Vastaus: Knack
Itse olen ainakin sellainen, että vaikka arvostelut olisi yhtenäisiä, ei ne yleensä kohtaa omia näkemyksiä yhtään. Oikeastaan tuntuu että muut ovat arvostelleet omalta kantilta ja TILT puhtaasti lapsien kantilta. Tosin mitä striimistä tätä olen katsonut likemmäksi 5tuntia, en ole oikein keksinyt miksi näin yksinkertainen ja puuduttava peli ansaitsisi kovin korkeita pisteitä.
Millä tapaa tämä on puuduttavampi tai yksinkertaisempi kuin mikä tahansa FPS esimerkiksi?
Peli on helvetin hyvä. Hirveän montaa peliä vielä toki pelaamaatta veikkaan, että Resogunin ohella launchin paras peli. Ihan mahtavat oldschool-vibat yhdistettynä todella hyvään ja aika omaperäiseen taistelumekaniikkaan. Päähahmon muodonmuutos tuo myös paljon eri fiiliksiä pelin aikana, välillä jyrätään kaikki alle, välillä kuollaan pienimmäkin itikan pistosta. Äänet ja grafiikka todella laadukasta. Musiikki on ehkä pelin suurin heikkous, ei muistettavaa tavaraa ja liian vähän vaihtelua.
Pikkulapset pitävät tästä aivan varmasti. Mutta, Pixarin elokuvien tapaan mielestäni myös aikuiset voivat saada tästä todella paljon irti. Loppupuolella peliä olen tällä hetkellä ja sinne ysin paikkeille laittaisin itse arvosanaa. Tai no, ehkä kasi, kutos-chapterin paikkeilla tuli nimittäin pientä puudutuksen poikasta, mutta sielä noustiin taas. Loppuchapterien taso ratkaisee, jos ihmeellistä uutta ei tule, niin voisi arvosana vielä toki laskea. Mutta todella hyvin olen viihtynyt.
Jos haluaa valtavirrasta poikkeavaa ja sopivan haastavaa peliä, niin tässä on ehdoton hankinta. Todella onnistunut teos kaikin puolin, ellei ihmeitä tapahdu muutaman viimesen chapterin aikana. Jos maku edustaa kuitenkin vain luokkaa Assassins Creed, GTA, CoD, Need for Speed, Uncharted, niin ei välttämättä suositella. Tämä peli ei pelaa itseään eikä perustu "mahtavalle" tarinalle, XP:lle ja muulle nykyhömpötykselle.