Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ketutuskeskustelu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja henkettu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Nämä tukistamistapaukset luultavasti ovat kuitenkin ääritapauksia. Itse olen myös ottanut omia poikia niskavilloista kiinni, jos ei mene asia perille normaalisti keskustelemalla. Itse keskustelen ja koitan tukistamista käyttää viimeisenä keinona, sen ei pitäisi olle oletusarvo kasvattamisessa ja verukkeena ei pidä käyttää, että olen itsekin saanut lapsena selkäsaunan.

Itse vien "häpeämään" lapsen, tukistamiset ja muut olen jättänyt pois. Joskus tosin saatan ärähtää. Viisi minuuttia miettimistä tekee ihmeitä, varsinkin kun pitää olla samalla paikalla ja aika pitenee jos komennus ei toimi. Huomionarvoista on se, että tuohon malliin tarvitaan kärsivällisyyttä todella paljon. :cool:

Edit: Tukistamista en kiellä, mielestäni en itse siitä ainakaan lapsuudessa kärsinyt. Ehkä jopa olisivat saaneet enemmänkin kurittaa.

Tukistamista en kiellä, mielestäni en itse siitä ainakaan lapsuudessa kärsinyt.

Mikäli oikein muistan jostain nähneeni/lukeneeni, niin herrallahan on normia enemmän karvaa päässä (?).
Ehkäpä tukistaminen stimuloi päänahkaa ja täten aiheuttaa tukkajumaluuden. Pitääpä muuten muistaa kiittää omia vanhempia ronskeista otteista pikkuudessani :D

Mua alkaa suuresti ketuttamaan tämä pari sivua jatkunut jauhanta tässä ketutusketjussa.
Perustakaa oma ketju niin saatan itsekin sanoa jotain sinne tai sitten en. Ketuttaa myös yleinen vinoilu kun tänään jää porukkaa vuosilomalle.

Joku on joka hetkellä lomallla jossainpäin maailmaa. Itsekin jään lomalle viiden viikon päästä.

Haistakaa kettu. Nyt on perjantai.

Tänään alkaisi moppitukkien viikonlopun ajan kestävä rieha Kaisaniemessä (jossa soittaa ruåttalainen lempiorkesterini, joka ei turhan usein Suomessa käy), mutta eipä tartte mennä kattomaan kun täytyy lähteä jonneen stanan Naantalin kylpylään lillumaan anoppikokelaan kuuskybäsiä viettelemähän.

KETTU!!!

Itse vien "häpeämään" lapsen, tukistamiset ja muut olen jättänyt pois. Joskus tosin saatan ärähtää. Viisi minuuttia miettimistä tekee ihmeitä, varsinkin kun pitää olla samalla paikalla ja aika pitenee jos komennus ei toimi. Huomionarvoista on se, että tuohon malliin tarvitaan kärsivällisyyttä todella paljon. :cool:

Tuo on todella hyvä, väkivallaton ja ennen kaikkea toimiva vaihtoehto. Tosiaan, vaikka tämä touhu/pelleily, jossa kaikki mahdollinen pieninkin ruumiillinen rankaiseminen on pahoinpitely, on Suomessa mennyt lastensuojelun nimissä jo naurettavuuksiin asti, niin asian voi käytännössä aina kunnialla hoitaa myös ilman väkivaltaa.

Räikeä esimerkki lähipiiristä. 7-vuotias poika hyökkäsi riideltyään raivoissaan äitinsä kimppuun ja hakkasi tätä sielunsa kyllyydestä. Äiti laittoi käsiään eteen ja tönäisi kädellä poikaansa, joka oli saanut äidin kädet jo verinaarmuille. Rytäkässä hysteerisesti huutava poika sai pintanaarmun päähänsä. Koulussa terveydenhoitaja kysyi naarmusta, ja poika kertoi mistä se oli tullut. Tuloksena työttömälle yh-äidille 200 euron sakot, nimikkeenä lievä pahoinpitely.

Kyllä tämä minusta on ihan kasvava ja suuri ongelma, eikä mikään pikkujuttu, joka ratkaistaan ajatuksella "rakastakaa ja välittäkää lapsistanne enemmän".

Itseasiassa juuri tuolla se asia hoituisi. Jos vanhemmat ja yhteisö ympärillä välittäisi, niin ongelmia ei olisi. Toki yksittäisiä latvakakkosia on aina, eikä niistä eroon pääse, mutta itse olen sitä mieltä, että jos vanhempi joutuu turvautumaan ruumiilliseen kuritukseen, on hän jo epäonnistunut kasvatustyössään.

Katsokaas pojat vaikka kauhukakaroiden jaksoja. Ei niitäkään riiviöitä tarvitse fyysisesti kurittaa, jos vaan osaa hommat.

PS3:n päälle tippui DVD-soitin ja sisällä pyöri Singularity, johon tuli mukavat naarmut. Yksinpeli on toiminut, mutta moninpeli pysähtyy.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Tuttaa kun tuli missattua Tuska ja Devin Townsend ja ZILTOID THE OMNICIENT. Ehkä seuraavassa elämässä sitten, huoh :(

Tämäpä se vasta lystiä puuhaa on.
Itselläni yksi kaveri pamautti kylkeen tammikuun lopussa ja tasan puoli vuotta meni vakuutusyhtiön kanssa tapellessa. Välillä ne oli kadottanut koko tapauksen tiedot ja milloin mitäkin.
No maanantaina vihdoin viimein sain viedä auton pajalle oikaistavaksi ja sain lainakärryn alle. Tuli pitkästä aikaa fiilis, että homma etenee. Ketun marjat. Soittivat tiistaina huollosta, että tilatut osat eivät sopineetkaan ja tehdas ei suostunut lähettämään uusia lentoteitse, jolloin ne olisivat olleet täällä perillä samaisena päivänä. Nyt menee taas 2-3 viikkoa, kun roudaavat osia maanteitse Epsanjasta asti. Ei muuta kun laina-auto takaisin ja taas päristellään omalla ruttuisella romulla.
Harvinaisen tuskastuttavaa päätä seinään hakkaamista.

(Lähtee muuten vakuutusyhtiö vaihtoon jahka tämä on selvitetty.)

No itsellä meni aika kivuttomasti. Vakuutusyhtiön jamppa ehdotti itse että merkkiliikkeeseen kaara huoltoon. Liikkeessä ruuhkaa, mutta eipä tuo haittaa, kun perheessä kaksi autoa ja vaimo jäi just lomalle. Omavastuukin oli kokonaisen kympin...

Sitten vielä itse ketutukseen. Ketuttaa, kun joutuu töissä loppukuusta muutamaksi päiväksi semmoisiin hommiin, jotka ei nappais paskan vertaa. Pieni ryppy, mutta masentaa silti, siitä kun sitten pääsee vasta lomille.

Erinäisten käyttäjien, pilkkujen virheellinen käyttö erinäisillä, keskustelupalstoilla ketuttaa.

Vähän samaa sarjaa, mutta vielä pilkkujen käyttöä reilusti enemmän itseäni ketuttaa käsittämättömät yhdyssanavirheet ja yleensäkin oikeinkirjoitus ihan yksinkertaisissakin sanoissa ja lauseissa. Pitäisi nyt ihmisten omaa äidinkieltään edes jotenkin osata kirjallisesti ilmaista. Melkoista siansaksaa saa turhan usein lukea esim. keskustelupalstoilta tai vaikkapa facebook-kamujen statuspäivityksistä..

Yhtäkkiä, ilman mitään varoituksia tai muuta, tyttöystävä kertoi ettei rakastakkaan minua niin paljon kuin ennen. Ja mitä mun nyt pitäis tehdä? V*ttu.

Vähän samaa sarjaa, mutta vielä pilkkujen käyttöä reilusti enemmän itseäni ketuttaa käsittämättömät yhdyssanavirheet ja yleensäkin oikeinkirjoitus ihan yksinkertaisissakin sanoissa ja lauseissa. Pitäisi nyt ihmisten omaa äidinkieltään edes jotenkin osata kirjallisesti ilmaista. Melkoista siansaksaa saa turhan usein lukea esim. keskustelupalstoilta tai vaikkapa facebook-kamujen statuspäivityksistä..

Komppaan. Erityisesti pistää silmään se, miten varmaan 9/10 ei osaa kirjoittaa enää, vaan sinne loppuun eksyy joku n-kirjain. Toki, itse kukin tekee kirotusvihreitä aina silloin tällöin, mutta tuntuu että monet eivät edes yritä kirjoittaa oikein.

Ja nyt ketuttaa ihan kaikki taas vaihteeks.

Yhtäkkiä, ilman mitään varoituksia tai muuta, tyttöystävä kertoi ettei rakastakkaan minua niin paljon kuin ennen. Ja mitä mun nyt pitäis tehdä? V*ttu.

Toi on luonnonlaki. Jotkut ilmaisee sen, ettei rakkaudessa ole ensimmäisten viikkojen kaltaista palavaa intohimoa, sanomalla juuri noin.

Itseäkin kirjoitusvirheet ketuttavat, erityisesti esim. sanomalehtimainonnassa!!

Ja lisättäköön vielä, että ketuttaa myös se, etten saa unta nykyisin millään. Kahtena viime yönä olen nukahtanut vasta n. klo 06.00 ja niinkin aikasin vain siksi, että olen vienyt koiran aamulenkille ennen nukkumaan menoa. Muuten saattaisi nukahtaminen venyä vielä pidemmälle. Energiajuomia en pahemmin juo, mutta rytmi on onnistunut menemään pahasti sekaisin..Vieläkään ei väsytä, ei sitten tippakkaan.

Ja lisättäköön vielä, että ketuttaa myös se, etten saa unta nykyisin millään. Kahtena viime yönä olen nukahtanut vasta n. klo 06.00 ja niinkin aikasin vain siksi, että olen vienyt koiran aamulenkille ennen nukkumaan menoa. Muuten saattaisi nukahtaminen venyä vielä pidemmälle. Energiajuomia en pahemmin juo, mutta rytmi on onnistunut menemään pahasti sekaisin..Vieläkään ei väsytä, ei sitten tippakkaan.

Eipä tuohon muuta keinoa pahemmin ole, kuin yrittää vain nukkua, vaikka ei uni meinaisi tulla. Parina yönä jos saa oikeaan aikaan sitten unen tulemaan niin kyllä se rytmi siitä korjaantuu.

Ikääsi en tiedä, ja muutenkin sinällään tämä on "epäeettinen" vinkki, mutta joskus auttaa kun vetää nopeasti yhden kaljan/lonkeron/paukun, niin saa laskuhumalan turvin unta. Mutta joo, tavaksi ei kannata ottaa.

Yksi keino on se(vaikkakaan ei ole välttämättä järkevä), että valvoo koko yön ja sitten seuraavana iltana onkin jo aika väsynyt yli 30 tunnin valvomisen jälkeen. Itselläni itse asiassa tuo juuri menossa, kun jäi tuo vuotuinen E3-unirytmi(n06.00-->12.00) päälle ja pitäisi se saada muutettua vähän kohtuullisemmaksi ennen kesätöiden alkua.

Ainut asia mikä tällä hetkellä ketuttaa on se ettei lempisarjani(vihjeet hukassa) 3. Kauden dvd-boxia ole tullut vieläkään Suomeen myyntiin.

Ylös Bottom