Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Killzone 3 [Hype ja ostohehkutus]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vinnie
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Killzone 3 [Hype]

Killzonea parin paivan ajan paassyt pelailemaan seka 3D/move versiota etta normi settia. Ja taytyy kylla sanoa, etta 3D tutuu tassa pelissa huikealta, varsinkin kun tahtaa aseen tahtaimien lapi niin syvyysvaikutelma on suuri. Itse en kylla hirveasti tykannyt movella ohjata, oli liian epatarkkaa tahtailla ja muutenkin vaikutti paalle liimatulta. Muissa peleissa move oli kylla ihan asiaa. Pelin brutal meleet on... no melko brutaaleja ja toimii hienosti. All in all, on kylla ihan julkasupaiva ostos ja ehka pitaa tv upgradeta 3D versioksi.

Sori, ei ole suomalaisia aakkosia tassa laitteessa.
 
Vastaus: Killzone 3 [Hype]

Ilmeisesti Matchmaking tulee sisältämään omat haut Move- ja pädi-pelaajille.

[video=youtube;ph5kOvyTPE8]http://www.youtube.com/watch?v=ph5kOvyTPE8[/video]
 
Vastaus: Killzone 3 [Hype]

Nuo tuo ominaisuus on mulle ainakin ihan itsestäänselvyys. Olis suorastaan perseestä pelata padilla Move-pelaajien kanssa ja vice versa. Eli hyvä juttu, että tämäkin varmistui!
 
Vastaus: Killzone 3 [Hype]

Mutta toivon että padi-pelaajat eivät pysty mitenkään liittymään move-pelaajien peleihin sillä ainahan joku "vahingossa" erehtyy menemään sinne vääräklle puolelle statseja nostamaan...
 
Vastaus: Killzone 3 [Hype]

Mutta toivon että padi-pelaajat eivät pysty mitenkään liittymään move-pelaajien peleihin sillä ainahan joku "vahingossa" erehtyy menemään sinne vääräklle puolelle statseja nostamaan...

Tuskin onnistuu. Aikanaan Unreal Tournamentissa pystyivät erottelemaan hiiri- ja padipelaajat toisistaan ja myös sallimaan yhteisiä servereitä.
 
Vastaus: Killzone 3 [Hype]

EG:llä todella "suora" haastis, jos KZ2:sen kritiikistä puhutaan:
Eurogamer Expo Sessions: Guerrilla Games on Killzone 3 PlayStation 3 Interview - Page 1 | Eurogamer.net

Melkein tuntuu, että tiimi on ottanut jopa liikaa syytä niskoilleen tietyistä valituksista (eikä se "lagi" todellakaan niin paha ollut, osa vain ei tykkää noin raskaasta ohjauksesta - tosin online-puolta en ole pahemmin pelannut ja tuolla pelaaminen on tietty vähän erilaista).

Pikkaisen huolettaa, että nyt KZ3:nen ei ole enää niin rujo ja väkivaltainen (noh, eiköhän se tarpeeksi ole)... Toisaalta nyt tiimi on kuunnellut kritiikkiä (varmaan pienempi porukka, mutta kovaäänisempi), joten saadaan hiukan erilainen KZ-peli.

Tuokin on mielenkiintoinen pointti, että tiimi tavallaan luuli saavansa aika paljon PS3:sta irti jo KZ2:sen kanssa, mutta kyllähän siellä sitten oli vielä lisätehoja kaivettavissa.. Mikä kyllä kertoo aidosti PS3:n potentiaalista. Kehitystie sille on ollut vain hieman hitaampi.

Mutta KZ3-kuume nousee entisestään.. :)
 
Vastaus: Killzone 3 [Hype]

Hah, tollanen melee-hyökkäys, että Sev painaa vihollisen silmämunat sisään peukaloillaan. =D
 
Vastaus: Killzone 3 [Hype]

"Shallow"

Siinä sana, joka tulee mieleen tästä(kin) räiskinnästä vaikkapa MAGin tai Halon jälkeen, näiden harvojen räiskintöjen, joissa on vielä kunnon räiskintäpelien mekaniikkaa mukana.

Tämä on CoD omalla taidesuunnittelulla ja hitusen hitaammalla temmolla. Nappi pohjaan, liimatähtäin hoitaa, ärr, örr, verta örr, botti ärr, liikutaan putkikentissä, nappi pohjaan örrrr verrtaaa!. Ei kai tämä KZ2:sta ole muuttunut paljoa muistaakseni ja silloin se vielä netissäkin maistui joten kuten, mutta nyt kun on taas pelannut oikeasti hyviä räiskintöjä, ei tällainen vaan jaksa kiinnostaa.

Ei tarvi betan tai alphan puolen tunnin kokeilua enempää pelata. Paitsi yksinpeli alelaarista, se sentään kiinnostaa vielä toki.
 
Vastaus: Killzone 3 [Hype]

Tämä on CoD omalla taidesuunnittelulla ja hitusen hitaammalla temmolla. Nappi pohjaan, liimatähtäin hoitaa, ärr, örr, verta örr, botti ärr, liikutaan putkikentissä, nappi pohjaan örrrr verrtaaa!. Ei kai tämä KZ2:sta ole muuttunut paljoa muistaakseni ja silloin se vielä netissäkin maistui joten kuten, mutta nyt kun on taas pelannut oikeasti hyviä räiskintöjä, ei tällainen vaan jaksa kiinnostaa.

Ei tarvi betan tai alphan puolen tunnin kokeilua enempää pelata. Paitsi yksinpeli alelaarista, se sentään kiinnostaa vielä toki.

Mistä lähtien KZ2:sta on rekyyli puuttunut? Yksi niitä harvoja pelejä nykyään missä oikeasti nappi pohjassa ei voi ampua, jos meinaa johonkin osuakkin. Mainitsemasi MAG ja Halo ovat Killzoneen verrattuna kyllä aikamoisia nappi pohjassa-juoksuja, mutta kai tästäkin asiasta voi olla monia eri näkemyksiä. :D

Omalla kohdalla huominen päivä menee ainakin storessa teemaa odotellessa.
 
Vastaus: Killzone 3 [Hype]

Tämä on CoD omalla taidesuunnittelulla ja hitusen hitaammalla temmolla. Nappi pohjaan, liimatähtäin hoitaa, ärr, örr, verta örr, botti ärr, liikutaan putkikentissä, nappi pohjaan örrrr verrtaaa!. Ei kai tämä KZ2:sta ole muuttunut paljoa muistaakseni ja silloin se vielä netissäkin maistui joten kuten, mutta nyt kun on taas pelannut oikeasti hyviä räiskintöjä, ei tällainen vaan jaksa kiinnostaa.

"Cod omalla taidesuunnittelulla", olisi kiva tietää mistä tuon repäisit. Killzone ja CoD ovat ainakin oman kokemukseni perusteella täysin erilaisia FPS-pelejä nimenomaan pelattavuudeltaan. Nuo "nappi pohjassa" -jutut ym. ovat oma juttunsa CoDeissa. Saa olla aika jeesus jos Killzonessa ammut kevyt kk-aseella nappi pohjassa vastustajan kentän toisesta päästä.

Ja mitä tulee MAGiin ja Haloihin, niin ne ainakin ovat lähempänä noita sun vertauskuvia :D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Killzone 3 [Hype]

Jep, tiedän, että KZ-sarjalla on faninsa. ;)

No joo, en jaksa alkaa vääntämään yksityiskohdista. Sanotaan sen verran, että kärjistystä tuossa toki lausumassani on, mutta joka tapauksessa ei vaan jaksa kiinnostaa juurikin edellämainitsemieni pelien (ja toki muutaman muunkin paremman räiskinnän, lähinnä vanhempia pelejä..) jälkeen näin suoraviivanen mekaniikka suoraviivasella kenttäsuunnitelulla.

Yksi tärkeitä tekijöitä joka tapauksessa on se, että jos toteutat yhtään vahvemman liimatähtäimen, osaat suunnitella pelin muun osaston sen mukaisesti tai sen huomioon ottaen (lähinnä Halo ja Resistance) ja pelistä tulee hyvä tai sitten et osaa (KZ, CoD jne. jne. jne. lähes kaikki konsoliräiskinnät) ja pelistä tulee ei niin hyvä. Tosin tämä yksi tekijä, ei ainoa vinksallaan oleva.
 
Vastaus: Killzone 3 [Hype]

Mistä lähtien KZ2:sta on rekyyli puuttunut? Yksi niitä harvoja pelejä nykyään missä oikeasti nappi pohjassa ei voi ampua, jos meinaa johonkin osuakkin. .

Itseasiassa omasta mielestä KZ2:ssa ei ole rekyyliä lähes ollenkaan. Netissä ei tarvinnu edes tähdätä rynkyllä kun pystyi ampumaan lonkalta nappi pohjassa kauas ja tappoja ropisi.
 
Vastaus: Killzone 3 [Hype]

Itseasiassa omasta mielestä KZ2:ssa ei ole rekyyliä lähes ollenkaan. Netissä ei tarvinnu edes tähdätä rynkyllä kun pystyi ampumaan lonkalta nappi pohjassa kauas ja tappoja ropisi.

Jep, koska pelissä oli lonkalta ampuessa suht vahva aim-assist. Pelissä ei muistaakseni ollut aim-assistia lainkaan, jos ampui tähtäimen läpi. Kolmosessa taas on ja vielä todella vahva. Miksiköhän tällainen ratkaisu on tehty?
 
Vastaus: Killzone 3 [Hype]

Itseasiassa omasta mielestä KZ2:ssa ei ole rekyyliä lähes ollenkaan. Netissä ei tarvinnu edes tähdätä rynkyllä kun pystyi ampumaan lonkalta nappi pohjassa kauas ja tappoja ropisi.
Kauas ammuttaessa perusideana on että ammutaan kyykystä pienillä bursteilla, ja se nimenomaan ei onnistu tähtäämättä ;)
 
Vastaus: Killzone 3 [Hype]

Tänään oikein kokeilin tota "vahvaa" liimatähtäintä. Oma mielipiteeni on että sitä liimaa on käytetty todella vähän. Kyllähän sen huomaa kun oikein kokeilee, mut eihän tätä nyt codeihin voi verrata. Niissä tähtäin tarttuu vihuun ja seuraa.

Tiedän että olet Cyrus pelannut paljon just MAGia ja Ressuja, Socomista puhumattakaan. Nehän ovat liimattomia pelejä. Huomaat liiman varmasti tarkemmin kun minä. Minusta tässä sentään joutuu seuraamaan tähtäimellä ihan oikeasti kohdetta jos haluaa osua. Codissa tähtäyksen senssi putoaa todella paljon kun ristikko on vihun päällä tai ihan vieressä. Tässä sitä ei käy vaan ohjaus pysyy lähes yhtä nopeana.

Peli on kz2 verrattuna iso loikka parempaan. Juuri ohjauksen takia. Tärkeimpänä se että liike loppuu heti kun päästää oikeasta sauvasta. Kz2 feilas siinä oikein kunnolla minun ja monen muun mielestä.
 
Vastaus: Killzone 3 [Hype]

Ressuja Nehän ovat liimattomia pelejä.

Häh? Kyllä Resistancessa on aika selkeäkin liimatähtäin, mutta jotenkin se ei pelissä haitannut. Peli silti vaati taitoa.

Tuskimpa jaksan mitään betaa mennä odottelemaan, kun aina vaan niistä jää houno maku suuhun. Katotaan sitten kokopeliä päivitysten ja hömpötysten jälkeen.
 
Ylös Bottom