Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ketutuskeskustelu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja henkettu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Miten sinä sähköpyörällä pyöräilet yhtään sen hiljempaa, kun tavallisellakaan pyörällä? Taitaa olla aavistuksen äänekkäämpikin. Ja nopeus on noissa rajattu 25km/h. Joku spandeksi pyöräilijä vetää reilusti päälle tuon sen kummemmin rehkimättä kippurasarvi pyörällään. Ihmeellistä sähköväline vihaa ilmassa.
Totta kai vauhti itsessään on vaarallista millä tahansa välineellä mutta sähkövehkeillä kuka tahansa saa sellaisen vauhdin, mihin ei moni normipyörällä pääsisi ja jota ei välttämättä sitten enää hallitse. Vähän kuin antaisi urheiluauton jollekin, joka on ajanut vain perusautoilla. Lähtee äkkiä käsistä eikä osaa käsitellä sitä vauhtia yms.

Poljen töihin joka päivä ympäri vuoden ja voin sanoa että en ole hitaimpia polkijoita ja silti sähkömenijät menee ohi aina. Ihan sama mikä se vauhti nyt sattuu olemaan niin normipyöräilijöillä on ihan satavarmasti aina keskimäärin vähemmän vauhtia ja ero on selkeä.

Ja kun sanon etten ole hitaimpia, niin en myöskään polje päättömänä joka paikkaan vaan vauhtia on vain silloin kun on näkyvyyttä.

Enkä sano etteikö sähkövehkeillä voisi ajaa samalla lailla järkevästi kuin vaikka itse ajan mutta väitän että suurin osa varsinkin vuokralaitteilla ajajista ei voisi vähempää välittää ja usein on joku sähkötupakka tai puhelin myös toisessa kädessä tai vastaavaa kivaa.

Ja miksei "vihaa" olisi? Ihan perusteltavia ongelmia nämä on, jotka toistuu joka kevät kun kausi aina alkaa.

Näiden päälle vielä pizzakuskit, jotka "ajaa" niillä kaasukahvoilla polkematta itse yhtään. Eikä siinä, ymmärrän että siinä on hyvä olla sellainen mutta laillista se ei niillä nopeuksilla taida olla millä ne ajelee ja hyvin vähän katselevat ympärilleen liikenteessä.

Poljen töihin joka päivä ympäri vuoden ja voin sanoa että en ole hitaimpia polkijoita ja silti sähkömenijät menee ohi aina.
No sieltähän se syy löytyi miksi sitä sähkövempain vihaa on havaittavissa. Ketuttaahan se, kun itse vetää niskalimassa ”sivistyneesti” ja sitten nämä sähkömenijät menee ohi vasemmalta ja oikealta. :D

Onko muuten mitään tilastollista faktaa olemassa, että sähköpyöräilijä on onnettomuuksissa keskimäärin enemmän, kun tavan pyöräilijät?

Viimeksi muokattu:
Sitten on näitä "spandex" pyöräilijöitä, jotka eivät käytä pyörätietä vaan puikkelehtivat ajoradalla autojen seassa ja jos heidän mielestään ohitat vähänkin liian läheltä, niin nyrkki heiluu heti. Nämä nostavat ainakin itsellä verenpainetta.
Mä kutsun noita torpedoiksi. Mutta jaan tuskan kanssasi

Ylös Bottom