Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Konsertit, keikat & festarit

Vastaus: Konsertit, keikat & festarit

Metallica tsekattu ja bändihän on loistavassa tikissä! Harmi vaan, ettei biisilista ollut omaan makuuni ja yleisökin tuntui ajoittain todella vaisulta. Bändi soitti, kuten odotettua, melkein kaikki DM:n biisit, mutta ne fillerit...

Odottelin ennen keikkaa Leper Messiah - Damage Inc - Battery - No Remorse -linjaa, mutta sieltä tulikin NEM, Turn the Page ja miljoonaan kertaan kuullut Sandman & Sad but True. Keikan varsinainen suvantokohta tulikin, kun pojat soittivat peräkkäin Cyaniden, Turn the Pagen ja iki-inhokkini Sad but Truen. Dyers Eve oli toivelistalla aivan ylivoimaisena ykkösenä, mutta eipä kuultu ensimmäisellä keikalla. Ovat jälleen ottaneet kyseisen helmen takaisin soittolistalle, mutta omalla tuurillani missasin sen kuitenkin yhdellä päivällä. Settiin kuuluu ainakin yksi coveri ja tällä kertaa se oli Helpless. Blitzkriegia tai Breadfania odottelin.

Plussaa ehdottomasti kavereiden soittovireestä ja No Remorsen & Fight Fire With Firen soittamisesta. Kun James päästi Trapped Under Icen riffin ilmoille, niin olin täysin pähkinöinä. Uusista biiseistä nopeimmat toimivat todella hyvin, kunhan vain yleisö osaisi sanat paremmin...That Was Just Your Lifen lasershow oli kyllä upea.

Kolmas Metallican-keikkani menee kyllä paremmuudessa Satdikka-konserttien (2007, 2004) väliin. Vuonna 2007 ei bändi ollut ehkä ihan yhtä timanttisessa vireessä, mutta biisit osuivat loistavasti omaan makuun. Silloin kuuden ensimmäisen kipaleen joukossa oli Creeping Death, The Four Horsemen, Ride the Lightning, Disposable Heroes ja ...And Justice for All. Loppuillasta kuultiin mm. Orion ja Whiplash. Silloin kelpasi kyllä olla eturivissä.

Ensi kertaa näin Metallican livenä, vaikka olen heitä 15-vuotiaasta asti kuunnellut ja täytyypä sanoa, että loistava keikka. Osasivat mahtavasti ottaa yleisön mukaan. Taas yhtä kokemusta rikkaampana tässä elämässä. Mikäli jotakuta kiinnostaa, niin alapuolella keikan biisilista.

That was just your life
The end of the line
For whom the bell tolls
No remorse
One
Broken, beat and scarred
Cyanide
Sad but true
Turn the page
All nightmare long
Kirkin sooloilua
The day that never comes
Master of puppets
Fight fire with fire
Kirkin sooloilua
Nothing else matters
Enter sandman

Encore:

Helpless (Diamond head cover)
Trapped under ice
Seek and destroy

Kirkin sooloilua = Parit soolot biisien välissä

Juu, itse kans olin keikal, 3. kerta... ehdottomasti paras, syy lienee paikka 1m lavasta :D

HELL YEAH! AC/DC moniki tulossa jonottaa? Ite olen ainakin menoss, koska kentälle löytyy lippu, jotta pääsis hyvään paikkaan. :) Harmi kun en saanu metallicaan lippua. No otan kummiskin mieluummin AC/DC lipun kuin metallicaan, koska tää saattaa olla vika kerta ku noi on suomessa, mutta metallicaan ehtii vielä.

Harmi kun en saanu metallicaan lippua. No otan kummiskin mieluummin AC/DC lipun kuin metallicaan, koska tää saattaa olla vika kerta ku noi on suomessa, mutta metallicaan ehtii vielä.

En halua leijua, mutta minulla on liput molempiin ;)

Tosiaan tänään menossa Metallicaa katsomaan. Kentälle ei päässyt, joten eipä tässä vielä kiirettä ole Helsinkiin lähteä. Keskiviikkona AC/DC, mutta istumapaikkani on kyllä sen verran kaukana, että kiikarit tarvitsisi, jos Anguksen kokoisen miehen haluaa nähdä.

Ei silti, unelmaviikko kyllä edessä, kun omia top-5 bändejä pääsen näkemään ensimmäisen kerran elämässäni.

Soittoa on tosiaan kehuttu joka paikassa. Mitenköhän Jamesin ääni kestää noita vanhempia biisejä.. Dyer's Eve tosiaan saattaa olla tänään settilistassa, kun eilen ei sitä soitettu.

En halua leijua, mutta minulla on liput molempiin ;)

Tosiaan tänään menossa Metallicaa katsomaan. Kentälle ei päässyt, joten eipä tässä vielä kiirettä ole Helsinkiin lähteä. Keskiviikkona AC/DC, mutta istumapaikkani on kyllä sen verran kaukana, että kiikarit tarvitsisi, jos Anguksen kokoisen miehen haluaa nähdä.

Ei silti, unelmaviikko kyllä edessä, kun omia top-5 bändejä pääsen näkemään ensimmäisen kerran elämässäni.

Soittoa on tosiaan kehuttu joka paikassa. Mitenköhän Jamesin ääni kestää noita vanhempia biisejä.. Dyer's Eve tosiaan saattaa olla tänään settilistassa, kun eilen ei sitä soitettu.

Ihan hyvin ainakin eilen kesti.

Muista ottaa korvatulpat mukaan tai jos ei ole, niin osta areenalta. Volyymi oli sanotaanko aivan helvetin kovalla. Kevyet vaatteet eivät myöskään ole pahasta, koska siellä tulee kuuma.

Olisin toivonut että Metallica olisi soittanu stadionilla, eikä hartwallilla. Asun nimittäin ihan stadionin vierellä niin olisi voinut käydä kuuntelemassa ja keräämässä pulloja :D No huomenna illalla sitten jonottamaan sinne AC/DC:n. :) Onko tulossa porukkaa jonottaa?

Jos sunnuntain keikka oli tasoa hyvä, niin tämän settilista oli vähintään tasoa "vuoden kulttuuritapahtuma". Leper Messiah, Dyers Eve, Holier Than Thou, Hit The Lights ja My Apocalypse. Ny vähän harmittaa, kun eilisen settlista olisi ollut enemmän omaan makuuni.

Noh, pitää hommata sitten jälkimmäinen keikka mp3-muodossa iPodiin...

JEEESSH!!! Olin AC/DC jonos 63 ja sain vippipaikan. Päästään muita ennen sinne kentälle. Pitää vaa mennä 12:00 sinne nii päästää eristettyy häkkii ja sit vaa venataa siel!

Olipahan taas mahtava stadionkeikka AC/DC:ltä. Ei voi kuin ihmetellä miten noin"vanhat" sällit vetää kuin parhaina nuoruusvuosinaan. Aivan mahtava tunnelma ja sen takasi tukku vanhoja biisejä. Pakko taas kaivaa Rock Band kaapista :p

99 asiaa, jotka pitää tehdä ennen kuolemaa:

23. Nähdä AC/DC livenä, check

15 vuoden odotus päättyi ja porukan viimeinen maailmankiertue antoi tälle unelmalle sinetin. Harmi vain, että oma poikani (6 v) ei ollut paria vuotta vanhempi. Mutta muuten, hieno setti, hieno bändi ja hieno yleisö. Kiitos ja kumarrus, kyllä kannatti kärsiä joulukuun räntäsateessa :cool:

Ai perskule kun toi ac/dc on ollu kova live-ryhmä, tosin itse nähny bändin joskus v. 86, mutta nyt herahti oikeen vesi kielelle, njam. No ens keskiviikkona sitten Mike Patton & Faith No More (tolleen kai ton nimen voi kirjoittaa...) live on stage. YES! Onko porukkaa tulossa zekkaamaan vuoden kovinta comeback-keikkaa?

Ei olla. Ja eikös AC/DC ollut viimeksi suomessa 2001? Pääsin muuten sisään ilman lippua vaikka kyllä mulla oli lippu. Mut vaan työnnettiin siitä nii ne ei ehtiny tarkastaa lippua :D

Nyt vähän ketuttaa ku en mennyt myymään sitä lippua, kun pääsin ilman lippua sisään. :D Juoksin vaan siitä nii ne ei ehtiny tarkastaa.

Pakko hehkuttaa. Veti Faith No More aivan mahtavan keikan Kaisaniemen puistossa. Tiesin kyllä, että Patton on kova lavalla, mutta ei mitään käryä että se on noin järkyttävän kova.

Paras keikka aikoihin, jos ei koskaan. Aivan mahtavaa!

Pitäisi Raahe festivaaleille lähteä päiväksi pyörähtämään. :) Ja kyllä, en ole koskaan Maj Karmaa nähnyt tai kuullut livenä, niin lauantaille tähdätään. :cool:

3 viikkoa enää ja sitten Ilosaarirock!

Children Of Bodom, Stam1na, Stratovarius, Kotieollisuus...

Ylös Bottom