Vastaus: Komeita PS3-pelejä haussa
Mielestäni pleikkarin hienoimmat pelit ovat tällä hetkellä Killzone 2 (no brainer), Flower, Gran Turismo 5 Prologue, Wipeout hd, Metal Gear Solid 4 ja Uncharted. Eiköhän noilla (varsinkin KZ2) äkspottien leuat loksahda.
Mistäköhän tästä aloittaisi, ettei konsolisotaa tulisi aloitettua. No, minun mielestä ei ps3:lla taida olla yhtäkään peliä joka kirjaimellisesti loksauttaisi leuat grafiikan vuoksi varsinkaan jos henkilö on jonkin jortin xbox fanipoika.
Itse olen omistanut xbox360:n jo pitkän aikaa, ja nyt vasta hiljattain tuli ps3 hommattua kaveriksi. Olin tosiaan kuvitellut konsolisodassa käytyjen keskustelujen perusteella, että ps3:n yksinoikeuspelit olisivat huomattavasti (sanan kirjaimellisessa merkityksessä, eli jonkin verran) hienompia kuin xbox360:n vastaavat, joten kyllähän ne "grafiikat" oli sitten jonkin sortin pettymys itse koettuna. Kokemukseni pohjautuu Killzone 2:een, Metal Gear Solid 4:ään ja storesta saataviin demoihin.
Laitoin grafiikat sen vuoksi lainausmerkkeihin, että ns. pettymys käsittää vain tekstuurien tarkkuudet ja ei-erityisen-paljon-polygoneja. Eli esim. pidän silti Killzone 2:sta hienoimpana pelinä mitä olen pelannut, sillä sen uskomaton valojen ja varjojen käyttö, shaderit, postprosessointi ja uskottavat animaatiot tekivät siitä lähes elokuvamaisen pelikokemuksen.
Jos siis oikeasti haluat vakuuttaa esim. kaverisi pelkästään ps3:n graafisista kyvyistä, kannattaa suunnitella tarkoin mitä näytät. Valitse Killzone 2:sta mielestäsi hienoin taistelukohtaus ja käytä kranaatteja (hienot räjähdykset). Älä käytä suojautumista äläkä mene liian lähelle seiniä. Metal Gear Solid 4:stä kannattaa näyttää hienoja välinäytöksiä ja muistaa kertoa, että ne ovat reaaliajassa pelimoottorilla toteutettuja. Unchartedia voi myöskin esitellä, mutta kannattaa siinäkin valita kunnon taistelukohtaus, sillä hyppelykohtien tönkköys voi kiinnittää katselijan huomion.
Täytyy kuitenkin ihmetellä voiko joku olla niin yksinkertainen, että perustaa pelin laadun grafiikkaan? Killzone 2 esim. ei ole vain graafisesti loistava, se on sitä myös pelillisesti (varsinkin nettipelillisesti). Metal gear solid 4:kin on pelikokemuksena täyttä rautaa, eikä vastaavaa ole xbox puolella tullut koettua.
Ja ettei kukaan suutu niin sanotaan vielä että kaikki edellä olevaa on imo.