Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Knack

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja OK
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Knack [Hype]

Eiköhän tästäkin kuitenkin uusi tasoloikka-IP sorvata koska julkaisupelinä myy vähintäänkin kohtuullisesti. Toisaalta taitaa olla ainoa syy toi PS4:n julkkari, koska uusi Ratchet&Clank on saanut viime päivinä kovia tai vielä kovempia kehuja. Harmi sinänsä, kovasti mietin jo tämänkin hankkimista. Taitaa mennä tän tilalla Diablo3 hankintaan.

Niin voihan tuon taakse piiloutua. Olisi sentään vähän dynaamisempaa miljöötä odottanut Knackin ympärille. Eilenkin PS4-livestreamejä seuratessa hämmästelin, kuinka tylsiltä ja elottomilta, vaikkakin värikkäiltä, ympäristöt näyttävät.

Mua pisti suorastaan vihaksi kun jokin portti aukesi..niissä oli yleensä puut jotka pirstoutui. Miksi ne katosivat 2-3sek päästä? En tiedä miksi, mutta ne pitäis jäädä näkyviin, kuten kaikki muukin tuhoutuva. Muuten nousee sauhua korvista. :D

[video=youtube_share;5TEHI6PBrfs]http://youtu.be/5TEHI6PBrfs[/video]

Ei ole missään vaiheessa kuulunut omalle ostoslistalle, mutta jos pitäisi jotain suositella aloittelevalle pelaajalle tai hyvin nuorelle sellaiselle, olisi tässä ehkä se paras valinta julkaisupeleistä. Simppeli, yksinkertainen rakenne muutamalla napilla. Vauhtia ja seikkailua senkin edestä.

Ei ole missään vaiheessa kuulunut omalle ostoslistalle, mutta jos pitäisi jotain suositella aloittelevalle pelaajalle tai hyvin nuorelle sellaiselle, olisi tässä ehkä se paras valinta julkaisupeleistä. Simppeli, yksinkertainen rakenne muutamalla napilla. Vauhtia ja seikkailua senkin edestä.
Ulkoasun ja suomi dubbauksen osalta Knack on nuoremmille pelaajille soveltuva, mutta gameplay videoiden perusteella peli on myös varsin anteeksiantamaton. Pieni toblerone kuolee muutamasta iskusta, eivätkä tallennuspisteet ole fiksusti sijoitettu.

Ulkoasun ja suomi dubbauksen osalta Knack on nuoremmille pelaajille soveltuva, mutta gameplay videoiden perusteella peli on myös varsin anteeksiantamaton. Pieni toblerone kuolee muutamasta iskusta, eivätkä tallennuspisteet ole fiksusti sijoitettu.

Samaa tuumi jryi eilen kun tota striimasi. En tiedä millä vaikeusasteella pelasi, lieneekö sitten miten helppo helpoimmalla tasolla. Mutta eikö tossa ole jonkin sortin co-op kans? Ilmeisesti nimenomaan sitä varten, että pääsee ohi kinkkisemmistä kohdista.

Mutta mitä oon kuullut ja katsellut, niin taitaa Lego vetää taas pitemmän korren koko perheen pelinä Marvel Superheroesilla.

Samaa tuumi jryi eilen kun tota striimasi. En tiedä millä vaikeusasteella pelasi, lieneekö sitten miten helppo helpoimmalla tasolla.

Vaikealla tuota vetelen. Valikosta ei löytynyt haastavampaa, mutta trophy-listauksessa on yhden trophyn kuvauksessa sanottu "Läpäise tarina Vaikealla tai vaikeammalla". Mitä tuokin sitten tarkoittaa?

Taistelut kuitenkin alkavat tuntua vähän järkevämmiltä, kun niihin suhtautuu taktisemmin: Aloitetaan vihollisjoukon harventaminen niistä, jotka ampuvat tai heittävät jotain ja näin estetään niiden häirintä lähitaistelussa. Sitten yritetään hajottaa joukot, jotta saadaan muut yksi kerrallaan nujerrettua. Väistöjä ja hyppyjä täytyy käyttää oikea-aikaisesti, ja väistöjen kanssa täytyy taiteilla liikkeet niin, että ison vihollisen voimaiskun jälkeen ollaan sopivasti lyöntietäisyydellä. Mukavana puolena Knackin tärskäys vetää vihun hetkeksi aikaa stunniin, joten jos pääsee iskemään rauhassa kerran, saa vihollisen maihin mahdollisesti yhdellä lyöntisarjalla.

Kuvaavasti esim. eilen illalla pääsin ensimmäiseen oikeaan pomotaisteluun. Koska olin ymmärtänyt taistelumekaniikasta selvästi jotain olennaista, selvisin siitä (nelivaiheinen faitti) toisella yrittämällä. Jokaisessa vaiheessa pomoon täytyi osua kolmella iskulla, joten yksi pomotappeluiden helmasynti (kestävät iskua kuin mitkäkin sponget) on tässä luiskattu. Haaste tulee siitä, että täytyy löytää oikea hetki iskeä.

Vaikka noi checkpointit onkin sijoitettu aivan perseesti, niin taitavalla pelaamisella niistä ei joudu kärsimään aivan mahdottomasti. Tosin vihollistyyppejä tulee vähän väliä uusia, ja ensikohtaaminen uuden tyypin kanssa johtaa ainakin pariin paluuseen viimeisimpään checkpointiin. Ja siinä voi joutua pelaamaan uudestaan viimeisimmän minuutin tai pari.

Vastaus: Knack

Peli läpäisty ja alkuvalikkoon ilmestynyt vielä yksi vaikeustaso lisää. Eli jos haluaa oikein kovaa haastetta, niin sitäkin löytyy. Kun peliin sai kunnon tuntuman, toi Vaikea tuntui aika sopivalta. Peli olisi parempi, jos checkpointeja olisi tuplasti nykyinen määrä. Aika usein kuollessa tuli sellainen olo, että nyt peruutettiin liikaa. Mutta toisaalta koskaan se itse kuolema ei tuntunut sillä tavalla epäreilulta, että syy ei olisi löytynyt ohjaimen takaa. Tyypillisin moka mulla on kärsimättömyys, eli yritän hyökätä ennen kuin vihollinen antaa selvän signaalin siitä, että isku menee läpi.

Lisäksi ihan viimeiseen pomoon asti mentiin sillä sapluunalla, että korkeintaan neljällä iskulla tippuu. Pahiten potutusta aiheuttaneet pomot kun ovat aina olleet sitä plaatua, että niitä täytyy mättää puoli tuntia. Tällainen systeemi sopii omaan pirtaan tosi paljon paremmin, että haaste tulee enemmän valmistautumisesta iskuun kuin kaatoon tarvittavien iskujen määrästä. Aika hyvät pomotaistelut, siis.

Vaikka vähän pelin puolen välin jälkeen oli sellainen kolmen tähden fiilis, niin nyt arvon kolmen ja neljän välillä. Lopullinen päätös syntyy, kun saan arvostelun kirjoitettua. Ei tämä huono peli kuitenkaan ole missään tapauksessa. Ja vaikeammilla tasoilla ei todellakaan mikään lasten peli.

Itselleni hiipinyt launchin mielenkiintoisimmaksi nimikkeeksi Resogunin ohella. Olen oikeasti hypettynyt tästä, kovat odotukset. Perjantaina pääsee pelaamaan.:)

Voisin huomenna oikeastaan julkaista arvostelun (jäi kolmeen tähteen) ja illalla vaikka streamata pelaamista ja vastailla kysymyksiin arvostelusta. Kiinnostaako ketään?

Elikkäs onkos mun nyt vaihdettava koko koneen kieleksi englanti että saan puheet englanniksi, sillä kielellä jolla ne kuuluukin olla :D Nää suomidubit on niin kämäsiä joka kerta.

*Edit* Elikkäs tällä hetkellä ainakin joutuu vaihtamaan konsoliin kieleksi englannin jos ei halua suomidubbeja kuunnella. Ihan lupaavalta vaikuttaa peli omasta mielestä

Peli taas alkanu pikkuhiljaa kiinnostamaan, kun peli on saanu sitä hyvääki palautetta. Knack siis onkin mainettaan parempi joidenkin mielestä. Ehkä tulee sittenkin jossain vaiheessa napattua kokoelmaan. Ehkäpä pienen hinnanalennuksen jälkeen.

Itse olen hieman jo peliä päässyt pelailemaan ja kyllä tämä mielestäni parempi on mitä esimerkiksi Metacritic antaa ymmärtää. Moninpeli toimii mainiosti ja mukaan pääse nopeasti laittamalla vain ohjaimen päälle ja valitsemalla käyttäjän tai vierastilin. Suomidupit ovat hieman kaksijakoiset: osat äänistä aika kamalia, mutta suurimmassa osassa ei kuitenkaan mitään valittamista mielestäni. Checkpointit tässä pelissä voisit olla kyllä paremmat ja muuallakin niistä on kritisoitu. Pelistä löytyy myös paljon keräiltävää erilaisista salapaikoista.

Itse voisin antaa pelille 6 asteikolla 1-10. Haluasinko pelille jatkoa? Siitä en ole ihan varma. Potenttiaalia kyllä olisi.

Tällaisissa tilanteissa missä arvosanat heittelee niin paljon on varmaan parhainta kokeilla peliä itse ja päättää sitten oma arvosana sille.

Tällaisissa tilanteissa missä arvosanat heittelee niin paljon on varmaan parhainta kokeilla peliä itse ja päättää sitten oma arvosana sille.

Itse olen ainakin sellainen, että vaikka arvostelut olisi yhtenäisiä, ei ne yleensä kohtaa omia näkemyksiä yhtään. Oikeastaan tuntuu että muut ovat arvostelleet omalta kantilta ja TILT puhtaasti lapsien kantilta. Tosin mitä striimistä tätä olen katsonut likemmäksi 5tuntia, en ole oikein keksinyt miksi näin yksinkertainen ja puuduttava peli ansaitsisi kovin korkeita pisteitä.

Itse olen ainakin sellainen, että vaikka arvostelut olisi yhtenäisiä, ei ne yleensä kohtaa omia näkemyksiä yhtään. Oikeastaan tuntuu että muut ovat arvostelleet omalta kantilta ja TILT puhtaasti lapsien kantilta. Tosin mitä striimistä tätä olen katsonut likemmäksi 5tuntia, en ole oikein keksinyt miksi näin yksinkertainen ja puuduttava peli ansaitsisi kovin korkeita pisteitä.

Millä tapaa tämä on puuduttavampi tai yksinkertaisempi kuin mikä tahansa FPS esimerkiksi?

Peli on helvetin hyvä. Hirveän montaa peliä vielä toki pelaamaatta veikkaan, että Resogunin ohella launchin paras peli. Ihan mahtavat oldschool-vibat yhdistettynä todella hyvään ja aika omaperäiseen taistelumekaniikkaan. Päähahmon muodonmuutos tuo myös paljon eri fiiliksiä pelin aikana, välillä jyrätään kaikki alle, välillä kuollaan pienimmäkin itikan pistosta. Äänet ja grafiikka todella laadukasta. Musiikki on ehkä pelin suurin heikkous, ei muistettavaa tavaraa ja liian vähän vaihtelua.

Pikkulapset pitävät tästä aivan varmasti. Mutta, Pixarin elokuvien tapaan mielestäni myös aikuiset voivat saada tästä todella paljon irti. Loppupuolella peliä olen tällä hetkellä ja sinne ysin paikkeille laittaisin itse arvosanaa. Tai no, ehkä kasi, kutos-chapterin paikkeilla tuli nimittäin pientä puudutuksen poikasta, mutta sielä noustiin taas. Loppuchapterien taso ratkaisee, jos ihmeellistä uutta ei tule, niin voisi arvosana vielä toki laskea. Mutta todella hyvin olen viihtynyt.

Jos haluaa valtavirrasta poikkeavaa ja sopivan haastavaa peliä, niin tässä on ehdoton hankinta. Todella onnistunut teos kaikin puolin, ellei ihmeitä tapahdu muutaman viimesen chapterin aikana. Jos maku edustaa kuitenkin vain luokkaa Assassins Creed, GTA, CoD, Need for Speed, Uncharted, niin ei välttämättä suositella. Tämä peli ei pelaa itseään eikä perustu "mahtavalle" tarinalle, XP:lle ja muulle nykyhömpötykselle.

Itse en pelaile FPS:iä, joten omat vertaukseni olivat lähinnä Lego peleihin, tai vanhoihin "lasten" tasoloikkiin. Spyrot jne. On kokoajan enemmän kerättävää, vihollisia on erilaisia. Knackissä niitä on toki erinäköisiä, mutta kaikille toimii samat iskut jne. Varsinaiset "tasoloikka" osuudet on todella mielikuvituksettomia ja mäiskinnässä ei tapahdu mitään kehitystä.

Itse koitin ajatella tuota lasten kannalta ja ennemmin lykkäisin juurikin vaikka Legon kouraan kuin Knackin, puhutaan niin paljon monipuolisemmasta kokemuksesta. Kyllä Knack tulee itsekin ostettua kunhan hinta laskee, ei vain millään ole 60-70e arvoinen.

Tietenkin kaikille toimii samat iskut, kun iskuja on noin kolme. Haaste ja taistelun viihdyttävyys tuleekin siitä, miten eri viholliset reagoivat, miten niiden liikkeisiin pitää reagoida ja miten eri vihollisyhdistelmiä pitää lähestyä.

Lego-pelit on mielestäni, mitä olen vähän niitä pelannut, todella tylsiä verrattuna Knackiin. Knackin ohjaaminen on todella sulavaa ja napakkaa. Oikeastaan aivan erityylinen kuin Legopelit. Knack on toimintapeli. Kerättävää ei toki ole niin paljoa, mutta eipä sitä tämän tyylisessä pelissä kaipaakaan.

Peli meni läpi ekan kerran. Erinomainen peli, mutta loppujen lopuksi liian vähän vaihtelua näin pitkäksi peliksi. Suunnilleen kolme chapteria kun olisi leikattu pois tai lisätty haastetta reilummin loppua kohti (joka olisi eliminoinut sellaista vähän turhaa tunnetta seikkailussa, olisi pakottanut keskittymään pelaamiseen enemmän), niin olisi ollut huomattavasti vielä kovempi kokonaisuus.

Tälle haluaisi kyllä jatkoa, todellisen klassikon ainekset tässä kuitenkin on pohjalla. Graafisesti aivan upea teos. Musiikki kuitenkin liian yksitoikkoista. Pelimekaanisesti todella hauska.

Very hardilla pitää vielä yrittää pelailla, veikkaan, että sillä peli on vielä parempi. Olisi vain ollut mukavaa, kun tuo olisi ollut alusta asti auki.

Erinomainen, mutta voisi olla vielä niin paljon parempi. 8- antaisin pelille arvosanaksi.

Nyt on peliä koluttu sen verran, että voi siirtää myyntiin. Kyllä tämä kokonaispakettina oli todella tyydyttävä kokemus. Very hardin pelailin läpi, coliseumit viiteen tähteen ja time attackia testasin. Kyllä näiden jälkeen pelin arvosanan heittäisin sinne 8+ paikkeille. Kristalli-Knackia en kyllä jaksa hankkia. Rikollisen aliarvostettu peli arvostelijoiden toimesta. Kannattaa antaa mahdollisuus. Ei tämä kaikille kolahda varmasti, mutta jos halvalla saa, niin kannattaa kokeilla.

Ylös Bottom