Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

KonsoliFIN Podcast 18.1.11 - Uusi yritys

Vastaus: KonsoliFIN Podcast 18.1.11 - Uusi yritys

Mä ainakin lopetan kuuntelemisen sillä hetkellä, kun jutuista tulee niin subjektiivisia mihin vain ihminen pystyy.
Jos naljailusta vetää herneen nenään, niin helpostihan siitä Skypestä voi ulos potkia, tai vastaavasti painaa sitä selaimen yläkulman ruksia.

Move/Kinect-katsaukset olivat äänitteen suola.
 
Vastaus: KonsoliFIN Podcast 18.1.11 - Uusi yritys

Hyvin jaksoi taas kuunnella jutusteluanne. Move ja Kinect-katsaukset olivat vähän... Turhia? Konsolisotapiikittelyt eivät missään nimessä haittaa, joillekin piikittelyille tuli jopa hymähdettyä. Parissa kohdassa vähän "häiritsi", että jryi pisti jutun poikki ja siirryttiin seuraavaan aiheeseen. Vaikutti vaan siltä, että jollakin jäi vielä sanottavaa aiheesta. Tosin näin vältytään kyllä turhalta paskanjauhamiselta. Jos keskustelijoilla vaan riittää sanottavaa aiheesta, niin kertokaa rohkeasti ennen kuin siirrytte eteenpäin. Castilla ei ole ainakaan liikaa pituutta. En ymmärrä miksi se haittaisi? Pauselle vaan ja jatkatte myöhemmin. Itsekin sain tästä kuunneltavaa monelle kävelyreissulle.
 
Vastaus: KonsoliFIN Podcast 18.1.11 - Uusi yritys

Castilla ei ole ainakaan liikaa pituutta. En ymmärrä miksi se haittaisi? Pauselle vaan ja jatkatte myöhemmin. Itsekin sain tästä kuunneltavaa monelle kävelyreissulle.
Niin, en sitten tiedä yrittävätkö monet kuunnella cästin "yhdeltä istumalta" ja vaikka juuri koneen ääressä istuen, kuten normaalisti tekevät netistä löytämänsä median kanssa (esim. videot). Itse ainakin lataan kaikki kuuntelemani podcastit koneelle ja kuuntelen niitä silloin kun se on sopivaa.

Vinkkejä:

-Ajattele podcastia radion tai musiikin korvikkeena. Miten ja milloin kuuntelet radiota/musiikkia?
*Arkisten askareiden, vaikka ruoanlaiton taustalla
*Lenkillä
*Matkalla (auto, juna, polkupyörä, kävely)
*Lepotauolla (heittäydy puoleksi tunniksi tai tunniksi sänkyyn/sohvalle ja podcasti taustalle)

Näin itse nautin kaikki podcastini, eikä pituus ole koskaan ongelma. Laittaa vaan muistiin mihin kohtaan viimeksi jäi ja jatkaa siitä seuraavalla kerralla.
 
Vastaus: KonsoliFIN Podcast 18.1.11 - Uusi yritys

Mielenkiintoinen ääni hartzulla.

Ja sitten siihen asiaan.
Kyllä tätä mielellään kuuntelee. Asia meininkiä, eikä mitään turhaa 'hienostelua' mitä voisi kuvitella KFINiläisiltä.

Muistakaa pitää jutut ajan tasalla ja spekuloida tulevia pelejä! :)
 
Vastaus: KonsoliFIN Podcast 18.1.11 - Uusi yritys

Mä en ehkä vaan ollu ihan myyty näille "trophyt vs gamerscore" tai "en pelaa peliä x koska se on konsolilla y" -heitoille.

Tuo kyseinen heitto oli minun mielestäni ihan perusteltu, eikä mitään konsolisotaa. Mielelläni palaisin samaan aiheeseen laajemmalti tulevaisuudessa. Noh, kai tuo konsolisotiminen vähän riippuu henkilöstäkin. Suurimmaksi osaksi huumorilla noita tulee lauottua, ja toisinaan yritän samalla kuitenkin alustaa vähän keskustelua. Esimerkiksi kiusaamalla maagisetää Forzasta ja Gran Turismosta puristin häneltä kuitenkin mielestäni ihan hyvän kommentin. Podcastissa voi vähän kevyemmin heittää läpyskää, kun tietää, että toisetkin ymmärtävät tilanteen ja pilkkeen silmäkulmassa, eivätkä rupea pillittämään tai ragettamaan ketjuja pilalle. Ei se niin vakavaa ole.

Myös spoilereista ihmisillä on varmasti erilaiset käsitykset. Tuntuu, että toiset säikähtävät jo pienimmistä yksityiskohdista ("OMG, Alan Wakessa on niin ja niin monta chapteria!"). Tuossa jaksossa en mielestäni paljastanut tietoja, joiden ennalta tietäminen heikentäisi varsinaisesti pelikokemusta. Jotta pelistä ja tietyistä yksityiskohdista voi kunnolla keskustella, täytyy kuitenkin jotain konkreettista pelistä mainita. Ensimmäisen jakson Mass Effect -spoilereita puolestaan voi puolustella sillä, että kukaan peliä pelaamaton tuskin edes tajusi, mistä tarkalleen ottaen puhuttiin. Noh, rapatessa roiskuu, mutta kyllä me yritämme noista oikeista spoilereista (kuten Massan tapauksessa) mainita etukäteen.

Tuollainen hahmotelma Podcastin aikajanasta ja keskusteluaihesta olisi varmaan tulevaisuudessa hyvä lisäys.
 
Vastaus: KonsoliFIN Podcast 18.1.11 - Uusi yritys

Minun mielestäni nuo podcastit ovat ihan kultaista matskua. Jos juttu vaeltelee ja tulee piikkiä jos toista ei haittaa minua yhtään. Rento meininki on se pääasia koko hommassa mielestäni! Erittäin hieno homma että koko podcastihomma lähti liikkeelle ja toivon että se jatkuu vielä pitkään.

Spoilereiden välttämiseen tosiaan auttaisi jonkinmoinen timeline jossa vaikka mainitaan jos spoileria tulee jostain asiasta, osaa sitten kaikki vähänkin järkevät välttää sitä kohtaa. Ja jossei osaa niin voi syyttää itseään sitten siitä.

Ps. Paavin pitäisi puhua kokoajan Arska-aksentilla.
Pps. jryi, oon ihastunu sun ääneen <3
 
Ylös Bottom