Vastaus: Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)
Huhujen mukaan Kinectin tarkkuutta pystytään parantamaan tulevalla ohjelmistopäivityksellä. Sensorin ominaistarkkuushan on 640x480, mutta erinäisistä syistä johtuen Microsoft joutui julkaisussa rajoittamaan tarkkuuden vain neljäsosaan tuosta eli 320x240:een. Mutta koska mikään ei ole niin viisas kuin insinööri, ja sekin on sentään aika viisas, on Redmondissa tehty kovasti töitä pullonkaulojen kiertämiseksi.
Lähde: Eurogamer
Huhujen mukaan Kinectin tarkkuutta pystytään parantamaan tulevalla ohjelmistopäivityksellä. Sensorin ominaistarkkuushan on 640x480, mutta erinäisistä syistä johtuen Microsoft joutui julkaisussa rajoittamaan tarkkuuden vain neljäsosaan tuosta eli 320x240:een. Mutta koska mikään ei ole niin viisas kuin insinööri, ja sekin on sentään aika viisas, on Redmondissa tehty kovasti töitä pullonkaulojen kiertämiseksi.
Jos huhuihin on uskomista, ei tarkkuuden nelinkertaistaminen tapahdu ihan ilmaiseksi. Koska Xbox 360:n USB-väylät käyttävät jaettua kaistaa, pitää jostain hieman kuristaa. Näillä näkymin ottavana osapuolena olisivat USB-mediat, eli oleellisesti muistitikut ja USB-kiintolevyt.The depth sensor used by Kinect is also dictated by firmware – it is currently set at a 30 frames per second limit and a 320x240 resolution limit.
At a 640x480 resolution, however, Kinect could begin to detect fingers and hand rotation – an effective quadrupling of its accuracy.
The issue relates to the USB controller interface, Eurogamer was told. It is capable of around 35MB/s, but it only uses around 15/16MB/s.
This artificial limit is in place because multiple USB devices can be used at once on an Xbox 360. But Microsoft is working on a technology to allow greater throughput in this regard, Eurogamer understands.
&
Microsoft would need to "disable or lower throughput of game installs running from USB flash drives to free up additional bandwidth," Leadbetter said.
"All eminently doable though bearing in mind that Kinect 'only' needs 20MB/s for full res from both cameras.
Lähde: Eurogamer