Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Killzone 2 - keskustelu pelistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jryi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Onhan se yksi kamalampia loppuvastuksia aikoihin, ärsyttävää ympäriinsä ravaamista ja turhan pitkää vääntämistä.. Ja sitten kun ei se pidä edes turpaansa kiinni! Jauhaa niitä samoja juttuja taukoamatta. Pitää kyl sanoa peli oli muutenkin hitsin epätasainen peli.. muutamia tosi hienoja kenttiä ja kohtauksia ja sitten päälle aika paljon sellaista tylsää pakkopullaa.. suurin syy miksi se on tylsää on se ettei aseet ole tarpeeksi voimakkaita, mikä mulle on melkein isoin miinus mitä räiskintäpelissä voi olla.. Hiton nättiä grafiikkaa, ja teknisesti ihan hyvin tehty.. Todella ristiriitaiset fiilikset koko pelistä, tavallaan tykkään hitosti, ja toisaalta vihaan myös yhtälailla.
Hiiri kyllä parantais kokemusta aika hitosti, varsinkin kun nuo pääosumat ovat kultaa kalliimpia tuhnujen aseitten takia. Moninpeliä on tullut tahkottua vissiin pari tuntia.. siinäkin kyllä hiirtä kaipaa.. onneks tulee padilla edes huvittavia tilanteita varsinkin lähitaistelussa.
:)

Kyllä tuo ohjaus pikkaisen herkemmältä tuntui, mitä nyt eilen onlinessa vähän testasin. Ei kauheasti, mutta vähän silti.

Sain vihdoinkin Medicin auki, joten kysymys kuuluukin, mistä niitä healtpackeja saa?

En tajua, miksi olen Bad Companyssa niin sukka ja löydyn yleensä listan alapäästä, mutta tässä ja CoDissa olen melkein joka kierroksen jälkeen listan Top 3:ssa :eek: Ehkä olen löytänyt jotain nuubiservuja tai sitten en vain osaa Bad Companya :p

Itekkin löydyn aika helposti listan kärkipäästä Kzone kakkosessa (olisinkohan 5 täyttä matsia pelannut joista 2 pisteissä ykkösenä ja lopuissa top kolmessa). Vaati aika erilaisen lähestymistavan, Killzonessa pitää lähinnä pysyä kunnolla liikkeessä ja käyttää aavistus oveluutta, Battlefieldissa enempi keskittyä siihen pään käyttämiseen, eikä se hektinen run&gun enää toimikkaan lainkaan niin hyvin.

Onhan se yksi kamalampia loppuvastuksia aikoihin, ärsyttävää ympäriinsä ravaamista ja turhan pitkää vääntämistä.. Ja sitten kun ei se pidä edes turpaansa kiinni! Jauhaa niitä samoja juttuja taukoamatta. Pitää kyl sanoa peli oli muutenkin hitsin epätasainen peli.. muutamia tosi hienoja kenttiä ja kohtauksia ja sitten päälle aika paljon sellaista tylsää pakkopullaa.. suurin syy miksi se on tylsää on se ettei aseet ole tarpeeksi voimakkaita, mikä mulle on melkein isoin miinus mitä räiskintäpelissä voi olla.. Hiton nättiä grafiikkaa, ja teknisesti ihan hyvin tehty.. Todella ristiriitaiset fiilikset koko pelistä, tavallaan tykkään hitosti, ja toisaalta vihaan myös yhtälailla.
Hiiri kyllä parantais kokemusta aika hitosti, varsinkin kun nuo pääosumat ovat kultaa kalliimpia tuhnujen aseitten takia. Moninpeliä on tullut tahkottua vissiin pari tuntia.. siinäkin kyllä hiirtä kaipaa.. onneks tulee padilla edes huvittavia tilanteita varsinkin lähitaistelussa.

Allekirjoitan kyllä loppuvastuksen ärsyttävyyden, mutta en yleistä yksinpelin epätasaisuutta. Minusta peli oli hieno ja tasainen putkiräiskintä (jopa melko monipuolinen), mitäpä sitä muuta tarvitseekaan? :D
Eipä minua myöskään häirinnyt aseiden "tehottomuus", sillä kyllähän ne helghastit aina tippuivat muutamasta pääosumasta. Haulikolla ja snipulla tippuivat tantereeseen aina kerrasta, lähes riippumatta mihin tujautti.

Kaikenkaikkiaan yksinpeli oli niin hauskaa, että varmasti tulen lähiaikoina pelaamaan uudelleen vaikeimmalla tasolla.

Moninpeli on kyllä myös harvinaisen hauskaa, ainoana miinuspuolena on ammusten vähäinen määrä/aseen maasta nostamisen kankeus. Toki tiimikavereiden toheluuskin laittaa toisinaan raivostuttamaan, mutta sehän ei ole pelin vika.

Yöllä tuli taas pelattua online.. kyllä alkaa pikkuhiljaa ärsyttämään konsoliräiskintä, on se vaan niin avuton vehje se padi tollasiin peleihin.. Vaikka ikiajat olen sellasta pelannu konsolilla (muistaako kukaan ihan originaalia medal of honoria?) niin on se vaan niin hiton ontuvaa, varsinkin tilanteissa joissa tarvittais nopeaa ja tarkkaa tähtäämistä. On tosi lähellä etten laita KZ2 ja Socomia vaihtoon, kun pc:lle on tulossa helmiä tässä pian niin vois ihan suosiolla jättää räiskinnät hiirelle. grrrr.
Pelaillaan ny viel hiukan, sen aikaa ainakin että Arma 2 ulostautuu pc:lle.. ja kai sitä socomiakin tarttis koittaa vielä, en ole saanut ku 20 tms. minuuttia peliaikaa siinä kun ollu muutakin tekemistä.
Tosiaan KZ2 moninpelissä olis hemmetisti potentiaalia, ja on se ihan ok näinkin mutta sielu itkee kun joutuu padilla tällasta tahkoomaan! Diggailen tosi paljon noista muuttuvista tavotteista, toivottavasti nähdään tulevaisuudessa useammissa peleissä. Ai niin ja tehottomat aseet ärsyttää edelleen suunnattomasti, haluun että kun ampuu sinne yläkroppaan että se sattus kunnolla eikä kutittais.. Sori vuodatuksesta, mutta kun keljuttaa niin ei voi mitään.. ärsyttää sellaset pelit joita vihaa ja rakastaa samaan aikaan.

Kertokaas mulle, onko noi lisäkartat ostamisen arvoisia, tuoko ne peliin ihan oikeasti jotain lisää vai onko vaan jotain tylsiä peruskarttoja?

Kertokaas mulle, onko noi lisäkartat ostamisen arvoisia, tuoko ne peliin ihan oikeasti jotain lisää vai onko vaan jotain tylsiä peruskarttoja?

Kyllähän se ensimmäisen paketin junakenttä muuttaa peliä jonkun verran kun pitää varoa toisten pelaajien lisäksi radalla olevia rakenteita ja toisen paketin toisessa kentässä räjähtää ydinpommi tietyin väliajoin.

Itse en ole kumpaakaan ostanut, mutta mitä nyt muilta foorumeilta olen itkemistä seurannut, niin edes ensimmäisen paketin karttoja ei taida nykyään löytyä monenkaan serverin karttalistalta. Syynä kuulema se että peli ei anna pelaajien keillä niitä ei ole liittyä peliin jossa ne ovat käytössä, sen sijaan että heidät potkaistaisiin pois vasta sitten kun nuo maksulliset kartat tulevat pelivuoroon. Kuulema ensimmäisen karttapaketin karttoihin löytyi peliseuraa vain n. 2 viikkoa sen julkaisun jälkeen ja tuon takia moni ensimmäisen paketin ostanut on sanonut jättävänsä toisen ostamatta.

Kyllä ensimmäisen DLC:n eli Steel&Titaniuminkin karttoihin riittää pelaajia vieläkin reilusti. Tietenkään niitä ei ylemmässä postauksessa mainituista ongelmista johtuen normaalien servujen kenttäkierrossa usein näe, mutta kun hakee erikseen servereitä pelkillä DLC kartoilla niin ainakin Vekta Cruiseriin olen löytänyt joka kerta riittävästi peliseuraa. Ensimmäinen karttapaketti ei kuitenkaan ole aivan niin pakko-ostos kuin eilen ilmestynyt Flash & Thunder.

Nimittäin molemmat mukana tulevista uusista mäpeistä nousivat melkeimpä ensimmäisellä pelikerralla suosikkikentikseni. Beach head on upeine sade-efekteineen todella näyttävä ja myös pinnanmuodoiltaan selkeä. Laaja Southern Hills näyttää myös mahtavalta kymmenien ISA:n ja Higsien alusten sotiessa taivaalla unohtamatta tietenkään päräyttävää "megatonia" eli muutaman kerran erässä räjähtävää ydinpommia ja siitä seuraavaa paineaaltoa mikä tekee mäpistä todella ainutlaatuisen muihin verrattuna. Radiosta kaikuvan varoitussireenin kajahtaessa ilmoille tietää että nyt on juostava kovaa lähimpään suojaan. On huvittavaa katsella omasta piilopaikasta kun paineaalto lakaisee puolet tiimista mennessään :D

Toinen karttapaketti on siis ehdoton pakko-ostos kaikille Killzonen moninpelistä vähäänkään pitäville.

Hetkittäin on aika mahtava meininki kyllä tuossa moninpelissä.. ainut syy miksi en vielä laita vaihtoon.. En ole päättänyt että viitsinkö sijoittaa noihin karttoihin ihan vielä.

Toinen karttapaketti on siis ehdoton pakko-ostos kaikille Killzonen moninpelistä vähäänkään pitäville.

Voi perse, juuri kun ajattelin etten tota ainakaan osta kun eka paketti ei ollut erityisen hyvä, niin nyt joku tunkee tuommoista kommenttia tänne... :D Kai se täytyy käydä lunastamassa sitten sekin. ;)

Tuo Southern Hills kuulostaa sen verran kiinnostavalta tekeleeltä, että taidan sen heti ostaa kun joskus sitten taas toimii Nordean Electroni storessa :)

Tulipahan napsaistua uuden karttapaketin mukanaan tuomat trophyt plakkariin ja melkein lonkalta voin todeta, että jäävät yhtä vähälle pelailulle jatkossa kuin aiemmankin karttapaketin kartat.

Jostain syystä tuo ydinpommin putoaminen kenttään useamman kerran / kierros ei oikein nappaa.
Ja kun se perhana tulee vielä aika tarkalleen samalla sekunnilla jokaisella kierroksella.
Jos hommassa olisi mukana sattumanvaraisuus, niin loisi se paljon mielekkäämmän puitteen peleissä.

Mutta sniputtamis-spottien tarjonta on kyllä ehdottomasti Killzone 2-pelin parhaimmistoa molemmissa uusissa mapeissa..

Ehkäpä nykyinen karttapaketti ja aiempi karttapaketti kombona olisi 9,95 euron arvoinen, mutta mutta..
Ei nyt niin paljon muuta moninpelin luonnetta tämäkään karttapaketti..
Ehkä suomiservulla koettuna tämäkin olisi mielekkäämpää..

Mutta eipä ole satunnaisten suomipelaajien lisäksi suomalaisia näkynyt.

Ehkä suomiservulla koettuna tämäkin olisi mielekkäämpää..

Mutta eipä ole satunnaisten suomipelaajien lisäksi suomalaisia näkynyt.

Lisääpäs Vinnie mut kaverilistalles niin löydät paremmin suomiservuille. Esim eilen pelattiin about 8-14 suomalaisen kesken noita uusia DLC mäppejä ja hauskaa oli. Harmi, että Killzonen serverihaku on mitä on, sillä monet suomipelaajat eivät noita yhteisiä servuja kovinkaan helposti löydä ilman, että joku kaverilistalla oleva on joinannut sinne. Ollaan pelattu muutaman isomman suomiklaanin kesken (TPB, klaanien saalistajat, northern brothers) yhteisillä suomiservuilla lähes päivittäin jo pidemmän aikaa, ja harvoin sinne on eksynyt ketään ulkopuolisia, vaikka salasana pitäisi olla melko helposti pääteltävissä kaikille suomenkielisille. Servun nimi on siis useimmiten Salasana=Suomi tai Suomiservu DLC (suomi salasanana tässäkin).

Itse pidän edelleen kahta uusinta DLC-karttaa aivan loistavina. Jotain niiden laadusta kertoo se, että olen kohta viikon pelaillut lähestulkoon pelkästään näissä kahdessa uudessa mäpissä, mitä ei todellakaan tapahtunut edellesten lisäkarttojen kohdalla, joista vain Vekta Cruiseria jaksoin pelata muutaman päivän.

On kyllä mennyt maku tästä pelistä, lähinnä kun tuntuu että kaikki serverit pyörittävän liian ahtaita karttoja.. varmaan viikon koitin joka ilta löytää mielekästä mappia servereiltä mutta kun ei.
:mad:

Voisi ruveta kohta noita suomiservujakin pelaamaan, jos sattuisi sopivasti kohdalle. On kyllä hyvä tuo uusi mappack

Solution: Hae pelejä pienemmällä pelaajamäärällä, tyyliin 5v5-pelejä.

En yhtään ihmettele jos alkaa 32-pelaajan servut nakertamaan. :p

Enkä! Mitä enempi porukkaa sitä hauskempaa, olis vaan sopivia karttoja pyörimässä servereillä!
(kyllä niitäkin pelissä pari on) Ei kiinnosta mitkään muutaman pelaajan pelit kyllä tollasessa padisekoilussa yhtään.

Ainoa asia joka enää seisoo minun ja platinapytyn välissä on Radec ja muutama hänen kätyreistään... Antakaa joku jotain vinkkiä, että millä helvetillä sen viimeisen taistelun pääsee läpi Elitellä? Hardilla se oli hankala mutta pääsin kuitenkin, elitellä alkaa olla jo hieman liian vaikeaa... Onhan se kiva kun peli tarjoo haastetta mutta voi elämäni kävyt :mad: Siinä kohtaa taistelua kun sinne ylös hyökkää ne 5-6 äijää, ennen kuin sinkomiehet tulevat kehiin, niin siitä en vain pääse eteenpäin, ne kaverit tappaa mut joka jumalan kerta. Kertokaa joku ketä sen on elitellä mennyt läpi mulle hyvä strategia niitä vastaan? Missä kannattaa olla, ja millä aseella ne kannattaa tappaa? :eek:

Ainoa asia joka enää seisoo minun ja platinapytyn välissä on Radec ja muutama hänen kätyreistään... Antakaa joku jotain vinkkiä, että millä helvetillä sen viimeisen taistelun pääsee läpi Elitellä? Hardilla se oli hankala mutta pääsin kuitenkin, elitellä alkaa olla jo hieman liian vaikeaa... Onhan se kiva kun peli tarjoo haastetta mutta voi elämäni kävyt :mad: Siinä kohtaa taistelua kun sinne ylös hyökkää ne 5-6 äijää, ennen kuin sinkomiehet tulevat kehiin, niin siitä en vain pääse eteenpäin, ne kaverit tappaa mut joka jumalan kerta. Kertokaa joku ketä sen on elitellä mennyt läpi mulle hyvä strategia niitä vastaan? Missä kannattaa olla, ja millä aseella ne kannattaa tappaa? :eek:

Itse pysyttelin tuossa kohtaa niiden rappusten yläpäässä/vieressä, oik. puolella olevat rappuset jos katsotaan Radecin silmin ja vielä kun ne rappuset jakaantuu kahteen suuntaan niin jää rappusten oikealle puolle, sille puolelle joka on lähempänä Radeccia. Siitä näkee rappusista tulevat, sekä ne jotka on kiertänyt toista kautta. Tuossa kohtaa kannattaa olla kyykyssä, jotta takaa tulevat kudit ei osu. Hyvällä tuurilla osa niistä toista kautta ylös tulleista saa tapettua se sun "kaveri" (en muista nimeä), mutta ne jotka pääsee läpi on helppo tappaa kun niitä pystyy ampumaan jo aika kaukaa.

Tuossa paikassa on myös se hyvä puoli että voit huoletta kääntää selän Radecille sillä sun selän taakse jää suoja, eli ei tarvii murehtia sen kudeista, niin ja sit kun ne sinkoäijät tulee, niin nekään ei pysty ampumaan sua singolla sen suojan takia, tai siis kudit menee järjestäin sun yli jos vaan muistat pysyä kyykyssä. Aseena käy mikä vaan SMG luokan pyssy, mikä parhaalta tuntuu, mutta sitten kun olet saanut hoidettua ne ylös tulleet äijät ja jäljellä on vaan sinkomiehet, kannattaa käydä hakemassa snipu ja sen kanssa tappaa ne sinkoäijät, tosin se snipu pitää saada haettua todella nopeesti, muuten tulee sinkosta, eli ei ole varaa jäädä arpomaan sitä asetta siitä telineestä. Itse tein niin että aikasemmassa vaiheessa otin snipun telineestä ja kävin vaihtamassa sen kuolleen tiputtamaan SMG aseeseen, joka siis oli lähempänä niitä rappusia. Eikä sitten kannata tähtäillä sen scopen läpi kovinkaan pitkään, muuten tulee noutaja, mutta aika äkkiä sitä oppii sen missä ne sinkoäijät sijaitsee ja mistä ne tulee esiin ampumaan. Ja jos snipusta loppuu kudit, niin nopeesti juoksemalla hakee GL:än jonka kanssa koittaa tappaa loput. Millään rynkyllä tai SMG:llä ei kannata niitä sinkoäijiä haastaa, ainakaan vielä siinä vaiheessa kun niitä on monta vielä elossa.

Niin ja jos se sun toveri kuolee niin älä mene herättää sitä henkiin, anna kuolla vaan. Toivottavasti tästä oli jotain apua.

Kiitoksia Zodiacille strategiasta, täytyy tuota koittaa. Ilmotan sitten miten kävi. Pakko kyllä pitää tosta hetken taukoa, kun olen sitä 2 päivää hakannut koko ajan, ja alkaa jo turhautuminen vaikuttaa tohon pelisuoritukseen huonolla tavalla... :( Tosiaan se Rico kuolee mulla aivan koko ajan, eikä se saa ketään tapettua ja menen tietenkin aina sen nostamaan pystyyn, mutta taidanpa koittaa sitten sen vain antaa valittaa siellä. Voi että kun inhoan sitäkin kaveria! :D

Ylös Bottom