Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä
Huhhuh! Nyt on tollanen muutaman tunnin pelisessio takana ja ei voi oikein muuta sanoa kuin että peli todellakin ylitti odotukset, huomioiden kuinka suuret ne peliä kohtaan oli. Grafiikka ei pettänyt, blurattu grafiikka näyttää todella tyylikkäältä ja aidolta, ei missään sahalaidan sahalaitaa, eikä ole näkynyt vielä yhtäkään virhettä graafisessa ulkoasussa (demossa tuli hajoaviin pöytiin jotain leijuvia tekstuureja, mutta tässä ei ole näkynyt, kun yhden pöydän hajotin).
Aseissa on munaa ja haulikko räjäyttää jopa päitä irti. Itse pidän enemmän Helghastien rynkystä, koska sillä on jotenkin helpompi tähdätä verraten ISA:n viherpistetähtäimeen (mikälie). Mutta todelliseksi lemppariksi on muotoutunut tuo SMG, jota jotkut Helghastit kantavat mukanaan. Sniper on myös mainio ja liikkeentunnistimen hyödyntäminen tähtäimen vakaudessa ja venttiilien sulkemisessa on erinomaista.
Viholliset kuolee todella komeasti ja reagoivat jokaiseen luotiin. Nämä avaruusnatsit kaatuvat myös muutamasta luodista ja viholliset on helppo erottaa tummasta maastosta punaisten, hohtavien silmien vuoksi. Pelin yksinpeli on tähän mennessä ollut nautintoa. Tarina ja dialogi on todella hyvää ja ääninäyttelykin mahtavaa. Tunnelmaa todellakin piisaa ja immersio on mitä upein.
Kontrolleihin tottui helposti jo demossa, vaikka yritän vieläkin välillä sprintata L2:sta Resistance 2:n tyyliin. Alternate 2 on todellakin se paras vaihtoehto, Zoom Hold päällä, jolloin kontrollit ovat hyvin 'Codimaiset'. Tähtäämisen opetteluun menee aika kauan aikaa, koska realistisempaan otteeseen täytyy tottua. Lopulta tähtääminen ja pelaaminen luonnistuu todella hyvin. Suojautuminen on elintärkeää ja haastetta pelissä riittää jo Trooper-vaikeustasolla ('normal').
Pelaajallakin tuntuu olevan oikeasti massaa. Kannettava ase, Sevin kädet ja kuva heiluu oikeanlaisesti tapahtumien mukana. Tavallisesti hypätessä näyttää kuin animaatio olisi suoraan jostain CGI-pätkästä. Pelkästään jo joku aseen lataaminenkin on kaunista katseltavaa. Myös oma pelihahmo jopa langettaa varjon maahan ja peli itsessään on todellakin kuin täydellisesti hiottu timantti. Virheitä ei juurikaan löydy, ainakaan sellaisia, joista tarvitsisi valittaa.
Ja huomenna sitten sen pääasian, eli moninpelin pariin. Lisäksi pitää tuo yksinpeli läpäistä loppuun, tai sitten se venyy lauantain puolelle. Sillä tuntuu kuitenkin olevan juuri sopivasti pituutta ja täytyy vielä antaa erityismaininta mainiolle kenttäsuunnittelulle. Useasti tulee jopa eksyttyä, mutta onneksi ylöspäin nuolta painamalla näkee suunnan, mihin edetä.
Lyhyesti Killzone 2 on tähän mennessä vaikuttanut suurinpiirtein joltain täydellisesti hiotulta timantilta - yksinpelinsä osalta. Vielä on tärkein osa kokematta.