Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Killzone 3 - keskustelua pelistä

Vastaus: Killzone 3 - keskustelua pelistä

Myös täällä tuo bugi että kaikki aseet ja vermeet ovat auki vaikka koodi syötetty jo julkkaripäivänä..Aika tehokkaasti syöny peli-iloa kun leveleistä ei oo mitään hyötyä ja unlock pisteet vaan kerääntyy.. Onko kukaan löytäny mitään kikkaa miten tuon bugin sais korjattua? Ei näyttänyt tuossa tulevan patchin tiedoissakaan olevan mitään tuohon viittaavaa.
 
Vastaus: Killzone 3 - keskustelua pelistä

Nyt olis 10h multiplayeria takana, täytyy kyllä sanoa että olen vakuuttunut. Vaikkakin pieniä korjauksia saisi tehdä. Move toimii tässä kuin junan vessa, hieman aluksi hankalaa oli mutta kyllä se siitä sitte lähti rullailemaan.

Laitoin itse kanssa sen 24h aktivointikoodin mutta minulla ei ole mitään tapahtunut, mapit kyllä tulivat (ei siinä että tarvis edes tulla vuorokaudeksi)

Warzonea pelaillessa tuntuu vähä liikaa että sama mappi rullaa koko ajan, mutta map selectionilla se homma hoituu.

Tuli huomattua aika raskaan sarjan bugi, Operationsia pelailin ja sujui ihan törkeen hyvin.
10 frägiä hommattuani ja "missionia" suoritettua niin näytti että 0 pistettä, 0 frägiä etc etc. Matsin loputtua ei tullut yhtään xp:tä eikä vaikuttanut mitenkään minun henk.koht. statseihin.


Onko jengi testaillut peliä jo Sharp Shooterilla?:cool:
(hyviä arvosteluja kyllä tullut liuta.)
 
Vastaus: Killzone 3 - keskustelua pelistä

Sharpshootterilla koklin eilen yksinpeliä. Ei puhettakaan että onlineä lähtisin sillä tesmimään. Movella ja Navilla pelatessa tosi hyvin toimii ohjaus mutta muovirynkyn kansa tuntuu todella hankalalta liikkumisen ja kääntymisen yhdistäminen. Strafetus hankalaa siitä syystä, että joko äijjä kääntyy liian vähän tai liikaa.

Nähdäkseni syy tähän on se, että pelkällä Movella pelatessa ko. kapulaa käännetään pienillä ranneliikkeillä vain vähän. Se ikään kuin kiertyy keskiakselinsa ympäri. Sharpshootteriin iskettäessä Movessa on jatkovarsi ja pieni liike liikuttaa Movea paljon. Ihan eri tuntuma. Sitä en kiellä etteikö aika lapsellisen magee fiilis sniputella helghaneja SS:llä.

Mutta jos jollakulla on hyviä settingsejä tolle SS:lle niin mielellään ottasin vinkkejä vastaan!
 
Vastaus: Killzone 3 - keskustelua pelistä

Killzone 3 - Patch 1.04 Changes and New functionality:

Network
Lag fixes and fixes for network errors 10002, 8001 and 8013
Gameplay
Players now have more stamina by default. Sprint length is increased but the recharge timer has been adjusted to compensate
Mortally wounded players no longer have collision. Alive players should now be able to traverse the levels without getting stuck on mortally wounded players
Medic's revive cool-down reduced from 25 to 10 seconds
Increased range from where friendly players can be revived - player can be revived from 20 meters now
Guerrilla Warfare games now last 15 minutes and it takes 100 kills instead of 50 to win
Performance
Improvements to party creation server load
Menu
Show envelope icon to indicate that player has received message
Rewards panel in post game screen now auto-scrolls
Botzone is now paused when player goes to start menu
Single click squad invite
Enhanced idle detection code in menu, the player isn’t spawned if he’s still pressing buttons
Security
Several security, anti hack and cheat fixes

Killzone 3 – Patch 1.04 Bug Fixes

Stability
Fix for an occasional crash bug when in the Credits screen and transitioning straight into Multiplayer via a Invite
Fix for potential hang when players migrate between maps
Gameplay
Player can retain crouched collision after deploying jetpack
The Assassination Executioner medals only count Deadly Assassin kills, not Executioner kills
Cloak kills with weapons that break cloak now count towards medal for Cloak levels 1 and 2.
Global - Medic’s Triage droids now disappear when player quits out of game
Cloak/Disguise cannot be removed manually by accident anymore
Fix for rumble in Exo being over-powered and out of sync
Fix for Silent Footsteps remaining active after choosing other skill and removed from the personal stats menu
Exploit - Akmir Snowdrift - Player can reach the boat by using an ammo box to exit the intended boundaries
Functionality
Disc eject now handled more gracefully
Clan– Fix for player quitting and re-joining a tournament, they may re-enter a tournament alone
Trophies
DLC 1 ‘Little Big Weapons’ Trophy does now counts rocket launcher and StA2
Menu
Find game – Operations - Mode description - Spelling issue fixed
Friends: Fix for Clan tags being displayed for a max of nine players despite the number of player that are in the clan
Fix for incorrect message given when attempting to join a Clan Game that an online friend is taking place in
Spawn-screen – Fix for when the extra Primary Weapon skill is equipped, the weapon description goes out of sync
Accolades do now show subsequently
When receiving a squad invite from a player in another match, there is now a warning that the player will leave his current game.
Scramble detailed range and in-game range now match properly
The Spot and Mark description in the unlock menu is now correct
Fix for when the player presses the SQUARE button when a player that is in their game is highlighted in the squad lobby menu they receive the message ‘You cannot join a play that is not in a game.’
Turn off animations for the squad list to avoid it becoming unreadable every time a rebuild occurs when voice chat is activated
Fix for when trying to join a friend without the required DLC pack, the message will tell the player they are part of a squad.
Fix for the message informing the player they are attempting to join a DLC game without the required DLC content installed reading better
Increased Accuracy & Faster Reload Ribbons now update in the personal statistics screen.

Patch 1.04 sisältö. Tulossa Pian
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Killzone 3 - keskustelua pelistä

Mitä DLC on tulossa nyt lähiaikoina? Ainakin Steel Rain (En ole varma nimestä) sisältää mm. Stahl Arms kentän. Mikä tuo Little Big Guns DLC mikä mainittiin tuossa patch listassa?
 
Vastaus: Killzone 3 - keskustelua pelistä

Itse oon diggaillut reilustikin tarinasta, vaikka en edes Movea omista.
Tai siis en varsinaisesti TARINASTA mutta siis single playerista. Ihan hienoa meininkiä ja omasta mielestäni parempaa kun odotin. Tässä ollut vähän sellainen "Kyllästynyt FPS meininkiin"-fiilis ja ostin tuon vähän niinkun sitä varten että siinä on se split screen co-op jota erään kaverin kanssa harrastetaan, mutta nyt illan pelanneena yksin kun olen kuumeessa - on meininki maistunut oikein hyvin.

Jotenkin pelissä liikkuminen on itselle mukavan ketterästi tehty... juoksu, suojaan liukumiset, "kunnon hyppy" jolla tekeekin vähän jotain jne. Mikään ole siistimpää kun juosta nurkkaa kohti, liukua ja kääntyä tähtäämään sivulle ja aloittaa teurastus heti suoraan liu'usta. Ja perään kranaatin kokkausta ja BOOM - in your face! :D

Tosin aika samaa meininkiä kun KZ2:ssa ... mut oliko siinä se suojaan liukuminen? En tiedä onko kuumeen syy vai miksi en muista :O Tosin on Killzone 2:n pelaamisesta jo aika kauan aikaakin.

Pelistä löytyy meininkiä ja juuri sopivasti haastetta, mutta ei kuitenkaan koskaan liikaa turhautumiseen asti. Ja mielettömän mukavahan tuota on pelata koska meininki on varsin kaunista. Ja tarina nyt ajaa sitä meininkiä eteenpäin ihan sopivasti... eipä ole kovin harvinaista että FPS pelin juoni ei ole kummoinen... Itseasiassa en tiedä yhtäkään FPS peliä josta oikeasti ajattelisin että sen juoni on "vaan niin mestarillisen hyvä"..

Oon nyt vasta(?) siinä kohdassa joka oli demossa ja toivoisin että pelissä olis vähän lisää niillä ihme mech värkeillä touhuilua (nimi ei jäänyt mieleen..). Kaikesta siitä cockpit tärinästä ja huojumisesta huolimatta siinä oli fiilistä roppakaupalla. Varsinkin kun oppi juoksuhypyt ja muut nopeat liikkeet, sillä pysty guruttaan aika huolella..

"Hyvää settiä", näin niinkun tähän asti siis. Saa nyt nähdä miten tuo loppuosa menee.
 
Vastaus: Killzone 3 - keskustelua pelistä

Miten voi ottaa yhteyttä guerrillaan? Ei löytynyt killzone.comista. Onko niillä joku e-mail osoite johon voi lähettää viestiä?
 
Vastaus: Killzone 3 - keskustelua pelistä

Sharpshootterilla koklin eilen yksinpeliä. Ei puhettakaan että onlineä lähtisin sillä tesmimään.

Koetas lyödä ne asetukset ihan läskiksi ja tehdä bottipelistä puhdasta pistooliräiskintää isoilla osuma-alueilla ja automaattitähtäyksellä? Päästäänkö Sharp Shootterin kohdalla jo lähelle taistelijan tutkintoa nousevine janttereineen? :p
 
Vastaus: Killzone 3 - keskustelua pelistä

KZ3 meni muutama päivä sitten itselläkin läpi. Noiden chapter-aikojen perusteella sain nopeasti laskettuna n. 6,5 h (normaalilla). En sitten tiedä lasketaanko välipätkät mukaan yms, kun ne voi myös skipatakin.

Kyllähän tämä kovilla tuotantoarvoilla ja näkemyksellä höystetty fps-rypistys oli ja teknisesti ihan siellä exclusive-pelien kärjessä (ei esim. ollut pahemmin eroa itse peliosioiden ja välipätkien välillä kuten peleissä yleensä). Kuten aiemmin tuli jo todettua, niin tavallaan kuitenkin pidin vielä asteen enemmän KZ2:sta, vaikka se oli riisutumpi näiden erinäisten ajoneuvo/lentoalus-osioiden sunteen ja muutenkin rytmitykseltään erilainen. KZ3:ssa lyhyempiä osioita ja luultavasti asteen vähemmän vastarintaa ylipäänsä - KZ2 otti jotenkin enemmän riskejä ja pelissä oli selkeästi "omanlainen" fiilis. Tietysti KZ3:ssa oli kuitenkin myös osioita joita aikoinaan KZ2:ssa kaipasi.. KZ3:sen loppu oli vähintäänkin mielenkiintoinen, ehkä siihen olisi toivonut jotain lisää..

Normaalilla KZ3 oli myös mielestäni helpompi peli kuin KZ2, enkä muista yhtään selkeästi vaikeampaa kohtaa (molempien trophyjen saaminen
MAWLR-osiossa
ehkä vei hieman trial&erroria). En tosin sitä sano, että KZ3 mikään läpihuutojuttu olisi ollut..

Testasin muuten vähän jopa online-puolta, vaikka en itse mp-pelejä pahemmin pelaa. Yllättävän hauskaa menoa se oli ja jäi jopa pieni nälkä pelata sitä uudestaan. Sain jopa muutamat tapot yms.. :)

EDIT: Jos teknistyyppinen making of -juttu pelistä kiinnostaa, niin...
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-the-making-of-killzone-3
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Killzone 3 - keskustelua pelistä

Tuo yllä mainittu Digital Foundryn Killzone 3 -artikkeli kertoo vastauksen mm. siihen, miksi pelin välivideot käyttävät vanhahkoa Binkiä modernimman H.264:n sijaan.

"Because we have the entire game streaming in data while we're showing the movies, we have to be very light on CPU usage and we have only very little memory to spare. Often games play movies when there are no game assets loaded, we play movies when all of the assets are loaded," he says.

"The more popular h.264 profiles require large buffer sizes, to deal with VBR or for reference frames. To use h.264 we'd have to drop down to a simpler profile and probably write a player which is optimised for our particular use, instead of quality and speed. In the end, Bink fares pretty well compared to other codecs when they're starved on memory and it was easy for us to integrate."
 
Vastaus: Killzone 3 - keskustelua pelistä

Nyt tuli napsastua platinaa. Paljon helpommat trophyt oli kuin KZ2:ssa. Eilen tuli mentyä kampanja läpi co-opina kaverin kanssa. Ei menny kuin 5 tuntia ja yhdellä istumalla. :D Nettipeliin sukellan sitten sitten kun on patchit tullut peliin.
 
Vastaus: Killzone 3 - keskustelua pelistä

Tulipa tämä nyt taputeltua yksinpelin osalta, sillä vaikeimmalla joka siinä nyt oli auki. Harmi, ettei sitä kaikkein vaikeinta ollut suoraan auki koska en todellakaan jaksa uudestaan alkaa tuota höylään, pieni lisähaaste olisi ehkä ollut paikallaan.

ei mielestäni aivan sen kaiken hehkutuksen arvoista settiä ollut. Oikeestaan ainoa erityismaininnan arvoinen asia on Move-tuki joka on klaarattu peliin LOISTAVASTI. Koko paketti yksinpelin osalta ehkä sellanen keskiverto 7/10. Grafiikasta en anna mitään säälipisteitä, koska värimaailma on niin harmaa. Aika pakkopullaksihan tuo loppuakohden alkoi menemään ja lopun "rämpytystehtävä" = avaruussotiminen oli huono. Olisi voinut sen effortin käyttää johonkin hyödyllisempään ja jättää avaruus-räiskimisen avaruusräiskintäpeleille jonne se kuuluu. Myöskin ne samanlaiset rämpytys ajelut jollain härveleillä oli aika väsyneitä.

Moninpeli on kyllä pahasti failaamassa vaihtelun puutteeseen. Warzone pelimuoto on ihan ok, mutta Operationssissa olisi erityistä potentiaalia jos vaan mappeja olisi enemmän kuin KOLME. Alunperin ensimmäinen virhe oli pihdata ne wanhat mapit osalta pelaajista ja vissiin tulevista mapeista yritetään pyytää maksua -> VIRHE, eihän niitä kukaan osta kun niitä ei pääse koskaan pelaamaan! :confused: Muutenkaan ihmiset ei pidä rahastuksesta. Jos kerta tavara on valmiina kun peli valmistuu, niinkuin ilmiselvästi on_niin kaikki vaan jakoon pelin mukana. Näin niitä ihmisiä online-pelaamiseen koukutetaan, siis siten että on mitä pelata_paljon.

Vähän pahaa pelkään, että ahneella on paskanen loppu, tässäkin asiassa. Online peli on kyllä vähintäänkin hyvä, ellei jopa loistava? Mutta kantaako viehätys tällä mappi/pelimuoto vaihtelulla? Vähän olisi saanut tsempata lisää, jokin taktisempi pelimuoto ilman respoja tai edes rajoitetulla respamäärällä olisi esimerkiksi ollut aika kova juttu. Aika näyttää miten kauan moninpeli lentää, omalla frendilistalla kato on alkanut jo käymään eikä CODin rahastuspaketti ainakaan helpottanut peliseura-asiaa. Se on vähän harmi homma, koska randomien kanssa KZ3 pelaaminen ei kovin paljon nappaa koska tiimityö on se koko pointti. :(
 
Vastaus: Killzone 3 - keskustelua pelistä

Online peli on kyllä vähintäänkin hyvä, ellei jopa loistava? Mutta kantaako viehätys tällä mappi/pelimuoto vaihtelulla?

Niin, no aikansa kutakin ja uutta on jo taivaanrannassa. Kenttävalikoiman suppeus tässä hiertää eniten ja siihen on tulossa korjausta DLC-pakettien myötä.

GGDev/LevTrin12 sanoi:
Hi all,

I would like to clarify one thing: we are working on DLC Steel Rain right now. We just announced it today in order to give you an idea what we are working on as a sneak peek. We don't have DLC ready yet and we don't know when we are releasing it either.

As you can imagine we could not put this on the disc, because it is not ready yet. Even DLC 1 (the Retro Pack) was not done in time for the disc, but that was never meant to go on disc. We wanted something to hand out for people who pre-ordered the game.

Lev

Rahastuksesta ei pidä kukaan, mutta silti näitä paketteja vaan ostetaan syvän kiihkon vallassa. Esimerkki mennä viikolta sen nyt osoitti taas kerran. Kovat on puheet, mutta kun olisi tilaisuus osoittaa oma naseva mielipide kulutuskäyttäytymisellä - taipuu selkä kuin pajun varsi. Mikäs siinä jos kansa tykkää, turha sitä on tuulimyllyjä vastaan Don Quijotena taistella. Ei kuitenkaan kannata ihmetellä, miksi tälläinen rahastus tunkeutuu yhä räikeämmin peleihin mukaan. Irtisanoutuminen jälkirahastuksesta on kuitenkin mitä moraalisin kannanotto.

Itselle verkkopeli maistuu erittäin mukavalta ja pääsyylliinen siihen on suomiseuran ohella Move-ohjaus. Pelimuodonkaan tarvitse aina olla niin järkeenkäypä, väliin ihan TDM riittää tunnin kahden mittaisiin rupeamiin arki-iltoina. Jopa niiden randomien kanssa.

Lähde lainaukselle: Re: I'm fine with the quick DLC, but...... - Page 2 - Killzone.com Forums
 
Vastaus: Killzone 3 - keskustelua pelistä

Moninpeli on kyllä pahasti failaamassa vaihtelun puutteeseen. Warzone pelimuoto on ihan ok, mutta Operationssissa olisi erityistä potentiaalia jos vaan mappeja olisi enemmän kuin KOLME. Alunperin ensimmäinen virhe oli pihdata ne wanhat mapit osalta pelaajista ja vissiin tulevista mapeista yritetään pyytää maksua -> VIRHE, eihän niitä kukaan osta kun niitä ei pääse koskaan pelaamaan! :confused: Muutenkaan ihmiset ei pidä rahastuksesta. Jos kerta tavara on valmiina kun peli valmistuu, niinkuin ilmiselvästi on_niin kaikki vaan jakoon pelin mukana. Näin niitä ihmisiä online-pelaamiseen koukutetaan, siis siten että on mitä pelata_paljon.

Vähän pahaa pelkään, että ahneella on paskanen loppu, tässäkin asiassa. Online peli on kyllä vähintäänkin hyvä, ellei jopa loistava? Mutta kantaako viehätys tällä mappi/pelimuoto vaihtelulla? Vähän olisi saanut tsempata lisää, jokin taktisempi pelimuoto ilman respoja tai edes rajoitetulla respamäärällä olisi esimerkiksi ollut aika kova juttu. Aika näyttää miten kauan moninpeli lentää, omalla frendilistalla kato on alkanut jo käymään eikä CODin rahastuspaketti ainakaan helpottanut peliseura-asiaa. Se on vähän harmi homma, koska randomien kanssa KZ3 pelaaminen ei kovin paljon nappaa koska tiimityö on se koko pointti. :(

Olen aivan samoilla linjoilla. Pelin julkaisusta vajaa kaksi viikkoa ja nyt alkaa tuntumaan, ettei moninpeliin ole saatu tarpeeksi vaihtelua. Kaikille hahmoluokille ainakin pari pyssyä lisää, ja en tiedä olisiko liioiteltua, jos moninpelikarttoja olisi vielä vaikkapa se viisi lisää erilaisine maisemineen. Hyvää räiskettähän tämä toki on. Siitä ei pääse mihinkään.
 
Vastaus: Killzone 3 - keskustelua pelistä

Grafiikasta en anna mitään säälipisteitä, koska värimaailma on niin harmaa.

Aika värikäshän se KZ-sarjan peliksi oli (erikoismainintana tietysti ns. jungle-kenttä). En muutenkaan ymmärrä mitä "säälipisteet" grafiikan suhteen tarkoittaa? Peli ei saa olla komean näköinen? Vai että sitä ei saisi liikaa grafiikaltaan kehua jos peli ei muuten ole "perfect"?

PS3-fanit eivät säälipisteitä kaipaa. Fight the power! :D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Killzone 3 - keskustelua pelistä

Muistan, kun KZ2:sta kritisoitiin sen harmaisesta värimaailmasta. Kyllä tässä on ainakin sen suhteen panostettu, huomaa etenkin tuossa yllämainitussa jungle mapissa. Eikä kyllä itteäni haittaa pätkän vertaa!

Pari mappia ja asetta kun saisi lisää niin olisin tyytyväinen. Asevalikoima on kyllä valitettavan suppea, mutta on tässä enemmän sisältöä kuin edellisessä. Tuli tossa Sotasankari -vaikeusasteella läpäistyä peli ja olin vähän yllättynyt sen helppoudesta. Yhtään ylivoimaista kohtaa ei ollut, yleensä väh. jo kolmannella kerralla mentiin etiäppäin.

Mukavaa vaihtelua tuon codin rinnalle. Tuntuu tosin aika hassulta vaihtaa aina codin nopeasta ohjauksesta KZ:n omaan. Tottuminen vie hetken mut kyl se siit alkaa luonnistumaa.
 
Vastaus: Killzone 3 - keskustelua pelistä

Mikäs siinä jos kansa tykkää, turha sitä on tuulimyllyjä vastaan Don Quijotena taistella. Ei kuitenkaan kannata ihmetellä, miksi tälläinen rahastus tunkeutuu yhä räikeämmin peleihin mukaan. Irtisanoutuminen jälkirahastuksesta on kuitenkin mitä moraalisin kannanotto.

Niin siis toki se rahastus ja ahneus on ikävää, mutta isoin ongelmahan tässä nimenomaan on se, että DLC-pelleilyn jälkeen tilanne ei pelaajan näkövinkkelistä ratkea edes rahalla. Kun sulla on siellä partyssä se 4-8 jamppaa pelaamassa, niin aina mahtuu mukaan vähintään yksi-kaksi jotka oikeesti ei ole niitä rahastusmappeja ostaneet -> Kukaan ei pääse taaskaan pelaan uusia ylimääräisestä maksusta saatuja mappeja.

Ja sitten mennään jälleen kerran orggis mappeihin vaan pyörimään -> Loppupeleistä sitten kaikki kyllästyy ko. peliin ennenaikaisesti, ehkä pelin elinkaari olisi ollut pidempi jos alunperin olisi annettu mapit kaikille? Se taas edesauttaa a) pelin myyntiä b) Auttaa ko. studion seuraavan pelin myyntiä jos se jää mieleen pelinä jossa oli riittävästi moninpelisisältöä.

Oikeampi ratkaisu olisi laittaa siis paljon mappia kyytiin julkkarissa, niin paljon kuin vaan kerkee tekemään. (vaikka sitten osa tulisis DLC muodossa, mutta olisi kuitenkin ilmaista) Sitten joskus puolen vuoden päästä lisää kyytiin. Ne olisi helpompi ostaakkin kun tietää, että niitä on oikeesti työstetty erillään muusta pelin kontententista ja tavallaan ei jää sellanen rahastusfiilis takaraivoon niinkun tässä viime aikoina mm. KZ3 ja MoH pelien kanssa on käynyt. Nyt aivan viimeisimpänä EA "jäi kiinni" Crysis 2 pelin tiimoilta. Vuotaneessa melkein valmiissa PC-Betassa oli kuulemma DLC niminen hakemisto jossa neljä mappia sisällä...kumma juttu, mitä lienee siellä olevan. Laitoin Youtubeen hakusanaksi "Crysis 2 ja DLC" Eipä siellä paljon mitään hymynaamoja videoissa näkynyt, tällanen erillisrahastus osalla mapeista on huonoa brändille ja sillä sipuli, ei siitä pääse mihinkään.

Aika värikäshän se KZ-sarjan peliksi oli (erikoismainintana tietysti ns. jungle-kenttä). En muutenkaan ymmärrä mitä "säälipisteet" grafiikan suhteen tarkoittaa? Peli ei saa olla komean näköinen? Vai että sitä ei saisi liikaa grafiikaltaan kehua jos peliä ei muuten ole "perfect"?

PS3-fanit eivät säälipisteitä kaipaa. Fight the power! :D

Ei referenssi pidä olla muut KZ pelit, vaan muut PS3 pelit. Tai ehkä jopa Xbox. Grafiikka on harmaata, tai vihreetä tai mitä millonkin mutta pääasiassa kuitenkin "tylsän" näköistä betonibunkkerin seinää. Se jungle toki oli tunnelmallinen, mutta jotenkin tuntu että suurimmaksi osaksi koitettiin luoda sellasta illuusiota jostain supergrafiikasta? Vaikea selittää, omaan silmään moni muu peli näyttää kuitenkin kauniimmalta vaikka vähän vaatimattomampikin engine olisikin siellä takana. Vaikka Far Cry 2 ja Assasins Creed 2 noin esimerkkinä, tai miksei vaikka Singularity jonka juuri taannoin poimin alelaarista kympillä. Grafiikka oli "wanhaa" mutta sitä oli käytetty tyylikkäästi ja katselin sitä mielelläni. Muutenkin pelin yksinpeli peittosi molemmat Killzonet että heilahti.

Toki 3D en ole edes nähnyt, mutta vaikka se olisi millainen niin eipä se paljon lämmitä jos 0.5 % pelaajista. (hiharavistus) on 3D-televisio käytössä. Siitäkään en siis ole antamassa lisäpisteitä, arvosana pysyy 7/10 ja sillä sipuli. Toivottavasti en liikaa fanipoikaveljiä suututa, mutta näin se vaan menee mun silmällä katsottuna. En mä nyt ala tässä lätiseen mitään muuta kun mitä silmä näyttää ja tällä kertaa se on tätä mieltä, ehkä kauneus on osittain katsojankin silmässä tai jotain? :)

Täähän meinaa mennä vähän offtopiciksi, pitää katsoo joku toinen ketju jos vielä halutaan jatkaa tästä "harmaagrafiikasta" keskustelua.
 
Vastaus: Killzone 3 - keskustelua pelistä

Tietenkinhän sitä jatko-osan värimaailmaa verrataan edelliseen osaan. Kyllä tuo KZ3 oli todella värikäs varsinkin viidakossa ja siellä Stahlin laboratoriossa. Omasta mielestä peli on melkein liiankin värikäs ja valoisa. KZ2 näyttää omaan silmään melkein paremmalta juuri sen suppean värimaailman takia. Helghan vaikutti paljon surkeammalta ja painostavalta koska Pyrrhus oli todella harmaa ja pimeä ja tämä antoi KZ2:lle omalaatuisen tunnelman jota ei tunne KZ3:ssa.

Vielä sanottakkoon, että kun KZ2:ssa ampuu higiä pimeällä käytävällä, on se hienompaa mitä KZ3:ssa voi nähdäkkään. Aseen suuliekki luo pimeään valoa, higin varjo tanssii verjen värjäämällä seinällä higin ottaessa lippaallisen massuun.
 
Ylös Bottom