Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

KFIN F1 2016 Sprintti Cup Season 2 [PS4]

Vastaus: KFIN F1 2016 Sprintti Cup [PS4]

Mun mielestä jos selkeästi kielletään vikalla kiekalla pysähtyminen niin suoraan vaan DSQ jos joku sinne jättää? Muuten kuulostaa mielenkiintoiselta!

Tätä mietin itsekin, mutta toisaalta jollaki voi unohtua kisan tiimellyksessä ja säntää vikalla kiekalla varikolle, niin jätin pienen unohdusmahdollisuuden sinne. Luultavasti ensi kaudelle kuitenkin suora DSQ nii ei tartte ruveta aikoja ynnäämään. Mut kokeillaan nyt näissä "testeissä" tätä.
 
Vastaus: KFIN F1 2016 Sprintti Cup [PS4]

Jossain kisassa olisi periaatteessa voinut kokeilla myös pakollista rengaskovuuden vaihtoa (eli pitäisi käyttää kahta eri rengaskovuutta)? Mutta menee varmaan liian sekavaksi kaikille, joten voi varmaan kokeilla joskus myöhemminkin. :D
 
Vastaus: KFIN F1 2016 Sprintti Cup [PS4]

Jossain kisassa olisi periaatteessa voinut kokeilla myös pakollista rengaskovuuden vaihtoa (eli pitäisi käyttää kahta eri rengaskovuutta)? Mutta menee varmaan liian sekavaksi kaikille, joten voi varmaan kokeilla joskus myöhemminkin. :D

Miehän nyt voisin haluta vaikka mitä testata, mutta sit on riski että kaikki ei ymmärrä jos on hirveesti itse tehtyjä sääntöjä. Ja jos ois eri kovuus nii moni varmaan ajais pehmeellä mahdollisimman pitkään ja sit kovat loppuun. Tosin sit vois osa ehkä lähteääki kovilla nii ois vaihtelua startteihin.
 
Vastaus: KFIN F1 2016 Sprintti Cup [PS4]

Miehän nyt voisin haluta vaikka mitä testata, mutta sit on riski että kaikki ei ymmärrä jos on hirveesti itse tehtyjä sääntöjä. Ja jos ois eri kovuus nii moni varmaan ajais pehmeellä mahdollisimman pitkään ja sit kovat loppuun. Tosin sit vois osa ehkä lähteääki kovilla nii ois vaihtelua startteihin.

Jep, just tuon strategiaelementin takia voisi olla mielenkiintoinen kokeiltava. Mutta kokeillaan sitä vaikka ensi kaudella ekassa osakilpailussa!
 
Vastaus: KFIN F1 2016 Sprintti Cup [PS4]

Noni eka kausi paketissa. Lasken lopulliset sijoituspisteet vielä tänään loppuun.

Pitstop kokeilu oli omasta mielestä ihan onnistunut. Taktikointia oli hieman mukana ja sääntö meni kaikille iha hyvin jakeluun. Simulaatio damage tuntui myös olevan ihan toimiva. Suurempia kolhuja ei tainnut starttia lukuunottamatta tulla? Ainakin itse huomasin että porukka ajeli varovaisemmin ja syöksyjä näkyi vähemmän.

Mites nyt sitten tiistain kohdalle jatkossa?

Tässä pientä äänestystä vaihtoehdoille:
http://www.strawpoll.me/11556578

Jatketaanko sprinttejä samaan tyyliin, vai haluaako porukka ajaa sarjaa ilman ajoapuja? Vaiko vuoroviikoin molempia?

Ainakin full damage tulee jatkossa käyttöön, jopa simulaatio jos porukka sen kannalla on. Sprintit on toisaalta kivempi lisä kun noita pitempiä kisoja on jo enemmän, niin ei mene kaikilla viikko vaan treenaamiseen. Mielipiteitä kuunnellaan.
 
Vastaus: KFIN F1 2016 Sprintti Cup [PS4]

Sprintit on ihan hyviä. Aika sama se noissa lyhyissä on, että mikä damage on päällä. Kyllä ne siivet reducedillakin värjääntyy todella herkästi. Pidemmissä kisoissa full ja simulation on vähän ongelmallinen, kun mukaan tulee random-viat. Viime viikolla meni DRS rikki yhdessä Full -kisassa. Ihan tarpeeks bugeja jo valmiina, jotka kusee ihmisten kisoja, niin en ainakaan itse kaipaa enempää randomisuutta kisoihin.

50% kisoja ainakin itsellä on tällä hetkellä jo liikaa, että en ole niistä kiinnostunut. Sprintit stopeilla on ihan ok. Monaco pitäis ajaa aina viimesenä kisana ;)
 
Vastaus: KFIN F1 2016 Sprintti Cup [PS4]

Ilman ajoapuja olevat sarjat kyllä kiinnostaa, mutta nää sprintit olleet mielestäni sen verran hyvää vaihtelua ja "kevyttä kilpailua", että voitaisiin jatkaa näillä. Varikkostopeille ehdoton plussa, koska ainakin itselleni toi lisäjännitystä kisoihin, kun ei tiennyt kuka on pysähtynyt ja kuka ei.
 
Vastaus: KFIN F1 2016 Sprintti Cup [PS4]

Ootellaan vielä huomiseen kommentteja ja äänestyksiä, mutta melko varmasti sprinteillä jatketaan, sillä se on ensisijaisesti itelläki intressi. Rennompi sarja kun oli alunperin tarkoituskin tulla.

Pit stop tullaan kyllä lisäämään, se toimi hyvin testeissä. Damagen nostan ainakin Fulliin, ja jos innostusta tulee nii Simulaatioonkin asti. Jos vähän ehkäsis sitä kylkeen ajoa mitä näissä tuppaa tuleen.

Ratojen kiertoihin voi pohtia jotain systeemiä, esmes että joka viikko ajetaa yks katurata jne.

Muita lisäkikkailuja ei oteta, ettei mee sekavaks. Renkaita ei lähetä pakottamaan eri tyyppeihin kun sitä ois sit mahdoton seurata mitenkään.

Käännetty lähtöjärjestys ois kiva, mutta ei isolla porukalla oo järkevää tapaa toteuttaa sitä nii antaa olla.

Sori pisteiden hitauden kanssa. Yritän opetella Excelin käyttöä näin 10v tauon jälkeen :D Tullee kyllä.
 
Vastaus: KFIN F1 2016 Sprintti Cup [PS4]

Mää varmaan kuulun vähemmistöön, mut mun mielestä varikkostoppi ei oo hyvä ratkasu. Pysyy paremmin porukka kasassa ja tulee paremmat väännöt, ilman mitään ovelia pitstop ratkaisuja. Tämmönen kylkikyljessä vähän koliseva kisailu ollu just parasta. Äänestäisin ite vielä kaiken lisäks joko random gridiä tai mieluiten reverseä, jos se toimii kunnolla.
 
Vastaus: KFIN F1 2016 Sprintti Cup [PS4]

Koostetta eilisistä väännöistä, ja lopussa vanhoista kaivoin tuon 3 kuskin ohituksen yhdellä kertaa! :D

Ensimmäisenä väännöt kossu94:n kanssa kun lupasin videota laittaa mun vinkkelistä!

[video=youtube;yhqSUu_ndFw]https://www.youtube.com/watch?v=yhqSUu_ndFw[/video]
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: KFIN F1 2016 Sprintti Cup [PS4]

Joo kyl minunkin mielestä vois sprinteillä jatkaa, tulis muuten tosiaan liikaa noita pidenpiä kisoja. Hyvin toimi pitstop hommat ja full/simu damagekin on omasta mielestä tervetullutta. Toki jos on useempia jotka ei tykkää tuosta pitstop hommasta niin ehdottaisin että ajettaisiin vuoroviikoin pitsopilla ja ilman stoppia.
 
Vastaus: KFIN F1 2016 Sprintti Cup [PS4]

Tahi sitte sprinttiä ilman ajoapuja :D Siinäpä idea kolmoskaudelle.

Mitä porukka on mieltä lähtöjärjestyksestä? Jatketaanko 1 shot Q vai haluatteko random järjestyksen vai miten.
 
Vastaus: KFIN F1 2016 Sprintti Cup [PS4]

Tahi sitte sprinttiä ilman ajoapuja :D Siinäpä idea kolmoskaudelle.

Mitä porukka on mieltä lähtöjärjestyksestä? Jatketaanko 1 shot Q vai haluatteko random järjestyksen vai miten.

Äänestän että 1-shot Q ja ilman ajoapuja!
 
Vastaus: KFIN F1 2016 Sprintti Cup [PS4]

Noniin päivitettääs. Eli 1. kausi ohi. Voittajana Simo911, hoppeella Storkki ja pronssia Zetor. Pisteet päivitetty ekalle sivulle ja virheet on mahdollisia kun niin paljon numeroita pyörii joka puolella. Taulukko on edelleen tekeillä, mutten saa sitä exceliin ehkä tehtyy niin teen wordille online muotoon.

Aloitellaan 2. kausi suoraan ensi tiistaina 8.11.2016.

Tiimipaikat voi valita halutessaan uudelleen. Nollasin tiimipaikat, mutta varasin paikat kaikille mukana olleille, eli vaikka ette tiimiä valitsisi niin saatte tulla ajeleen millä sitten ajelette. Kunhan huomioitte jos joku muu varaa tietyn auton niin ette samaa sitte lobbyssa ota. Paras ois tietty jos jokainen kävis ilmaseen auton jolla haluaapi ajella. :)

Säännöistä löin nyt lukkoon:

- Full Damage
- 1 pakollinen pitstop jokaisessa startissa

Muutoin sama systeemi kuin aiemmin. 5 starttia arvottuna. Katsellaan tää kausi varikkostopin kanssa että miten onnistuu ja katellaan sit jääkö se voimaan jatkoon vai ei.
 
Vastaus: KFIN F1 2016 Sprintti Cup [PS4]

Voisin tulla kokeilemaan, miltä sprintit tuntuu. Ainakin ylihuomenna on aikaa kisailla.

EDIT: Voin ottaa myös Haasin, jos sitä ei kellään ennestään ole.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: KFIN F1 2016 Sprintti Cup [PS4]

Mitä tallipaikkoja on vapaana? Viime kaudella ajelin milloin milläkin. Mclaren, force india tai renault olis toiveissa
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: KFIN F1 2016 Sprintti Cup [PS4]

Voisin jatkaa kauhun kylvämistä Manorilla. Tulkaas joku mun tallikamuks tälle kautta. ;) (tai äläkää nii saan rauhassa käydä varikolla)
 
Vastaus: KFIN F1 2016 Sprintti Cup [PS4]

Sitähä vois tulla pyörii nurmikoille tällä kertaa Williamssilla
 
Ylös Bottom