Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Komeita PS3-pelejä haussa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja GX
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

GX

New Member
Yleensä sitä sanotaan, että Xbox 360 -pelit näyttävät paremmilta kuin PS3:n.

Olisiko jotain PS3-pelejä mitkä etenkin teräväpiirtona näyttävät niin mahtavilta, että loksauttaa leuat lattiaan? Jos on olemassa oikeasti komeita PS3:n pelejä siis joita jopa voisi Xbox 360:n pelaajille esitellä kun sanovat, että "meidän pelit näyttää hienommilta kuin teidän".

Pelityypillä ei väliä kun grafiikka on oikeasti komean näköistä. Siis sellaista mitä vaikka Xbox 360:n pelaajalle kelpaa esitellä.

Vastaus: Komeita PS3-pelejä haussa

Eiköhän varmat kaksi olisi Gran Turismo 5: Prologue ja Killzone 2.

Valkyria Chronicles
-todella näyttävää ja vaikuttavaa piirrosgrafiikkaa!

Naruto Ultimate ninja storm
-jos sarja on tuttu niin peli näyttää kuin sarjaa katsoisi, huomattavasti tyylikkäämpi kuin Narutot xbox360:lle. (En sano missään konsolisota hengessä, omistan myös boxin narutot:D)

Listataan nyt "loputkin":

- Flower; tämän sukupolven kaunein peli sanan varsinaisessa merkityksessä
- Ratchet & Clank: Tools of Destruction ja Quest for Booty; ToD kirvoitti jopa vannoutuneissa boksimiehissä "on se kyllä hieno" -nyökyttelyä, ja oli koko muun porukan mielestä illan hienoin peli
- LittleBigPlanet; säkkipoika osaa olla parhaimmillaan todella söpö
- Heavenly Sword; PS3:n alkutaipaleen peli säilyttää kasvonsa vielä nykyäänkin
- WipeOut HD; aivan uskomatonta katsottavaa varsinkin isolta kankaalta

Motorstorm: Pacific rift (ykkösosa myös)
Uncharted ja tuleva kakkososa
Killzone 2
Mirror's Edge on nätti peli myös.

Ei tule muita mieleen tällä hetkellä.

Molemmat Motorstormit aiheuttivat ensisilmäyksellä ainakin itselleni aikamoisia sydämentykytyksiä ja edelleen jaksavat ihastuttaa.

Killzone 2, Uncharted: Drake's Fortune, Gran Turismo 5 Prologue, Mirror's Edge, MotorStorm, MotorStorm: Pacific Rift, Ratchet & Clank-pelit, WipEout HD, LittleBigPlanet, Heavenly Sword, Metal Gear Solid 4, Burnout Paradise, Call of Duty 4 ja 5, Warhawk, Far Cry 2, Super Stardust HD...

Siinä pieni lista peleistä, jotka ovat ainakin minut häkellyttäneet grafiikallaan.

Lisäksi inFamous, Fight Night Round 4, Uncharted 2: Among Thieves ja Gran Turismo 5 näyttävät, ainakin kuvissa, todella maGeilta. Nämä pelit siis tulossa olevia pelejä.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Meikäläisen on häikäissyt graafisesti KZ2, MGS4 ja Uncharted. Noitten parissa joutui koko ajan hieromaan silmiään.:)

Ei pidä unohtaa Ninja Gaiden Sigmaa, joka on minun mielestäni komein ps3 peli. Siinä ei myöskään FPS putoa häiritsevästi koskaan.

Ei pidä unohtaa Ninja Gaiden Sigmaa, joka on minun mielestäni komein ps3 peli. Siinä ei myöskään FPS putoa häiritsevästi koskaan.

Ei putoa, ei, mutta sattumanvaraisia loading-screeneja joutuu tuijottelemaan vähän väliä (joskus jopa kesken toiminnan). Se häiritsee ainakin meikäläistä enemmän kuin framedropit.

Kauneimmat urheilupelit tähän mennessä ovat ehdottomasti MLB The Show 08 ja 09.
Grafiikat ovat todella aidot, ja pelaajien käytös ei ole sellaista robottizombiemaista, vaan tunteet näkyvät pelaajien kasvoilla jne.

Itsekin sanon että Uncharted. On vaan niin hienosti toteutettu kaikki viidakon elementit.:)

Mun mielestä toi ei todellakaan ole edes hienoimmasta päästä. Jopa melko keskinkertainen graafisesti. Tottahan toki pelaaja arvostaa yhtää fps:sää, mutta ei se grafiikoista mahtavia tee.

Mielestäni pleikkarin hienoimmat pelit ovat tällä hetkellä Killzone 2 (no brainer), Flower, Gran Turismo 5 Prologue, Wipeout hd, Metal Gear Solid 4 ja Uncharted. Eiköhän noilla (varsinkin KZ2) äkspottien leuat loksahda.

Mielestäni pleikkarin hienoimmat pelit ovat tällä hetkellä Killzone 2 (no brainer), Flower, Gran Turismo 5 Prologue, Wipeout hd, Metal Gear Solid 4 ja Uncharted. Eiköhän noilla (varsinkin KZ2) äkspottien leuat loksahda.

Mistäköhän tästä aloittaisi, ettei konsolisotaa tulisi aloitettua. No, minun mielestä ei ps3:lla taida olla yhtäkään peliä joka kirjaimellisesti loksauttaisi leuat grafiikan vuoksi varsinkaan jos henkilö on jonkin jortin xbox fanipoika.

Itse olen omistanut xbox360:n jo pitkän aikaa, ja nyt vasta hiljattain tuli ps3 hommattua kaveriksi. Olin tosiaan kuvitellut konsolisodassa käytyjen keskustelujen perusteella, että ps3:n yksinoikeuspelit olisivat huomattavasti (sanan kirjaimellisessa merkityksessä, eli jonkin verran) hienompia kuin xbox360:n vastaavat, joten kyllähän ne "grafiikat" oli sitten jonkin sortin pettymys itse koettuna. Kokemukseni pohjautuu Killzone 2:een, Metal Gear Solid 4:ään ja storesta saataviin demoihin.

Laitoin grafiikat sen vuoksi lainausmerkkeihin, että ns. pettymys käsittää vain tekstuurien tarkkuudet ja ei-erityisen-paljon-polygoneja. Eli esim. pidän silti Killzone 2:sta hienoimpana pelinä mitä olen pelannut, sillä sen uskomaton valojen ja varjojen käyttö, shaderit, postprosessointi ja uskottavat animaatiot tekivät siitä lähes elokuvamaisen pelikokemuksen.

Jos siis oikeasti haluat vakuuttaa esim. kaverisi pelkästään ps3:n graafisista kyvyistä, kannattaa suunnitella tarkoin mitä näytät. Valitse Killzone 2:sta mielestäsi hienoin taistelukohtaus ja käytä kranaatteja (hienot räjähdykset). Älä käytä suojautumista äläkä mene liian lähelle seiniä. Metal Gear Solid 4:stä kannattaa näyttää hienoja välinäytöksiä ja muistaa kertoa, että ne ovat reaaliajassa pelimoottorilla toteutettuja. Unchartedia voi myöskin esitellä, mutta kannattaa siinäkin valita kunnon taistelukohtaus, sillä hyppelykohtien tönkköys voi kiinnittää katselijan huomion.

Täytyy kuitenkin ihmetellä voiko joku olla niin yksinkertainen, että perustaa pelin laadun grafiikkaan? Killzone 2 esim. ei ole vain graafisesti loistava, se on sitä myös pelillisesti (varsinkin nettipelillisesti). Metal gear solid 4:kin on pelikokemuksena täyttä rautaa, eikä vastaavaa ole xbox puolella tullut koettua.

Ja ettei kukaan suutu niin sanotaan vielä että kaikki edellä olevaa on imo. :p

Samoilla linjoilla sun kanssa.. Killzone 2 on omassa luokassaan, ja Gran Turismo 5 prolokin on omalla tavallaan ihan kaunis.. Motorstorm on ihan ok.. Uncharteding demo oli ainakin jopa ruma.. Ratchet and Clankit on kanssa hetkittäin todella hienoja.
(Oli kanssa itselle PS3 pettymys pelien grafiikan puolesta.. ja ne multiplattarit..)

Juu. Paljon asiaa tuossa ylhäällä. GT5-prolossa vois vaikka näyttää replayta omasta ajosta, sitä kun kattoo niin välillä se näyttää ihan aidolta :D

Ylös Bottom