Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paolo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)

No eipä tuo mitään muuta, MS ei hyväksy AO-sisältöä Xbox 360:llä. PC onkin eri juttu.

Olin juuri tulossa ihmettelemään tätä lausuntoa. Eikö K-18 pelit ole AO-pelejä? Onhan näitä nyt kuitenkin myös Xbox 360:llä, joten tuon lausunnon loogisuus ei aukene.

Olin juuri tulossa ihmettelemään tätä lausuntoa. Eikö K-18 pelit ole AO-pelejä? Onhan näitä nyt kuitenkin myös Xbox 360:llä, joten tuon lausunnon loogisuus ei aukene.
Ei. Vaikka periaattessa AO on K18, sen merkitys on kuitenkin niin iso, että on parempi verrata meidän K18 tuohon Amerikan Mature-luokitukseen (K17). Tuo AO-luokitus Amerikassa tarkoittaa sitä, että peliä ei käytännössä myydä kaupoissa, kun taas meillä K18-pelit löytyy siitä samasta Citymarketin pelihyllystä kuin muutkin.

AO-pelit listattuna:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_AO-rated_products

Huhujen mukaan Kinectin tarkkuutta pystytään parantamaan tulevalla ohjelmistopäivityksellä. Sensorin ominaistarkkuushan on 640x480, mutta erinäisistä syistä johtuen Microsoft joutui julkaisussa rajoittamaan tarkkuuden vain neljäsosaan tuosta eli 320x240:een. Mutta koska mikään ei ole niin viisas kuin insinööri, ja sekin on sentään aika viisas, on Redmondissa tehty kovasti töitä pullonkaulojen kiertämiseksi.

The depth sensor used by Kinect is also dictated by firmware – it is currently set at a 30 frames per second limit and a 320x240 resolution limit.

At a 640x480 resolution, however, Kinect could begin to detect fingers and hand rotation – an effective quadrupling of its accuracy.
Jos huhuihin on uskomista, ei tarkkuuden nelinkertaistaminen tapahdu ihan ilmaiseksi. Koska Xbox 360:n USB-väylät käyttävät jaettua kaistaa, pitää jostain hieman kuristaa. Näillä näkymin ottavana osapuolena olisivat USB-mediat, eli oleellisesti muistitikut ja USB-kiintolevyt.

The issue relates to the USB controller interface, Eurogamer was told. It is capable of around 35MB/s, but it only uses around 15/16MB/s.

This artificial limit is in place because multiple USB devices can be used at once on an Xbox 360. But Microsoft is working on a technology to allow greater throughput in this regard, Eurogamer understands.

&

Microsoft would need to "disable or lower throughput of game installs running from USB flash drives to free up additional bandwidth," Leadbetter said.

"All eminently doable though bearing in mind that Kinect 'only' needs 20MB/s for full res from both cameras.

Lähde: Eurogamer

Huhujen mukaan Kinectin tarkkuutta pystytään parantamaan tulevalla ohjelmistopäivityksellä. Sensorin ominaistarkkuushan on 640x480, mutta erinäisistä syistä johtuen Microsoft joutui julkaisussa rajoittamaan tarkkuuden vain neljäsosaan tuosta eli 320x240:een. Mutta koska mikään ei ole niin viisas kuin insinööri, ja sekin on sentään aika viisas, on Redmondissa tehty kovasti töitä pullonkaulojen kiertämiseksi.

Tuo vastaakin että kuinka tähän päädyttiin:
Kinect will use only a 'single-digit' percentage of Xbox 360 CPU power -- Engadget

Ei mikään optimointi tai huima koodikikka, pudotettu vain speksejä softapuolella. Tuskin kovin moni peli, etenkään näistä "hoooocee" peleistä, tulee hyödyntämään tuota tarkempaa moodia.

Tuo vastaakin että kuinka tähän päädyttiin:
Kinect will use only a 'single-digit' percentage of Xbox 360 CPU power -- Engadget

Ei mikään optimointi tai huima koodikikka, pudotettu vain speksejä softapuolella.

Tuo kameraresoluution rajoitus ei liity millään tavalla boksin CPU-käyttöön, vaan siihen että
boksin täytyy kaikissa tapauksissa tukea useampaa USB-liitäntäistä laitetta kerrallaan, jolloin
Kinectille varattua kaistaa on pitänyt rajoittaa.

Kun puhutaan noin pienistä resoluutiosta, niin kuvan kasvatuksen vaikutus boksin suorituskykyyn
on lähinnä marginaalinen. Itse Kinectin toiminnallisuuteen vaikutus on tietysti massiivinen.

Huhujen mukaan Kinectin tarkkuutta pystytään parantamaan tulevalla ohjelmistopäivityksellä.
Microsoft poikkeuksellisesti kumosi huhun todenperäisyyden, vaikka toki muisti perinteisen "parannamme jatkuvasti Xbox 360:tä ja Xbox Liveä" -mantran.

MS spokesperson told CVG: "We're constantly working to expand and improve on experiences for Xbox 360 and Xbox LIVE, however, this rumour is completely unsubstantiated.

Lähde: C&VG

Olen yllättynyt, kuinka hauskaa tätä oli pelata perheenjäsenien kanssa, koska en odotellut liikoja kinectiltä. Adventuresiin luultavasti alkaa pikku hiljaa kyllästymään (viikon sisällä?), mutta eilen tuli vedettyä +10h ilman sekunttiakaan "ei hauskaa aikaa", joten kyllä kinect lunasti minun kohdallani odotukset ja enemmänkin!Täytyy tästä alkaa pikku hiljaa kattelemaan noita pelejä, mitäs te suosittelisitte?Ainakin olen ajatellut Dance Centralia, ehkä fighters uncagedia ja jonkinlaista treenipeliä, mutta kertokaas kokemuksia eri peleistä?

Olen yllättynyt, kuinka hauskaa tätä oli pelata perheenjäsenien kanssa, koska en odotellut liikoja kinectiltä. Adventuresiin luultavasti alkaa pikku hiljaa kyllästymään (viikon sisällä?), mutta eilen tuli vedettyä +10h ilman sekunttiakaan "ei hauskaa aikaa", joten kyllä kinect lunasti minun kohdallani odotukset ja enemmänkin!Täytyy tästä alkaa pikku hiljaa kattelemaan noita pelejä, mitäs te suosittelisitte?Ainakin olen ajatellut Dance Centralia, ehkä fighters uncagedia ja jonkinlaista treenipeliä, mutta kertokaas kokemuksia eri peleistä?

Voit ladata ainakin seuraavat demot tähän alkuun:

Kinect Sports - Xbox.com (vaatii Gold-jäsenyyden muutaman päivän ajan vielä)
SONIC FREE RIDERS DEMO - Xbox.com
Kinect Joy Ride Demo - Xbox.com

Omasta mielestäni parhaita pelejä Kinect Sports, Dance Central ja Your Shape: Fitness Evolved. Muitakin ok pelejä on, mutta nämä maistuvat eniten.

Täälläkin pikkusisko sai joululahjaksi Kinectin. Peleinä on Adventuresin lisäksi Dance Central ja Your Shape.

Samat läpät (tai latteudet) kai pitää toistaa, jotka on kuultu niin monen monta kertaa. Hauskaa on ja osaamiskynnys on matalalla ihan jokaisella. Tekniikka toimii hämmästyttävän hyvin. Kinect on perhe- ja partypelaamisen puhdasta juhlaa, ja se loihtii konsolista jotain aivan muuta, kuin jona sen olen tottunut tässä vuosien mittaan näkemään. Aivan oikea päätös oli jättää aikanaan Wii ostamatta, kun nyt kuitenkin halvemmalla sai HC-boksista muokattua aivan samanlaisen ja jopa paremman kasuaalikoneen.

Pitäis saada vielä äiti pelaamaan Your Shapea, mitä silmällä pitäen pelin ostinkin, mutta valitettavasti hän on tällä hetkellä sen verta kipeänä, että kokeilu jää myöhemmälle.

Kinectin suurin miinus on tällä hetkellä täydellinen pelaajien pelien puute, jolloin sitä on mahdoton suositella kenellekään muulle kuin perheille tai kaveriporukoille. Vaikea edes kuvitella millaisia pelaajien pelejä tuolla tekniikalla voidaan tehdä, mutta en olekaan devaaja, joten keksiminen ei ole minun huoleni. Hybridit voisivat tietysti toimia, mutta kun yhtäkään sellaista ei ole julkistettu, niin turha niistä on puhua.

Joo täälläkin Kinect kuoriutui pukinkontista ja onhan se kova laite.
Perheen emäntäkin innostui pelailemaan...ekan kerran elämässään mitään peliä. Voitti vielä keilailussa perheen aktiivisimman harrastajan.
Hieno laite.

Kinectin suurin miinus on tällä hetkellä täydellinen pelaajien pelien puute, jolloin sitä on mahdoton suositella kenellekään muulle kuin perheille tai kaveriporukoille. Vaikea edes kuvitella millaisia pelaajien pelejä tuolla tekniikalla voidaan tehdä, mutta en olekaan devaaja, joten keksiminen ei ole minun huoleni. Hybridit voisivat tietysti toimia, mutta kun yhtäkään sellaista ei ole julkistettu, niin turha niistä on puhua.

Itse koen, että Kinectin epätarkka kamera toimii tässä kompastuskivenä. Mikä olisikaan ollut hienompaa kuin aktivoida taikoja Dragon Age 2:ssa näyttämässä erilaisia sormimerkkejä tai -eleitä (kyllä, lainasin Pelit-lehteä). Tällöin ei olisi enään padin näppäinten määrä rajoittava tekijä. Toinen esimerkki olisi vaikkapa strategiapelit. Joukkojen käskyttäminen ja kartalla liikkuminen pelkästään käsien ja sormien liikkeillä. Kinectille on nykymuodossaan vaikea keksiä "kunnon peleille" mitään järkevää käyttöä.

Jees, tännekkin pukki toi Kinectin. Tuossa nyt mukana sitten ei ollut kuin tuo Adventures, joka kyllä kaikkineen vaikutti raakileelta, vaikka ihan hyvin se näytti miten hommat toimii. Ei tämä liiketunnistus nyt mitään hirveää pashaa ole, vaikka ei vieläkään ehkä ole vakuuttanut minua. Eli vähän samalla linjalla mennään kuin Wiin kanssa. Ehkä pitäisi kokeilla vielä tuota kinectin urheilupeliä ja Your Shapea. :p

Meidänkin talouteen kinect tupsahti, mukana tuli adventures ja sports. Oon tässä törmänny sellaseen probleemaan,että kun haluisin siis laittaa sen kinect ID:n päälle mutta kun mulla ei löydy sitä sieltä hubista. Ei oo sitä vasempaa sivuukaan siinä:/ Eikä muutakaan nuolta paitti se joka vie sinne dashboardille takas? Osaisko joku vähä jelpata?

Itsekin pääsin lyhyesti testaamaan Kinectiä ja se viisiminuuttinen vakuutti minut kyllä tekniikan puolesta, joskin epäilen edelleen vahvasti, että yksin tästä ei välttämättä pitkään iloa riittäisi - vähän sama kuin Wiin kanssa. Pelien yksinkertaisuus johtaa väistämättä siihen, että ne eivät jaksa koukuttaa samalla tavalla kuin "tavalliset" pelit. Joka tapauksessa laite on hyvin mielenkiintoinen ja jään odottamaan tulevia pelijulkaisuja.

Meidänkin talouteen kinect tupsahti, mukana tuli adventures ja sports. Oon tässä törmänny sellaseen probleemaan,että kun haluisin siis laittaa sen kinect ID:n päälle mutta kun mulla ei löydy sitä sieltä hubista. Ei oo sitä vasempaa sivuukaan siinä:/ Eikä muutakaan nuolta paitti se joka vie sinne dashboardille takas? Osaisko joku vähä jelpata?

Oletko ladannut Xbox LIVEstä uusimman käyttöliittymän päivityksen? Kirjaudu (tai rekisteröidy ja kirjaudu) Xbox LIVE -palveluun ja päivityksen pitäisi latautua.

Näppäriä ohjeita Kinectin käyttöön löytyy mm. Kinect Ohjeaiheita

Oletko ladannut Xbox LIVEstä uusimman käyttöliittymän päivityksen? Kirjaudu (tai rekisteröidy ja kirjaudu) Xbox LIVE -palveluun ja päivityksen pitäisi latautua.

Näppäriä ohjeita Kinectin käyttöön löytyy mm. Kinect Ohjeaiheita

Noh, mulla on sellanen ongelma että en oo päässy liveen sen jälkeen kun tänne tuli mokkula. Voiko sen päivityksen ladata netistä ja tunkee vaikka muistikortille?

Noh, mulla on sellanen ongelma että en oo päässy liveen sen jälkeen kun tänne tuli mokkula. Voiko sen päivityksen ladata netistä ja tunkee vaikka muistikortille?

Voi sen ladata. Kokeileppa tätä, muistitikulle vaan ja kokeilemaan! Tuolta ite taisin sen ladata.

Ahaa, se olikin tuosta kiinni. Ihmettelin pitkän tovin sukulaisten uuden konsolin luona, että mitenkäs tästä nyt puuttu jotain. Ei ollut nettiä käytössä, joten eipä ollut päivityksiäkään saatavilla.

Kovin puute oli tuo Kinect ID. (Vai mikä lie olikaan). Tuli ihan hirveät tappelut, kun muksut yritti saada oikeaa hahmoa valituksi pelissä. Aina tuli pojalle tyttö ja tytölle poika -avatarit (ja sehän nyt on vallan kauheaa :p).

Täytyypä käydä latailemassa tuosta Hinin linkistä (kiitos siitä Hinin) muistitikulle ja nopeaa päivittämään, ennenkuin syntyy enempää tappeluita. :D

Tämä on varmaan tyhmä kysymys, mutta kun en ole päässyt kokeilemaan. Kuinkas muuten tuo Kinect ID toimii verkon suhteen? Tallentuuko tieto verkkoon vai konsolille? Meinaan pitäisikö nyt sukulaistenkin masiina tunnistaa minut (mikäli on nettipiuhassa kiinni) ja tuoda avatarhahmoni mukaan peleihin, jahka vain näytän naamaani kameralle? Haluasin pikaisesti päästä elvistelemään sukulaisten muksuille uudella hienolla Kinectimals -tiikeripaidallani.

Ylös Bottom