytyy, ei olis ensimmainen kerta kun suurin osa litkusta on muuta kuin oljya..
Korostuu patkaajossa, ei polttoaineet ja vedet kerkee haihtumaan sielta kunnes sitten tekee sen pitkan lenkin ja huomaakin sen jalkeen oljytikun olevan kuiva..
Joo, kerkesin minakin nakojaan ajella tuplat mita vaihtovali ois ollu, rupes olee suodatinkin vissiin vahan tukossa kun rupes oljynpainemittarin viisarikin heilumaan eri tahtiin uusilla oljyilla ja suodattimella.
Vaihteiston oljyt olis seuraavana, ja sitten takaperan ja etuperan ja sitten voidaankin aloittaa kierros alusta..
Itseäkin ketuttaa autoon menevä raha. Iltojen kylmentyessä pitäisi alkaa asennella lohkolämppäriä + sisäpistoketta autoon. Olihan tuo tiedossa jo kesällä autoa ostettaessa, mutta tuntui silloin kaukaiselta asialta (eikä autokuumeessa tuntunut missään). Noh, tili tuli tili meni...
Ois kanssa lohkolampparin ruuvvailu edes, tosin itsellani sellainen tuossa omassa kayttiksessa on jo, paitsi etta se on 110v..
Ostin kylla tarvittavat hilut muutostyota varten mutta laitoin ne johonkin varmaan talteen enka enaan loyda niita..
Rengaskierroskin pitais hommata, ja enskuun lopussa katsastukseen..
Emannan kayttiksesta taas pakoputki lahonnut alta pois, ja sekin pitais katsastaa, eika siinakaan ole lohkolampparia..