Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Konsolifinin ikäprofiilin selvitys !

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Tai, Montako konsolia omistat kysely. Tai vaikka, kuinka monta tuntia olet tietokoneen äärellä päivässä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan XShava
Läänien mukaan varmaan voisi tälläisen tehdä.

Kannatan asuinpaikka-kyselyä, mutta mielestäni se voisi olla vähän tarkempi kuin nykyiset läänit...miten olisi maakuntakysely? Joitakin pienempiä (maakuntia) voisi tietysti yhdistää, mutta pointtini on se, että esim. Etelä-Suomen lääni on aikas pirun iso. Samaten Itä-Suomessa voi välimatkaa olla melkoisesti, mikäli kyselyn pohjalta aletaan miittejä mietiskelemään.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jona Asih
Joitakin pienempiä voisi tietysti yhdistää, mutta pointtini on se, että esim. Etelä-Suomen lääni on aikas pirun iso. Samaten Itä-Suomessa voi välimatkaa olla melkoisesti, mikäli kyselyn pohjalta aletaan miittejä mietiskelemään.

Suomessa on nykyisin kuusi lääniä; viisi lähes yhtä suurta aluetta sekä Ahvenanmaan lääni - joten kannatan kyselyn vaihtoehdoiksi pienempiin alueisiin jakautuvia maakuntia. Itse asuskelen Etelä-Pohjanmaalla. (Tämä oli esimerkki.)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Trevor
Suomessa on nykyisin kuusi lääniä; viisi lähes yhtä suurta aluetta sekä Ahvenanmaan lääni - joten kannatan kyselyn vaihtoehdoiksi pienempiin alueisiin jakautuvia maakuntia. Itse asuskelen Etelä-Pohjanmaalla. (Tämä oli esimerkki.)

Näin siis nyt sitten ajattelin...

Pohjois-Savo (Iisalmi, Kuopio, Pielavesi, Suonenjoki, Varkaus)
Keski-Suomi (Jyväskylä, Joutsa, Jämsä, Keuruu, Saarijärvi, Viitasaari, Äänekoski)
Lappi (Ivalo, Kemi, Tornio, Kemijärvi, Kittilä, Muonio, Pello, Rovaniemi, Sodankylä)
Pirkanmaa (Parkano, Ikaalinen, Ruovesi, Tampere, Toijala, Valkeakoski, Vammala)
Pohjois-Karjala (Joensuu, Ilomantsi, Lieksa, Nurmes)
Satakunta (Huittinen, Kankaanpää, Pori, Rauma)

jne...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan XShava
Näin siis nyt sitten ajattelin...

Vaikuttaa hyvältä, toivottavasti saadaan tuo kysely starttaamaan piakkoin. :)


Trevor: Quotesi oli hieman vaillinainen, joten päätin editoida aiempaa viestiäni. Saatoit ymmärtää sen väärin.
 
Jäseniä: 4,324 - 408 votes

On ihmeen hiljaista sakkia nuo loput 90%. Olisiko muuten boardin siivous käyttämättömistä käyttäjistä joskus paikallaan?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
Olisiko muuten boardin siivous käyttämättömistä käyttäjistä joskus paikallaan?

Hyödyt taitavat olla aika minimaaliset työmäärään verrattuna.
 
No, joku vastaava.. et jos ei oo kayttany tunnustaan 2kk ni se poistuis automaattisesti.. (jollei tommonen ole jo kaytossa)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Mikko
No, joku vastaava.. et jos ei oo kayttany tunnustaan 2kk ni se poistuis automaattisesti.. (jollei tommonen ole jo kaytossa)
Enpä näe mitään hyötyä. Pitäähän ihmisillä olla mahdollisuus palata kirjoittelemaan vanhalla nimimerkillä. Jos vaikka lähtee Intiaan vuodeksi meditoimaan, ja tullessaan haluaa palata konsolifinin rattoisiin turinoihin :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Shaban
Hyödyt taitavat olla aika minimaaliset työmäärään verrattuna.

Tottahan tuokin. Sitäpaitsi lisää uskottavuutta kun voi puhua tuhansista käyttäjistä satojen sijaan :p
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
Tottahan tuokin. Sitäpaitsi lisää uskottavuutta kun voi puhua tuhansista käyttäjistä satojen sijaan :p

;)

No tosiaan aika työlästä hommaa. Kerran aloittelin tuota, mutta into loppui hyvin nopeasti.

Moni rekisteröityy ja ei sitten enään sen jälkeen kirjaudu sisään. Eivät jaksa loggautua, kun siitä ei "hirveesti" taida olla hyötyä. Tuo varmaan muuttuisi, jos laittaisi bbs kiinni ulkopuolisilta. Ja vain rekisteröityneet pääsisivät lukemaan.

Kun kerta extremetrackingin mukaan n. 2000 kävijää käy bbs päivittäin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan XShava
;)

No tosiaan aika työlästä hommaa. Kerran aloittelin tuota, mutta into loppui hyvin nopeasti.

Moni rekisteröityy ja ei sitten enään sen jälkeen kirjaudu sisään. Eivät jaksa loggautua, kun siitä ei "hirveesti" taida olla hyötyä. Tuo varmaan muuttuisi, jos laittaisi bbs kiinni ulkopuolisilta. Ja vain rekisteröityneet pääsisivät lukemaan.

Kun kerta extremetrackingin mukaan n. 2000 kävijää käy bbs päivittäin.

Ja "minä" olen yksi niistä :cool: .
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan XShava
Selvitämme tässä Konsolifinin ikäprofiilia. Ja olemme jälleen kiitollisia, että mahdollisimman moni käyttäjä vastaa tähän kyselyyn !

Pieni vaiva, hyvä tarkoitus.

Kiitos, XShava
Pistäkääpäs kysely pystyyn mikä käsittää konsolin sekä iän. Vaihtoehdot tyyliin:

GC alle 16 vuotta
GC yli 15 ja alle 26 vuotta
GC yli 25
PS2 alle 16 vuotta
PS2 yli 15 ja alle 26 vuotta
PS2 yli 25
Xbox alle 16 vuotta
Xbox yli 15 ja alle 26 vuotta
Xbox yli 25
Xbox & GC alle 16 vuotta
Xbox & GC yli 15 ja alle 26 vuotta
Xbox & GC yli 25
Xbox & PS2 alle 16 vuotta
Xbox & PS2 yli 15 ja alle 26 vuotta
Xbox & PS2 yli 25
GC & PS2 alle 16 vuotta
GC & PS2 yli 15 ja alle 26 vuotta
GC & PS2 yli 25
GC & PS2 & Xbox alle 16 vuotta
GC & PS2 & Xbox yli 15 ja alle 26 vuotta
GC & PS2 & Xbox yli 25

Näin saataisiin kartoitettua samalla ikäjakauma konsolikohtaisesti.
 
Re: Re: Konsolifinin ikäprofiilin selvitys !

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan shondel
Pistäkääpäs kysely pystyyn mikä käsittää konsolin sekä iän.
Tuo kuulostaakin hyvältä :)

Mutta koska ihmisillä on useampi konsoli, on jokaiselle konsolille laitettava oma kyselynsä, jotta saa useamman vastausvaihtoehdon. Koska nuo kolme vaihtoehtoa ei oikein riitä.
 
Re: Re: Konsolifinin ikäprofiilin selvitys !

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan shondel
Pistäkääpäs kysely pystyyn mikä käsittää konsolin sekä iän. Vaihtoehdot tyyliin:

GC alle 16 vuotta
GC yli 15 ja alle 26 vuotta
GC yli 25
PS2 alle 16 vuotta
PS2 yli 15 ja alle 26 vuotta
PS2 yli 25
Xbox alle 16 vuotta
Xbox yli 15 ja alle 26 vuotta
Xbox yli 25
Xbox & GC alle 16 vuotta
Xbox & GC yli 15 ja alle 26 vuotta
Xbox & GC yli 25
Xbox & PS2 alle 16 vuotta
Xbox & PS2 yli 15 ja alle 26 vuotta
Xbox & PS2 yli 25
GC & PS2 alle 16 vuotta
GC & PS2 yli 15 ja alle 26 vuotta
GC & PS2 yli 25
GC & PS2 & Xbox alle 16 vuotta
GC & PS2 & Xbox yli 15 ja alle 26 vuotta
GC & PS2 & Xbox yli 25

Näin saataisiin kartoitettua samalla ikäjakauma konsolikohtaisesti.


voi olla että olen vähän väsynyt, mutta eikös tuo limittäin meneminen... jos on 15, niin saa arpoa kumpi haluaa olla. vai olisiko tämä ensimmäinen kysely, joka olisi sanatarkka, eli "yli 15" todellakin olisi... eiku hetkinen, jos olen 15v ja 2 pv niin olen yli viisitoista, ja alle 16. eli vähän epäloogista.
 
Re: Re: Re: Konsolifinin ikäprofiilin selvitys !

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Yoshi89
voi olla että olen vähän väsynyt, mutta eikös tuo limittäin meneminen... jos on 15, niin saa arpoa kumpi haluaa olla. vai olisiko tämä ensimmäinen kysely, joka olisi sanatarkka, eli "yli 15" todellakin olisi... eiku hetkinen, jos olen 15v ja 2 pv niin olen yli viisitoista, ja alle 16. eli vähän epäloogista.
Arvasin, että joku ei osaa käyttää aivojaan ja alkaa tuosta inisemään... luvut on ilmoitettu kokonaislukuina eikä minään 14.239 ***** desimaaliesityksinä... jos olet 15 ja 2 päivää niin paljonko sanot iäksesi kun sitä sulta kysytään? 15.desimaalipaskaa niinkö?

Eli vielä tiivistettynä, että tajuat. Kun täytät 15 olet siitä lähtien 15 kunnes syntymäpäivä sinusta 16 vuotiaan tekee.

edit: eli 15 vuotiaana kuuluisit kategoriaan alle 16 vuotiaat ja 16 vuotiaana kategoriaan yli 15 vuotiaat.

edit2: ja tämä vain siksi, etten jaksanut matemaattisillamerkeillä alkaa ilmoittamaan noita tyyliin: <=15 ; >15<=25 ; >26
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Re: Re: Re: Konsolifinin ikäprofiilin selvitys !

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Griever
Tuo kuulostaakin hyvältä :)

Mutta koska ihmisillä on useampi konsoli, on jokaiselle konsolille laitettava oma kyselynsä, jotta saa useamman vastausvaihtoehdon. Koska nuo kolme vaihtoehtoa ei oikein riitä.

Eivätkös nuo xbox, gc ja ps2 ja niiden kompinaatiot kuten edellä olin laittanut riitä? Nämähän ne kolme "saman"-sarjalaista ovat. Jos siihen kaikki käsihärpäkkeet ja retrovehkeet laittas ni sittenhän siitä tulis valtavan iso esim. 7 laitetta ni vaihtoehtoja 3 ikäluokalla saatas (2^7-1)*3 = 381
 
Re: Re: Re: Re: Konsolifinin ikäprofiilin selvitys !

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan shondel
Arvasin, että joku ei osaa käyttää aivojaan ja alkaa tuosta inisemään... luvut on ilmoitettu kokonaislukuina eikä minään 14.239 ***** desimaaliesityksinä... jos olet 15 ja 2 päivää niin paljonko sanot iäksesi kun sitä sulta kysytään? 15.desimaalipaskaa niinkö?

Eli vielä tiivistettynä, että tajuat. Kun täytät 15 olet siitä lähtien 15 kunnes syntymäpäivä sinusta 16 vuotiaan tekee.

edit: eli 15 vuotiaana kuuluisit kategoriaan alle 16 vuotiaat ja 16 vuotiaana kategoriaan yli 15 vuotiaat.

edit2: ja tämä vain siksi, etten jaksanut matemaattisillamerkeillä alkaa ilmoittamaan noita tyyliin: <=15 ; >15<=25 ; >26

noilla merkeilläkin se olisi minun logiikkani mukaan. sitähän minä olin siinä sanomassa että tarkoitatko kokonaislukua. mutta kesken kirjoituksen tuli mieleen että 15 täyttänyt on yli 15. en minä inise, kunhan ihmettelin. olisit asiasta voinut mainita, koska se ei ole kovin yleisesti käytetty systeemi, nyt kun sinua ihmettelyni kerran harmitti.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom