Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Killzone 2 - keskustelu pelistä

Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

En hoksannut demossa nitkuttaa tuota nappia, mutta kyllä kyseinen tähtäin apu joka tuon mahdollistaa oli demossakin. Ja huomattavasti voimakkaampana. Ziikailkaapas nyt netissä, että kuinka moni naksuttaa tähtäin nappia. Tämän pitäis näkyä siinä, että hahmo nykii asetta lonkalta tähtäin asentoon. Jahka tuo tuubi video tuosta leviää, niin taitaa olla vastassa tuutin täydeltä nykijöitä.

Jos nyt olen käsittänyt tämän oikein, niin tämähän on ihan p**** juttu.:(

95% pelaajista käyttää kyseistä tähtäystapaa...

Tosin se ei auta muihin kuin paikallaan oleviin tai kohtisuoraan kulkeviin kohteisiin.
Viimeistään lagi aiheuttaa sen että pelissä joutuu "oikeasti" tähtäämään viholliseen ja kaiken lisäksi vielä ottamaan ennakkoa.
Suurin osa tapoista/kuolemista tapahtuu "onneksi" vielä sen spreijjaamisen tuloksena, kranaatteihin tai raketteihin silpoutumisena tai puhtaina munkkipääosumina.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

SUOMI FINLAND -serveri on nyt pystyssä. Hengailen tuolla jonku aikaa, jos joku sinne tulisi. Ei salasanaa, max 14 pelaajaa.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

95% pelaajista käyttää kyseistä tähtäystapaa...

Oletko todella sitä mieltä, että 95% pelaajista rämpyttää tuota zoomia tuohon tyyliin? Uskaltaisin epäillä. Minulla kai tulisi merisairaus tommosestä räpsynnästä.

Pitää pelata vaan vanhaan malliin ja koittaa pärjätä rämpyttäjille sitten muilla avuilla. Tosin en ole vielä tuota päässyt testaamaan, että onko tuo edes loppujenlopuksi niin huikea apu kuin millainen kohu siitä netissä on syntynyt.

EDIT: Eilen testasin tuota rämpyttelyä ja eihän siitä mitään tullut, eli joko en osaa tai sitten tuo ei todellakaan ole niin tehokas apu kuin voisi nettikohun mukaan päätellä. Playstation foorumeilla porukka huutaa pelinpilaajasta jne... Pystyyhän sitä rämpytellä, mutta en minä ainakaan pysty yktäaikaa tähdätä ja rämpyttää niin että hommasta jopa tulisi jotain. Paljon tehokkaampi kun tähtää vain ihan normaalisti. Ainut on ehkä jotkut kaukana paikallaan seisovat vihut joisin voisin ymmärtävän tosta olevan hyötyä. Käsittääkseni se youtube videokin on tehty jollain ihmeohjaimella jolla saa automaattirämpytyksen päälle, jolloin pelaaja voi keskittyä pelaamiseen, ohjaimen hoitaessa rämpytyksen.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Heh, meinasin revetä, kun tossa ylempänä sanottiin, että 95% pelaajista käyttää tota taktiikkaa! Todellako? 95%? Veikkaisin enemminkin 15% tai sinnepäin ainakin.

Tänään itse testasin tuota nyppyytys tähtäys huijausta ja...nooh. Kyllähän se tavallaan jotenkin toimii, mutta itse en ainakaan saanut sitä toimimaan noin hyvin kuin tuossa youtube videossa. Ja ehkä se toimii paremmin jollain kunnon sarja-aseilla (itse testasin sitä vain muutamassa roundissa kertalaukaus aseilla).

En voi käsittää miten porukka täälläkin itkee noista singoista. Ovatko ne nyt oikeasti niin ylivoimaisia? Mielestäni ei. Siis kyllähän sen singon padin pitääkin tappaa, jos osuu lähelle. Eihän tuossa aseessa ole kuin 3 ammustakaan! Jotenkin tuntuu, että tuo Assault on ehkä vähiten käytetty hahmoluokka! Ainakin niissä peleissä joita minä olen pelannut, niin harvinaista on, jos vastapuolella on enempää kuin yksi assault.

Minua ei ole vielä mikään ase tai hahmoluokka ruvennut ärsyttämään...ennen kuin tänään. Olin pistooli servulla tekemässä niitä pistooliribboneita, niin vastaan tuli lukuisia revolveripellejä! Siis ideanahan on, että tuolla pistols-only -servuilla porukka käyttäis pistooleita ja sais ne ribbonit. Helppohan se on tulla revolverilla sohimaan ja keräämään helppoja statseja. Säälittävää. Samaan syssyyn rupesi ärsyttämään noilla pistooliservuilla, kun porukka käyttää todella paljon niin kiinteitä konekivääreitä. Hieman ovat ylivoimaisia noilla servuilla, kun ei kukaan pääse niitä kaukaa tappamaan (normi peleissä tommoset sniputetaan hyvin nopeasti). No onneks ei noilla pistooliservuilla tarvitse enää kauaa roikkua...onhan se meno noilla servuilla muutenkin aika kaootista ja jokseenkin...noh surullista (20 äijää ampuu toisiaan metrin päästä pistooleilla, eikä kukaan tunnu osuvan toisiinsa).
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

En voi käsittää miten porukka täälläkin itkee noista singoista. Ovatko ne nyt oikeasti niin ylivoimaisia? Mielestäni ei. Siis kyllähän sen singon padin pitääkin tappaa, jos osuu lähelle. Eihän tuossa aseessa ole kuin 3 ammustakaan! Jotenkin tuntuu, että tuo Assault on ehkä vähiten käytetty hahmoluokka! Ainakin niissä peleissä joita minä olen pelannut, niin harvinaista on, jos vastapuolella on enempää kuin yksi assault.

Niin, siinä on kolme ammusta per spawnaus. "Ehkä" vähän liikaa, kun esim. Halon singossa on pari ammusta ja sinkoja on yhtä aikaa missä tahansa mapissa muistaakseni yksi. Halo taitaakin edelleen olla ainoa peli, jossa sinko on osattu tasapainottaa oikein. Tai no, Socom 2 ja Resistance 1 oli myös hyvät ja tietty Quaket ja Unrealit. Sinko on jo yhden pelaajan käytössä totaalinen nyyppätykki KZ:ssa (kuten niin monessa muussakin nettipelissä), saati sitten, kun vastapuolella on viisi singon käyttäjää. Ei mitään järkeä.

Ja 32 pelaajan servuissa ei ole järkeä. 8v8 on optimaalinen.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Niin, siinä on kolme ammusta per spawnaus. "Ehkä" vähän liikaa, kun esim. Halon singossa on pari ammusta ja sinkoja on yhtä aikaa missä tahansa mapissa muistaakseni yksi. Halo taitaakin edelleen olla ainoa peli, jossa sinko on osattu tasapainottaa oikein. Tai no, Socom 2 ja Resistance 1 oli myös hyvät ja tietty Quaket ja Unrealit. Sinko on jo yhden pelaajan käytössä totaalinen nyyppätykki KZ:ssa (kuten niin monessa muussakin nettipelissä), saati sitten, kun vastapuolella on viisi singon käyttäjää. Ei mitään järkeä.

Ja 32 pelaajan servuissa ei ole järkeä. 8v8 on optimaalinen.

Tuosta halolle propsit.

Sinko tosiaan ehkä vähäsen ärsyttää. Yleisesti ottaen se ei ole hankala vastus, mutta ahtaissa tiloissa sille ei oikein pärjää. Ja näinhän sen pitääkin olla. Karhuryhmä valtaa porttikongin viidellä singolla. Huh, in dreams right.:eek:


Pelasin muutes justiin sitä kanaali kenttää joka on tosi ahdas. Kaikki pelaajat oli samalla ovella, eikä kukaan tainnut tajuta mistään mitään. Homma menee kyllä aika kuraksi kun pelaajia on liikaa. Tuommoiset samaan ovensuuhun tulittamis kohtaukset saattavat kestää pahimmillaan koko erän ja se syö miestä. Homma menee potenssiin 2 kun paikalla on medikkejä jotka herättelee vuorotellen toisiaan ja ampuu siinä välissä vähäsen vihuja. Tuohon soppaan kun laittaa vielä singot tai friendly firen niin herää kysymys, että kuka jaksaa moista. Kyllä isommilla kentillä voi vähän enemmän porukkaa olla, mutta ei hemmetti missään takahikiän styroksikopissa koko joukkueen voimalla kannata rynniä.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Pelasin muutes justiin sitä kanaali kenttää joka on tosi ahdas. Kaikki pelaajat oli samalla ovella, eikä kukaan tainnut tajuta mistään mitään. Homma menee kyllä aika kuraksi kun pelaajia on liikaa. Tuommoiset samaan ovensuuhun tulittamis kohtaukset saattavat kestää pahimmillaan koko erän ja se syö miestä. Homma menee potenssiin 2 kun paikalla on medikkejä jotka herättelee vuorotellen toisiaan ja ampuu siinä välissä vähäsen vihuja. Tuohon soppaan kun laittaa vielä singot tai friendly firen niin herää kysymys, että kuka jaksaa moista. Kyllä isommilla kentillä voi vähän enemmän porukkaa olla, mutta ei hemmetti missään takahikiän styroksikopissa koko joukkueen voimalla kannata rynniä.

Jep, tätä tuli juuri jo betassakin välillä huomattua. Mielestäni tämä kertoo osittain epäonnistuneesta kenttäsuunnittelusta. Jos kenttäsuunnittelu ja spawnit ovat kohdillaan, ei tuollaisia "tukoksia" pääse syntymään, mutta tietyissä mapeissa tuollaiset ovat arkipäivää. Siis aivan jokainen kerta, kun näitä tiettyjä mappeja pelaa, keskittyvät taistelut samoihin pieniin oven rakoihin ja käytäviin.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Siis aivan jokainen kerta, kun näitä tiettyjä mappeja pelaa, keskittyvät taistelut samoihin pieniin oven rakoihin ja käytäviin.
Näin juuri. Monet mapit näyttävät ja ovatkin teoriassa isoja, silti joka mapissa tuntuu olevan ne samat solmukohdat. Sekaan vielä pari respasavua ja turretit niin johan peli-ilolle voi sanoa hei hei. Muutenkin ruvennut rasittamaan toi pelaaminen, tuntuu, että jengillä käytössä pelkkää assaulttia ja snipua.

Kävin kattomassa ton lock-on tähtäyksen Youtubesta, aika naurettava "ominaisuus". :D Vähän tullu ihemeteltyä sitä miten jotkut tuntuu osuvat kilometrin päästä, ja itsellä kudit lentää mihin sattuu. Toivottavasti patchaisivät ton lock-onin ja classirajoituksiakin vois vähän miettiä?
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Välillä kyllä taistelut kieltämättä rajautuvat naurettavan pienelle alueelle. Varsinkin sen kanjonikentän S&D menee yleensä melko naurettavaksi. Yksi ratkaisu tämmöiselle voisi olla se, että spawn kranua ei voisi heitää aivan S&D alueen viereen (sama voisi päteä myös capture and holdiin). Näin nämä matsit eivät menisi siihen, että vastapuolet spawnailevat metrin päästä toisistaan ja ehtisivät juuri heittää yhden kranaatin ja ampua pari kutia ennen kuin kuolisivat ja spawnaisivat uudestaan jne...

Mun mielestä noi spawn kranaatit ovat aivan mahtava ominaisuus ja luo mukavaa taktista peliä (niin, no hahmoluokan nimihän on taktikko), mutta jonkinlainen spawnkranaatin käytön alueellinen esto olisi ehkä hyvä juttu?
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Mielestäni ainut ongelma noissa singoissa on niiden itsemurhakäyttö. Nämä 15-vuotiaat jantterit kun tuppaavat ampumaan sillä singolla, vaikka olisit aivan vieressä, näin tappaen myös itsensä. Tämä sitten toistuu aina, kun satut sinkomiehen viereen eksymään, pam, kuolet, sinkomies kuolee. Tästä pitäisi tulla vaikka 30s viiverangaistus uuteen spawnaukseen.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Joo tuossa on kyllä ideaa. Aikasakko itsemurhasta. Ratkaisisi varmasti aika hyvin koko ongelman. Ja olisihan tuo ihan hyvä rangaistus itsellekin, kun aina välillä saa itsensä omalla kranaatilla vahingossa hengiltä. Tulisi varmasti kiinnitettyä erityistä huomiota kranaattien viskelyyn :)
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Joo tuossa on kyllä ideaa. Aikasakko itsemurhasta. Ratkaisisi varmasti aika hyvin koko ongelman. Ja olisihan tuo ihan hyvä rangaistus itsellekin, kun aina välillä saa itsensä omalla kranaatilla vahingossa hengiltä. Tulisi varmasti kiinnitettyä erityistä huomiota kranaattien viskelyyn :)

Kiinnitit huomiota tai et, aina sun heittämän kranaatin viereen joku nobo juoksee.. Varsinkin näissä isommissa peleissä(32 pelaajaa).

Tai sitten käy niin et just kun oot heittämäs kranaattia, joku juoksee eteen ja kranaatti pomppaa oman kaverin selästä sun jalkoihin ja tappaa sut ja puolet sun joukkueesta...

Eiköhän siitäkin ole joku Murphyn Laki olemassa... :p
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Eikös sieltä pelistä löydy se kohta mistä voit lähettää kutsun kavereille jotka haluat klaaniisi.

Pitää sitten pitää paremmin silmät auki.

Edit: No löytyhän se sieltä. Jes.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Pahoista puheista huolimatta eivät sinkomiehet onnistuneet eilen nappaamaan pääroolia. Sen piirteen kuitenkin huomannut, että jengi ennakoi aika vahvasti jo noita vaihtuvia pelimuotoja. Ollaan valmiina siellä oletetussa paikassa, jonka taktisuus kohottuu kolmanteen potenssiin pelimuodon vaihtuessa. Itsekin kylvän savuja ennakolta osin tällä perusteella.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Pahoista puheista huolimatta eivät sinkomiehet onnistuneet eilen nappaamaan pääroolia. Sen piirteen kuitenkin huomannut, että jengi ennakoi aika vahvasti jo noita vaihtuvia pelimuotoja. Ollaan valmiina siellä oletetussa paikassa, jonka taktisuus kohottuu kolmanteen potenssiin pelimuodon vaihtuessa. Itsekin kylvän savuja ennakolta osin tällä perusteella.

40+ tuntia pelanneena en ole pelin tiimellyksessä vielä koskaan kiinnittänyt huomiota tuohon tulevatko ne "objectivet" aina samassa järjestyksessä?

Kannattaa muuten katsella noita päivittäisiä leaderboardeja. Boosterit ja sinkojeesukset loistavat sieltä heti silmään.
950 tappoa, 950 headshottia ja 3 kuolemaa kertoo paljon..
Samoin jos löytyy tyyppi jolla on huomattava määrä itsemurhia, kannattaa katsoa se aika, minkä se on vietänyt "raketti-tiedemiehenä" (Rocket scientist)
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

40+ tuntia pelanneena en ole pelin tiimellyksessä vielä koskaan kiinnittänyt huomiota tuohon tulevatko ne "objectivet" aina samassa järjestyksessä?

Siitä ei ole tietoa, mutta kun tapahtumapaikat ovat tietyissä pelimuodoissa aina samat, on valmistelevia toimenpiteitä tehty jo ennakolta. Noissa räjäytystehtävissä oli eilenkin kaverit jo valmiina kytiksellä ja ei ehtinyt edes suojaamaan, kun oli jo C4:t lyöty paikoilleen.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Kannattaa muuten katsella noita päivittäisiä leaderboardeja. Boosterit ja sinkojeesukset loistavat sieltä heti silmään.
950 tappoa, 950 headshottia ja 3 kuolemaa kertoo paljon..
Samoin jos löytyy tyyppi jolla on huomattava määrä itsemurhia, kannattaa katsoa se aika, minkä se on vietänyt "raketti-tiedemiehenä" (Rocket scientist)

Joissakin matseissa nuubeja viedään kyllä 100-0. Esim just nuo pullonkaula matsit joissa kaikki tulittaa samaa oven rakoa. Tälläinen tilanne ratkeaa osaavissa käsissä etsimällä hyvä paikka josta saa tulitettua vaikka singolla kyseiseen oven rakoon.
Olen myös nähnyt matsin jossa nuubi lauma yrittää ahkerasti ylittää siltaa jonka toisella puolella on about 10 sniperia. Minkäs teet jos ei rynkyllä(jota kummempaa asetta nuubeilta ei uransa alussa löydy) osu verhottuihin guruihin ja kun lähemmäksi ei pääse. Kyllä siinä statsit paranee.

Yleensä olen koittanut pitää verkko räiskinnöissä periaatteen, että matsit viedään loppuun, mutta tässä killzonessa tasapanottamaton matsi ylittää kipurajan aika pahasti. Voisin olettaa, että nuo pistesaldo-gurut etsivät juuri niitä matseja joissa tasapaino on tyystin kateissa. Varmaankaan eivät nuo megapisteet tule pelkästään varusteiden ylivoimasta tai pelaajien erinomaisuudesta, niin hurjia nuo pisteet ovat.

Jos matsi on hyvin tasapainossa, niin nyypälläkin voi olla ihan hauskaa vaikka muilla olisikin ties mitä erinomaisuuksia taskuissa.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Siitä ei ole tietoa, mutta kun tapahtumapaikat ovat tietyissä pelimuodoissa aina samat, on valmistelevia toimenpiteitä tehty jo ennakolta. Noissa räjäytystehtävissä oli eilenkin kaverit jo valmiina kytiksellä ja ei ehtinyt edes suojaamaan, kun oli jo C4:t lyöty paikoilleen.

Se alkaa myös hieman väsyttämään kun S&D:ssä paikat ovat aina samat. Voisi olla paljon mielekkäämpää jos peli arpoisi randomisti pommien planttauspaikan. Samoten propagandaradio ilmestyy aina samaan paikkaan, ja vientipiste on aina samassa paikassa.
 
Ylös Bottom