Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Killzone: Liberation

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Killzone Liberation

Eilen tipahti peli postiluukusta ja hyvin pikaiset tyypit ehdin illalla ottaa.

Ekan osion (joka on samalla tutorial peliin) jälkeen ei uskalla vielä mitään lopullista sanoa mutta peli kyllä näyttää hienolta. Tässä pelissä pääsee PSP:n näyttö oikeuksiinsa. Alkudemokin viritti pelaajan välittömästi KZ:n maailmaan. :)

Äänet on PS2:n Killzonesta tuttuja, aseiden lataukset ja pauke on mukavan "oikean" kuuloista. En vaan päässyt vielä testaamaan kuulokkeilla joten laadusta en sano mitään, PSP:n kaiuttimien kautta esim. räjähdykset nyt ei kuulosta miltään.

Lisää fiiliksiä tulee myöhemmin jos jaksan selostaa. :D
 
Vastaus: Killzone Liberation

Täälläkin on tullut kokoversiota hakattua jokunen tunti. Läpäisin juuri kakkoskamppiksen, johon ennakkoversio päättyi. Ilmatyynyaluksen puikkoissa siis (paskaksihan tuo meni heti kättelyssä).

Helpompaa ei ole ollut, itse asiassa olen tainnut kuolla enemmän kertoja, vaikka piti helpoimmalle vaihtaa. Edelleen kävelevät miinat ja haulikkomiehet suurin haaste. Kranaattihemmotkin hieman.

Spiikkaamattomat tekstikertomiset tehtävien välillä eivät ole järin kiinnostavia. CGI-videoita katsoisin mieluummin :)

Revolveri on kylmä ase.

edit: Jouskari vielä kylmempi.

olge sanoi:
Onkos tuossa peräti jonkinlaiset ragdoll -fysiikat? Näytti vaan vähän siltä, kun noita vihuja lenteli niin nätisti.

Jep, kyllä tosiaan on. Hienosti linkoaa onnistuneella naatilla useampikin jannu, jotka sitten törmäilevät ja vaikkapa jäävät objekteista roikkumaan. Välillä esiintyy pientä perusräsynukkebugitusta, eli kuolleiden raajat heiluvat holtittomasti. Todella mukava lisä räiskintään.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Killzone Liberation [PSP Hype]

Nyt on Liberation sitten läpäisty. Pelikello näyttää vajaata kahdeksaa tuntia, mikä voi kuulostaa pitkältä ajalta. Tosiasiassa peli tuntui melko lyhyeltä räiskyttelyjuoksulta, mutta muutama helvetin vaikea kohta lisää tunteja mittariin. Esimerkiksi kolmoskampanjan loppu (luulenpa, että monille vaikein kohta ennen taktiikan tajuamista) ja nelosen bossit, joista etenkin viimeiseen meni varmasti toista- ellei kolmattakymmentä yrityskertaa. Viimeistä kohtaa pitää vain pelata rohkeasti, sen sanon. Taistelu on vieläpä kolmivaiheinen, eikä osien välillä ole checkpointteja. Ihmeellisen vaikea peli on helpoimmallakin.

Vähän mitäänsanomattomat fiilikset jäi. Loppua ei juhlisteta edes CGI-videolla. Kulkuneuvojen ohjaksiin taisi päästä tasan kerran kumpaankin (vai oliko tankilla jopa kaksi kertaa? Joka tapauksessa vähän), tiimitoimintaa oli vain muutamassa kentässä. Juoni jäi pahasti kesken.

Liberation on kenties liian tiivis paketti, mutta toisaalta tehtävät olivat jopa sopimattoman pitkiä käsikonsolille. Teknisestihän peli sijoittuu PSP:n parhaimmistoon. Tahtoo sen verkkomoninpelin.

Gore sanoi:
Pelissä on suomalainen devaaja, Aki Määttä nimeltään.
Herran KZ creditseihin kuuluu multiplayer ja mechanics.
Jep, creditseissä seisoo:
Multiplayer Aki Määttä

Toinen huomio:
Code support Housemarque

Niin ja fysiikoista vielä. Peli käyttää havok engineä.

edit: Toimiiko muilla alkuvalikon Downloads- tai Killzone.com-kohdat? PSP herjaa vikailmoa, että servuun ei saa yhteyttä. Netti kyllä pelaa, kuten myös http://www.killzone.com/killzone_psp/
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Killzone Liberation [PSP Hype]

FolioMies sanoi:
Nyt on Liberation sitten läpäisty. Pelikello näyttää vajaata kahdeksaa tuntia, mikä voi kuulostaa pitkältä ajalta. Tosiasiassa peli tuntui melko lyhyeltä räiskyttelyjuoksulta, mutta muutama helvetin vaikea kohta lisää tunteja mittariin.

Normal-taso pätkähti läpi parin illan melko intensiivisen tahkoamisen jälkeen. Kellotin yhteen tehtävään (nelosen kolmas jakso) peliajaksi vaatimattomat 16,5 tuntia. :) Tämä tosin taisi johtua siitä, että peli jäi pauselle yön ajaksi... Vaikeat tehtävät (ts. bossit) ovat kyllä melkoisen kimurantteja verrattuna perustehtäviin jotka läpäisee reilussa kymmenessä minuuttissa per kappale. Hienoa pelin haastavissakin kohdissa on kuitenkin se, että vaikka niihin sanalla sanoen meinaa hattuuntua kun samaa kohtaa tahkoaa kolmattakymmenettä kertaa, pelin pariin tekee kuitenkin mieli palata hetken kuluttua uudelleen. Jos jotain kohtaa ei pääse läpi, se johtuu siitä, että lähestymistapa on väärä. Ja kun pelimekaniikka sallii yllättävän monipuolisen taktikoinnin, on pelaaminen hauskaa, vaikkakin haastavaa.

FolioMies sanoi:
edit: Toimiiko muilla alkuvalikon Downloads- tai Killzone.com-kohdat? PSP herjaa vikailmoa, että servuun ei saa yhteyttä.

Eipä toimi. Ilmeisesti serverit odottavat vielä pystyttämistään.
 
Vastaus: Killzone Liberation [PSP Hype]

Tykkäilin kovasti jo Killzonen PS2-versiosta, joten PSP-painos iski kovemmin kuin miljoona Helghastia. Erityiset propsit on annettava loistavasti optimoidusta koodista: levyä ei pyöritetä liikaa, eivätkä lataustauot juuri häiritse. Ilmeisesti samaisesta syystä akkukin kestää pitkään.

Vaikeustaso tuntuu omaan makuun juuri sopivalta. Tarpeeksi helppo ja simppeli, muttei kuitenkaan mikään läpihuutojuttu. Parissa kohdassa sai todellakin irvistellä useaankin otteeseen, kunnes matka taas jatkui.

Ihan parasta on kuitenkin pelin meininki. Karua, suoraviivaista ja paikoin jopa brutaalia. Veikeä minimalistinen tyyli muistuttaa niistä ajoista, jolloin Commando ja Rambo olivat vielä kovaa asiaa, eikä äfpeeässää oltu vielä keksittykään.

Suosittelen.

FolioMies sanoi:
edit: Toimiiko muilla alkuvalikon Downloads- tai Killzone.com-kohdat? PSP herjaa vikailmoa, että servuun ei saa yhteyttä. Netti kyllä pelaa, kuten myös http://www.killzone.com/killzone_psp/
Ei toimi täälläkään.
 
Vastaus: Killzone: Liberation

onko tässä tuon normal tason lisäksi joku easy taso myös?
minua kun ei houkuta tippaakaan nuo "koita kymmenen kertaa jotain bossia että pääset eteenpäin" tekstit.
 
Vastaus: Killzone: Liberation

Mulla tosiaan meni easyllakin kymmeniä yrityskertoja, että ei sen puoleen..

Hardilla äsken vähän pelailin, työtä saa tehdä aivan eri mittasuhteissa. Boxeista yllättäviä hämähäkkejä tulee useammin ja muutenkin esim. kakkoskamppiksen ekassa hämiksiä tuntuu sipsuttelevan kohti loputtomasti, kun paikallaan hetkenkin seisoskelee. Tiimikavereiden kanssa saa myös olla rutosti varovaisempi, sillä mokomat putoavat turhan äkkiä, eli ihmeruiskuja kuluu.
 
Vastaus: Killzone: Liberation

pelle sanoi:
minua kun ei houkuta tippaakaan nuo "koita kymmenen kertaa jotain bossia että pääset eteenpäin" tekstit.

Ei missään tapauksessa kannata kauhistua pelin vaikeutta koskevista päivittelyistä. Minä olen ensimmäinen, joka hylkää liian vaikean pelin. Minusta pelien tarkoitus on viihdyttää, eikä kohottaa v-käyrää. Moni peli on lähtenyt ensimmäisen illan jälkeen kiertoon siksi, että olen jäänyt jumiin enkä ole jaksanut uhrata 'kallista' aikaani tuskaiseen tahkoamiseen. PSP:n puolelta viimeisimpänä esimerkkinä Mega Man Maverick Hunter X, jossa eteneminen tyssäsi heti ensimmäisen levelin jälkeen. Mutta verrattuna vaikkapa Maverick Hunteriin, jossa menestyminen riippuu millisekuntilleen oikein ajoitetuista hypyistä ja liipasimen vedoista, Liberationissa pärjääminen riippuu paljon monitahoisemmista mutta toisaalta selkeämmistä tekijöistä. Virheensä näkee, oppii ymmärtämään ja niitä osaa jatkossa yrittää välttää. Ei sillä, että Killzone Liberation mitään shakkia olisi, mutta harvinaisen fiksu peli silti.

Omasta mielestäni pelin lähes ainoa vika on se, että se on liian lyhyt. Peli syrjäytti jopa Vice City Storiesin, joka puolestaan on minusta platformista riippumatta paras GTA San Andreasin jälkeen. Toivottavasti ladattavaa sisältöä ja infrastructure-moninpeli ilmestyy pian saataville eivätkä ne jää vain myyntipuheiksi.
 
Vastaus: Killzone: Liberation

Jep, ei vaikeustason vuoksi pelaamisen makua menetä.

ripardi sanoi:
Toivottavasti ladattavaa sisältöä ja infrastructure-moninpeli ilmestyy pian saataville eivätkä ne jää vain myyntipuheiksi.

Näistä toivoisi kuulevan mahdollisimman pian. Jo viikkohan tässä on julkaisusta kulunut.
 
Vastaus: Killzone Liberation [PSP Hype]

FolioMies sanoi:
Tosiasiassa peli tuntui melko lyhyeltä räiskyttelyjuoksulta, mutta muutama helvetin vaikea kohta lisää tunteja mittariin. Esimerkiksi kolmoskampanjan loppu (luulenpa, että monille vaikein kohta ennen taktiikan tajuamista)
Ei mene Normal-tasolla läpi sitten millään... Pari hutia ja se on auf viedersehen, Templar.
 
Vastaus: Killzone: Liberation

Luckymanin KZ-tietopaketista:
PSP's Liberation game took 25 people, who are still working on multiplayer and extra episodes for Liberation to come out later (online Liberation patch is aiming for spring 2007).

Odotetuin moodi julkaistaan 4-6 kk pelin julkaisusta, vähän aikaisempaa ajankohtaa toivoin. No, parempi kai kuin ei koskaan. Yksinpelin extra-episodeja sopisi sitten näkevän tätä ennen. Saa nähdä muuttuvatko julkaisuajat vielä miten.

edit: Olen pelaillut tässä Hardilla jonkin verran ja Vektan-taaloja etsinyt (taisin juuri saada haulikosta kakkosversion) sekä haastepelejä yrittänyt. Jälkimmäisistä on kaikista episodeista hopeaa, aika monta kultaa siellä seassa. Joistakin kultasuorituksista vain muutaman sekunti uupuu, mikä pistää vihaksi. Niin ja Hardilla tuo kolmosepisodin loppu oli saatanallinen. Ei mennyt läpi sitten millään.
 
Vastaus: Killzone: Liberation

Mites tuo co-op vaatii vissiin molemmilta oman pelin ?



MEGAEDIT: En tiedä onko jo kerrottu, mutta playssa Killzone Liberation 26 eunukkia :eeck:

Lähti tilaukseen :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Killzone: Liberation

Noni joululahjaksi tuli kyseinen peli ja sitä nyt on pelailtu.
voiko pelissä muuten mitenkään pelata kahdestaan vastakkain vaikka toisella ei peliä olisikaan???
 
Vastaus: Killzone Liberation [PSP Hype]

FolioMies sanoi:
Esimerkiksi kolmoskampanjan loppu (luulenpa, että monille vaikein kohta ennen taktiikan tajuamista)
Haa, nyt meni läpi toi kolmosbossi. :)

Eipä tarvinnut kuolla kuin 74 kertaa...:o :o :D

Mites, kerääntyykö rahat jokaisesta vaikeustasosta yhteen, koska mediumilla hakkaan, eikä ole tarpeeksi rahaa vieläkään päivittää aseita?
 
Vastaus: Killzone Liberation [PSP Hype]

Kojo sanoi:
Mites, kerääntyykö rahat jokaisesta vaikeustasosta yhteen, koska mediumilla hakkaan, eikä ole tarpeeksi rahaa vieläkään päivittää aseita?

Rahalaukkuja on yhteensä 88 ja ei ole väliä, millä vaikeustasolla ne kerää. Siitä Statistic-valikoista näkee paljon on kerätty ja tais jopa nähdä, että paljon tarvitsee (seuraavaan aseeseen/)päivitykseen.
 
NewsFlash

Haluatko osallistua PSP:n Killzonen verkkopelitesteihin?

SCEE ja Guerilla ovat pian järjestämässä betatestejä PlayStation Portablelle jokin aika sitten julkaistun Killzone Liberationin verkkopelille, joka ilmestyy myöhemmin ladattavana lisäosana.

Mahdollisuutesi osallistua testeihin paranevat rekisteröitymällä virallisen PSP-yhteisön keskustelualueelle ja vastaamalla 26. tammikuuta mennessä "kyllä" aiheesta järjestettyyn kyselyyn. Oikein vastanneille lähetetään jatkokysely ja mukaan valitut saavat myöhemmin lisää ohjeita.

Betatestit vaativat osallistumista määrättyinä aikoina ja tiettyjen tehtävien suorittamista, mutta aikaa luvataan jäävän muuhunkin elämään. Testaaminen vaatii myös englannin kielen taitoa ja mahdollisuus PSP:n sekä WLAN-verkon käyttöön on välttämättömyys.

(Vinkistä kiitokset taas pekka1982:lle)
Official PSP Community (Killzone Liberation: Public Beta)
http://community.yourpsp.com/showthread.php?t=46544
 
Vastaus: Killzone: Liberation

Noniin, tuleehan se verkkopeli sieltä. Pitää vielä miettiä omaa osallistumista, koska täytyisi meinaan vaihtaa WLAN-reitittimen paikkakuntaa.. Tukeekohan tämä PSP-Socomien tai TalkManin mikkejä?

Muita hakemassa?
 
Vastaus: Killzone: Liberation

Joo tätä verkkopeliä on odotettu kauan. Valitettavasti ei ajoneuvoja nähdä moninpelissä. :(
Toivottavasti saadaan 8- tai 12- pelaajan verkkopeli.
 
Ylös Bottom