Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kingdom Come: Deliverance (2018) - pelti kiinni keskiajalla!

Miesten kanssa kylpeminen oli jo alkujaan vähän..kröhhöm, kun ollaan keskiajalla. Mut toi bugi vaan pahensi. :D


Ja mun valkoinen hevonen on paholaisen vallassa, tai sit joku keksi keskiajan ajovalot..
 
Bugeista rasittavin on että tuo läski ei mahdu välillä kulkemaan ovista sisään. Joutuu avaamaan ja sulkemaan oven ja toivoa että tuo tampio asettuu oven oikealle puolelle.kun vetää sen kiinni.
Välillä tuossa on aika hukassa kun ei oikeen tiedä mitä seuraavaksi tekisi, aika orjallisesti tullut seurattua main questia. Ei mitään aavistusta kuinka pitkä se kokonaisuudessa on.
Tuntuu että mielenkiintoisia varusteita ei ole paljoa tullut vastaan, edelleen ensimmäinen ostettu miekka käytössä ja jokin toppahaalari armor.
Miten jousiammuntaa harjoitellaan? Pitääkö osallistua kisoihin vai käydä metsällä?
 
Bugeista rasittavin on että tuo läski ei mahdu välillä kulkemaan ovista sisään. Joutuu avaamaan ja sulkemaan oven ja toivoa että tuo tampio asettuu oven oikealle puolelle.kun vetää sen kiinni.
Välillä tuossa on aika hukassa kun ei oikeen tiedä mitä seuraavaksi tekisi, aika orjallisesti tullut seurattua main questia. Ei mitään aavistusta kuinka pitkä se kokonaisuudessa on.
Tuntuu että mielenkiintoisia varusteita ei ole paljoa tullut vastaan, edelleen ensimmäinen ostettu miekka käytössä ja jokin toppahaalari armor.
Miten jousiammuntaa harjoitellaan? Pitääkö osallistua kisoihin vai käydä metsällä?
Jousiammuntaan sekä että ja ammu bandiitteja myös.
Metsällä paranee Hunting, kisoissa jousiammunta ylipäätään ja bandiitteja ampuessa combat puoli.

Itse en pääjuonta ehdi tekemään ollenkaan. Täs olen ollut jo neljä päivää menossa metsälle, mutta en ole päässyt, kun aina ajaudun tekemään muita tehtäviä..joita on kyllä ihan älytön määrä.

Nyt alkaa rahaa olemaan, kun esim Talmbergin asevaraston ryöstö toi 10k rahaa. Ja olen tuhlailut aika surutta sitä ja silti sitä vain tulee lisää..
7654C47C-0386-4761-BABE-BB5B492675C9.jpeg

Varusteista olen samaa mieltä. Olen kyllä siis ostanut paremman miekan, mutta se maksoi vain 300. Eikö tässä ole laisinkaan täysmetallihaarniskoka? Tuntuu et aina puolet on kangasta. Joka slotti on on käytössä armoreista, paitsi hevosella. Enkä edes tiedä mistä ostaisi hevoselle muita suojia, kuin sen ”viitan”.
Tai mistä ostaisi oikeasti hyviä aseita, tuntuu et samat on kaikkialla, eikä löydy edes isolla rahalla parempia kamoja päälle..

Nyt alkaa olemaan peliä kohtalaisesti pelattu. Eilen iski yhteen kuolemaan turhautuminen ja kyllästyminen. Pistin yöksi sit Skyrimin lataukseen, et haen inspiraatiota sieltä...tänään sit kuitenkin lähes 10h taas tuli pelattua ja jäin aivan koukkuun taas..
35937533-7C1A-437B-BEC3-190A0E47D7EF.jpeg
 
Osaako joku avata pelin pituudesta?
Yritän pähkäillä pitäisikö keskittyä main vai side questeihin.
Nyt menossa on questions and answers
 
Osaako joku avata pelin pituudesta?
Yritän pähkäillä pitäisikö keskittyä main vai side questeihin.
Nyt menossa on questions and answers
50-55h on porukka tarinaa läpäissyt ”jokusella sivutehtävällä”.

Peli tietyssä pisteessä ilmoittaa, että tästä jatkaen sivutehtäviä ei voi enää suorittaa, eli se on viimeinen hetki sit hoitaa niitä ja sit alkaa lopun kähinät.
 
Kyllä tässä mun mielestä on kunnon haarniskoja, toki osa vaatteista voi mennä pellin päälle ja alle, ihan kaikkia slotteja ei voi täyttää raudalla. No poijjaat tää on sitä realismia, ei tuolloin ollu normaalia miekkaa ja panssaria kummempaa kuin ehkä joillain kuninkailla, perusjannut heilu toppavaatteissa.

Jos nyt haluutte jotain erikoista saada niin Sasaun mestarisepältä saa tehtävän jolla kootaan eräs miekka.

Itse oon nyt vaa lähinnä keskittynyt hiiviskelemään ja ryöstämään porukkaa, ei sivutehtävistä saa mitään palkinnoksi, miksi juosta kartan laidasta toiseen muutaman kolikon vuoksi kun voi tyhjentää tavernan pitäjän ja tämän työntekijät koruista. Päätarinakin on vähän meh.
 
50h on aika vähän, kun ottaa huomioon kuinka paljon tossa menee aikaa nukkumiseen, matkustamiseen, syömiseen (onneks paskalla ei tarvii istua keskiaikalaisittain).

Onko joku jaksanut vielä ravaa noita aarrekarttoja?
 
Kyllä tässä mun mielestä on kunnon haarniskoja, toki osa vaatteista voi mennä pellin päälle ja alle, ihan kaikkia slotteja ei voi täyttää raudalla. No poijjaat tää on sitä realismia, ei tuolloin ollu normaalia miekkaa ja panssaria kummempaa kuin ehkä joillain kuninkailla, perusjannut heilu toppavaatteissa.
Joo on siellä, netistä lueskelin ja on jopa pelin alussa ilmaiseksi saatavissa täysmetalliarmoria, kun oikeasta paikasta hakee.

Itsellä nyt noin 125h takana ja päätarinaa tehtynä vissiin kaks tehtävää sen jälkeen, kun on heppa saatu. Muutoin olen ravannut ympäri karttaa sivutehtävien parissa (eka peli ikinä mis jaksan tehdä sivutehtäviä). Samalla sit tyhjentää leirejä jne, mutta nyt kartta on jo todella todella tyhjä, kun olen tappanut kaikki. Ei oo ketään vihollisia oikein jäljellä.

50h on aika vähän, kun ottaa huomioon kuinka paljon tossa menee aikaa nukkumiseen, matkustamiseen, syömiseen (onneks paskalla ei tarvii istua keskiaikalaisittain).

Onko joku jaksanut vielä ravaa noita aarrekarttoja?
Aika harvassa näissä tän tyypin peleissä on ääninäytelty kaikki keskustelut, joten on tuo aikamoinen määrä.

Itse kyllä haluaisin niitä vessoja pystyä käyttämään, etenkin kun pelissä on erikseen laksatiivijuomaa. :)

Eilen käytin noin 5-6h pelkästään aarrekarttoihin. Ennakkotilausmapit hain jo aikaisemmin, mutta eilen aloin etsimään niitä erikseen myytäviä ja löydettäviä karttoja.
 
50h on aika vähän, kun ottaa huomioon kuinka paljon tossa menee aikaa nukkumiseen, matkustamiseen, syömiseen (onneks paskalla ei tarvii istua keskiaikalaisittain).

Onko joku jaksanut vielä ravaa noita aarrekarttoja?
50 tuntia on kuitenkin tämän tyyppiselle pelille aika standardipituus. Uskoisin, että pitää aika hyvin paikkansa. 16 pelaajan otanta ei ole järin suuri, mutta noin yleensä How long to beat -sivuston ajat ovat täsmänneet varsin hyvin omiin peliaikoihin.
 
Eilen käytin noin 5-6h pelkästään aarrekarttoihin. Ennakkotilausmapit hain jo aikaisemmin, mutta eilen aloin etsimään niitä erikseen myytäviä ja löydettäviä karttoja.

Ymmärsin että nuo dlc:n mukana tulevat kartat ovat vain kartat. Romut löytyvät sieltä mistä pitääkin, jos netistä haluaa väijyä lokaatioita. Ehkä tänään paneutuu sitten tuohon aarteen metsästykseen.
 
Ymmärsin että nuo dlc:n mukana tulevat kartat ovat vain kartat. Romut löytyvät sieltä mistä pitääkin, jos netistä haluaa väijyä lokaatioita. Ehkä tänään paneutuu sitten tuohon aarteen metsästykseen.

Joo löytyy muutenkin. On vaan hienoa verrata karttaa ja aarrekarttaa ja itse etsiä ne. Eilen jouduin turvautumaan youtubeen ja aarteen jälkeen totesin että meni fiilis täysin, eli jatkossa etsin vain ne aarteet mihin saan kartat ja itse löydän.

On muutenkin hienoa tässä pelissä, että voit löytää tuurilla esim sivutehtävän aarteita koska vain. Ne ei ilmesty sinne tehtävän alkaessa tms.

Lisäksi oikaisin päätehtävässä 5-6 kohtaa sillä, että karttaa avatessa vahingossa löysin yhden äijän jota olisi pitänyt etsiä ja kiertää kaupungista toiseen kyselemässä äijän perään. Heti kun vahigossa löysin, tuli varmaan minuutin verran ruudulle failedia eri tehtäviin ja lopulta itse tehtävä onnistuneeksi.
 
Uskomaton peli. Melkein nelikymppinen äijä vääntää kieli keskellä suuta lukon tiirikointia. Toki on alkanut bugejakin tulemaan vastaan. Silti sanon, että kyseessä on mulle yksi parhaista peleistä sitten Dark Soulsin. Pelissä on henkisesti jotain samaa kuin Demon Soulsissa aikanaan. Ihan uusi tapa tehdä pelistä armoton. Vaaditaan kärsivällisyyttä, taitoa ja vaivaa, jotta pelissä pärjää. Eka peli on aina hieman raakile, mutta tässä on ainesta siihen, että seuraava peli on Warhorsen oma Dark Souls eli jalostetumpi versio ekasta pelistä. Muutenkin toivon, että tästä pelistä tulee ilmiö, joka tuottaa vastapainon liian helpotetuille pelikokemuksille.
 
Uskomaton peli. Melkein nelikymppinen äijä vääntää kieli keskellä suuta lukon tiirikointia. Toki on alkanut bugejakin tulemaan vastaan. Silti sanon, että kyseessä on mulle yksi parhaista peleistä sitten Dark Soulsin. Pelissä on henkisesti jotain samaa kuin Demon Soulsissa aikanaan. Ihan uusi tapa tehdä pelistä armoton. Vaaditaan kärsivällisyyttä, taitoa ja vaivaa, jotta pelissä pärjää. Eka peli on aina hieman raakile, mutta tässä on ainesta siihen, että seuraava peli on Warhorsen oma Dark Souls eli jalostetumpi versio ekasta pelistä. Muutenkin toivon, että tästä pelistä tulee ilmiö, joka tuottaa vastapainon liian helpotetuille pelikokemuksille.

Pelissä on imua, mutta bugit syövät pahasti nautintoa. Olen kanssasi kuitenkin samoilla linjoilla. Tälle hyvät myynnit ja Kingdom Come: Deliverance 2 onkin sitten viimeistelty kokonaisuus.

Peli voi olla armoton niin monella tapaa. Siinä missä Souls-pelit ovat vaikeita mutta opittavissa olevia toimintapelejä, tämä on raadollinen "vahingossa". Tällä tarkoitan sitä, että tekemäsi asiat vaikuttavat pelin kulkuun. Välillä jopa tavalla, jota et haluaisi. Teet jotain, mutta et tiedä että tämä teko potkaisee sinua kulkusille parin tunnin päästä. Onko tämä sitten sellaista raadollisuutta jota halutaan? Ehkä. Tietty realisminhakuisuus on hyvästä, mutta samalla peliä tulisi olla hauska pelata. Muuten se jää kesken. Kingdom Come: Deliverance taiteilee näillä rajoilla.
 
Pelissä on imua, mutta bugit syövät pahasti nautintoa. Olen kanssasi kuitenkin samoilla linjoilla. Tälle hyvät myynnit ja Kingdom Come: Deliverance 2 onkin sitten viimeistelty kokonaisuus.

Peli voi olla armoton niin monella tapaa. Siinä missä Souls-pelit ovat vaikeita mutta opittavissa olevia toimintapelejä, tämä on raadollinen "vahingossa". Tällä tarkoitan sitä, että tekemäsi asiat vaikuttavat pelin kulkuun. Välillä jopa tavalla, jota et haluaisi. Teet jotain, mutta et tiedä että tämä teko potkaisee sinua kulkusille parin tunnin päästä. Onko tämä sitten sellaista raadollisuutta jota halutaan? Ehkä. Tietty realisminhakuisuus on hyvästä, mutta samalla peliä tulisi olla hauska pelata. Muuten se jää kesken. Kingdom Come: Deliverance taiteilee näillä rajoilla.

Olen samaa mieltä. Peli on kaukana täydellisestä ja minullekin on tullut vastaan kummallisia tilanteita, jotka johtuvat bugeista. Harjoittelin myllärin kanssa taskuvarkauksia ja hän oli ihan mukana jutussa, kunnes yhtäkkiä ryntäsi varasta huutaen vartijan luokse. Kuten kirjoitit on pelin armottomuus myös arvaamattomampaa kuin Souls-peleissä. Tämä tuo ihan uuden ulottuvuuden peliin ja on makuasia pitääkö siitä vai ei. Tällainen peli jakaa varmasti mielipiteitä ja jo siksi ei voi kuin nostaa hattua Warhorselle, kun ovat toteuttaneet visionsa riskeistä huolimatta.

Warhorse on ottanut ison riskin ja kehitellessään ihan uudenlaisen tavan tehdä peliä. Ei kukaan aikanaan tiennyt, että Souls-peleistä tulee niin suosittuja. Demon Souls ei aluksi edes ilmestynyt Euroopassa, koska sille ei uskottu olevan kiinnostusta. Tässä on ainesta uudeksi ilmiöksi, joka johtaa siihen, että saman tyyppisten ideoiden pohjalle rakennetaan uusia vielä parempia pelejä.

Niin ja bugeista huolimatta Kingdom Come on loistava peli jo tällaisena. Ei ole vastaavaa imua jatkaa pelaamista tullut vastaan pitkään aikaan.
 
Aika paljon ruudunpäivitys ongelmia, toivottavasti saavat korjattua, sama pelimoottori kuin Homefrontissa ja se on saatu korjattua.

 
Pro:lla onneksi on ollut niin tasaista, ettei ole itelle kertaakaan tullut fiilistä, että fps droppaa niin paljoa, että vaikuttaisi jotain pelikokemukseen.

Ylipäätään ne tilanteet joissa olen huomannut ite dropin, on laskettavissa kahden käden sormilla.
Mielummin ottaisin kuitennin esim Xbox x:lle vaikka 1080 ja 60fps, tai 50-60fps. Mulle myytäisiin konsoli silloin.

Mutta kuten joka pelissä, resoluutio menee sulavuuden edelle. Tää sentään on niin rauhallinen peli kokoajan, ettei 30fps muodostu ongelmaksi kuitenkaan.
 
Pitää odottaa seuraavaa sukupolvea, että tämmöiset pelit saadaan pyörimään 1080p/60fps, nykyisillä vehkeillä ei ole mitään jakoja.
 
Pitää odottaa seuraavaa sukupolvea, että tämmöiset pelit saadaan pyörimään 1080p/60fps, nykyisillä vehkeillä ei ole mitään jakoja.
Kyllä varmasti fps pomppaisi 1440 -> 1080 pudotuksella ja valaistus jne pro tasolle.
Nyttenhän x droppaa välillä jopa pahemmin kuin pro. Mutta kun ei pelit myy fps:llä yhtään. Grafiikka sitä, grafiikka tätä.
 
Tämä peli on laitettu ulos keskeneräisenä niin se vielä pahentaa tilannetta.
Todella hyvät tietokoneetkaan ei pysty lukittuun 60fps, 1080p resoluutiolla.
Ois vielä ainakin muutama kuukausi pitänyt hioa, niin arvosanatkin ois noussut huimasti, ihme homma että pitää kiirehtiä.
 
Ylös Bottom