Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä
On tullut nyt pari päivää pelailtua tätä. Ekana päivänä pelailin yksinpeliä jonkun tunnin ajan ja rakastuin! Aivan mahtava yksinpeli, toki tääläkin puhuttu ohjaus oli hieman outo aluksi kun hahmo oli niin raskas, muuta vikaa en pelistä löytänyt. Tosin se vähän pisti silmään, kun välillä tuli niitä tallennus/lataus kohtia ja peli pysähtyi pariksi sekuniksi. Muuten peli on aivan täyttä rautaa.
Täälä kun on niin paljon puhuttu Killzone2 vs. COD4 niin itse olen omistanut COD4 niin kauan kuin pleikankin eli n. 1.5 vuotta. Sitä on tullut pelailtua yksinpelinä sekä netissä, tosin ei mitenkään ihmeen paljon, mutta tutuksi tullut kuiteskin. Itse en edes halua vertailla näitä kahta peliä keskenään, koska ainut yhtäläisyys on, että molemmat ovat FPS. FPS genrenä on niin laaja, että sinne mahtuu monenlaista pyrkijää. Pidän molemmista erittäin paljon. Pelit ovat aivan erilaiset ja ehkäpä tämä onkin syynä siihen, että pidän molemmista. Eihän siinä olisi mitään järkeä, että pelit olisivat identtiset ohjausta myöten. Mielestäni KZ2 on "parempi" ohjaus, koska on realistisempi, ainakin itse armeijan käyneenä tiedän, että se ei ole niin notkeaa ja solakkaa kun on luotiliivi (ja nimenomaan luotiliivi, ei sirpaleliivi), rynkky, pistooli, kranaatit ja taisteluvyöt, mikä sisältää kaiken kantamuksen, yllättävän hidasta ja kankeaa se liikkuminen, jopa kääntyminen. Mutta niinkuin todettu miljoonat kerrat tääläkin, mielipiteitä, enkä halua heittää lisää vettä myllyyn.
Toinen päivä sitten meni netissä kokeiltua sellaisen reilun 30min. Pelasin jollain noobi servulla ja meno oli vähän sekaista kun kukaan ei ollut mikään mestari. Kaikki oli rivimiehiä ja ei paljoa ammuksia tullut lisää saati loukkaantunutta hoidettu. Silti pidin erittäin paljon. Mapit oli tietenkin aivan tuntemattomia, mutta kun niitä vähänkin oppi niin helposti sai tappoja aikaan. Mielenkiintoa toi myös se, että tehtävä vaihtui välillä, eikä aina samaa body count etc. Uskon kyllä viihtyväni todella hyvin tämän pelin parissa, jos vain onlinessa riittää porukkaa. Nyt tulee vkl taukoa, kun olen matkoilla, mutta sunnuntai- iltana taas ilolla pelaamaan. COD4 saa jäädä hyllyyn.
Ehkä pelikokemusta paransi myös se, että kun oli jo monta päivitystä tullut ennen kuin aloitin pelin niin ei juurikaan jäätymisiä/bugeja ilmennyt.
KZ2 9/10