Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Killzone 2 - keskustelu pelistä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jryi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Aika pettynyt olen kenttien rakenteeseen, vaikka ne single-playerina pelasinkin..
Pienen porukan kesken ihan kivaa mättää, mutta 12+ pelaajalla turhauttavaa menoa.. :mad:

Joo samaa mieltä olen itsekin. Odotukset olivat katossa, mutta karvas pettymys tuli. Mutta nyt on kyllä niin laskuhumalassa, että ei paljon Killzonen mapit harmita :)
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Mites tämä ranking systeemi toimii onlinessa? Huomasin että tässä voi tienata badgeja, miten? Mitä niistä hyötyy? Voisiko joku selittää tarkalleen koko tsydeemin, tai jos joku on selittänyt sen aiemmin tässä ketjussa niin kertoa sivun.

Ehdin pelata yhden 'matsin' eli tommonen kiertävä pelimodi viiteen pisteeseen saakka. Ovatko kaikki tämmöisiä?
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Mites tämä ranking systeemi toimii onlinessa? Huomasin että tässä voi tienata badgeja, miten? Mitä niistä hyötyy? Voisiko joku selittää tarkalleen koko tsydeemin...
Tsydeemi.

Edit. Korjauksena tuohon tsydeemikuvaan, Boostia pitää käyttää erässä 10 kertaa (yksi kerta ei riitä vaikka kuvassa näin sanotaan), että saa Boostinauhan.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Mitenkäs tuon DLC-paketin Pioneeri-trophyt oikein voi saada?
Vaikka korjailin kymmenittäin vihollisten tuhoamia ammuslaatikoita ja kiinteitä kk-pesäkkeitä, ei trophya tilille napsahtanut?

Sama kysymys eri hahmoluokalla, miten Lääkintämies-trophyt voi saada, kun ei kerran henkiinherättämällä (säde), vai pitääkö käyttää ensiapu-pakkauksia?

:o
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Mitenkäs tuon DLC-paketin Pioneeri-trophyt oikein voi saada?
Vaikka korjailin kymmenittäin vihollisten tuhoamia ammuslaatikoita ja kiinteitä kk-pesäkkeitä, ei trophya tilille napsahtanut?

Sama kysymys eri hahmoluokalla, miten Lääkintämies-trophyt voi saada, kun ei kerran henkiinherättämällä (säde), vai pitääkö käyttää ensiapu-pakkauksia?

:o

Joo toi DLC on kyllä jotenki buginen noitten trophyjen avaamisen suhteen. Itsellänikin parissa oli ongelmia, mutta sitten vaan ensirundilla yritti uudestaan niin aukenivat ne kaikki. Ja sillä sädepyssyllä 5 tyyppiä ylös niin pitäis kilahtaa. Molemmissa kentissä siis omansa.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Itsellänikin parissa oli ongelmia, mutta sitten vaan ensirundilla yritti uudestaan niin aukenivat ne kaikki.
Tulipa ne pytyt plakkariin saatua itsekin, mutta en voi kyllä käsi sydämellä vannoa palaavani Teslalle tai junailemaankaan.
Jotenkin alkuperäinen kenttäsuunnittelu kolahtaa itselleni enemmän.

Pienillä 4vs4-porukoilla molemmat kartat toki ovat pelattavia, mutta isommilla joukkueilla pelaamisesta ei tule yhtään mitään.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Kuvittelenko vaan, vai onko kontrollit menny hitusen kevyempään suuntaan? CODimaisempaan tarkoitan. Eilen pitkästä aikaa kokeilin taas online mättöä ja melko kevyeltä tuntui, vai pettääkö muisti?
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Kuvittelenko vaan, vai onko kontrollit menny hitusen kevyempään suuntaan? CODimaisempaan tarkoitan. Eilen pitkästä aikaa kokeilin taas online mättöä ja melko kevyeltä tuntui, vai pettääkö muisti?

Sanoisin että pettää, mutta enpä minä voi sinun kokemuksista sen enempää tietää. Sen verran kyllä voin omista kokemuksista kertoa että n. viikko sitten tuli pelattua parin päivän Warhawk tahkoamisen jälkeen muutama matsi tätä ja oli kyllä aivan samat tunteet kuin silloin kun peli julkaistiin eli ohjaus on laginen ainakin minusta, mutta ei tuolla ole oikeastaan väliä kun se on kaikille sama ja kyllä siihen taas tottui prain pelin aikana. Seuraavassa päivityksessä kuulemma muuttavat kontrolleja ihan oikeasti sen yhden placebo-päivityksen sijaan.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Voipi olla näinkin, tuntus eilen vaan, että pyörin kun pieru nahkapöksyissä ku hiukan tattia sipasin. :)
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Tämän kohdalla on käymässä samoin kuin kahden aiemman Codin kanssa eli pelaan pari tuntia yksinpeliä, jonka jälkeen vilkaisen nettipelin antimia ja jään sille tielle. Täytynee yksinpeli kuitenkin jossain välissä pelata läpi.

Niinkuin monesti tästä on todettu niin peli on graafisesti todella hienoa. Moninpelikenttiä on hieman liian vähän, mutta kenttäsuunnittelu on ihan hyvää tasoa paria epäkohtaa lukuunottamatta eli siinä siltakentässä taistelu keskittyy liikaa pienelle alueelle ja eräässä toisessa spawnpaikalta joutuu kiertämään kohtuuttoman paljon varsinaiselle taistelutantereelle. Raskas ohjaus on siinä mielessä hyvä, että nyt tuntee pelaavansa taisteluvarustus päällä. Sniputtaminen taas on vaikeampaa kuin esimerkiksi Codeissa (johtuu varmaa osittain myös harjoittelun puutteesta), varsinkin jos vastustaja juoksee sivusuunnassa ohitsesi niin harvoin tulee osuttua. Harmittaa myös ettei tässä ole aseiden kustomointimahdollisuuksia, lonkalta ampuminen on liian tarkkaa ja autoaim auttaa tällaista keskinkertaista pelaajaa aika lailla, mutta syö peli-iloa.

Tähän asti olen pelannut lähes pelkästään 32 pelaajan Warzonea. Tuolla pelaajamäärällä peleistä tulee välillä täyttä kaaosta (joskus hyvässä, joskus pahassa mielessä). Varsinkin Search & Destroy on koomista/raivostuttavaa/joskus jopa hauskaa kun 32 pelaajaa vääntää pienessä huoneessa, jossa molemmilla on spawnpaikka. Pisteitä tässä saa todella hitaasti. 23 tuntia nettipeliä takana ja pisteitä noin 3000. Tuskin tulee pelattua aivan 100 000 pisteeseen saakka. :rolleyes: Ja niinkuin joku aiemmin mainitsikin, vaikka Killzone 2 onkin hyvä peli niin se ei ole jostain syystä sellainen peli jota pelaisin kuukaudesta toiseen kuten Cod 4 on ollut.

Miksi muuten Killzone 2-keskustelu on täällä eikä "Yleistä keskustelua PS3-peleistä"-osiossa? Call of Dutyillekin on omat aiheensa siellä vaikka niille on oma yhteisökin.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Onkohan killzone.com tehty hieman liian hienoks ku se toimii harvoin ja sillonkin hitaasti.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

On tullut nyt pari päivää pelailtua tätä. Ekana päivänä pelailin yksinpeliä jonkun tunnin ajan ja rakastuin! Aivan mahtava yksinpeli, toki tääläkin puhuttu ohjaus oli hieman outo aluksi kun hahmo oli niin raskas, muuta vikaa en pelistä löytänyt. Tosin se vähän pisti silmään, kun välillä tuli niitä tallennus/lataus kohtia ja peli pysähtyi pariksi sekuniksi. Muuten peli on aivan täyttä rautaa.

Täälä kun on niin paljon puhuttu Killzone2 vs. COD4 niin itse olen omistanut COD4 niin kauan kuin pleikankin eli n. 1.5 vuotta. Sitä on tullut pelailtua yksinpelinä sekä netissä, tosin ei mitenkään ihmeen paljon, mutta tutuksi tullut kuiteskin. Itse en edes halua vertailla näitä kahta peliä keskenään, koska ainut yhtäläisyys on, että molemmat ovat FPS. FPS genrenä on niin laaja, että sinne mahtuu monenlaista pyrkijää. Pidän molemmista erittäin paljon. Pelit ovat aivan erilaiset ja ehkäpä tämä onkin syynä siihen, että pidän molemmista. Eihän siinä olisi mitään järkeä, että pelit olisivat identtiset ohjausta myöten. Mielestäni KZ2 on "parempi" ohjaus, koska on realistisempi, ainakin itse armeijan käyneenä tiedän, että se ei ole niin notkeaa ja solakkaa kun on luotiliivi (ja nimenomaan luotiliivi, ei sirpaleliivi), rynkky, pistooli, kranaatit ja taisteluvyöt, mikä sisältää kaiken kantamuksen, yllättävän hidasta ja kankeaa se liikkuminen, jopa kääntyminen. Mutta niinkuin todettu miljoonat kerrat tääläkin, mielipiteitä, enkä halua heittää lisää vettä myllyyn.

Toinen päivä sitten meni netissä kokeiltua sellaisen reilun 30min. Pelasin jollain noobi servulla ja meno oli vähän sekaista kun kukaan ei ollut mikään mestari. Kaikki oli rivimiehiä ja ei paljoa ammuksia tullut lisää saati loukkaantunutta hoidettu. Silti pidin erittäin paljon. Mapit oli tietenkin aivan tuntemattomia, mutta kun niitä vähänkin oppi niin helposti sai tappoja aikaan. Mielenkiintoa toi myös se, että tehtävä vaihtui välillä, eikä aina samaa body count etc. Uskon kyllä viihtyväni todella hyvin tämän pelin parissa, jos vain onlinessa riittää porukkaa. Nyt tulee vkl taukoa, kun olen matkoilla, mutta sunnuntai- iltana taas ilolla pelaamaan. COD4 saa jäädä hyllyyn.

Ehkä pelikokemusta paransi myös se, että kun oli jo monta päivitystä tullut ennen kuin aloitin pelin niin ei juurikaan jäätymisiä/bugeja ilmennyt.

KZ2 9/10
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Mielestäni KZ2 on "parempi" ohjaus, koska on realistisempi, ainakin itse armeijan käyneenä tiedän, että se ei ole niin notkeaa ja solakkaa kun on luotiliivi (ja nimenomaan luotiliivi, ei sirpaleliivi), rynkky, pistooli, kranaatit ja taisteluvyöt, mikä sisältää kaiken kantamuksen, yllättävän hidasta ja kankeaa se liikkuminen, jopa kääntyminen. Mutta niinkuin todettu miljoonat kerrat tääläkin, mielipiteitä, enkä halua heittää lisää vettä myllyyn.

No ei tästä mitään väittelyä tosiaan tarvitse tehdä, mutta on vaan pakko sanoa. Vaikka ois miten paljon varustetta päällä, niin kyllä aseella silti pystyy tähtäämään silleen tasaisesti ja tarkasti eikä niin, että tarkka tähtääminen on vaikeaa. Kyseessähän ei ole mikään tietoinen valinta tehdä liikkumisesta yms. raskaan tuntuista, vaan kyse on siitä, ettei ohjausta ole jaksettu korjata. Lähes samanlaisen ohjauksen löytää far cry 2:sta (ellei sitä ole jo korjattu), vaikka siinä ohjaus oli jopa huonompi kuin tässä.

En sitten tiedä, että onko 30fps räiskintään edes mahdollista saada hyvää ohjausta.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

No ei tästä mitään väittelyä tosiaan tarvitse tehdä, mutta on vaan pakko sanoa. Vaikka ois miten paljon varustetta päällä, niin kyllä aseella silti pystyy tähtäämään silleen tasaisesti ja tarkasti eikä niin, että tarkka tähtääminen on vaikeaa. Kyseessähän ei ole mikään tietoinen valinta tehdä liikkumisesta yms. raskaan tuntuista, vaan kyse on siitä, ettei ohjausta ole jaksettu korjata. Lähes samanlaisen ohjauksen löytää far cry 2:sta (ellei sitä ole jo korjattu), vaikka siinä ohjaus oli jopa huonompi kuin tässä.

En sitten tiedä, että onko 30fps räiskintään edes mahdollista saada hyvää ohjausta.

No tottahan tuokin on mitä sanoit. Itse en ole juurikaan epätarkkuutta huomannut, tasaisesta en sitten tiedä, koska siihen kyllä vaikuttaa kaikki oikeassa elämässä, hengästynyt etc. Jos tosiaan on niin, että vahingossa tehty tuommoinen ohjaus eikä ole huvittanut siihen enää koskea niin mielestäni hauska vahinko kun sopii peliin.

Far Cry 2:sta olen pelannut jonkin verran kun sen omistan, mutta en kyllä ole huomannut mitään samankaltaisuutta noissa kahdessa. Tosin sitäkin olen pelannut vasta päivitysten jälkeen. Nopeampi se mielestäni FC2:sessa on. Eikä mitenkään huono muutenkaan vaikka se taitaa olla aika yleinen "fakta" että se on huono. Mutta makuasioista ei voi kiistellä. Ja kaikkeen tottuu paitsi jääpuikkoon p*******ä, koska se kerkeää sulaa.

E: Nyt on KZ2 pelattu normilla läpi kerran. Vähän lyhyt peli oli, mutta sitäkin viihdyttävämpi. Nyt on toinen peluu kerta menossa, vaikeimmalla. Ja samalla myös puuttuvien trophyen hankinta ja sitten siirrytään nettiin :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Aikalailla samoilla linjoilla Jondelin kanssa. En ole nyt Killzone 2 pelannut aivan viime aikoina, mutta ellei sille ole tehty jotain megaluokan parannuksia niin ei sitä kyllä hyvällä tahdollakaan voi luonnehtia paremmaksi kuin Far Cry 2. FC2 pyörii niin paljon paremmin, että se ohjaaminen ei ole sellasta "tervassa uintia" kuin Killzone.

Tosin Far Cry 2 on oletuksena liimatähtäin päällä, eli siltä osin aika löysin rantein voi päästellä menemään ja aina osuu. Tosin silti se ampuminen vaatii tietynlaista pelisilmää, eli mikään automaattitappo ei ole luvassa kuten esim. COD4 HC.

Mutta jos ottas liiman pois päältä FC2, niin oltas aika lähellä KZ2? Mutta esim. snipulla kun skopettaa, niin liimaa ei ole ja snipa tapot on silti Far Cryssa ihan "arkipäivää" lyhyemmältäkin matkalta. Killzonessa taas varsin harvoin tuntu osuvan ainakin omalle kohdalle.

Mutta joo molemmilla tulee kyllä toimeen ihan kevyesti ja kontrolli on sama aina kaikille joka pelissä, ellei sitten käytä jotain säälittäviä hiirinäppis virityksiä. Itse koen sellasen jonkinsortin huijauksesksi, koska sillon et ole enää samalla viivalla muiden kanssa.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Tuli pelattua pitkään välillä Confrontationia. Oi että siinä on tattien vääntelyn osalta aivan täys kymppi ohjaus. Kyllähän tuo paluu killzoneen tuntu vähän tahmean tervaiselta. Enkä puhu vain tähtäyksestä vaan koko hahmon liikuttelemisesta ylipäätään.

Nyt sitten tähtäilystä taas. Pahoittelen jos tuolla on jotain käsittämättömiä termejä tekstin seassa. Alkuun sanon, että kyllä tuolla ohjauksella pärjää ja tarvittaessa hyvin, mutta kyllä minä siinä yhden asian parantaisin, eikä sen korjaaminen pitäisi olla ongelma pelintekijöille.

Pari ekaa matsia meni tauon jälkeen ihan hukkaan. Sitten totesin taas, että tuo tähtäys tatin "attac" (lue:kiihtyvyys) arvo nousee tatin liikkeen alussa eksponentiaalisesti. Alun liikekiihtyvyydelle on ainakin teoriassa siis olemassa pehmeä barabooli kaari (lue:liikenopeuden kasvun kuvaaja), mutta siinä olevat arvot ampuu yhtälailla metsään kuin noobi killzonessa. Kyseisen baraboolin kun pitäisi olla juuri toiseen suuntaan aukeava. Kun onnistuu selittämään itsellensä mitä tuo tarkoittaa, voi alkaa adaptoitumaan siihen tietoisesti. Eli siis kiinnittämään huomiota juuri tuon liikkeen alun tuottamiseen hienostuneemmin ja varovaisemmin. Myös tähtäimen pysäytys vaatii pienen ennakon. Ennen kaikkea nämä ongelmat ilmenevät kun yrittää tehdä pieniä liikkeitä tähtäimellä.

Kyllä tuo "attacin" kulmakerroin on ihan oikeasti täys susi. Ei siitä mihinkään pääse. Itselläni se aiheuttaa sen, että joudun lyömään valikosta herkkyydet minimiin jotta näillä tumpula peukuilla pystyy kompensoimaan tätä ongelmaa. No tähtäys sujuukin hyvin, mutta kääntymisen hitaus minimi herkkyyksillä syö miestä kun haulit napsahtaa kylkeen. Kyllähän tämä tästä, mutta lievä epämukavuus tekijä tuo ongelma on. Varsinkin kun pelin ääreen palaa tauon jälkeen, tuntuu kuin hommaa pitää lähteä opettelemaan alusta.

Minusta pelintekijät ehtisivät vielä päivittää peliin tuommoisen "attac" säätimen. Ei pitäisi olla ongelma.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Jes, vihdoin KZ2 tipahti postilaatikkooni.

Pienen ensitestin jälkeen voin sanoa, että moninpeli on aivan mahtava ja yksinpeli sellaista perushuttua tyyliin CoD tai Bad Company.

Koska tuossa moninpelissä saa enemmän niitä luokkia? Entä koska saa tehdä sellaisen luokan, johon sekoittelee monien eri luokkien taitoja, kuten CoD4:ssa.
 
Ylös Bottom