Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paolo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)

Ei osata pelata, mutta rytmitajua löytyy sitäkin enemmän. :cool:
Okei, eli mulla ja jryillä ei ole rytmitajua. (Jouduin ite liukenemaan sinne Raptorin keikalle, kun tilanne oli 2-0 käyttäjien hyväksi, eli mie ja jryi oltiin käyty häpäisemässä itsemme ja häviämässä kumpikin oma biisimme.)

Niille jotka eivät olleet paikalla, kerrottakoon, että tanssiskaba vedettiin kertaheitolla Hard-vaikeustasolla, joten Easyllä opetelluista liikkeistä ei ollut kauheasti iloa, koska mukaan tuli niin paljon uutta opeteltavaa.
 
Vastaus: Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)

Olin hieman epäileväinen Kinectin suhteen ennen tuota tapahtumaa, mutta viimeistään tekniikkaa demotessa alkoivat epäilykset hälvenemään. Se viive on tosiaan mahdollista saada lähes olemattomaksi kuten demotessa kävi ilmi. Pelejä pelatessassakaan viivettä ei tullut huomattua mitenkään erityisesti. Näen tässä oikeasti todella paljon mahdollisuuksia ja se erottuu mielestäni erittäin mukavasti edukseen kilpailijoistaan.

Todella hauskaa oli, joten kiitoksia vielä kertaalleen kaikille paikalla olleille hienoille ihmisille! Kiitokset tätyy antaa tietysti myös Killille, Mariannelle ja Microsoftille tälläisen ainutlaatuisen tilaisuuden mahdollistamisesta. Hintana tästä hauskuudesta on kipeä nuppi, mutta näinhän se yleensä tuppaapi menemään.
 
Vastaus: Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)

Ikävämpi juttu kuitenkin on, että ainakin P-Amerikassa Dance Central on jouduttu viime tingassa vetämään takaisin manuaalista löytyneen virheen vuoksi. Vielä ei ole tietoa, koskeeko sama viivästys myös Eurooppaa.

Lähde: VG247

Tosin tuossa uutisessa sanotaan, että varsinaista viivästystä ei kommelluksista huolimatta synny, sillä uudet pelit ehtivät Kinectin julkaisupäiväksi ainakin Amuriikoissa.

Kinect-iltamissa oli tosiaan hauskaa. Keihäänheitossakin alkoi pikku hiljaa se salainen resepti löytyä, kun heittoja nakutettiin tasaisesti sinne sadan metrin paremmalle puolelle. Tulipa saavutuskin, kun heitin tulostaulun paskaksi. Satasellakin alkoi kelpo tulosta syntyä, kun muisti vanhat polvennostojuoksuopit. Kevyesti mentiin yhdeksän sekunnin alle. 8)

Kiitoksia kaikille mukana olleille. Toivottavasti en vahingoittanut ketään fyysisesti tai henkisesti.

XboxHattu1.jpg
 
Vastaus: Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)

Hyvät oli bileet! Kiitos Konsolifinin posselle ja lukijoille, jotka eilen ehtivät Xbox-luolaan Kinectiä testaamaan näinkin nopealla aikavaroituksella. Oli myös jees nähdä henkilöitä nimimerkkien takana.

Illan ehdotonta eliittiä oli mielestäni Sportsin partyhaaste ja Dance Centralin battlet, sekä tietenkin hyvät keittiökeskustelut peleistä yms. Kilpailutilanne taisi jäädä 1-1 lukuihin, joten ratkaisua pitää etsiä viimeistään 40-pippaloissa :cool:

Koneella on myös 1-2 videota odottamassa torstaita........hienoja suorituksia :D
 
Vastaus: Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)

Vakuutti itseni, ihan vain tuon yhden illan perusteella tulen hankkimaan X360:n ja Kinectin himaan. Sen verran tasokasta teknologiaa ettei epäilystäkään etteikö tuolle tulisi todella kovia pelejä. Dance Centralin myötä taidan hankkia heti julkaisussa. Harmonixin jälki näkyy siinä hyvin.

Jos noita haluaa verrata, niin Movessa ja Kinectissä on molemmissa hyvät ja huonot puolensa. Kinecti ei pärjää Movelle tarkkuudessa mutta koko kehon tunnistus toimii makeesti. Olen aiemmin pelannut siis Xboxilla yhden pelin NHL:llää, en mitään muuta, eli aika suuren vaikutuksen tämä teki kun nyt olen laitetta hankkimassa. Wiin myyn vihdoin pois, turha pitää konsolia vain Smash Brossin takia itsellä.
 
Vastaus: Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)

Kyllähän tuo hyvin vakuutti. En olisi uskonnut, mutta se ubisoftin kuntoilupeli vaikutti todella laadukkaalta, jonka voisi hyvinkin ostaa julkkarina. Muutenkin kaikki pelit toimi hyvin, paitsi se kinectanimals tjsp oli ehkä liian söpis peli.
Kinect menee kyllä ostoon, mutta ajankohta pitää vielä miettiä.

Kiitos vielä Killille ja muille KFIN porukoille :)
 
Vastaus: Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)

Kinectin mainostusta japanilaisittain.
YouTube - FUTURE REPORT

Neogaffilaisen käännös:
They're just saying that Kinect is a magical device that plays games without the controller and nobody knows how it works (Uri Geller thinks its from space) and the anonymous Microsoft exec near the end is talking about all the possibilities in the future for Kinect. And the message at the end states that "Kinect is not an occult phenomena."
(Uri Geller tulee kohdassa 4:40)
 
Vastaus: Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)

Yllättävä vastaanotto. Kuningas alkoholin aiheuttaman boostin luulisi jo seuraavana aamuna katoavan, joten kysymys kuuluukin: mitä nappeja Killi ja kumppanit vieraille oikein tarjosivat?
 
Vastaus: Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)

Kiitokset tosiaan KonsoliFINille ja Killille mahdollisuudesta päästä testailemaan Kinectiä ja kyllä tuo vakuutti aikalailla. Ehkäpä pienenä yllärinä mielenkiintoa herätti eniten Dance Central, joka vaikutti todella hyvältä pienen testailun perusteella. Oli mukava kerrankin päästä "huitomaan" ilman ohjainta (jätetään ne heilumiset pois). :D

Ehkä suurin ongelma, mikä näissä liikkeentunnistushärpäkkeissä tulee eteen on tilan puute ja se, että ne suorastaan huutavat suurehkon television omistamista. Raha tulee todellakin tällaiselle tavalliselle tallaajalle eteen, kun nytkin pelaaminen hoituu samaisella monitorilla, jolla kirjoittelen tätä viestiä. Muuten kyllä hieno juttu, ehkä sitten joskus :)
 
Vastaus: Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)

Hyvät oli kekkerit!
Kinect teki ihan positiivisen vaikutuksen ja etenkin kuntoilupelin toimivuus saa uskomaan, että näitä tullaan myymään aivan törkeästi perheenäideille. Tekniikka tuntui toimivan hyvin ja avaa tosiaan ihan uusia mahdollisuuksia peleihin. Kapulat on jo nähty, mutta tämä on tosiaan jotain uutta.

Viivettä ei pääsiassa juurikaan huomannut, tosin joissain peleissä sitä oli vähän enempi. Eli vaikuttaisi olevan koodarien laiskuudesta kiinni, eikä tekniikan rajoitteista. Siinä luuranko demossa meinaan kuva oli todella tiukasta samassa tahdissa ihmisen kanssa. Ehkä yllättäen se taistelupeli oli suurin pettymys, skriptatut liikkeet ontuvat jonkun verran jos pelaaja hakkaa ja potkii menemään tiukkaan tahtiin.

Lopputulos:
1. Hauskaa oli (kunnes koitti aamu).
2. Kinect lähtee tilaukseen, enää pitäisi päättää tilaanko 4Gb bundlen kanssa niin saan järkättyä itselleni 250Gt mattapintaisen boxin
3. Nimimerkit saivat naamoja

Kiitokset kaikille osapuolille tasapuolisesti :)
 
Vastaus: Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)

Tällä hetkellä itseäni Kinect kiinnostaa jonkin verran! Paljon tullut positiivista palautetta testaajilta, joka vielä suorastaan kannustaa laitteen tilaamiseen. Olen vain skeptinen siitä, että kauan laite jaksaa kiinnostaa. Ajattelin jouluksi hankkia, koska siitä voisi olla yhteistä tekemistä koko perheelle, mutta sitten mietin...Kun joulu on mennyt, perheen/suvun kanssa Kinectiä on pelattu paljon ja kentät samat vedetty läpi kymmeniä kertoja, niin tuleeko silloin tunne esim. vedenlaskua adventurea pelatessa, että "taas sama kenttä, samat reitit, ei mitään uutta"...... tämä huolestuttaa. Vähän semmoinen fiilis, että tekeminen ja sisältö peleistä loppuu ja kaikki tehdään samalla tavalla.

Lisäksi kehuja saattaa tuoda paljon tämä uutuuden viehätys, joten pitää seurata nyt jouluun asti tilannetta. :)
 
Vastaus: Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)

Juu, ei varmaan yllätä, että täältä saapuu vastarannan kiiski.

Kinect itsessään vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta teknologialta. 3D-kehonmallinnus toimii kyynervarsi-sääri-akselilla. Luurankomallidemon perusteella viivettä ei ole häiriöksi asti, ja se muutaman sadasosan lag saadaan varmasti oikealla pelisuunnitelulla hävitettyä kokonaan. Aktiivisen pelaajan vaihtaminen lennossa onnistui salamannopeasti ja automaattisesti. Tekniikka on siis kunnossa.

Isoin ongelma ainakin omassa käytössäni on se, että pelikoneet on ympätty huoneseen, jossa etuseinän ja takaseinän (lue: TV- ja sohvaseinät) välillä on etäisyyttä noin 3,6m. Tähän kun iskee TV-tason ja sohvan, niin tilaa on enää pari metriä. Kaikissa demotuissa setupeissa etäisyys kameran ja pelaajan välillä oli arviolta kolmisen metriä. Ainakin Dance Central edellyttää pientä liiketty myös psyvyyssuunnassa. Noh, pieni huone ei ole Kinectin vika.

Pelit tietysti ratkaisevat.

Oma suosikkini noista oli selkeästi Ubisoftin jumppapeli. Pelistä tuli hyvin paljon mieleen EyeToy Kinetic, joka oli myös värimaailmaltaan kovin valkoinen ja jossa hien sai pintaan potkimalla ruudulla näkyviä kappaleita. Tietysti tässä uutukaisessa kehon liikkeet tunnistetaan tarkemmin eikä huoneen valaistus muodosta ongelmaa, mutta perusideassa ei ole mitään uutta. Tähän olisi voinut tutustua perusteellisemminkin.

Toinen ihan mielenkiintoinen tapaus oli Dance Central. Mieleen tuli EyeToy Groove, jossa pelaaja seurasi ruudulla näkyviä ohjeita musiikin tahdissa. Tosin Grooven ohjeiden mukaan yökerhon lattialla joraava olisi näyttänyt aika säälittävältä, Dance Centralissa oppii oikeita liikkeitä. Helpoimmatkin biisit vaikeimmalla tasolla olivat nöyryyttäviä (terveisin: dance-offissa pistein 150k-750k pataan ottanut). Ilmeisesti jossain moodissa noi liikkeet pystyy harjoitelemaan yksitellen, mikä helpottaa peliin sisään pääsemistä.

Joyride oli epätarkka ja tylsä. Sopii ehkä viisivuotiaille tai kännisille nelikymppisille, mutta ei tässä todellista pelattavaa ollut.

Kinectimals oli joukosta selkeästi eniten uusi peli-idea. Varmasti kiehtovaa tekemistä englannin kielen taitoisella alle kymmenvuotiaalle. En jaksanut raaputella tiikeriä kovin kauan.

Urheilupelissä nosteltiin polvia ja heilutettiin kättä. En pystynyt päättelemään, miten omat liikkeet vaikuttavat suoritukseen. Todennäköisesti hitti sellaisissa perheissä, joissa videopeliksi riittää jokin, missä parivaljakko hyppii telkkarin edessä ja peli arpoo voittajan.

Kinect Adventuresin kaikki ovat varmasti nähneet jo moneen kertaan videoilla. Siitä ei ole mitään uutta raportoitavaa.

Häkkitappelimatsissa ennalta määrätyt liikkeet laukaisevat ennalta määrätyn skriptatun liikesarjan. Tosin näin pelaamista ehkä puoli minuuttia, koska esittelyn aikoihin saapuivat pizzat.

Pizzat olivat sairaan hyviä. Erityisen maukas oli se juustoinen ja kanainen BBQ-kastikkeella varustettu malli. Täytyy etsiä toi paikka joskus Alppilan läpi kulkiessa.

Kuten sanottu, tekniikka on kiinnostavaa, pelitkin osittain, mutta fyysisistä rajoitteista johtuen vehje ei mahdu omaan kämppääni.
 
Vastaus: Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)

Tuo tilaongelma on kieltämättä ainoa, mikä voi oikeasti haitata tuon Kinectin yleistymistä Suomessa tai oikeastaan koko Euroopassa. Mietikkääpä sellaista perusbrittien perusolkkaria, joka on yleensä kooltaan 2/3 suomalaisten vastaavasta. Ei siinä Kinectillä juurikaan mitään tehdä, kuin tsättäillä tai seurataan vasemman käden liikettä. Näin opiskelijapariskuntana tuo tila on hieman rajoittava tekijä, mutta pikaisen mittanauhasession jälkeen (joka toteutettiin tietty heti perjantai-lauantaiyönä jahka saavuin kotiin) täällä jäisi itse sensorin ja ihmisen väliin abouttirallaa 2.2 metriä tilaa. Tämänhän *pitäisi* riittää, kun minimiksi sanottiin yhdellä pelaajalla se 1,5 metriä.

Onneksi mitä tulee peleihin, pallo on heitetty melko pitkälti kehittäjille. Tekniikka on todistetusti toimivaa ja kykenee melkoisiin suorituksiin. Tarkkuus on hyvää kun puhutaan koko kehon tunnistamisesta, joten eiköhän 2011 aikana tai ko. vuoden lopussa nähdä ihan mielenkiintoisia tuotoksia. Joten eiköhän ensi vuonna oteta taas uusi lukijat vs. adminit... :D Ubisoftin peli vei tarkkuudellaan ehkä potin kotiin siinä mielessä, että se näytti melko perusteellisesti mihin kaikkeen Kinect kykenee. Sports oli ehdottomasti parasta kanssapelaajahupia mitä vähään aikaan on tullut koettua ja Dance Central nyt muutenkin vaan se pakkohankinta. Tulisi nyt se DigiExpo mahdollisimman pian :).
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)

Nyt harmittaa kovasti, kun ei ollut mahdollisuutta itse osallistua tuohon tapahtumaan. Kinect kiinnostaa ja vaikuttaa Wiihin verrattuana sen verran erillaiselle että eiköhän se tule hankittua itsellekin jossain vaiheessa. Vaikka tässä mun yksiössä on sitä tila ongelmaa kans. :/

DigiExpohan olis kohta, mut siellä mua ei saa kyllä moista testaamaan, mut tutustuman tulen.
 
Vastaus: Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)

Suur kiitokset täältäkin koko porukalle niin osallistumisestakin kuin tilaisuuden järjestämisestä.

Oma vau elämys ja illan pelaamiseen liittyvä kohokohta oli kyllä sen skeleton mallinnuksen esittelevä tikku-ukko systeemi. Tuon näkeminen loi luottamusta koko touhulle.

Koko tilaisuus oli muuten juurikin sopiva kinectin testailuun. Ohjaimia ei tarvittu ja valikoissa surffattiin vaikka pullo kädessä. Valikko surffailusta tulikin mieleen Minority report. :cool: Kokonaisuudessaan peleillä oli varsin pelaajia sosialisoiva vaikutus ja hauskaa oli. Itse en vielä pelikonsoleiden tehokäyttäjänä inspiroitunut laitteesta tai esitellyistä peleistä, mutta juurikin vastaavat "miittingit" pelaajien kesken on kuin tehty tälle laitteelle. Tuli heti mieleen, että nyt pelaaja voi kutsua kavereita pelaamaan ilman, että touhu on kahdenhengen jaettua ruutua, tai 24h megalanitusta omissa harmaissa nurkkapaikoissa. Kinectin ääressä muutama olut, hyvä seura ja parit keihäänheitto yritykset oli jotain, mikä ei aiemmin ole ollut mitenkään hieno idea. Vastaavassa on mielestäni onnistuttu lähinnä noissa karaoke peleissä. Alun "emmää mee sää" vaihe kesti vain muutaman minuutin ja piankos porukasta lähti melkoisesti ääntä ja pelejä testattiin oikein urakalla. Kinect lähtee ostoon varmaankin juuri tuosta syystä, että sen avulla voi tuoda pelaajien keskenäisille kekkereille vähän katetta viihtyvyys mielessä.

Sohvisti kaman ja kinectin välinen ero on silti huikea. Pelkkä peukalo ei enää riitä, vaan on noustava ylös ja leviteltävä käsiä reilusti. Pelit saa parissa minuutissa hien pintaa. Kriittisenä en edelleenkään aio luopua paikastani sohvalla ja ainakin itse teen selvän eron normi pelaamiselle ja kinect pelaamiselle. Toivon silti, että saadaan lähiaikoina monia uusia ja hyviä syitä nousta ylös heilumaan. Eikä normipelaamisen ja sohvalöhöilyn väliseinään ilmestyvät reiätkään olisi pahitteeksi.

Ja sanotaan nyt vielä sekin, että kyllä mister Lag oli paikalla ja voi hyvin. Nyt testatuissa peleissä, sillä ei kuitenkaan ollut merkitystä. Ylipäätään kun puhutaan asioista kuten oma käsi, joka painaa kuitenkin jo jonkin verran, niin onko oletettavaa, että sitä pystyy kontrolloimaan millisekunttien tarkkuudella. Massan liikkeelle lähtö vaatii kuitenkin oman kiihtyvyytensä, ennenkuin se voidaan aivojen käskyttämisen jälkeen havaita silmillä. Ehkä yksi illan peleistä voisi vaatia pikkuisen nopeampaa vasteaikaa ja se oli tuo taistelupeli. Oli kuitenkin hyvä, että ne pizzat tuli sopivasti tuon pyöriessä ruudulla. Pikaisen silmäyksen jälkeen fiilis oli pelistä melko negatiivinen. Kannattaa inspiroitua tämän kohdalla jostain muusta kuin takakannen teksteistä.

Hieno ilta jokatapauksessa. Lisää tälläistä!
 
Vastaus: Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)

Urheilupelissä nosteltiin polvia ja heilutettiin kättä. En pystynyt päättelemään, miten omat liikkeet vaikuttavat suoritukseen. Todennäköisesti hitti sellaisissa perheissä, joissa videopeliksi riittää jokin, missä parivaljakko hyppii telkkarin edessä ja peli arpoo voittajan.

Ei se mitään arpapeliä ole, vaan niillä tehdyillä liikkeillä on oikeasti merkitystä. Hyvänä esimerkkinä Paavin ja TT-2k:n keihäänheitto. Huhujen mukaan aiemmalla testillä paavi rökitti 6-2 ja TT-2k:n pisin heitto oli heitetty paikaltaan kun vauhdin kanssa ei onnistunut (oliko jotain 20 metriä?). Nyt kuitenkin perjantaina kumpikin taisi roiskia yli 100m tuloksia kun tekniikka alkoi olla hallussa. Tätä voi olla joidenkin vaikea uskoa uskonnollisista syistä, mutta ajoituksella, liikkeen nopeudella ja "vauhdin otolla" näyttäisi olevan ihan oikeasti merkitystä.

Kuten sanottu, tekniikka on kiinnostavaa, pelitkin osittain, mutta fyysisistä rajoitteista johtuen vehje ei mahdu omaan kämppääni.

Vainko fyysisistä rajoitteista? ;)


Ai niin. Päädyin tilaamaan pelkän Kinectin ilman ihanaisen kaunista mattapintaista konsolia.
Sitten vaan metsästämään rouvalle Yourshape Fitness Evolvedia ja saunailtoihin jotain teemaan sopivaa tavaraa.
 
Vastaus: Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)

Tätä voi olla joidenkin vaikea uskoa uskonnollisista syistä, mutta ajoituksella, liikkeen nopeudella ja "vauhdin otolla" näyttäisi olevan ihan oikeasti merkitystä.
Todellakin. Ensimmäisessä Kinect-kokeilussa silloin kesällä, kun laitteet ja pelit olivat vielä previkkaversioita, oma keihäsennätykseni oli paikaltaan (vahingossa) heitetty ~50 metriä. Vauhdin kanssa lensi aina joko pöpelikköön tai muuten vaan jäi ihan torsoksi (<20 m). Perjantai-iltana heittotekniikkaa tuli hiottua, ja keppikin alkoi lentää ihan eri tavalla. Ei siis missään nimessä arpapeliä, vaan harjoitus teki metsurin tässäkin lajissa.

PS. Pizzan hyvyyden suhteen jryi on silti täysin oikeassa. Voi jummijammi, että olikin hyvää pizzaa! Vesi tulee kielelle tässä pelkästä ajatuksestakin.
 
Vastaus: Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)

Perjantai-iltana heittotekniikkaa tuli hiottua, ja keppikin alkoi lentää ihan eri tavalla. Ei siis missään nimessä arpapeliä, vaan harjoitus teki metsurin tässäkin lajissa.

Keihäästä en ole varma, sillä itsekin lennätin reilun 100 metriä parhaallani. Sen sijaan pingiksessä lyönnin voimalla, suunnalla ja käden kulmalla ei tuntunut olevan juurikaan merkitystä siihen miten ja mihin pallo meni.

Kaiketi joka lajiin on oma jujunsa millä parhaan tuloksen saa, keihäässä polvien korkealle nostamisella haetaan vauhtia ja käden huitaisulla taas heittokulmaa. Riittävä vauhti, oikeaikainen heitto ja sopiva kulma lienevät keihään kolme teesiä. Käden kulma menee jonkin verran sattumanvaraisesti, koska kamera ei aina näe kättä koko ajan jos riuhtaisee selän takaa. Ehkä sivuttaisvippaus on parempi tapa. Tällöin kamera näkee käden koko ajan.
 
Vastaus: Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)

Sen verta pitää vielä sanoa, että keihään heiton suhteen muistan nuoruudessani kalauttaneeni melkein itseltäni tajun kankaalle keihäänpäädyllä kun urheilutunnille yritin heittää kuten opettaja käski. Siitä vimmastuneena riuhtaisin seuraavalla kerralla raivolla juuri niinkuin sattui huvittamaan ja johan keihäs lensi.

Kinectin keihäs ei lentänyt meikäläisen kädestä ei muiden neuvomilla tekniikoilla eikä fiiliksen pohjalta. Epäilen toki omaa fysiikan tuntemustani, mutta niin epäilen sitäkin, että eipä taida kinectin keihäskään olla ihan sujut fysiikkansa kanssa. Homma tuntuikin olevansa oma sisäinen minipelinsä hyvien tulosten suhteen. Esim. juoksulla ei ole mitään tekemistä oikean juoksun kanssa, eikä keilan kierre lähde ranteesta.

Tästä fysiikka nikkaroinnista kieltämättä seuraa se, että ensikokeilijat saavat vielä pitkään kovia turpasaunoja tekniikoitaan hioneilta konkareilta, kun kokemuksiaan todellisuudesta ei voi ottaa suoraan ilman kinect käännöstä avuksi. Tulevissa pelaajailtamissa voikin koitua hyvin yleiseksi se, että virallisiin kisoihin ei isännät osallistu tai voittaja on jo ennalta valittu.
 
Ylös Bottom