Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

KonsoliFINin ongelmat ja käyttökatkot [Huoltoa klo 1:00-7:30 25.11.]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Xbugs
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: KonsoliFINin ongelmat ja käyttökatkot

Pieni BBS:n siivousoperaatio tuo äskeinen (10.06.2006 n. klo 17.20-17-26). Teen myöhemmin tänä vloppuna vielä toisen moisen, todennäköisesti joskus yöllä, jotta häiriö olisi mahdollisimman pientä.

Johan ne Sigmaticilla mokailevat putkessa, minulta unohtivat tuossa noin viikko sitten uudelleenrekisteröidä domainin ja sivut olivat sitten poissa toiminnasta reilun päivän.

KonsoliFIN siirrettiin tänään päivällä uudelle serverille, joten nyt kaiken järjen mukaan sivujen pitäisi olla nopeammat.

Jostain syystä sivut jumittavat todella pahasti. Sivujen latautuminen kestää useita minuutteja. Mistäs mahtaa kyseinen johtua?

arttq sanoi:
Jostain syystä sivut jumittavat todella pahasti. Sivujen latautuminen kestää useita minuutteja. Mistäs mahtaa kyseinen johtua?

Pelaajalehti.com alhaalla ja KonsoliFINissä näkyvät bannerit sijaitsevat tuolla serverillä. Tämän takia sivut tökkii, kun yrittävät bannereita ladata mutta eivät niitä löydä.

XShava sanoi:
Pelaajalehti.com alhaalla ja KonsoliFINissä näkyvät bannerit sijaitsevat tuolla serverillä. Tämän takia sivut tökkii, kun yrittävät bannereita ladata mutta eivät niitä löydä.

Onko mitenkään mahdollista, että homma ei toimisi näin? Eli ei jäätäisi odottelemaan maailman tappiin niitä bannereita vaan siinä olisi aikalimitti tai bannerit olisivat lokaalisti meillä, vaikka bäkuppina tms. Naurettavaa, että mennään kyykkyyn tällaisen kärpäsen takia.

Pelaajalehti.com on bugannut kohta kuukauden päivät...

Sami Turunen sanoi:
Eli ei jäätäisi odottelemaan maailman tappiin niitä bannereita vaan siinä olisi aikalimitti.

Kyllä mielestäni tuon säätäminen pitäisi onnistua PHP.inistä. Oletuksena odotusaika on kai joku 30 sekuntia.

Sami Turunen sanoi:
Onko mitenkään mahdollista, että homma ei toimisi näin? Eli ei jäätäisi odottelemaan maailman tappiin niitä bannereita vaan siinä olisi aikalimitti tai bannerit olisivat lokaalisti meillä, vaikka bäkuppina tms. Naurettavaa, että mennään kyykkyyn tällaisen kärpäsen takia.
.

Mozilla Firefoxin AdBlock -laajennuksella voi blokata tuon bannerin, jolloin tuosta jumituksesta pääsee eroon.

Teppo_Holmqvist sanoi:
Kyllä mielestäni tuon säätäminen pitäisi onnistua PHP.inistä. Oletuksena odotusaika on kai joku 30 sekuntia.

Ei tuolla ole mitään tekemistä PHP:n, Apachen tai MySQL kanssa, vaan selaimen. Serverin puolesta sivu olisi jo valmis, mutta selaimesi odottelee tuon bannerissa olevan javascriptin suoriutumista loppuun, ennenkuin jatkaa eteenpäin.

Yksi mahdollisuus olisi laittaa crontab, joka tarkistelee esim. viiden minuutin välein toimiiko yhteys pelaajalehti.comiin nopeasti, ja sitten näyttää mainos jos se pelittää.

Karvapallo sanoi:
Serverin puolesta sivu olisi jo valmis.

Ainiin, se tosiaan menee tuossa järjestyksessä. Sitten ei taida olla oikein mitään järkevää tapaa millä Konsolifin pystyisi hallinnoimaan noita bannereita.

Teppo_Holmqvist sanoi:
Ainiin, se tosiaan menee tuossa järjestyksessä. Sitten ei taida olla oikein mitään järkevää tapaa millä Konsolifin pystyisi hallinnoimaan noita bannereita.

Järkevin tapa olisi saada tuo serveri vakaaksi tai bannerisoftalle oma serveri. Ettei tätä tökkimistä esiintyisi. Se ei tosiaan auttaisi, vaikka bannerit olisivat fyysisesti KonsoliFINin servulla, kun pitäisi olla koko softa. Ja tällöinkin sitten taas joku muu sivu tökkisi kun KonsoliFIN sattuisi kaatumaan.

Täläisiä ongelmiahan on tietty muillakin sivuilla, KonsoliFIN ei ole ainut.

Tämä nyt ei varsinaisesti kuulu tänne, mutta "ongelma" se ainakin minulle on..
Eli näkyykö missääs postauksien päivämääriä ? Olen joko sokea, tai sitten niitä ei vain näy, mutta minua se ainakin joissainmäärin häiritsee :/
Eli jos ne jostain saa näkyviin, niin voisitte neuvoa avutonta :D
Kiitos :)

E: Eli olin sokea :D
Onhan kumma, kun koitin ties kuin kauan kaikkia valikoita sun muita näpertää, mutta ei sitten osunut silmiin :D

Viimeksi muokannut moderaattori:

Snigge sanoi:
Tämä nyt ei varsinaisesti kuulu tänne, mutta "ongelma" se ainakin minulle on..
Eli näkyykö missääs postauksien päivämääriä ? Olen joko sokea, tai sitten niitä ei vain näy, mutta minua se ainakin joissainmäärin häiritsee :/
Eli jos ne jostain saa näkyviin, niin voisitte neuvoa avutonta :D
Kiitos :)

Tuossa suoraan nimikerkin yläpuolella...?

Eli tälläinen ongelma on tullut vastaan: Eli täällä kun klikkaan otsikkoa "Iso pino PS3-servereitä odottaa Warhawk-taistelijoita (8)" se ei avaudu. Äsken rämpytin hiirtä siinä mutta se "mini teksti+kuva" välähtää pois ja tulee hitasti takaisin. Nyt se avasi uutisen, mutta aikasemminkin on tämmöisiä ongelmia tullut vastaan esim sillein että klikkaan hiiren keskipainikkeella uutisen uuteen välilehteen eikä se avaa mitään. Tietääkö kukaan mikä vikana tai onko muille sattunut vastaavanlaisia ongelmia? Selaimena toimii IE 7 ja siinä on google toolbar, jos yhtään auttaa.

edit: nyt myös tällainen ongelma. Olen uusimmat viestit sivulla, klikkaan "uusimmat viestit", selain menee osoitteeseen http://www.konsolifin.net/bbs/searc...,171,187,100,89,87,90,31,27,30,32,34,35,36,62 Ja sitten otan nuo numerot pois, niin sitten tulee yli 6 min sitten kirjoitettu viesti uutena (en ole lukenut ketjua/viestiä) on tullut monesti viikon aikana. Mikä vikana? :confused:

Viimeksi muokannut moderaattori:

Näyttäisi BBS-osaston kello olevan tunnin jäljessä.

Psyko sanoi:
Näyttäisi BBS-osaston kello olevan tunnin jäljessä.
Taitaa olla omat asetukset munillaan. Ainakin mulla näyttää ihan oikeata aikaa.:)

J2 sanoi:
Eli tälläinen ongelma on tullut vastaan: Eli täällä kun klikkaan otsikkoa "Iso pino PS3-servereitä odottaa Warhawk-taistelijoita (8)" se ei avaudu. Äsken rämpytin hiirtä siinä mutta se "mini teksti+kuva" välähtää pois ja tulee hitasti takaisin. Nyt se avasi uutisen, mutta aikasemminkin on tämmöisiä ongelmia tullut vastaan esim sillein että klikkaan hiiren keskipainikkeella uutisen uuteen välilehteen eikä se avaa mitään. Tietääkö kukaan mikä vikana tai onko muille sattunut vastaavanlaisia ongelmia? Selaimena toimii IE 7 ja siinä on google toolbar, jos yhtään auttaa.

edit: nyt myös tällainen ongelma. Olen uusimmat viestit sivulla, klikkaan "uusimmat viestit", selain menee osoitteeseen http://www.konsolifin.net/bbs/searc...,171,187,100,89,87,90,31,27,30,32,34,35,36,62 Ja sitten otan nuo numerot pois, niin sitten tulee yli 6 min sitten kirjoitettu viesti uutena (en ole lukenut ketjua/viestiä) on tullut monesti viikon aikana. Mikä vikana? :confused:

Jaa-a. Itselläni nuo eivät tule, niin vikaa täytyy olla jossakin siellä veikkaisin.

XShava sanoi:
Jaa-a. Itselläni nuo eivät tule, niin vikaa täytyy olla jossakin siellä veikkaisin.
No sitten on vikaa täällä ja enkä kyllä yhtään ihmettele miksi...
Toi uutis juttu tulee melkeinpä joka kerta kun kun yrittää sen "arkiston" kautta mennä uutisia lukemaan.

Ylös Bottom