Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kevään suuri PSN-katko (Status 9.6. Elämä normaalissa kuosissa)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TT-2k
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: Huhtikuun suuri PSN-katko (Status: ei toimi, ei aikatauluennustetta)

Joo mutta voihan sony lopettaa nämä huhut sanomalla, että kukaan ei ole päässyt luottokortti tietoihin käsiksi eikä Playstation Networkista tule maksullista?

Kuten aiemmin spekuloin, niin Sony varmasti tiedottaa ylipäänsä aiheesta kun on ns. varmaa että hyökkäys on torjuttu ja aukot paikattu mahdollisimman hyvin (eli kun PSN on takaisin online). Siihen asti huhut tosiaan vellovat ja luultavasti vain yltyvät. Tuolla forumeilla on taas jonkinlainen anti-Sony orgasmi menossa..

Mistä tuo "PSN maksulliseksi" -huhu on muuten edes lähtenyt liikkeelle? Sony siis vetää online-palvelunsa ainakin viikoksi nurin lomien aikaan, keksii syyttää hakkereita ja sitten julkistaa että palvelu onkin maksullinen? Varsinkin, kun Sony sai jo toisen kilpailijan myynneissä about kiinni ja exclusive-pelejä tulee ovista ja ikkunoista. Ei ihme, että ainakin mun on vaikea ottaa Sony-angstia useinkaan niin kovin vakavasti..
 
Vastaus: Huhtikuun suuri PSN-katko (Status: ei toimi, ei aikatauluennustetta)

Mistä tuo "PSN maksulliseksi" -huhu on muuten edes lähtenyt liikkeelle?

Syytän niitä lukuisia tätä huhua levittäneitä ketjuviestejä, ja hitaita pelaajia, jotka eivät pidä itseään ajan tasalla (luulevat että Sony huoltaa PSN:ää tehdäkseen sen maksulliseksi). Tai tämän käsityksen ainakin sain muutamalta hiukan nuoremmalta pelaajatoveriltani.
 
Vastaus: Huhtikuun suuri PSN-katko (Status: ei toimi, ei aikatauluennustetta)

Tässä on kyllä yksi syy miksi en itse noista multiplayereistä pidä sitten alkuunkaan. Koskaan ei voi tietää kuseeko joku ja muuttujua on monta matkassa.. Tässä tapauksessa sonyn palvelinverkko, oma netin palveluntarjoaja ja heidän reititykset ulkomaailmaan. Saisivat vaan pelifirmat tunkea laadukkauta singleplayereitä maailmalle ja unohtaa nuo jokavuotiset cod multiplayermättöadhfps räiskinnät.

Piratismi vaan syö paljo singleplayerien kannattavuutta ja siksi itse harkinnan jälkeen ostin ps3 kun ei tällä konsolilla vielä kaikki ovet olleet auki. Elikkä toivossa että laadukkaita singleplayereitä tulisi..

Oma pelaaminen ei ole kyllä kärsinyt tästä katkosta sinänsä yhtään0 No trophyt ei ole updatennu itseään psn kautta facebookkin :D Olen vain miettinyt tuon plussan hommaamista ihan vain pilvitallennuksen vuoksi, mutta onko nyt sitten niin että porukka ei pääse pelaamaan noita pilvitallennuksiaan? Eikö ps3 tajua tallentaa kiintolevylle SEKÄ sinne pilveen niitä filuja. Lähinnä itse kuvittelisin tuota backup planina että jossain sonyn palvelimilla on savet tallessa jos pleikka sattuu leviämään. (kyllä olen laiska varmuuskopioimaan ps3 filuja erikseen johonkin ulkoiselle kovolle/tikulle/you name it.)
 
Vastaus: Huhtikuun suuri PSN-katko (Status: ei toimi, ei aikatauluennustetta)

Uusinta VIRALLISTA uutta. Update on PlayStation Network and Qriocity – PlayStation Blog


We have a clear path to have PlayStation Network and Qriocity systems back online, and expect to restore some services within a week.

Ja se mitä useat pelkäävät on siis hyvinkin mahdollista. Eli itse taidan huomenna sulkea elctronini verkko-ominaisuudet varotoimenpiteenä.
 
Vastaus: Huhtikuun suuri PSN-katko (Status: ei toimi, ei aikatauluennustetta)

Passut ja henkilötiedot viety. gg Sony.

If you have provided your credit card data through PlayStation Network or Qriocity, out of an abundance of caution we are advising you that your credit card number (excluding security code) and expiration date may have been obtained.

Täysi katastrofi Sonylle ja Playstation brändille.
 
Nurffe: Online Storageen käyttäjä itse kopioi haluamansa tallennukset. Mitään ei poisteta PS3:n kiintolevyltä, eli tallennukset ovat käytettävissä aina myös ilman verkkoyhteyttä.
 
Vastaus: Huhtikuun suuri PSN-katko (Status: ei toimi, ei aikatauluennustetta)

No ni.
Siellä ostelee Nigerialaiset sotalordit meikäläisen visa electronilla kuulia kalashnikoviin :D
Ja voi sitä parkaa joka kämmäsi proxyn kanssa ja saa liittovaltion tuomioistuimessa 1000 vuotta kuritushuonetta.
 
Vastaus: Huhtikuun suuri PSN-katko (Status: ei toimi, ei aikatauluennustetta)

Onneksi en itse ole käyttäny muuta kuin niitä "shekkejä" PS storessa asioimiseen. Harmillinen tilanne niiden kannalta jotka ovat korttia käyttäneet PS storessa. Hakkerit osuivat aikalailla kultasuoneen jos onnistuivat saamaan tietoja ulos sieltä :(. Paitsi tietysti osoitteet ja kaikki tämä muu oleellinen mahdollisesti vuoti heille myös. Tiedä mitä p*skaa sieltä rupee tulemaan sähköpostiin, mutta onneksi niitä ei tarvitse aukoa, suoraan deleteen vaan =D

PS. Tuossa postissa kehotettiin vaihtamaan nämä salasanat jne mutta itse yritin vaihtaa ja en päässyt kirjautumaan sisään kun sanoi siitä että serveri on alhaalla? Mikä neuvoksi?
 
AqBa: PSN-salasanan vaihto onnistuu vasta, kun palvelu on saatu käyttökuntoon. Sitä odotellessa kannattaa vaihtaa salakalat muualta - jos siis on käyttänyt samaa salasanaa joissain muissa yhteyksissä.
 
Vastaus: Huhtikuun suuri PSN-katko (Status: ei toimi, ei aikatauluennustetta)

AqBa: PSN-salasanan vaihto onnistuu vasta, kun palvelu on saatu käyttökuntoon. Sitä odotellessa kannattaa vaihtaa salakalat muualta - jos siis on käyttänyt samaa salasanaa joissain muissa yhteyksissä.
Ja tästä päästäänkin siihen, että lähestulkoon joka paikassa sama salasana. Että melkonen perkaaminen taas edessä.
 
Vastaus: Huhtikuun suuri PSN-katko (Status: ei toimi, ei aikatauluennustetta)

"3) quickly taken steps to enhance security and strengthen our network infrastructure by re-building our system to provide you with greater protection of your personal information. "
Turha rypistää kun on jo housuissa.
 
Vastaus: Huhtikuun suuri PSN-katko (Status: ei toimi, ei aikatauluennustetta)

Nurffe: Online Storageen käyttäjä itse kopioi haluamansa tallennukset. Mitään ei poisteta PS3:n kiintolevyltä, eli tallennukset ovat käytettävissä aina myös ilman verkkoyhteyttä.

Ihan väärä threadi kyllä jatkaa tätä, mutta jos nyt pikaisesti.. Eli ps3 ei tajua pelissä tallennettaessa pistää filua kovolle sekä pilveen yhtä aikaa? Vaan pitää käsin käydä erikseen uppimassa haluamansa savet? :confused:

Ja jottei ihan offtopiciksi niin oliko psn mahdollista jotenkin saada vanhaa salasanaansa esim. sähköpostiin vai pystyykö sen vain vaihtamaan uuteen näkemättä vanhaa? (email resetointi ja uuden salasanan syöttö) Meinaan itse muista kirveelläkään mikä salasana käytössä koska auto-login, mutta huonolla tuurilla sama salasana voi olla jopa yhdessä tai kahdessa muussakin paikassa. Olisi siis kiva tietää mikä passu on käytössä :rolleyes:
 
Nurffe: Oikein ymmärretty. Automaattisesti Online Storageen ei mene mitään.

Unohtunutta PSN-salasanaa ei saa selville, eli sen voi ainoastaan resetoida.

jau: Ole yhteydessä kortin myöntäneeseen pankkiin. Ei se sen enempää vaadi. Ja korttitietojen vuotamista ei ole pystytty vielä varmentamaan, vaikka näissä olosuhteissa se vaikuttaa jo varsin todennäköiseltä.
 
Vastaus: Huhtikuun suuri PSN-katko (Status: ei toimi, ei aikatauluennustetta)

Vihdoinkin myöntävät, että kaikista pahin on tosiaan tapahtunut.

Luultavasti murron laajuus ja mahdolliset vuodot eivät olleet selviä ennen kuin Sony ja tuo ulkopuolinen firma tekivät perinpohjaisen tutkimuksen. Ei voitu kertoa asiasta tarpeeksi.

Joo, jos olen ennen ollut varsin hakkeri/piraatti/ym vastainen, niin nyt voin sanoa että nuo tyypit voisi suoraan ampua. Ihmisjätettä. Kaikista ziljoonista maailman epäkohdista kohteeksi otetaan pelaajat ja pelikonsolit.
 
Vastaus: Huhtikuun suuri PSN-katko (Status: ei toimi, ei aikatauluennustetta)

Nykyisin korttitiedoilla ei tee (kai paljoa ;)) mitään ilman sitä kolminumeroista turvakoodia, joiden Sony ainakin kertoo olevan turvassa eli sitä voidaan yrittää kalastella Sonyn nimissä esim. sähköpostitse.
 
Vastaus: Huhtikuun suuri PSN-katko (Status: ei toimi, ei aikatauluennustetta)

Nykyisin korttitiedoilla ei tee (kai paljoa ;)) mitään ilman sitä kolminumeroista turvakoodia, joiden Sony ainakin kertoo olevan turvassa eli sitä voidaan yrittää kalastella Sonyn nimissä esim. sähköpostitse.

Ei kyllä yhtään verkkokauppaa ole tullut vastaan, mihin ei tarvitsisi tuota turvakoodia syöttää.

"If you have provided your credit card data through PlayStation Network or Qriocity, it is possible that your credit card number (excluding security code) and expiration date may also have been obtained."
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom