Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

[KOF] KonsoliFIN-klaanin yleiset keskustelut

Vastaus: [KOF] KonsoliFIN-klaanin yleiset keskustelut

Aivan hyvin pystyy edelleen ampumaan refelx sightilla keskietäisyksillä päähän single shoteilla ja bursteilla ainakin AR:llä. SMG:tä en ole kokeillu patchin jälkeen, kun sitä on haukuttu niin paljon. Tosin ylireagointi patchiin on ollut sellaista, etten ihmettelisi, vaikka tuokin ase olisi suunnilleen ennallaan.
 
Vastaus: [KOF] KonsoliFIN-klaanin yleiset keskustelut

Siis tietenkin pätsin vaikutukset on eri tyylisillä pelaajilla erilaiset, oma kommentti olikin vain tarkoitettu siihen miksi pelaajamäärä mahdollisesti tipahti noin radikaalisti. Eli aseiden muutoksia pidetään liian radikaaleina joidenkin mielestä, jotkut tietenkin olisivat halunneet jotain karttojen balanssointia jne...

(Täysin oma mielipide joka ei ole nyt tarkoitettu kenellekkään erityisesti, mutta pätsin myötä tuo aseiden tarkkuus tipautti kaikki pelaajat samalle viivalle joka ei välttämättä ole huono asia. Tosin IMO jos joku väittää ettei näe eroa pre- patch/post - patch aseiden tarkkuuksissa/ aseiden käsittelyssä yleensä niin ko. pelaaja lienee ollut kovin keskinkertainen joka tapauksessa...)
 
Vastaus: [KOF] KonsoliFIN-klaanin yleiset keskustelut

Jep, toi on tosiaan oma mielipide, ei välttämättä fakta. Ainakin suorat havainnot matseissa näyttää siltä, että ei todellakaan ole kaikki pelaajat samalla viivalla, vaan ne parhaat ampujat edelleen tappaa eniten.

Itse en pysty vertaamaan patchin eroja AR:n kohdalla, koska tuli pelattua ennen patchia varmaan 70 tuntia putkeen vain SMG:llä, mutta se on selvää, että AR:llä pystyy tappaamaan aivan totaalisesti taidolla patchin jälkeenkin, toisin kuin nämä ylireagoijat väittävät. Hyvä tähtääjä on edelleen täysin ylivoimaisessa asemassa huonoa tähtäjää vastaan. Tappaminen ei todellakaan vaadi mitään "jonekin sinne päin" ampumista ja "toivomista".
 
Vastaus: [KOF] KonsoliFIN-klaanin yleiset keskustelut

Minusta pelin säädöt eivät ainakaan huonompaan suuntaan ole menneet. Ehkä se turretti nyt lasahtaa pikkuisen liian helposti, mutta ase tasapainossa ollaan menty oikeaan suuntaan. Edelleen kuitenkin se LMG tuntuu paremmalta valinnalta lähitaisteluun kuin SMG. :(
Ja nykyisin ainakin SMG vaatii entistä enemmän taitoa käyttää, jotta sillä saa tappoja. Varsinkin silun kanssa SMG:llä vähänkin pidemmillä etäisyyksillä alkaa olemaan jo todella vaikeaa. Ilman headshotteja ei ehdi vastustajaa tiputtamaan kaukaa jos sillä on AR, LMG tai snipu. Ehtii meinaan rauhassa tähtäilemään takaisin jos yrität kroppaan nakutella.

Haulikkoa en ehtinytkään ennen patchia kokeilla, mutta nyt se ainakin tuntuu ihan kivalta. Turha ammuskella ellei ole vieressä. Mutta kun on vieressä niin sitten lähteekin kerrasta.
 
Vastaus: [KOF] KonsoliFIN-klaanin yleiset keskustelut

Mutta eihän se haulikkokaan ole täydellinen ase ase. Todella, todella huono pitkillä ja keskipitkillä etäisyyksillä. Smg on kuitenkin minunkin mielestäni huonompi lähitaisteluun kuin lmg mutta ei se peliäkään pilaa. Mielestäni peli on edelleenkin nettipelien edelläkävijä ja sitä ei mitkään uudistukset ja konekiväärit pilaa, se vain tekee pelistä vähän haastavamman. En todellakaan meinannut, että vain lmg pelaajat saavat tappoja,vaan kyllä se taito edelleenkin ratkaisee.
Anteeksi huono kielioppini, mahdolliset virheet ja muutenkin sekava tekstini. Olen ottanut liikaa miestä väkevämpää.
 
Vastaus: [KOF] KonsoliFIN-klaanin yleiset keskustelut

Rautatähtäimillä tuo ero taitaa suurin olla. AR:llä ja rautatähtäimillä ei tuntunut osuvan kyllä yhtään mihinkään kauempana olevaan. Refleksillä heti paljon parempi. Mutta ei ne nyt ihan metsään noin muuten menneet, kyllä minusta tuntuu, että nyt on paremmassa asemassa AR:llä LMG:tä vastaan kuin aikaisemmin. Yleensä jos 1vs1 taisto päättyy häviöön on syy se, että minulta loppuu lipas (olen ampunut minne sattuu) tai sitten LMG-jantteri ampuu päähän. Muutoin taistot on kohtuu tasaväkisiä, ei siis enää automaattisesti tarkoita sitä, että jos LMG tulee vastaan niin kuolo korjaa. SMG:tä en ole pätsin jälkeen kokeillut, oli kyllä lemppariase "hintansa" vuoksi aiemmin. Täytyy nyt käydä kaikki pyssykät lävitse, nyt menossa sniput. Tuskaa on meikäläiselle ja hävettää pelata snipulla. Koittakaa kestää, jotka samaan squadiin osuvat :eek:
 
Vastaus: [KOF] KonsoliFIN-klaanin yleiset keskustelut

Täytyy nyt käydä kaikki pyssykät lävitse, nyt menossa sniput. Tuskaa on meikäläiselle ja hävettää pelata snipulla. Koittakaa kestää, jotka samaan squadiin osuvat :eek:

Vaivihkaa snipua minäkin testaillut muttei oikein kfiniläisten kanssa kehtaa... :D
 
Vastaus: [KOF] KonsoliFIN-klaanin yleiset keskustelut

Vaivihkaa snipua minäkin testaillut muttei oikein kfiniläisten kanssa kehtaa... :D

Haha, minäkin olen välillä jättänyt chattiin kirjautumisen väliin ja pelaillut publalla itsekseen sen takia, kun hävettää KFR:n porukan kanssa heilua iso torrakko kädessä :D Vielä kun tuo oma pelityyli tulee aina selkärangasta mukaan, niin tulee senkin kanssa juostua etulinjassa, niin olen vain entistä hyödyttömämpi!
 
Vastaus: [KOF] KonsoliFIN-klaanin yleiset keskustelut

Haha, minäkin olen välillä jättänyt chattiin kirjautumisen väliin ja pelaillut publalla itsekseen sen takia, kun hävettää KFR:n porukan kanssa heilua iso torrakko kädessä :D Vielä kun tuo oma pelityyli tulee aina selkärangasta mukaan, niin tulee senkin kanssa juostua etulinjassa, niin olen vain entistä hyödyttömämpi!

Ei minua ainakaan häiritse jos joku kantaa snipua. Parempi sekin kuin joku italiaano "me speak no London" -kaiffari ryhmässä. Ja nyt kun viimeaikoina ollut vajaita ryhmiä niin sitä suuremmalla syyllä vaan ryhmiin mukaan. Itsekkin snipuilin yhdessä välissä ja kyllä siitä tiimille hyötyä on. Varsinkin ravenin laivakentässä snipu siellä AAA:n vieressä laivassa voi ampua koko rintaman bunkkeri alueille ja samalla suojella AAA:ta "yläorrelta". Ja varsinkin siitä megasnipusta on hyötyä kun useimmiten se ei jätä vihua kitumaan. Se on oikea respaus tykki jolla on helppo suoda vihuille pitkiä juoksumatkoja. Lisäksi vastapuolen snipujen tiputtelu ryhmän jäsenten pyynnöstä oli oikein palkitsevaa ja myös ryhmälle todella tärkeää.
 
Vastaus: [KOF] KonsoliFIN-klaanin yleiset keskustelut

Totta tuokin kyllä. Enkä ole kyllä jättänyt ryhmään liittymättä jos kutsu on tullut, mutta aluksi oli pakko käydä vähän hakemassa kokemusta itsekseen. Nyt kehtaa sentään näyttäytyä välillä. Ja kyllähän hyvästä snipusta on hyötyä joukkueelle, mutta kovin häävi en ainakaan vielä ole. No, onhan tässä vielä sellaisen ~850 tapon verran aikaa harjoitella jos hermot kestää tuonne asti.

Tuo megasnipu on kyllä tosiaan ihan näppärä. Minigunia olen sillä ammuskellut alas ja kohteiden suojelussa tuo on pätevä. Pystyy estämään plänttäämistä/purkamista tehokkaasti kun on hyvä linja kohteeseen. Olen myös puolustuksessa ollut paljon oman bunkkerin katolla korjaussarjan kanssa. Voi sitten omaa minigunia korjata aina kun tarvitsee ja näkymät on kuitenkin kohtuulliset. Vaikkei muuta saisi aikaan, niin kun pitää minigunin hengissä niin siten auttaa joukkuetta jo paljon. Ongelma on vaan siinä, että megasnipu ja korjaussarja vie jo niin paljon krediittejä, että ei saa enää medikittiä mukaan. Se kuitenkin pitäisi melkeinpä olla aina, varsinkin tuossa kun toimii bunkkerin läheisyydessä.
 
Vastaus: [KOF] KonsoliFIN-klaanin yleiset keskustelut

Ravenilla sain ihan hyvää tuntumaa tuohon sniputteluun kun puolustuksessa oli mukana se kakkossnipu vaimennettuna. Lisäksi medkitti ja sinko. Tasaseen tuhoili vaunuja ja ampu vihuja jonnekkin kauas. Toisaalta läheltäkin sai rauhassa ampua kun vaimennettu pyssy oli. Ihan siinä bunkkerin etumaastossa kun toimi niin hyvää jälkeä tuli. Jäi ihan hyvä maku tuosta hommasta mutta kun yleensä pitäis olla kaveri joka pystyy nostamaan sen AAA:n takas tai sitte PST:tä. Mieluummin molemmat ja silloin pitää ottaa se SMG...
 
Vastaus: [KOF] KonsoliFIN-klaanin yleiset keskustelut

Tervehdys uudelta MAG-friikiltä!

Ollut aikomuksena jo pidempään rekisteröityä tänne, mutta vihdoin sain aikaiseksi. Pelaan samalla tunnuksella lähinnä hallintaa lähes joka ilta (no ok, Heavy rain vei muutaman illan välistä), ehkä joku on joskus mut bongannutkin. Näin pitkään tuli sinniteltyä ulkomaanlaisten pelikaverina, mutta alkanut pikkuhiljaa tuo radiohiljaisuus harmittamaan. Kuullut taas ihan hyvää juttua KonsoliFinin porukasta joten pitihän se tulla nyt sitten lueskelemaan forumeita.

Olen Raven-veteraani, nyt mennään muistaakseni uutta kierrosta tasolla 15. Kovasti kiinnostaa tulla ihmettelemään tämän porukan menoa pelissä, mutta täytyy ensin vähän lueskella forumia läpi :) Tuli ostettua MAG jo julkaisupäivänä ja tein tuollaisen "Finland [FIN]" -klaanin, mutta kaveripiiristä ei kyllä juuri kukaan vielä peliä pelaa, joten jäänyt klaanitouhut vähemmälle. Toivottavasti porukassa olisi tilaa vielä :D

Miikka / CelesteST
 
Vastaus: [KOF] KonsoliFIN-klaanin yleiset keskustelut

Tervetuloa joukkoon tummaan.
Tuonne värväysosioon kannattanee pukata viestiä, niin menee ainakin perille, tilaa kyllä löytyy.
http://www.konsolifin.net/bbs/mag-varvayskeskus/

Harmillisen hiljaista on ollut muutamana iltana, ainakin Sverin riveissä. Iltaa kohden tosin rupeaa linjat täyttymään ja yleensä sen täyden ryhmän jossain vaiheessa kasaan saa.
Aktiivisimmat vaihtaneet ryhmitystä ja Bäfä, Heavy Rain ym. vievät loput.
 
Vastaus: [KOF] KonsoliFIN-klaanin yleiset keskustelut

Eiköhän ne pelaajamäärät siita taas nouse kun huomaavat, että BC2 on aika fart in thin air magin rinnalla, MW2 kartat on yhä yhtä pieniä kun dominationin base spawn ja Heavy Rainissa on pornoa vain nimeksi ;)

Älkääkö nyt jumaleissön dissatko snipuja. Asiansa osaava snipu saa bunkkerin tms kohteen niin sekaisin että kahden kolmen hengen tiimi saa vallattua sen vallan vapaasti. Hyödyn huomaa myös siitä, että vaikka 15 streakin kohdalla pahiten leimatut vihut alkaa unohtaa pelin fragot ja lähtee jahtaan sua kyrpiintyneenä :)

Kun peleissä mennään enemmän strategian ja 'oikean sotimisen' suuntaan, camppays ja sniputtelu kuuluu asiaan. Olishan se jossain afganissakin tietty hienoa (ja helppoa sotimista), kun talebanit juoksis vaan keskeltä katua kohti aseet laulaen :D
 
Vastaus: [KOF] KonsoliFIN-klaanin yleiset keskustelut

Onko kukaan muu huomannut sellaista juttua kun on ryhmä kasassa 8/8. Siihen voi vielä lähettää invejä porukalle esim. saadaan tilanne 13/8 ja kun mennään peliin niin tulee yksi 8/8 ryhmä ja loput esimerkki tapauksessa 5/8 menee toiseen ryhmään, mutta kaikki samassa joukkueessa. Eli teoriassa voitaisiin saada kasaan 32/8 eli joukkueellinen!! Tälläisen rakenteluun tosiaan tarvitaan toimivaa zätti huonetta kommunikointia varten. Mutta voihan asia olla, että olen sekoillut omia ja tämä ei ole mahdollista, mutta olisi kiva kokeilla tuota kutsua yli 8 tyyppiä samaan ryhmään.
 
Vastaus: [KOF] KonsoliFIN-klaanin yleiset keskustelut

Onko kukaan muu huomannut sellaista juttua kun on ryhmä kasassa 8/8. Siihen voi vielä lähettää invejä porukalle esim. saadaan tilanne 13/8 ja kun mennään peliin niin tulee yksi 8/8 ryhmä ja loput esimerkki tapauksessa 5/8 menee toiseen ryhmään, mutta kaikki samassa joukkueessa. Eli teoriassa voitaisiin saada kasaan 32/8 eli joukkueellinen!! Tälläisen rakenteluun tosiaan tarvitaan toimivaa zätti huonetta kommunikointia varten. Mutta voihan asia olla, että olen sekoillut omia ja tämä ei ole mahdollista, mutta olisi kiva kokeilla tuota kutsua yli 8 tyyppiä samaan ryhmään.

No itse olen ollut ryhmässä yhdeksäs jäsen. Peliin en päässyt vaan jäin chattailemaan yksinäni. Eli ei liene kovin toimiva systeemi.
 
Vastaus: [KOF] KonsoliFIN-klaanin yleiset keskustelut

Itse olin kerran ryhmässä jossa piti olla 8/8 mutta kun peli alkoi olin samassa joukkueessa mutta eri ryhmässä jossa ne 8/8 oli ja vielä minun kanssa samassa ryhmässä oli kolme koffin jäsentä, jotka ihmetteli miten ryhmä meni "rikki" vaikka piti olla täydessä ryhmässä. Tähän havaintoni perustuu.
 
Vastaus: [KOF] KonsoliFIN-klaanin yleiset keskustelut

Itse olen kanssa ollut mukana ryhmässä jossa oli 9/8 jäsentä, itse olin tuo yhdeksäs. Meitä kutsuttiin kaksi yhtä aikaa puuttuvalle paikalle. Pääsin samaan peliin kuin muut, mutta eri squadiin. Eli kyllä se periaatteessa mahdollista on, tiedä sitten onnistuuko joka kerta.
 
Vastaus: [KOF] KonsoliFIN-klaanin yleiset keskustelut

Tjooh... Kyllä MAGi vaatii paremmat yhteisösydeemit että saa paremmin pelit kasaan. Ei paljoa auta että jäsenistä näkee vain että onko online, offline tai pelaamassa. Turha yrittää kutsua online porukkaa ryhmään jos herrat on jo omissa ryhmissään.

Uusiksi koko yhteisö! :p
 
Vastaus: [KOF] KonsoliFIN-klaanin yleiset keskustelut

Uusiksi koko yhteisö! :p

Todellakin! Niin kaistapäinen vääryys kun tuo systeemi on niin kehno. Onneksi tuo psn-chatti on korjannut loistavasti tätä aneemisuutta. Sinnekkin on vain hankala uusien päästä vaikka kävisivätkin lukemassa nuo KF-joukkojen chatteja koskevat ketjut. Minä ja Zaccheus ollaan ainakin koitettu promota tuota chattia Ravenien joukoissa ja on sitä muutkin tehnyt. Vaikeahan sitä on tietää kenellä sinne kutsu jo on ja kenellä ei.

Suosittelen muillekkin, että jos aulassa on porukkaa mutta chatissa on hiljaista ja ryhmiä ei saa täyteen niin ruvetkaa lähettelemään chattikutsuja ystävänlisäyspyyntöjen muodossa. Selitykseksi vaan vaikka "KF-chattia varten" tai vastaavaa.

Ryhmien kasaamisen A ja O on tuo psn-chatti ja kaikki ne jotka eivät osaa sitä käyttää tai eivät sinne pääse voivat luottaa vain onneensa siinä missä chatissa olijat tietävät tasan tarkkaan kuinkamonta ryhmää ja kuinkamonta vapaata paikkaa, tai kuinka monta vapaata pelaajaa on linjoilla.
 
Ylös Bottom