Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Killzone 2 [PS3 Hype]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

No voi harmi. Jos jollain on tietoa tästä asiasta niin jaa viisautesi! Kyseessä kuiteskin mielestäni erittäin tärkeä ominaisuus. Eli pystyykö moninpelissä käyttämään priva/partykeskusteluja?

edit: Tämmöistä tekstiä löysin: Squad benefits include the ability to spawn on the heels of the designated squad leader, a private headset channel (accessible even from the grave) and shared HUD data

Eli taisin saada vastauksen kysymykseeni.

Juu siis pelin sisällä voi kyllä 4 hengen squadeissa keskustella, mutta lobbyssä squadeista ei juurikaan ole iloa.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

1. No lagia en juurikaan nähnyt, servut saa valita manuaalisesti tai auto matchmakingillä jos oikein muistan. Party toiminnosta en ole aivan varma mutta kavereita saa tietääkseni seurata ja kutsua peleihin.

2. Ohjautta saa säätää lähes miten haluaa, mutta jotkut jäivät kaipaamaan vieläkin nopeampaa kääntyvyyttä. Kumma juttu sillä itse taas tykkään pistää peleissä tuota sensitivity slideria aina alaspäin jotta saa vähän enemmän sitä jäykkyyttä ja täten myös tarkkuutta. Toki hahmo kääntyy tällöin hitaammin, mutta monissa peleissä kun kutia tulee selkään se on menoa jo siinä kohtaa.

3. No tästä ei osaa sanoa, betassa ongelmia oli raketinheittimen aivan liiallisen tehokkuuden kanssa mutta luulisi tämän korjaantuneen. SMG kaipasi vähän lisää tehoa ja ISA rifle sekä haulikko tuntuivat dominoivan pelejä pro-asteella. Kaikki aseet ei tosin ole heti alussa auki ellei Guerilla tehnyt jotain järisyttävää muokkausta moninpeliin.

itse taas kehitin varsin tehokkaan gunslinger classin joka käyttää assault classin kykyjä sekä pistoolia. (ei pelissä ei voi tehdä omia classeja, kunhan nimesin pelityylin classiksi)

4. Auto-aim on sellainen kohtuu näkymätön ellen sitten vahingossa sitä ottanut pois tai jotain. Videoistahan tuon näkee aika tehokkaasti eli youtubeen tuomitsemaan :P

Kiitos infosta. Se ohjausfiilishän on yksilöllinen, joten mitä enämpi voi säätää sen parempi...
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Squad benefits include the ability to spawn on the heels of the designated squad leader, a private headset channel (accessible even from the grave) and shared HUD data

Eli taisin saada vastauksen kysymykseeni.

Juurikin näin. Betassa itseäni harmitti eniten porukan haluttomuus ryhmänjohtajan paikalle, koska ryhmänjohtaja ei voi spawnata oman tiimin jäsenen lähelle, mutta ns. rivijäsen voi spawnata ryhmänjohtajan lähelle. Tai sitten sait ryhmänjohtajan, joka juoksee kuolemaansa koko ajan ja lähdet kuitenkin basesta liikkeelle. Asiaa tosin auttoi erään kitin apuväline eli merkkaussavu - se pysyy kartalla minuutin ajan ja siitä voi spawnata liikkeelle. Vihollisen spawnisavun löytäminen oli yleensä kuin lottovoitto, tykinruokaa riitti aina :)

Ennen pelin alkua (rundien välillä 30sek) pystyi muuten juttelemaan lobbyssa avoimella mikillä, tosin ainakin betassa tuo toimi välillä suht keskinkertaisesti, ei saanut oikein selvää sanoista. Eiköhän tuotakin ole kehitetty.

Hyvältä näyttää. Mutta mutta... Hemmetin nuubituubit tässäkin pelissä. :mad:

Pelistä löytyy kranaatinheitin, ei Rocket launcheria. Se on mielestäni ok, mutta aukeilla paikoilla saa olla kova tekijä jos meinaa osua sillä, kranut pomppivat miten sattuu. Ahtaissa tiloissa ihan jees, mutta ei sielläkään pärjää ainakaan lähietäisyydeltä. Muistaakseni kranaatit eivät räjähdä osuessa, vasta muutaman sekunnin kuluttua.

Edit: Jatkoa

Offtopic: Älkää viitsikö lainata koko hemmetin tekstipätkää, jos kommentoitte sitä 1-2 rivillä, pääajatuksen saa editoitua pitkästäkin tekstistä. Itseäni moinen häiritsee.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Aivan sama vaikka Buzz on eri genreä, en vain usko että se on pelinä samanarvoinen kuin Killzone 2, koska siinä kusee niin monet seikat. Toki jos Buzz OLISI melkein puutteeton & virheetön, sille voisi jotain 5/5 arvioitakin antaa. En ole niin veren ja goren perään, ettenkö voisi ikinä kuvitella Buzzin tyylisen party-pelin saavan hyviä pisteitä. Muttakun se ei ole. Voisin heti luetella useampiakin puutteita ja vikoja siitä, joiden takia pelikokemus kärsii.

Professor Layton ON kyllä mielestäni täyden 5/5 arvoinen, joten siinäkin mielestäni tuo arvostelu on melkoisen eeppinen phail, kun eivät antaneet sille parempaa.

Mutta, täytyy ottaa huomioon, että tuo on joku PAIKALLISSANOMALEHTI, joka Killzone 2:n on arvostellut, joten ehkä heidän mielestään tuollaiset koko perheen & kaveriporukalla pelattavat bilepelit ovat sitten korkeammassa arvossa, aivan sama vaikka ovatkin peleinä hiomattomia ja melkoisen epätäydellisiä siinä missä hiotummat & paremmat pelit (kuten Left 4 Dead) saavat huonomman kohtelun.

eli yrität sanoa että kaikki arvostelut on aina väärässä jos ne antaa vähemmän kuin sinä olisit antanu
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Hyvä Ellu kun puit sanoiksi tosta QUETEn käytöstä! Kiitos.

Pelistä sen verran että on kyllä niin paljo haippia, että lopputulos on kohta parhaimmillaankin vaan hyvä. Niin paljo tätä jo ennakkoon on mehusteltu. IMO
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Meikällä ainakin hype nousi aika paljon tämän videon jälkeen. Pelaajana joku joka osaa tähdätä ja ampua muualtakin kuin lonkalta. http://uk.youtube.com/watch?v=ZEiHXaSBf8g&feature=related

Aijai! Että näyttää hyvältä... Todella komeaa menoa ja fps:kin näyttää pysyvän ihan suht hyvänä. Tämä voisi hyvinkin olla asia, joka pilaa moninpelin. Onneksi ei... Haulikko ja kiikarikivääri näyttää kyllä mahtavilta. Ton sniperin äänikin on todella hyvä eikä sellanen perus. Haulikossa on selvästi munaa ja yksikin laukaus on tappava. Ärsyttää esim. Resistancessa, kun haulikon tulpatulituksella keskiruumiiseen ei kuole... Ja myös tuolla sniperilla kuoli jalkaan ammuttaessa (tai vihulainen oli ottanut jo aiemmin damaa).

Hyvältä näyttää ja aseet on selvästi tarpeeksi tehokkaita. Se voi monesti pilata peli-iloa.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

"Killzone 2 to Be Patched with Co-Op Soon After Launch"... Hyvä juttuhan se on jos tuo pitää paikkansa mutta saa nyt nähdä. Hemmetin upea video oli kyllä ^_^
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Aijjai! Videoiden katselu huipentuu huomenna kun pääsee omilla karvakätösillä ottamaan tuntumaan itse tuotteeseen :P

Kyllä on saanut videoiden katselu mulle sellaisen hypen päälle, että jos se osoittautuu kehnoksi siin harmittaa tosissaan. Tosin en pysty uskomaan, että se voisi huono olla kaikkien noiden videoiden jälkeen. Loppupeleissähän pelithän on lähinnä sitä graffaa ja fiilistä (nyt tulee varmaan turpaan :eek:).
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Se mikä mielestäni teki ohjauksesta hieman hankalaa on se, että kun liikuttaa tähtäintä johonkon, niin ensin tähtäin liikkuu hieman hitaammin, mutta sen jälkeen nopeutuu. Tuli usein ammuttua ohi tämän takia.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Se mikä mielestäni teki ohjauksesta hieman hankalaa on se, että kun liikuttaa tähtäintä johonkon, niin ensin tähtäin liikkuu hieman hitaammin, mutta sen jälkeen nopeutuu.

No nyt alkaa jo pelottamaan. Jos tässä on samankaltainen ohjaus kun Far Cry 2:ssa niin ei hyvin mene. Eli se ohjaus ns nopeutuu mitä enemmän ohjainta liikuttaa. Huonompaa ohjausmekaniikkaa kun mitä FC2 tarjoaa en ole vielä aikasemmin missään FPS pelissä kohdannut. Molempia pelejä testannut voisi kommentoida tätä ohjauksen accelerointia (?).
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

No nyt alkaa jo pelottamaan. Jos tässä on samankaltainen ohjaus kun Far Cry 2:ssa niin ei hyvin mene. Eli se ohjaus ns nopeutuu mitä enemmän ohjainta liikuttaa. Huonompaa ohjausmekaniikkaa kun mitä FC2 tarjoaa en ole vielä aikasemmin missään FPS pelissä kohdannut. Molempia pelejä testannut voisi kommentoida tätä ohjauksen accelerointia (?).

Jep sama juttu täällä. FC2 ohjaus oli niin surkeeta et ei siit pelaamisest oikee tuu mitää ku eka kääntää vähän ja sit vähä enemmä ni sit se kääntyyki semmoset 180 astetta heti.. Kyllä mä kuitenki uskon et KZ2:ssa olis paremmat kontrollit ja ohjaus. Mutta kaipa tollaseen erilaisempaa ohjaukseen tottuu aikanaan.. Voi tuntua ehkä vähän perseest alkaa heti ohjata vähän erilaisella tavalla mitä ennen on tottunu, esm pitkien call of duty sessioiden jälkeen...
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Jep sama juttu täällä. FC2 ohjaus oli niin surkeeta et ei siit pelaamisest oikee tuu mitää ku eka kääntää vähän ja sit vähä enemmä ni sit se kääntyyki semmoset 180 astetta heti.. Kyllä mä kuitenki uskon et KZ2:ssa olis paremmat kontrollit ja ohjaus. Mutta kaipa tollaseen erilaisempaa ohjaukseen tottuu aikanaan.. Voi tuntua ehkä vähän perseest alkaa heti ohjata vähän erilaisella tavalla mitä ennen on tottunu, esm pitkien call of duty sessioiden jälkeen...


Ei sen uskois olevan ongelma, jos tykkää hitaasta senssistä (kuten minä), niin uskois että se nopeutuminenkin hidastuisi. Sillä tavalla voi kääntyä nopeammin jos joku tulee selästä, niin ei oikein mua haittaa. Epäonnekasta kyllä niille jotka tykkää nopeasta senssistä
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

No nyt alkaa jo pelottamaan. Jos tässä on samankaltainen ohjaus kun Far Cry 2:ssa niin ei hyvin mene. Eli se ohjaus ns nopeutuu mitä enemmän ohjainta liikuttaa. Huonompaa ohjausmekaniikkaa kun mitä FC2 tarjoaa en ole vielä aikasemmin missään FPS pelissä kohdannut. Molempia pelejä testannut voisi kommentoida tätä ohjauksen accelerointia (?).

Omalla kohdalla en näe juuri vikaa Farcry2:n kontrolleissa, hienosti popula lähtee snipulla, pari kertaa onnistunut liikkuvasta autosta nätisti pamauttaamaan kuskinkin mullan alle.

Se kumpaa killzone käyttää niin en osaa sanoa, mutta kumpikin käy kyllä minulle.
tattia voimakkaammin kääntämällä nopeutuva kääntyminen on kyllä mielestäni parempi ja "pro" valinta.

[edit]
tietysti otetaan huomioon että Far cry2 panostaa enemmän tähtäämiseen kuin lonkalta ampumiseen. Killzone:ssa molemmat tuntuvat luontevalta.
Farcry2:ssa lonkalta ei juurikaan saa osumia kun spray on muutenkin ihan jäätävä.

Kyllä Killzone:ssa paremmin osuu lonkalta kuin farcry2:ssa jos tätä haetaan, riippuen tietty sensitivitystä.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Omalla kohdalla en näe juuri vikaa Farcry2:n kontrolleissa, hienosti popula lähtee snipulla, pari kertaa onnistunut liikkuvasta autosta nätisti pamauttaamaan kuskinkin mullan alle.

Se kumpaa killzone käyttää niin en osaa sanoa, mutta kumpikin käy kyllä minulle.
tattia voimakkaammin kääntämällä nopeutuva kääntyminen on kyllä mielestäni parempi ja "pro" valinta.

Joo, samaa mieltä ollaan. Ei minunkaan mielestä Farcryn ohjauksessa mitään vikaa ollut.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

No ei niissä ny varsinaisesti mitään 'vikaa' ollut mut ohjaus tuntu paljon kankeammalt ja erilaiselta minkä takii se sit oli vähän vaikeempaa pelata. Ja ittehän en kovin hitaasta senssistä pidä enkä liian kovasta vaan sellasesta normaalista, ja normalilla juuri FC2 oli aika semmoi herkkä ja turhan kova.. Noh :rolleyes: Onhan se ihan jees pistää sensitivy niin kovalle kuin pystyy (esm codissa) ja sen jälkee pyöriä vaa ympyrää :D
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Siis se Far Cryn tyylihän löytyy käytännössä jokaisesta nykyräiskinnästä. Far Cryssa se oli vaan harvinaisen huonosti toteutettu. Killzonessa on ihan tarkka ohjaus, aim-assist vaan pilaa siitä nauttimisen.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Siis se Far Cryn tyylihän löytyy käytännössä jokaisesta nykyräiskinnästä. Far Cryssa se oli vaan harvinaisen huonosti toteutettu. Killzonessa on ihan tarkka ohjaus, aim-assist vaan pilaa siitä nauttimisen.

En ymmärrä miksi aim-assistista vinetään niin paljon. Tunnustan, minäkään en pitänyt ajatuksesta ensiksi, mutta mitä nyt videoita oon kattonu, ja mitä betapelaajien kaa oon puhunut, niin sitä tuskin huomaa. Ja jos codista tykkää, niin se on selvää kuin sipuli että tästä tulee pitämään.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom