Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kingdoms of Amalur: Reckoning [PS3/X360]

Vastaus: Kingdoms of Amalur: Reckoning [PS3, Xbox 360 Hype]

Meillä on vaimo enemmän ihastunut tähän peliin. Edellinen peli mitä se yhtä innoissaan pelasi oli Fable3. Harmaita hiuksia aiheuttaa peliajan jakamisen ohella erittäin surkeasti toteutettu tallennussysteemi. Iloisesti menee oman hahmon tallennukset vaimon hahmon tallennuksien päälle. No, kai tämän kanssa voi elää tekemällä aina uuden tallennuksen.

Aika iloinen karamellimaailma karun Skyrimin jälkeen, mutta tylsän alun jälkeen alan varovasti tykästyä. Kamerasta en tykkää. Jättimäinen maailmankartta kutkuttelee mielukuvitusta.
 
Vastaus: Kingdoms of Amalur: Reckoning [PS3, Xbox 360 Hype]

Iloisesti menee oman hahmon tallennukset vaimon hahmon tallennuksien päälle.
Olisikohan vaimokkeelle kannattanut tehdä oma Gamertag? Tuolloinhan tallennukset olisi saatu nätisti jaettua tilien kesken.

Tuosta demon häröilystä. Tämä pelin kokoversio(360) on kyllä omien kokemusteni perusteella ollut yksi bugittomin pelaamistani roolipeleistä. Kello raksuttaa jo lähemmäs kahtakymmentä tuntia eikä peliä rikkovia bugeja ole tullut vastaan ala bethesda. Suurin repeämä verhossa on ollut yhden NPC-hahmon yksi kadonnut lause. Peli myös rullaa esimerkillisesti. FPS on pysynyt nimittäin äärimmäisen hyvin suurienkin efekti mättöjen perässä. Amalurilla on helppo koputtaa puuta.
 
Vastaus: Kingdoms of Amalur: Reckoning [PS3, Xbox 360 Hype]

Olisikohan vaimokkeelle kannattanut tehdä oma Gamertag? Tuolloinhan tallennukset olisi saatu nätisti jaettua tilien kesken.
On tehtykin. Sen jälkeen omalla tagilla on pelattu ehkä yhtä peliä. Jotenkin hankaleeksi on koettu tuo profiilin vaihtaminen, vaikka eihän se sitä ole. Plussana mulle tietty ilmaisia achievementtejä omalle tagille.
:D

Toinen samankaltainen harmistus on asetukset. Esim. invert kamera, joka pitäisi joka kerta säätää mieleisekseen (tai opetella pelaamaan väärän tyyppisellä kameralla). Aika erikoista ettei nämä tartu pelitallennukseen, vaan ovat globaaleja.

Pieniä pelisuunnittelun kukkasia. Ei haittaa pelaamista, kunhan on tiedostanut asian.
 
Vastaus: Kingdoms of Amalur: Reckoning [PS3, Xbox 360 Hype]

Kyllä itsellä ainakin tarttuu tuo Invert kamera asetus omaan profiiliin.
Suosittelen että opettelet käyttämään niitä gamertageja, niin saa muokkailla molemmat asetuksensa
yksitiskohtaisesti oikein, ei mene savet sekaisin ja kaikki on iloisia. Tämä kun on kuitenkin alunperin ollut tarkoitus
siinä järjestelmässä.
 
Vastaus: Kingdoms of Amalur: Reckoning [PS3, Xbox 360 Hype]

Pelillä on kyllä kiitettävästi kokoa. Amalurin karttaa on nyt tutkittuna noin 30% ja pelikello näyttää vasta 25h. Tarinaa on tullut seurattua tasangoille saakka.

Sivutehtävät ovat kuitenkin vieneet ison osan peliajasta. Näille täytyykin nyt nostaa ihan erikseen hattua. Monet tehtävistä sisältävät useita osioita ja ne myös rikkovat perinteisiä rope-kaavoja. "Hanttihommana alkanut tehtävä muuttuukin pian sinut kavaltaneen petturin metsästämiseksi. Tahaton tutkimusmatkailu purkaakin yhtäkkiä metsää suojelleen taian. Ryöstetyn amuletin metsästäminen johdattaakin sinut täysin odottamattomiin tilanteisiin." Joukosta löytyy kyllä niitä perinteisiäkin "hae sitä ja tätä"-tehtäviä. Mutta aina kun tehtävä yllättäen kääntääkin kelkkansa, nostaa se väkisinkin hymyn naamalle. Koskaan ei voi olla varma mitä seuraava tehtävä tuo tullessaan.

Sitten onkin vielä kilta-tehtävät. Nämä nykypelien mittaiset(5-8h) tarinat ovat tasoltaan äärimmäisen hyviä. Ne on luotu nerokkaasti kertomaan enemmän Amalurin maailmasta ja historiasta. Suosittelen erityisesti pelaamaan Balladien Talon tarjoaman tarinan. Amalurin maailma tuntuu tämän jälkeen erittäin järkeen käyvältä ja loogiselta.
 
Vastaus: Kingdoms of Amalur: Reckoning [PS3, Xbox 360 Hype]

Sivutehtävät ovat kuitenkin vieneet ison osan peliajasta. Näille täytyykin nyt nostaa ihan erikseen hattua. Monet tehtävistä sisältävät useita osioita ja ne myös rikkovat perinteisiä rope-kaavoja. "Hanttihommana alkanut tehtävä muuttuukin pian sinut kavaltaneen petturin metsästämiseksi. Tahaton tutkimusmatkailu purkaakin yhtäkkiä metsää suojelleen taian. Ryöstetyn amuletin metsästäminen johdattaakin sinut täysin odottamattomiin tilanteisiin." Joukosta löytyy kyllä niitä perinteisiäkin "hae sitä ja tätä"-tehtäviä. Mutta aina kun tehtävä yllättäen kääntääkin kelkkansa, nostaa se väkisinkin hymyn naamalle. Koskaan ei voi olla varma mitä seuraava tehtävä tuo tullessaan..

Tässä täytyy iteki pyörtää puheita kun tuolla edellisellä sivulla alkutunnelmia raapustelin. Sivutehtävät ja varsinkin faction-tehtävät ovat erittäin mielenkiintoisia. Juurikin tuo yllättävyys nostaa pelikokemusta aina vaan korkeammaks. Esimerkkinä vaikka eräskin sivutehtävä, jossa annettin erimielisyyksien vuoksi minulle tehtäväksi murhata joku virkamies. Virkamiehen luokse päästessäni hän kertoi oman kantansa ja mukana oli vahvasti myös rotukeskustelua ja hän antoikin minulle ehdotuksena että tappaisin alkuperäisen tehtävänantajan. Näin minulle annettiin tehtäväksi valita : ) Sitä en tiedä teinkö oikean valinnan..

Minulla on myös pelikellossa reilut 32 tuntia takana ja vasta nyt siirryin toiselle alueelle kun sain tehtyä kaikki sivu- faction ja main questit ekalla alueella. Toinen alue on siis tämä
Plains of Erathell
. Tällä tahdilla minulla menee läpäisyyn varmaan joku 150 tuntia vähintään... Tosin miinuksena tässä lienee se että lvl katto tulee aika nopeaan vastaan. Nyt leveli on 23 tai 24.
 
Vastaus: Kingdoms of Amalur: Reckoning [PS3, Xbox 360 Hype]

Nyt se sitten varmistui; tämä peli tulee varmasti hommattua. Ei varmaan ihan heti, mutta kuitenkin. Pakotin emännän pelaamaan tuota demoa ja siinä määrin koukuttui, että lupa hankintaan saatiin. ;)

Kyllähän tämä on mukava sekoitus karkkia ja väkivaltaa. Tietysti ulkoasu ei ole mikään äärimmäisen hyvä, mutta tarvitseeko sen olla jos puitteet muuten on varsin hyvät? Alku tosiaan demossa ei ole mikään ihmeellinen, mutta alun johdatuksen jälkeen kaappaa vahvasti mukaansa. Dialogi on varsin hauskaa, vaikka kasvoiltaan porukka ei ole kovin hienosti mallinnettu.
 
Vastaus: Kingdoms of Amalur: Reckoning [PS3, Xbox 360 Hype]

Kyllä itsellä ainakin tarttuu tuo Invert kamera asetus omaan profiiliin.
Gamertagiin varmastikin kyllä, pelitallennukseen eli hahmoon ei.

Oli tagit käytössä tahi ei, en näe tarkoitusta sille, että hahmon tallennuksen voi tallentaa toisen hahmon tallennuksen päälle. Mikä helvetin järki tässä on? Samaa sarjaa on myös ne asetukset, kyllä ne pitäs olla pelitallennuskohtaisia. Jos siis asioita on yhtään mietitty.

Mites DLC:t, pelin mukana tulleet koodit ja ennakkotilaajan edut menee jos molemmat pelaa omilla tageilla? Toinen saa, toinen ei? Sitte on vielä toi EA:n oma profiili hässäkkä, jossa pitää myös olla tili jonne pitää sisäänkirjautua. Siinä vaiheessa kun vaimo pääsee kaiken sen säädön jälkeen pelaamaan, voi kiinnostus olla luokkaa pitäkööt tunkkinsa.
 
Vastaus: Kingdoms of Amalur: Reckoning [PS3, Xbox 360 Hype]

En tiedä sopiiko elder scrolls tyyppinen sisältö zelda/wow/mikä lie tyylisen grafiikan kanssa kovin hyvin yhteen, mutta en voi sanoa, että se olisi välttämättä huono asia. Olen pelannut skyrimiä nyt erittäin paljon ja tämä, joten näyttää "halppis versiolta" skyrimistä, mutta saatan tämän pelin joskus myöhemmin ostaakkin. Hyvä että konsolillekin ilmestyy kunnon roolipelejä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Kingdoms of Amalur: Reckoning [PS3, Xbox 360 Hype]

KoAR sopii minulle aivan täydellisesti :D Skyrimistä ja Demon/Dark Souleista ei niin väliä (Skyrim liian laaja, Soulit megavaikeita). No onhan tämäkin yli sadan tunnin pelattava... Valitsin äijälle miehekkäästi soturiluokan, mutta petraan sille myös hiukan muitakin taitoja jotta pärjää myöhemmin rankemmille bosseille. Tavaraa on tungettu reppuun jo järkyttävä määrä, joka puolella löytyy vähintään yrttejä poimittavaksi. Ja aarrearkkujakin on ripoteltu vähän joka nurkkaan. Maisemissa ja vihuissa on ihan kiitettävästi vaihtelua, ja graffat on ihan ok. Ei voi valittaa.

Pelikellossa vasta neljä tuntia, ne on menneet ihan ekan kylän ja sen lähialueen sivutehtäviä suorittaessa. Nyt soturikerhoon liittyminen työn alla. Pitäisi varmaan vilkaista inventoryyn ja vaihtaa varustusta parempaan, luolia maita ja mantuja kolutessa on tullut kaikenlaista härpäkettä mukaan. Pari kirvestä tai moukaria ainakin oli. Itseään nitistettäväksi tyrkyttäneet vihulaiset on tähän mennessä olleet ihan nyrkillä tapettavia -> vaikeustason nosto normaalista vaikeaan olisi jo paikallaan.

Kyllä tämän kanssa ihan kivasti päästelee höyryjä duunipäivän jälkeen. :D Emäntä ei vaan tämmöisiä ymmärrä, se kun pelaa vaan pc:llä kaikenmaailman älypelejä...
 
Vastaus: Kingdoms of Amalur: Reckoning [PS3, Xbox 360 Hype]

Mukulana keksin loistavan nimigeneraattorin tietsikkaropejen hahmoilleni: löin sormet sokkona näppäimistöön ja muokkasin siitä jotenkin järkevän erisnimen. Sama tekniikka on näköjään käytössä Salvatorellakin!
Tekee kovin paljon mieli uppoutua ja tutustua uuteen fantasiamaailmaan, kun se jo nimien puolesta tuntuu teinin fanfictionilta. Omalla kohdalla tämä on niitä asioita, joka tajuamisen jälkeen tekee vakavan suhtautumisen peliin kokolailla mahdottomaksi.
Ai hitto, tähänhän tiivistyy oma fiilis täydellisesti. Peliin uppoutuminen tuntui aluksi todella hankalalta kun noita kymmenen sormen satunnaisgeneraattorinimiä pukkasi joka tuutista vastaan ja loren hahmottaminen oli todella hankalaa. Tämä tunne vaivasi todella pahasti ensimmäiset tunnit (mielessä mm. dokkalfar / ljosalfar rodut, wtf?), mutta jostain syystä nyt kaikki alkaa nivoutumaan yhteen ja maailma ja sen taustat alkavat tuntumaan järkeviltä. Ei tämä niin vauhdilla imaissut sisäänsä kuin Skyrim, mutta tämän hetken fiilisten perusteella pelitunteja tulee todennäköisesti menemään luokattoman paljon molempien pelien parissa.

Pääjuonta ei ole paljoa tullut kuljetettua, kun sivu- ja kiltatehtävien määrä huitelee samassa kuin Skyrimissä. Kuten Foeman tuolla aiemmin kommentoi, variaatioita riittää ja toistoa tuntuu olevan todella vähän. House of Ballads tehtävälinja antaa tosiaan erinomaisen yleiskuvan maailmasta, joten tätä voin suositella heti alkupäässä tehtäväksi. Vajaan 17h pelaamisen jälkeen en ole päässyt vielä edes ensimmäisen alueen toiseen päähän, joten tekijöiden uhkailut 200h+ pituudesta eivät ole todennäköisimmin liioiteltuja.

Muuten pelistä ei ole juurikaan pahaa sanottavaa. Toiminta maistuu ja taitopuut ja hahmonkehitys ovat mielenkiintoisia. Teknisessä mielessä peli toimii ainakin paremmin kuin Skyrim PS3:lla, joka ei tietty paljoa vaadi :p
 
Vastaus: Kingdoms of Amalur: Reckoning [PS3, Xbox 360 Hype]

Tämä tunne vaivasi todella pahasti ensimmäiset tunnit (mielessä mm. dokkalfar / ljosalfar rodut, wtf?), mutta jostain syystä nyt kaikki alkaa nivoutumaan yhteen ja maailma ja sen taustat alkavat tuntumaan järkeviltä.
Juuri näin! Jos pelin mytologiaan ei vain pysty uppoutumaan en usko että pelistä voi pitää kovinkaan paljon. Mutta minut KoA on ainakin imaissut mukaansa ja tuo tekemisen määrä on oikeasti jopa hurjempi kuin Skyrimissä. Muuten pelejä on kuitenkin aika vaikea vertailla toisiinsa.

Ai niin, Gnomon O`Brienkin päässyt peliin:

[video=youtube;73AtX9BjZ3o]http://www.youtube.com/watch?v=73AtX9BjZ3o[/video]
 
Vastaus: Kingdoms of Amalur: Reckoning [PS3, Xbox 360 Hype]

Eilen tuli sitten korkattua tämäkin. Ensimmäisen reilun neljän tunnin perusteella saatan jo aavistaa että tämäkin peli vie aikaa jonniin verran. Kamera nyt ei ole niin hyvä kuin voisi olla, kuitenkin paljon parempi mitä odotin (sitä kun on arvosteltu siellä ja täällä).

Hahmot todellakin ovat kuin suoraan Albionista karanneita, hahmojen piirrostyyli on niin samanhenkinen. Ei välttämättä Todd McFarlane ensimmäisenä tulisi mieleen (nimimerkillä kaikki suomeksi ilmestyneet spawnit hyllyssä ja Hämähäkkimiehen McFarlane -aikaa digannut) mutta ei se haittaa. Itseäni ei haittaa myöskään värikkyyden ristiriita väkivaltaan, päinvastoin. Taistelu on itselleni sopivan sorttista ei-niin-vakavaa mättämistä. Greatsword on hyvä peli kun laitetaan ilkiöitä nippuun :cool:

Skyrimin kanssa vietetyn yli 300h jälkeen rima on arvatenkin korkealla eikä siihen yllä aivan kevyesti yksikään mennyt tai tuleva peli. Reckoningkin jää siitä selvästi. Kuitenkaan se ei tarkoita sitä että KOA:R olisi huono. Oma asteikkoni vain meni uusiksi Skyrimin myötä, jos asteikko ennen skyrimiä oli 1-10, meni skyrim noin kohtaan 13.5. Reckoningille antaisin silti vähintään 8.5 alkutunnelmien perusteella.

Elikkäs summa summarum, pidän kovin :cool:
 
Vastaus: Kingdoms of Amalur: Reckoning [PS3, Xbox 360 Hype]

Onpas kyllä todellakin positiivinen yllätys, hieman varauksella ostin mutta ihan turhaan "pelkäsin". Värikäs maailma sopii itselleni oikein hyvin sillä kyseinen peli muistuttaa oikein paljon WoWia. 16 tuntia on pelattuna ja muutaman tehtävän olen tehnyt main-questia. Ei pääse peli puuduttamaan vaikka tekeekin ensin noita side-questeja koska niissä on niin erilaisia nuo tehtävät ja kovettuja juonenkäännöksiä.

Tekee tosi hyvää pelata tätä masentavan ja bugisen Skyrim -maailman jälkeen. :)
 
Vastaus: Kingdoms of Amalur: Reckoning [PS3/X360]

Huippupeli, mutta mites saa kirouksen pois, mikä tuli kirotusta arkusta?

onko alkupäässä peli jossain joku heppu joka minut vois parantaa?
ei oo tullu taikoja käytettyä aikoihin kun kirous vie manat

voisko joku valottaa vielä tuota level up, kortti hommaa, mikäs niillä on tarkoitus ja voiko niitä aina vaihdella?
 
Vastaus: Kingdoms of Amalur: Reckoning [PS3/X360]

Huippupeli, mutta mites saa kirouksen pois, mikä tuli kirotusta arkusta?

onko alkupäässä peli jossain joku heppu joka minut vois parantaa?
ei oo tullu taikoja käytettyä aikoihin kun kirous vie manat

voisko joku valottaa vielä tuota level up, kortti hommaa, mikäs niillä on tarkoitus ja voiko niitä aina vaihdella?

Ourrait, eli sun täytyy käydä parantajalla joita on melkein jokaisessa kaupungissa/kylässä. Katsot kartasta vaikka kaupungin kohdalla lukee vasemmalla yläkumassa mitä palveluja siellä tarjotaan, esim. Blacksmith, Fateweaver ja Healer. Sitten healerille vain keskustelemaan ja taitaa olla cursen poistaminen nimellä Lift Curses jos en väärin muista.

Kortit = Destiny cards
Kun saat levelin, laitat vaikka siihen Sorceryyn pisteet. Kun sinulla on tietty määrä vaikka pisteitä sorcery puussa, sinulle unlockaantuu kortteja(tier 1,2,3,4,5) jokainen tier vaatii tietyn määrän pisteitä kyseiseen taitopuuhun. Jokainen kortti on toistaan parempi, kunnes sinulla on paras TIER, eli paras Destiny kortti. Niiden vaihtaminen on mahdollista mutta en tiedä kannattaako huonompaan vaihtaa.

Sitten on vielä Twists of Fate -kortit joita saa kun tekee jonkin tietyn tehtävän, esim. päätehtävästä saa jostain niitä ja niistä faction questien lopuista saa moisia. Ne ainoastaan parantavat sinun hahmoasi ja niitä ei voi vaihdella. Kerääntyvät ja kerääntyvät kunnes hahmosta tulee supersotilas.

Laitan tuohon spoiler-tagiin listan kaikista Twists of Fate-korteista, katsoo ken haluaa.

Toivottavasti vähän selvensi asioita.
 
Vastaus: Kingdoms of Amalur: Reckoning [PS3/X360]

Päätin tämän kuitenkin sitten näinkin aikaisessa vaiheessa hankkia alkuperäisistä suunnitelmistani poiketen, sillä potentiaalisesti hyviä rpg-tuotoksia ei koskaan ole liikaa. Tätä on tullut nyt reilun viikon ajan pelailtua silloin tällöin yhteensä vähän yli 20 tunnin ajan.

Ensimmäisen parin session jälkeen eivät tunnelmat olleet erityisen korkealla. Olihan se ihan kohtalaista perusmeininkiä, mutta hahmot, maailma ja tarina eivät kiinnostaneet laisinkaan. Siinä sitten kuitenkin kun lähdettiiin tarinassa ja tasoissa etenemään, niin nousivat tunnelmat runsaasti. Tarinaan pääsi kunnolla mukaan ja maailmakin alkoi avautua paremmin. Toisin kuin monet täällä tunnelmistaan kertoneet, unohdin sivutehtävät kokonaan, ja keskityin vain pääjuoneen. Sitä pelasin siihen saakka, kun tapahtumat hetkeksi hieman rauhoittuivat, ja päätin tutustua eri ryhmittymien tarjoamiin tehtäviin pelaamalla Warsworn-tehtävät läpi. Tällä hetkellä työn alla on täällä suositeltu House of Ballads -tehtäväsarja, jonka jälkeen olisi tarkoitus taas jatkaa tarinaa. Onhan tuossa välissä toki tullut tehtyä myös joitain sivutehtäviä, joissa on yksi ihan kiva juonenkäänne tullut vastaan. Tuntuu siltä, että Skyrimkin jää kakkoseksi sivutehtävien määrässä.

Taisteleminen toimii hyvin ja näyttävästi. Maisemissa on riittämiin sitä perushuttua, mutta poikkeuksellisen näyttäviäkin alueita ja paikkoja löytyy ihan mukavasti. Gnomet ovat ärsyttäviä, ja kaikki hahmot näyttävät melko typeriltä, mikä toki oli jo tiedossa demosta lähtien. Demon keskustelubugit ovat onneksi tiessään, eikä tosiaan mitään merkittäviä bugeja ole tullut vastaan ainuttakaan. Musiikki on hyvinkin pitkälti normaalia mieleenpainumatonta taustahuminaa, ja automaattitallennuksen logiikka ja tahti ovat huonompia kuin vastaavat missään muussa pelaamassani pelissä.

Ei toki uhkaa parhaita lajinsa pelejä, mutta kyllä tästä rpg-fanit saavat useita viihdyttäviä hetkiä irti.
 
Ourrait, eli sun täytyy käydä parantajalla joita on melkein jokaisessa kaupungissa/kylässä. Katsot kartasta vaikka kaupungin kohdalla lukee vasemmalla yläkumassa mitä palveluja siellä tarjotaan, esim. Blacksmith, Fateweaver ja Healer. Sitten healerille vain keskustelemaan ja taitaa olla cursen poistaminen nimellä Lift Curses jos en väärin muista.

Kortit = Destiny cards
Kun saat levelin, laitat vaikka siihen Sorceryyn pisteet. Kun sinulla on tietty määrä vaikka pisteitä sorcery puussa, sinulle unlockaantuu kortteja(tier 1,2,3,4,5) jokainen tier vaatii tietyn määrän pisteitä kyseiseen taitopuuhun. Jokainen kortti on toistaan parempi, kunnes sinulla on paras TIER, eli paras Destiny kortti. Niiden vaihtaminen on mahdollista mutta en tiedä kannattaako huonompaan vaihtaa.

Sitten on vielä Twists of Fate -kortit joita saa kun tekee jonkin tietyn tehtävän, esim. päätehtävästä saa jostain niitä ja niistä faction questien lopuista saa moisia. Ne ainoastaan parantavat sinun hahmoasi ja niitä ei voi vaihdella. Kerääntyvät ja kerääntyvät kunnes hahmosta tulee supersotilas.

Laitan tuohon spoiler-tagiin listan kaikista Twists of Fate-korteista, katsoo ken haluaa.

Toivottavasti vähän selvensi asioita.

Kiitoksia vastauksista, en ymmärrä miten olin tuon healerin missannu, niitähän näköjään on joka kylässä.

Tuo korttihomma on vielä vähä epäselvä, edellisen level upin yhteydessä vaihdoin kortin ja minun hahmo huononi reilusti. Siis fitnesset yms. En enää voinut pitää useaa varustetta koska ei ollut tarvittavasti just esim fitnesseä..
 
Vastaus: Kingdoms of Amalur: Reckoning [PS3/X360]

Tuo korttihomma on vielä vähä epäselvä, edellisen level upin yhteydessä vaihdoin kortin ja minun hahmo huononi reilusti. Siis fitnesset yms. En enää voinut pitää useaa varustetta koska ei ollut tarvittavasti just esim fitnesseä..

Joo mullakin on jäänyt tuo korttihässäkkä hämäräksi. Olen niitä ahkerasti vaihdellut, ja joissakin numero nousee levelin myötä, toisissa ei. Hahmo ei kyllä ole mennyt huonompaan suuntaan... Jos vaikka ajan kanssa koittaisi saada niistä jotain tolkkua.
 
Ylös Bottom