Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ketutuskeskustelu

Tämä ei toivon mukaan ole ketutus vaan hyvä juttu. :)

Olen vähän samassa veneessä @Kain :in kanssa. Viikon ollut nyt takaisin töissä kahden viikon loman jälkeen. Vähän on kaipuu takaisin lomalle. No, elokuussa on sitten toiset kaksi viikkoa.
Kai sä ajoitat elokuun lomat juuri sopivasti, niin että alkaa tulemaan pelejä Game Passiin? :D
 
Joo tuli näköjään viesti väärään ketjuun. Pitäisi tässä loppu viikon aikana päättää mitä teen? Jotta pääsevät suunnittelemaan sitä harjoitteluani mikäli sinne päätän mennä.
Jos homma yhtään kiinnostaa, niin kannattaa mennä. Tällaiset harjoittelut monesti mahdollistavat jatkosopimuksia yms. Saa jalkaa paremmin oven väliin ja jos näyttää omat taitonsa, niin voihan sieltä irrota aina jotain muutakin kuin pelkkä muutaman kuukauden harjoittelu.
 
Jos homma yhtään kiinnostaa, niin kannattaa mennä. Tällaiset harjoittelut monesti mahdollistavat jatkosopimuksia yms. Saa jalkaa paremmin oven väliin ja jos näyttää omat taitonsa, niin voihan sieltä irrota aina jotain muutakin kuin pelkkä muutaman kuukauden harjoittelu.
Jäi kyllä tosi positiivinen fiilis. :) Annettiin oma projekti jonka sain harjoittelun viimeisenä päivänä valmiiksi. Tein sitä koko toisen kuukauden tästä ekasta harjoittelusta. Olisi mahdollisesti uusia projekteja mitä voisin siellä toteuttaa syksyllä.

Ja parempi sekin että on jokin harjoittelupaikka. Toinen skenaario olisi nimittäin se että mä lähtisin heti ens viikolla hakemaan aktiivisesti uutta paikkaa. Sitten ku tässä on Koronat ja kaikki muut epäselvyydet mistä ei tällä hetkellä kukaan tiedä niin tosi vaikee ois löytää muuta harjoittelupaikkaa. Moni opiskelukaveri jonka on pitänyt harjoittelupaikka saada ei oo sitä löytäny vieläkään.

Sekin että yrityksessä halutaan että mä jatkan kertoo et jotain tekee oikein. :) Tulee tässäkin sitä CV:ssä arvostettavaa työkokemusta. :) Vaikka olisikin vain harjoittelu. Todennäköisesti kumminkin jatkan siellä.
 
On se kivaa kun pikaisesti heti aamulla polkaiset fillarilla käymään prismassa joka on n.2km päässä ja tuossa välissä aurinko ehtii polttaa kädet.

fqAh58.gif


Joo ehkä tarttis olla enemmän ulkona :D
 
On se kivaa kun pikaisesti heti aamulla polkaiset fillarilla käymään prismassa joka on n.2km päässä ja tuossa välissä aurinko ehtii polttaa kädet.

fqAh58.gif


Joo ehkä tarttis olla enemmän ulkona :D
Pyöräilen aika paljon (jokusen tuhat kilsaa vuodessa). Shortsi-, t-paita- ja sukkarusketusrajat on ihan vakiot, mutta tänä kesänä on tullut myös urheilukellosta rusketusrajat. :D

Ei näillä viime aikojen keleillä oikeasti halua edes mennä ulos. On aivan liian kuuma, että olisi mukava olla. Tosin niin on sisälläkin liian kuuma ja sekös ketuttaa. No, sopii ainakin ketjun aiheeseen.

Edit. lisätään myös se, että ketuttaa kun en saanut varattua Steam Deckkiä. :)
 
^ Juu mullakin näyttää mittari sellasta 30 astetta sisällä, mutta onneksi asun ns. itsemurha yksiössä joten mulla on pöydällä tuuletin jonka saa hieman kääntämällä puhaltamaan joko sohvalle, sängylle tai tähän koneelle joten ainoa oikea ärsytyksen aihe on tuo käsien palaminen vaikka olishan se kiva katsoa vaikka netflixia illalla ilman tuulettimen huminaa.
 
En tiedä enää pitäisikö itkeä vai nauraa, mutta ainakin uskomattoman huonoa tuuria on nyt ilmassa. Eli ostin kesäkuussa Torin kautta Super Mario 3D World pelin Switchille koska halvalla sain. Parin viikon odottelun jälkeen otin yhteyttä myyjään joka lähti selvittelemään Postin kanssa minne pelini on joutunut. Vastaus oli voivottelua ja south parkista tuttu aaaaannd it's gone. Puff!

Onnekseni myyjä palautti rahat mulle takaisin eli itse en tässä ottanut taloudellista vahinkoa, mutta peli on edelleen kateissa. Harmi myyjän kannalta. Noh heinäkuun alussa löysin samaisen pelin tällä kertaa Facebookin kauppapaikalta. Kaupat tehtiin ja odottelen peliä yhä tänä päivänä. Eli katosi sitten sekin. Sama peli. Miten on mahdollista? Postissa täytyy olla kovia Mario faneja. Tästä tosin en ole vielä saanut rahojani takaisin, mutta ne pitäisi vielä tänään palautua. Jännäksi menee.

Ja kyllä. Aion yhä saada tämän pelin käytettynä hyvään hintaan koska kolmatta kertaa ei voi sama enää toistua eihän? :D
 
En tiedä enää pitäisikö itkeä vai nauraa, mutta ainakin uskomattoman huonoa tuuria on nyt ilmassa. Eli ostin kesäkuussa Torin kautta Super Mario 3D World pelin Switchille koska halvalla sain. Parin viikon odottelun jälkeen otin yhteyttä myyjään joka lähti selvittelemään Postin kanssa minne pelini on joutunut. Vastaus oli voivottelua ja south parkista tuttu aaaaannd it's gone. Puff!

Onnekseni myyjä palautti rahat mulle takaisin eli itse en tässä ottanut taloudellista vahinkoa, mutta peli on edelleen kateissa. Harmi myyjän kannalta. Noh heinäkuun alussa löysin samaisen pelin tällä kertaa Facebookin kauppapaikalta. Kaupat tehtiin ja odottelen peliä yhä tänä päivänä. Eli katosi sitten sekin. Sama peli. Miten on mahdollista? Postissa täytyy olla kovia Mario faneja. Tästä tosin en ole vielä saanut rahojani takaisin, mutta ne pitäisi vielä tänään palautua. Jännäksi menee.

Ja kyllä. Aion yhä saada tämän pelin käytettynä hyvään hintaan koska kolmatta kertaa ei voi sama enää toistua eihän? :D
Itse lähetän ihan suosiolla myymäni pelit Postin XXS lähetyksellä, joka maksaa 4,90€, mutta siinä taisi olla seuranta ja meni suoraan ostajan postilaatikkoon.

Aika monta lähetystä posti on itselläkin hävittänyt, että nyt en enää ota sitä riskiä, että ilman seurantaa lähettäisin :D
 
Kesäkuussa tilattu Sackboy PS5 versio Discshopilta ei ole vielä tullut. Yli kuukauden on joutunut nyt odottaan. Tekninen vika nettisivuilla on kuulemma viivästyttänyt tilauksia. Olin kahdesti sähköpostilla yhteyksissä ja asia tuli selväksi perille. Pari päivää kun katsoin tilaustani niin näkyi lähetystunnus, muttei postin sivuilla löytynyt vielä lähetystä. Jos olisin vielä toisen kuukauden odottanut niin olisin harkinnut ostaa pelin toisesta verkkokaupasta.
 
Eilen saimme kuulla myös toisen surullisen uutisen:


Lepää rauhassa Dusty Hill.. Olisinpa nähnyt joskus ZZ-topin livenä.
 
Kyllä niin kävi että jouduin huijauksen kohteeksi. Ei muutaku oma luottokielto tilaus ja tarvittaessa rikosilmoitus jos näyttää että jotain yritetään. Olen mä kyllä niin helvetin tyhmä. Viimeinen kerta kun juttelen yhdenkään kenttämyyjän kanssa :( kyllä ketuttaa

Edit: maanantaina 9-11 välissä tein sen "sopimuksen" "fortumin" kanssa eikä niillä ole mitään tietoa asiasta.. kyllä nyt tässä ajassa pitäisi jo tulla tieto ainakin heille jos ei mulle sähköpostiin

Edit2: oma luottokielto tehty. Tietenkin mä voisin olla uhkarohkea ja ajatella että menkööt. Jos joku on niin idiootti että käyttää väärin niin siitä sitten vaan. En mä tunne Helsingin kameroita ja niiden sijainteja, mutta luulisin että narinkkatorilla Kampin pihalla lienee jonkun verran kameroita + ihmisiä tuohon aikaan varsinkin kesällä, että se vaatii kyllä pokeria että uskaltaa huijata. Tästä lähtien kierrän kaukaa kenttämyyjät. Onneksi Kamppiin pääsee jokapuolelta melkein, niin ensi kerralla kierrän vaikka vastakkaiselta puolelta. Olin siis rautatieaseman suunnasta menossa kohti Kamppia.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä niin kävi että jouduin huijauksen kohteeksi. Ei muutaku oma luottokielto tilaus ja tarvittaessa rikosilmoitus jos näyttää että jotain yritetään. Olen mä kyllä niin helvetin tyhmä. Viimeinen kerta kun juttelen yhdenkään kenttämyyjän kanssa :( kyllä ketuttaa

Edit: maanantaina 9-11 välissä tein sen "sopimuksen" "fortumin" kanssa eikä niillä ole mitään tietoa asiasta.. kyllä nyt tässä ajassa pitäisi jo tulla tieto ainakin heille jos ei mulle sähköpostiin

Edit2: oma luottokielto tehty. Tietenkin mä voisin olla uhkarohkea ja ajatella että menkööt. Jos joku on niin idiootti että käyttää väärin niin siitä sitten vaan. En mä tunne Helsingin kameroita ja niiden sijainteja, mutta luulisin että narinkkatorilla Kampin pihalla lienee jonkun verran kameroita + ihmisiä tuohon aikaan varsinkin kesällä, että se vaatii kyllä pokeria että uskaltaa huijata. Tästä lähtien kierrän kaukaa kenttämyyjät. Onneksi Kamppiin pääsee jokapuolelta melkein, niin ensi kerralla kierrän vaikka vastakkaiselta puolelta. Olin siis rautatieaseman suunnasta menossa kohti Kamppia.

Itse olen nuo aina kiertänyt kaukaa, jos sattuu käymään niin että esimerkiksi joku pääsee yllättään ja kysymään että milläs mallilla sulla on liittymä/sopimus hommat niin vastaan vaan suoraan että hyvällä mallilla ja ystävällisesti sanon että kannattaa omatki laittaa niin ei tarvi muilta kysellä niin eivät toista kertaa häiritse :D
 
Itse olen nuo aina kiertänyt kaukaa, jos sattuu käymään niin että esimerkiksi joku pääsee yllättään ja kysymään että milläs mallilla sulla on liittymä/sopimus hommat niin vastaan vaan suoraan että hyvällä mallilla ja ystävällisesti sanon että kannattaa omatki laittaa niin ei tarvi muilta kysellä niin eivät toista kertaa häiritse :D

Niinkai olisi itseki pitänyt. Vieläkään ei ole sähköpostiin tullut mitään. Eikä rikosilmoitustakaan voi tehdä kun ei vielä ole varsinaisesti tapahtunut rikosta. Toivottavasti ei tapahdukaan. Ei tässä oikeastaan enää voi mitään muuta tehdä kun toivoa parasta
 
Niinkai olisi itseki pitänyt. Vieläkään ei ole sähköpostiin tullut mitään. Eikä rikosilmoitustakaan voi tehdä kun ei vielä ole varsinaisesti tapahtunut rikosta. Toivottavasti ei tapahdukaan. Ei tässä oikeastaan enää voi mitään muuta tehdä kun toivoa parasta

Toivottavasti kaikki kääntyy parempaan päin. Kumminkaan mistään pienestä hommasta ei ole kyse.
 
Itse olen nuo aina kiertänyt kaukaa, jos sattuu käymään niin että esimerkiksi joku pääsee yllättään ja kysymään että milläs mallilla sulla on liittymä/sopimus hommat niin vastaan vaan suoraan että hyvällä mallilla ja ystävällisesti sanon että kannattaa omatki laittaa niin ei tarvi muilta kysellä niin eivät toista kertaa häiritse :D
Kaikki nämä kauppojenkin käytävillä vaanimassa olevat myyjät on ihan perseestä, kun olivat vuosi takaperin yrittäneet myydä kaverin 4 vuotiaalle lapselle liittymää, ku kaveri sanoi ettei tarvitse itse uutta, niin myyjä otti lapsen kohteeksi ja alkoi kyselemää "eikös olisikin kiva, jos sulla olis oma liittymä, jos iskä ostais"

Oli kaveri alkanut näkemään punaista, kun ottivat lapsen seuraavaksi kohteeksi :D

Tuo myyjä oli kuulemma tehnyt muillekkin samaa ja valituksia oli mennyt Telialle vissiin ihan kivasti.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom